Luulitteko että groomaus on uusi ilmiö?
On tosi hienoa että groomaus tuli vihdoin otsikoihin vaikka onkin vuosi 2019 mutta ette kai luulleet että tämä on uusi ilmiö? Tässä on hyvä artikkeli jo vuodelta 2010 https://www.ksml.fi/kotimaa/Oon-kiltti-lihaksikas-ja-kuumana-t%C3%A4n%C…. Enpä muista nähneeni otsikoita hätä kokouksista näiden perusperttien kuriin saamiseksi.
Itse tutustuin aiheeseen jo yli 10 vuotta sitten ja nyt äitinä olen ihmetellyt että eikö vanhemmille kerrota mitä netissä tapahtuu. Melkein kaikki tuntemani vanhemmat päästävät lapsensa heti ekasta puhelimesta alkaen someen sekä viestintäpalveluihin ilman mitään keskusteluja mitä kaikkea siellä voi kohdata. Olenkin miettinyt lasten koulujen alkaessa että vanhempainilloissa olisi hyvä olla nettikoulutus vanhemmille. Ihan siksikin etten halua omien lasteni joutua muiden kautta ikäviin tilanteisiin joita onkin jo sattunut.
Kommentit (835)
Vierailija kirjoitti:
Sitä ihmettelen että aikuisiin naisiin vähän kypsempiin menee satu läpi ja pitää lähteä rahaa. Ei toki kaikkiin mutta muutamiin. Pitäisi soida hälytyskellot siinä vaiheessa kun rahasta puhutaan.
Vanhempien tulee kertoa minkälainen tämä maailma on ja suojella lasta. Eikä aina uskoa että menee yökylään jadesofian luo vaan vanhemmat on kanssa käymisessä milloin ollaan yökylässä.
Lähettää rahaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok tämä tapahtui ihan pari vuotta sitten. Olin heittelemässä ilman paitaa korista oli hyvä fiilisi kaikki upposi mistä vaan linkosi. Sitä heittelemistäni seurasi kaksi tyttöä ja kolme poikaa. Koulut olivat kuuri päättyneet. Tytöt näyttivät paljon vanhemilta kuin pojat ja tytöt olivat myös pukeutuneet seksikkäästi. Alkoholia oli hankittu jostain ja meteli oli kova. Punatukkainen tyttö alkoi olla aika humalassa sekä kovaääninen. Vaalea tyttö oli selvästi suhteessa porukan tummaihoisen pojan kanssa ja kaksi muuta poikaa porukasta katselivat kateellisena.
No sitten se punatukkainen tyttö alkoi huutelemaan kuinka se panee aina kolmekymppisiä että mikähän vika hänessä on ja tuijotteli minua. Tyttö myös alkoi kierimään siinä kentän edessä nurmikolla niin että rinnat olivat hyvin näkyvissä minulle. Siinä vaiheessa päätin pakata kamani ja lähteä kotia kohti. Mietin että miten helposti joku voisi käyttää tilannetta hyväksi, itse koin sen lähinnä vaarallisena minulle. Tyttö huuteli vielä pitävänsä isoista kulleista, kun aloin pakkaamaan kamojani. Ei olisi voinut olla selkeämpää vihjausta tai no tiedän omasta teiniajastani jonkun vastaavan vihjailun että nyt tarvii saada mitä haluaa. Tyttö oli ihan kakara eikä varmasti yli 16 vaikka ulkonäöllisesti olisi voinut olla vanhempikin.
Osoittaa vain kuinka tuokin tyttö siirsi kaiken vastuun asioista tuntemattomalle koripallonheittelijälle.
Se vastuu ON sillä aikuisella! Mitä kohtaa tuosta et ymmärrä?
Kyllähän nuorten kannattaa myös itse ottaa vastuuta omasta käytöksestään. Ihan omaksi parhaaksi se on.
Raiskatut on olleet lapsia ja 15 v ei saa seksiä harrastaa. Vanhemmilla suuri vastuu. Keskustelu välit lasten ja nuorten kanssa. Välittää.rakastaa.rajat
Rahan lähettäminen ei ole mikään naisten juttu, kyllä sitä tekee miehetkin. Miehillä on ehkä enemmän tätä että irl joku nuorempi nainen rupeaa kusettamaan puoliseniiliä papparaista joka ihan oikeasti kuvittelee 70+-vuotiaana, että joku mirkku 20+ voisi olla hänestä kiinnostunut. Tai sitten siinä vaiheessa ollaan jo sitä mieltä että sama onko kiinnostunut vai ei ja annetaan rahat. Joku järjen jättiläinen oli mm antanut mimmille verkkopankkitunnuksensa (!!!!!) kun nainen oli väittänyt että voi lähettää kuvansa verkkopankin kautta (!!!!). No käräjillehän tuosta seurannut väärinkäytös sitten päätyi, joten ei kai se ukko kuitenkaan ihan vapaaehtoisesti rahoistaan luopunut kuitenkaan. Ja ihan tosissaan kuvitteli että tässä on nyt parisuhteen tai seksin mahdollisuus.
Miten nämä jutut on miehiä vastaan? Itseäni on lapsena ahdistelu ja yritetty rais kata ja väitetty maksulliseksi. Silti olen seurustellut usean pojan ja miehen kanssa, mennyt naimisiin ja saanut lapsia. Jopa kasvattanut poikia.
Uskon, että pojistani ei ole kasvanut ahdistelijoita. En mitenkään liitä heitä lehtijuttuja miehiin, vaikka heillä on keskiverto suomalaista tummemmat piirteet.
Moni muu valitettavasti liittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
250 000 ulkomaalaista asuu suomessa. promille on 250 kaksi promillea on 500.
Mistä ihmeestä revit tilastot, että vain 250 ulkomaalaista on syyllistynyt seksuaalirikoksiin? Ja mistä ihmeestä sait päähäsi, että tuosta 250 000 100% on miehiä?
Puhutte sekaisin lapsiin kohdistuneista s-rikoksista ja kaikista s-rikoksista. 2018 oli 267 kpl lapsiin kohdistuneita, joissa ulkomaalainen epäilty.
Ja kuinkas monessa oli sama epäilty ja kuinkas paljon oli yhteensä lapsiin kohdistuneita s-rikoseoäilyjä? Sehän on tuhansia vuodessa. Hirveä määrä. Onneksi osa on pelkkää houkuttelua. Vaikka sekin on liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä miehenä olen valmis jomkinlaiseen kollektiiviseenkin syyllisyyteen.onhan tosi kuin vesi, että miehethän näitä rikoksia pääasiassa tekee. Olisi epäreilua olla uskomatta tilastoihin tässä asiassa, kun tpisessa asiassa niihin vetoaa. En siinä syyllisyydessä kieri tai mitään dramaattista, mutta voin oman ympäristöni, perheeni ja yhteisöni kohdalla pitää huolen että tällaista ei tapahtuisi. Onhan minullakin kolme tytärtä.
Mutta vaikka miten asiaa kääntelen, niin se 17-40x alttius seksuaalirikoksiin on niin hurja, että en sitä voi jättää huomiotta, eikä minulla ole varaa/aikaa ja osaamista jokaista näistä ihmisiä arvioida yksilöinä. Jos tuota alttiutta ei voisi järjellisesti kaiken lisäksi selittää olisi se hankalampi, mutta siihen on myös järkeenkäyviä selityksiä pääasiassa kulttuurisista tekijöistä lähtien.
Et kuitenkaan ajattele että ihan vtusti miehiä ei osallistu tällaiseen toimntaan kuten ulkomaalaistakin tuomitsee nämä teot. Miksi heidän olis syytä kokea syyllisyyttä. Koetko syyllisyyyttä murhistakin?
Äh sensuurin jäi pitkä vastauksen vaikka oli asiallinen. Aika rasittavaa.
Niin ei se helppoa ole selittää mitä tarkoitan. Lähinnä että tunnistan ja tunnustan ongelman. Miehet ovat aggressiivisempia ja tekevät jättiosan seksirikoksista. Tämä ei tarkoita itseni ruoskimista tai tuhkan karistamista ylleni, vaan rehellisyyttä tosiasioiden edessä. Jos käytän tilastoja omissa perusteluissa olisi epärehellistä olla uskomatta niitä muissa asioissa.
Mitä itse teen. No en varmaan paljoa. Olen luonut turvallisen perheen ja näytän esimerkillä hyvää mallia sekä yritän pitää huolen, että ei tällaista tapahdu omassa vaikutuspiirissä.
Mutta samaan hengenvetoon ja itselleni rehellisenä on sanottava, että tuo 17-40 x yliedustus on liian suuri siloteltavaksi ja puolesta seliteltäväksi. Trendi on niin selvä ja jotain on tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä miehenä olen valmis jomkinlaiseen kollektiiviseenkin syyllisyyteen.onhan tosi kuin vesi, että miehethän näitä rikoksia pääasiassa tekee. Olisi epäreilua olla uskomatta tilastoihin tässä asiassa, kun tpisessa asiassa niihin vetoaa. En siinä syyllisyydessä kieri tai mitään dramaattista, mutta voin oman ympäristöni, perheeni ja yhteisöni kohdalla pitää huolen että tällaista ei tapahtuisi. Onhan minullakin kolme tytärtä.
Mutta vaikka miten asiaa kääntelen, niin se 17-40x alttius seksuaalirikoksiin on niin hurja, että en sitä voi jättää huomiotta, eikä minulla ole varaa/aikaa ja osaamista jokaista näistä ihmisiä arvioida yksilöinä. Jos tuota alttiutta ei voisi järjellisesti kaiken lisäksi selittää olisi se hankalampi, mutta siihen on myös järkeenkäyviä selityksiä pääasiassa kulttuurisista tekijöistä lähtien.
Et kuitenkaan ajattele että ihan vtusti miehiä ei osallistu tällaiseen toimntaan kuten ulkomaalaistakin tuomitsee nämä teot. Miksi heidän olis syytä kokea syyllisyyttä. Koetko syyllisyyyttä murhistakin?
Niin ei se helppoa ole selittää mitä tarkoitan. Lähinnä että tunnistan ja tunnustan ongelman. Miehet ovat aggressiivisempia ja tekevät jättiosan seksirikoksista. Tämä ei tarkoita itseni ruoskimista tai tuhkan karistamista ylleni, vaan rehellisyyttä tosiasioiden edessä. Jos käytän tilastoja omissa perusteluissa olisi epärehellistä olla uskomatta niitä muissa asioissa.
Mitä itse teen. No en varmaan paljoa. Olen luonut turvallisen perheen ja näytän esimerkillä hyvää mallia sekä yritän pitää huolen, että ei tällaista tapahdu omassa vaikutuspiirissä.
Mutta samaan hengenvetoon ja itselleni rehellisenä on sanottava, että tuo 17-40 x yliedustus on liian suuri siloteltavaksi ja puolesta seliteltäväksi. Trendi on niin selvä ja jotain on tehtävä.
Eli ylipäätään rikollisuus jonka joku muu tekee on kollektiivisesti mielestäsi sinun vastuulla. Ei tainnut jäädä mikään sensuuriin, kun asiaa ei ollut nimeksikään tekstissäsi. Ainoastaan r asistinen hokeminen jää tekstistäsi mieleen etkö ole kollektiivisesti vastuussa mistään hyvistä asioista vaan pelkistä pahoista? Etkö voi olla kollektiivisesti vastuussa siitä että suurin osa miehistä eikä ulkomaalaisista ei tee seksuaalirikoksia eikä ole vastuussa rikollisten tekemistä rikoksista?
Vierailija kirjoitti:
Miten nämä jutut on miehiä vastaan? Itseäni on lapsena ahdistelu ja yritetty rais kata ja väitetty maksulliseksi. Silti olen seurustellut usean pojan ja miehen kanssa, mennyt naimisiin ja saanut lapsia. Jopa kasvattanut poikia.
Uskon, että pojistani ei ole kasvanut ahdistelijoita. En mitenkään liitä heitä lehtijuttuja miehiin, vaikka heillä on keskiverto suomalaista tummemmat piirteet.
Moni muu valitettavasti liittää.
Se liittyy siten, että iso osa naisista syyllistää poikiasi ahdistelijoiksi ihan sukupuolen takia. Heistä miehen tulee hävetä seksualisuuttaan vaikka olisitkin kasvattanut heidät hyvin ja vaikka he eivät olisikaan mitenkään syyllisiä rikoksiin joita muut tekevät. Riittää että he ovat miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muu valitettavasti liittää.Se liittyy siten, että iso osa naisista syyllistää poikiasi ahdistelijoiksi ihan sukupuolen takia. Heistä miehen tulee hävetä seksualisuuttaan vaikka olisitkin kasvattanut heidät hyvin ja vaikka he eivät olisikaan mitenkään syyllisiä rikoksiin joita muut tekevät. Riittää että he ovat miehiä.
Ja taas mennään...älkää ruokkiko tätä trollia! Tyyppi yrittää normalisoida lasten sek suaalisen hyväksikäytön miesten biologian varjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni muu valitettavasti liittää.Se liittyy siten, että iso osa naisista syyllistää poikiasi ahdistelijoiksi ihan sukupuolen takia. Heistä miehen tulee hävetä seksualisuuttaan vaikka olisitkin kasvattanut heidät hyvin ja vaikka he eivät olisikaan mitenkään syyllisiä rikoksiin joita muut tekevät. Riittää että he ovat miehiä.
Juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja taas mennään...älkää ruokkiko tätä trollia! Tyyppi yrittää normalisoida lasten sek suaalisen hyväksikäytön miesten biologian varjolla.
Mene nyt hel vettiin siitä vinkumasta.
Ihan niinkuin joku luulisi että sukupuolisyrjinnästä puhuminen katoaisi vain sillä että pyrkii nolaamaan tai väittämään keskustelijaa trolliksi ja muuksi valheeksi. Se katoaa sillä että opetellaan sivistynyt käytös johon ei kuulu toisen tuomitseminen sukupuolensa takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ylipäätään rikollisuus jonka joku muu tekee on kollektiivisesti mielestäsi sinun vastuulla. Ei tainnut jäädä mikään sensuuriin, kun asiaa ei ollut nimeksikään tekstissäsi. Ainoastaan r asistinen hokeminen jää tekstistäsi mieleen etkö ole kollektiivisesti vastuussa mistään hyvistä asioista vaan pelkistä pahoista? Etkö voi olla kollektiivisesti vastuussa siitä että suurin osa miehistä eikä ulkomaalaisista ei tee seksuaalirikoksia eikä ole vastuussa rikollisten tekemistä rikoksista?
Niin voihan tästä taittaa peistä loputtomiin ilman, että yhteistä ymmärrystä löytyy. Ensiksi eikö olekaan tietyllä ryhmällä 17x yliedustusta seksuaalirikoksissa? Valehteleeko tilastot ja onko sinulla parempaa tietoa? Vastaa kyllä tai ei.
Vastuu nyt on huono sanavalinta ja enemmän tarkoitan faktojen myöntämistä, sitä että miehet tosiaan seksuaalirikokset tekevät pääasiassa. Oletko tästäkin eri mieltä?
Olenko hyvissä asioissa vastuussa tai ansiossa? Kyllä minä oman rikan rokkaan kannan positiivisessa mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53% hesan riskauksista on ulkomaalaisten työtä. Mutta kielletään teineiltä pilluralli.
Itkisin, jos en asuisi itse tässä hölmölässä.
Pillurallin, eli ympyrän ajamisen.
Ainakin vielä 1980-luvulla plluralli tarkoitti sitä, että täysi-ikäiset miehet ajelivat autoillaan yläasteen ympärillä, torilla, keskustassa ja muissa paikoissa, missä alaikäiset tytöt hengailivat. En tiedä onko käsite myöhemmin muuttunut, mutta minun sukupolvelleni se tarkoittaa nimenomaan alaikäisten tyttöjen houkuttelemista kyytiin.
Olen 80-90-lukujen nuori, ja kyllä meille pilluralli on aina tarkoittanut sitä noloa pienen kehän ajamista kylillä. Pillun kanssa sillä ei ole ollut mitään tekemistä.
Sitten olette käyttäneet termiä väärin. Pillu viittaa juuri niihin naispuolisiin joita yritetää vokotella kyytiin. Kortteliralli on eri asia.
pilluralli (5)
(alatyyliä) nuorison kaupunkien ja muiden taajamien keskustoissa ilta-aikaan harrastama huviajelu, jossa kierretään usein yhtä tai muutamaa korttelia.
Etymologia
yhdyssana sanoista pillu ja ralli
Pillu rallin yhteydessä viittaa nuorten miesten pyrkimykseen tavata vastakkaisen sukupuolen edustajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
53% hesan riskauksista on ulkomaalaisten työtä. Mutta kielletään teineiltä pilluralli.
Itkisin, jos en asuisi itse tässä hölmölässä.
Pillurallin, eli ympyrän ajamisen.
Ainakin vielä 1980-luvulla plluralli tarkoitti sitä, että täysi-ikäiset miehet ajelivat autoillaan yläasteen ympärillä, torilla, keskustassa ja muissa paikoissa, missä alaikäiset tytöt hengailivat. En tiedä onko käsite myöhemmin muuttunut, mutta minun sukupolvelleni se tarkoittaa nimenomaan alaikäisten tyttöjen houkuttelemista kyytiin.
Olen 80-90-lukujen nuori, ja kyllä meille pilluralli on aina tarkoittanut sitä noloa pienen kehän ajamista kylillä. Pillun kanssa sillä ei ole ollut mitään tekemistä.
Sitten olette käyttäneet termiä väärin. Pillu viittaa juuri niihin naispuolisiin joita yritetää vokotella kyytiin. Kortteliralli on eri asia.
Tarkoitat cruisingia tai cruisailua, etkä pillurallia. Miten selittäisit pyörii kuin puolukka pillussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voihan tästä taittaa peistä loputtomiin ilman, että yhteistä ymmärrystä löytyy. Ensiksi eikö olekaan tietyllä ryhmällä 17x yliedustusta seksuaalirikoksissa? Valehteleeko tilastot ja onko sinulla parempaa tietoa? Vastaa kyllä tai ei.
Vastuu nyt on huono sanavalinta ja enemmän tarkoitan faktojen myöntämistä, sitä että miehet tosiaan seksuaalirikokset tekevät pääasiassa. Oletko tästäkin eri mieltä?
Olenko hyvissä asioissa vastuussa tai ansiossa? Kyllä minä oman rikan rokkaan kannan positiivisessa mielessä.
Valitettavasti olet parantumaton r asisti. Miksi ihmeessä se on tärkeämppää kuin niiden hyvien asioiden esiintuominen, joita pokkana väität siis kusetat hallitsevasi. Miksi ihmeessä sinä taitat peistä asiassa?? Se kertoo paljon asenteellisuudestasi eikä objektiivisuudesta sinulle tämä on tarkoituksenmukaista vänkäämistä, ilman sitä että osaisit ottaa huomioon että melkein kaikki ulkomaalaiset joita vihaat tuomitsevat seksuaalirikokset, myös melkein kaikki tuomitsevat sinun tapasi keskustella asioista, tuoden jatkuvalla syötöllä mahdollisimman väärin ymmärrettyä ja käytettyä tilastotiedettä jota et edes rehellisesti siteeraa vaan omien harhojesi boostaamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Mikä on ehdotuksesi?
Vierailija kirjoitti:
Olin alakouluikäinen, kun juhlissa aikuinen, humalainen mies tarrasi kiinni ja alkoi kouria alapäätäni noin 1970. Vuotta-paria myöhemmin uimarannalla aikuiset miehet lipoivat kieltään ja tekivät irstaita eleitä. 17-vuotiaana paikallinen nuorukainen tarjosi talvipakkasella kyydin kotiin, ajoi soramontulle ja sanoi, että ellen anna niin hän jättää kävelemään. Oli paukkupakkanen ja useamman kilometrin matka jäljellä kotiin, ei liikennettä.
Yhdestäkään noista tapauksista en kehdannut kertoa vanhemmilleni, koska luulin, että ovat minun syytäni.
Ei todellakaan ole uusi ilmiö. Nyt on oikeasti aika saada tytöille ja naisille rauha!
Järkyttävää!
Sitä ihmettelen että aikuisiin naisiin vähän kypsempiin menee satu läpi ja pitää lähteä rahaa. Ei toki kaikkiin mutta muutamiin. Pitäisi soida hälytyskellot siinä vaiheessa kun rahasta puhutaan.
Vanhempien tulee kertoa minkälainen tämä maailma on ja suojella lasta. Eikä aina uskoa että menee yökylään jadesofian luo vaan vanhemmat on kanssa käymisessä milloin ollaan yökylässä.