Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
IS: Nyt puhuvat köyhtyvät kolmekymppiset: ”Olen oppinut pelkäämään silloinkin kun kaikki vaikuttaa menevän hyvin”
14.01.2019 |
Elämän jatkuva epävarmuus vaivaa jatkuvasti monia niin sanottuun y-sukupolveen kuuluvia.
– Olen miltei koko elämäni tehnyt pätkätöitä. Olen oppinut pelkäämään silloinkin kun kaikki vaikuttaa menevän hyvin, sillä seuraavana päivänä saattaa olla työtön, kertoo 38-vuotias Sami Ilta-Sanomille.
Y-sukupolveksi sanotaan 80-luvulla ja 90-luvun alussa syntynyttä sukupolvea. Tilastojen perusteella tämän sukupolven tulokehitys ja sijoittuminen työelämässä on jäänyt jälkeen aiemmista sukupolvista.
Miten sinä koet köyhyyden. Uskallatko miettiä esim. lasten tekoa kun tulevaisuuden toimeentulosta ei ole varmuutta?
Kommentit (301)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Sorry realiteeteista. Olen syntynyt vuonna 1963 ja elänyt elämäni pelkäämällä yleensä aina silloinkin kun kaikki on hyvin. Pelkoa tietysti helpotti konkurssi 1990-luvulla (lakkasin pelkäämästä konkurssia, mutta olen aina tarkka rahoistani), puolison (nykyään ex) sairastuminen psyykkisesti 2000-luvulla, ja sitä myötä oman lapsen psyykkinen sairastuminen vähän sen perään, ja avioero 2004. Ja oma fyysinen vakava sairaus 2010.
Enää en pelkää mitään.
Omat vanhempani syntyivät pelkäämään v. 1929 ja 1933. Ken vähänkin tuntee lähihistoriaa voi laskea siitä.
Pelko ei todellakaan ole mikään y-sukupolven keksintö. Mistä kuvittelitte Raamatun kirjoittajien keksineen sen jutun, että otsasi hiessä on sinun jne. ?