Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pettäminen paljastui?

Vierailija
13.01.2019 |

Kertokaa miten pettäjä jäi kiinni.

Kommentit (1760)

Vierailija
301/1760 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin mökillä kuuden hengen porukalla. Me Oltiin ainoa pari.

Otettiin alkoholia ja olin aika humalassa joten päätin lähteä nukkumaan, muut jäi vielä ulos istumaan ja seurustelemaan.

Jossain vaiheessa heräsin ja ihmettelin missä mies on? Sit ajattelin että, kai ne vielä sit valvoo pihalla?

Oli jano ja päätin hakea vettä. Huomasin että kaikki muut on jo nukkumassa paitsi mun mies ja yksi kaveri.

Eivät olleet pihallakaan. Kävelin saunalle ja siellähän ne täydessä touhussa oli pukuhuoneessa!

Sori, ikävällä tavalla jäätiin kiinni mut olit kyllä ansainnut sen...

Onko kuollut noussut haudasta?

Niin siis tästä vielä sen verran että, yhdessä ollaan edelleen, nyt jo 19 vuotta takana.

Sauna juttu tapahtui jo 2002 vuonna.

Nainen jotain mieheni pani, kuoli auto-onnettomuudessa 2007.

Karma!

Miten pääsit pettämisen yli? Toisaalta säälittää, toiselta hienoa että suhteesta taistellaan.

Ajan kanssa. Mies tosin oli se joka taisteli mut takaisin ja jäämään.

Vierailija
302/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pääsit pettämisen yli? Toisaalta säälittää, toiselta hienoa että suhteesta taistellaan.

No sentään pääsit yli. Pahimpia pettäjiä noi puolisot, jotka salaa hautovat eroa vuosikaupalla jonkun random kännipanon takia. Siinä opetetaan lapsille kylmää parisuhdemallia, kun kuolleessa suhteessa riudutaan marttyyrina puolisoaan vihaten. Turha sitä eroa on sinne viidentoista vuoden päähän suunnitella, siinä pilaatte lasten ja puolison lisäksi oman elämänne... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastajatar vei mennessään vihkikuvamme, jonka puuttumisen vaimoni tietenkin huomasi ennen minua. Muutakin meni.

Miten tätä selviteltiin? Syy? Miksi se kuvan vei? Ja mitä muuta? Kerro lisää, kiitos!!!!Voi jössös, miten epävakaa persoona.

Lähti luotani pettynein mielin ja kostoksi tunki käsilaukkuunsa kelloni, pari koristetta, kuvan ja

Hieromalaitteen. Kiertelin ja kaartelin vaimoni ristikuulustelussa, mutta kun aikoi viedä asian poliisille niin mitäpä teet. Tavarat saatiin kun vaimo haki. Hakureissu kesti ikuisuuden.

Tämä on ikimuistoinen kokemus. Yksi kysymys vielä, tuliko ero?

Toivottavasti tuli, kun ukkokin on noin luuseri että antaa varastaa omaisuuttaan eikä osaa hommata sitä edes itse takaisin. Laita vaimo asialle ja kyyristele itse sohvan takana, luoja!

Vierailija
304/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomareissun jälkeen karulla tavalla. En heti, mutta menin päiviä myöhemmin kotona vessaan ja löysin pikkuhousunsuojieni laatikon sisäpuolelta kirjoituksen kutakuinkin näin. Lainasin myös näitä yhden pimps..ni varten. Toivottavasti lainaamani ei haittaa. Jotain tämän suuntaista. Mies ei tunnustanut.

Mikähän tarve näillä kakkosnaisilla on käräyttää petturimiehet ja noin lapsellisella tavalla. Itse eivät ole syyttömiä tapahtumiin, kuten tässäkin tapauksessa neito on tiennyt puolisosta. Vai olettaako joku, että mies ostaa itselleen pikkuhousunsuojia?

Ei ne välttämättä ne kakkosnaiset aina tiedä olevansa varatun kanssa ennen kun on liian myöhästä peruuttaa jos on esim. yhden illan juttu. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos mua petettäis ja mieluummin vaikka tolla tavalla. 

Melko puusilmiä taitavat sitten olla, jos eivät asunnossa naisen merkkejä huomaa ennen panoa.

Ei mulla ainakaan ensimmäisenä mielessä oo kämpän käyminen läpi jos vaikka baarista jonkun mukaan lähden? Ei mun ensimmäinen ajatus oo käydä jokaista kaappia läpi kun jonkun luo meen ihan vaan vaikka päiväseltään kylään. Kaikki pariskunnatkaan ei asu yhdessä ja jos äkkiseltään mietin niin jos vaikka mun mies ihan tarkoituksella pettäis niin kyllä hän sais mun kamat asunnosta piiloon aika vaivattomasti.  Ja muutenkin saattaahan ex-kumppanit jättää vaikka mitä roinaa jälkeensä eron jälkeen ja sitten luonnollisesti niitä siellä asunnossakin näkyisi? Entä jos mun miehellä ja mulla on sen verran samanlainen tyyli sisustushommissa eikä kyllä mun käden jälki hänen asunnossa näy yhtään millään tavalla. Ei ne asiat niin mustavalkoisia ole ja valehtelijat voi olla hyvin taitavia (ei tietenkään kaikki kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi). 

Vierailija
305/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomareissun jälkeen karulla tavalla. En heti, mutta menin päiviä myöhemmin kotona vessaan ja löysin pikkuhousunsuojieni laatikon sisäpuolelta kirjoituksen kutakuinkin näin. Lainasin myös näitä yhden pimps..ni varten. Toivottavasti lainaamani ei haittaa. Jotain tämän suuntaista. Mies ei tunnustanut.

Mikähän tarve näillä kakkosnaisilla on käräyttää petturimiehet ja noin lapsellisella tavalla. Itse eivät ole syyttömiä tapahtumiin, kuten tässäkin tapauksessa neito on tiennyt puolisosta. Vai olettaako joku, että mies ostaa itselleen pikkuhousunsuojia?

Ei ne välttämättä ne kakkosnaiset aina tiedä olevansa varatun kanssa ennen kun on liian myöhästä peruuttaa jos on esim. yhden illan juttu. Kyllä minä ainakin haluaisin tietää jos mua petettäis ja mieluummin vaikka tolla tavalla. 

Melko puusilmiä taitavat sitten olla, jos eivät asunnossa naisen merkkejä huomaa ennen panoa.

Ei mulla ainakaan ensimmäisenä mielessä oo kämpän käyminen läpi jos vaikka baarista jonkun mukaan lähden? Ei mun ensimmäinen ajatus oo käydä jokaista kaappia läpi kun jonkun luo meen ihan vaan vaikka päiväseltään kylään. Kaikki pariskunnatkaan ei asu yhdessä ja jos äkkiseltään mietin niin jos vaikka mun mies ihan tarkoituksella pettäis niin kyllä hän sais mun kamat asunnosta piiloon aika vaivattomasti.  Ja muutenkin saattaahan ex-kumppanit jättää vaikka mitä roinaa jälkeensä eron jälkeen ja sitten luonnollisesti niitä siellä asunnossakin näkyisi? Entä jos mun miehellä ja mulla on sen verran samanlainen tyyli sisustushommissa eikä kyllä mun käden jälki hänen asunnossa näy yhtään millään tavalla. Ei ne asiat niin mustavalkoisia ole ja valehtelijat voi olla hyvin taitavia (ei tietenkään kaikki kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi). 

Meillä ei saisi lasten sänkyjä, leluja, valokuvia etc, ellei käytä piilotustoimintaan muutamaa tuntia. Lisäksi jo sisustus kertoo paljon. Tekosyitä kaikki, kyllä nämä naiset hyvin tietävät mitä tekevät.

Vierailija
306/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei saisi lasten sänkyjä, leluja, valokuvia etc, ellei käytä piilotustoimintaan muutamaa tuntia. Lisäksi jo sisustus kertoo paljon. Tekosyitä kaikki, kyllä nämä naiset hyvin tietävät mitä tekevät.

Joo-o, mutta edelleen: kaikilla ei ole lapsia, kaikki eivät ole naimisissa, kaikilla ei näy sisustuksessa, kaikki eivät asu yhdessä. Ei se parisuhde aina mihinkään ulospäin näy, joten on hölmöä olettaa että kaikki pettämiseen osallistuvat on tietoisia että kyseessä on pettämistä. Aivan varmasti moni tietää eikä vaan välitä tai jopa tietää mutta on itse umpirakastunut pettäjään ja sen vuoksi lähtee mukaan. Kyllähän niihinkin tapauksiin törmää missä sille sivuhoidolle selviää vasta vuosien päästä että kyseessä on perheellinen ja naimisissa oleva ihminen ja se touhu loppuu siihen? Tilanteita on hyvin monenlaisia. Mä en siis missään nimessä pettämistä puolustele,  vaan tarkastelen asiaa objektiivisesti.

Vierailija
307/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastajatar vei mennessään vihkikuvamme, jonka puuttumisen vaimoni tietenkin huomasi ennen minua. Muutakin meni.

Miten tätä selviteltiin? Syy? Miksi se kuvan vei? Ja mitä muuta? Kerro lisää, kiitos!!!!Voi jössös, miten epävakaa persoona.

Lähti luotani pettynein mielin ja kostoksi tunki käsilaukkuunsa kelloni, pari koristetta, kuvan ja

Hieromalaitteen. Kiertelin ja kaartelin vaimoni ristikuulustelussa, mutta kun aikoi viedä asian poliisille niin mitäpä teet. Tavarat saatiin kun vaimo haki. Hakureissu kesti ikuisuuden.

Tämä on ikimuistoinen kokemus. Yksi kysymys vielä, tuliko ero?

Ei tullut kuitenkaan. Olin jo valmis eroamaan, mutta vaimo ei antanut. Olisi kuulemma noloa.

Vierailija
308/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan häijyä. Niin tunteetonta. Ei edes sääliä.  Kuinka jo pienikin "tilanne teki varkaan"-hairahdus voi pahoittaa mielen, mutta että tuollainen jääkylmä ja täysin vakaasti suunniteltu teko :o Nautitaan vain pitsaa ja ollaan niin kuin ei oltaiskaan, ei huolta huomisesta. -"Juu mene vaan suihkuun ihan vapaasti, kaapissa pitäisi olla miehen shampoot ja dödöt, ota sieltä mitä tykkäät"...

Ja "uusia hoitoja" kertoo siitä, että sellaista sisäistä rauhaa ei ole, vaan jotain henkisiä ongelmia kenties. Toivottavasti ei mitään vakavampia suhteita taas yritä rakentaa. Ei tuo minusta miltään voittajalta kuulosta. Onneksi on ohi sinun osaltasi elämä tuollaisen kanssa. Parempaa jatkossa!

Niin tähän pitää vielä sanoa se juttu, että soitin siletä lomamatkalta watsap-videopuhelun eräänä iltana. Takaisinsoitto tuli tunnin päästä, sanoi, että oli suihkussa ja ei kuullut puhelua. Ihmettelin sitten jo silloin, että miksi piti sitä puhelinta ihmeellisesti ylöspäin ettei mitään oikein muuta näy asunnostamme, kuin katto ja x-vaimon naamaa vähäsen. Lisäksi hän ei ollut yhtään märkä, vaikka sanoi olleensa juuri suihkussa, pelkkä pyyhe oli päällä. Tämä jäi jo silloin vähän ihmetyttämään. Myöhemmin kun sanoi selville aikataulut ja muut, niin selvisi, että se salarakas oli juuri sillä hetkellä ollut siellä meidän kotona. Ei se x ollut missään suihkussa ollut todellakaan. Se oli ollut tekemässä jotain muuta ja varmasti kuullut, että soitan, mutta hommia ei voinut varmaankaan jättää kesken. Nää kaikkia asiat kalvaa vieläkin mut elävältä, tosin nämä on viime kesän tapahtumia, että aika ei ainakaan vielä ole parantanut mitään.

Vierailija
309/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sentään pääsit yli. Pahimpia pettäjiä noi puolisot, jotka salaa hautovat eroa vuosikaupalla jonkun random kännipanon takia. Siinä opetetaan lapsille kylmää parisuhdemallia, kun kuolleessa suhteessa riudutaan marttyyrina puolisoaan vihaten. Turha sitä eroa on sinne viidentoista vuoden päähän suunnitella, siinä pilaatte lasten ja puolison lisäksi oman elämänne... 

Pitkä parisuhde vaatii töitä. On näiden vuosien aikana ollut ylä- ja alamäkiä, yhdessä ollaan aina eteenpäin menty ja se on kannattanut.

Mahdollisuuden voi aina antaa halutessa ja välillä se on se oikea ratkaisu.

Enää se pettäminen on muisto vaan suhteen alkuajoilta, ei tietenkään hyvä muisto, mutta se on mennyttä eikä oo tehnyt kipeää vuosiin.

Itse olen ollut ihastunut muutamaan mieheen mutta pettänyt en ole ja ne ihastuksetkin on ollut vaan hetkellisiä ja menneet ohi.

Vierailija
310/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pikku vinkkejä ilmaiseksi

- käytä ammattilaisia, tai maksullisia amatöörejä

- kaikki kommunikointi anonyymin sähköpostin kautta. Älä koskaan soita varsinkaan numerollasi

- älä kerro nimeäsi

- yhdistä tapaamiset työpäivän lomaan, tai varmista alibisi muuten

- älä anna purra tai raapia seksin aikana

- katso ettei vaatteisiisi tartu hajuvedet tai meikit. Riisu alasti ennen kuin vehtaat. Käy suihkussa jälkeen jos pystyt. Älä käytä sen muijan pesuaineita.

- älä suutele, älä harrasta suojaamatonta suuseksiä

- käytä käteistä

- käytä kondomia. Mene vessaan ja huuhdo siitä spermat veks ennen kuin laita roskiin. Ethän halua isäksi?

- älä muuta käytöstäsi. Jos olet murjottaja, jatka murjotusta , vaikka olisit saanut juuri pään räjäyttävää seksiä.

- Älä tunnusta mitään. Jos muija kysyy käytkö huorissa, niin kysy mitä se olisi mieltä jos kävisit? Jos sanoo että se ei haittaisi, älä edelleenkään tunnusta, vaan sano että kysyt sitten luvan jos joskus tekisi mieli. Jos kieltää niin sano, ettet haluaisikaan käydä. Tuntuisi oudolta maksaa seksistä tai jotain muuta soopaa selitykseksi.

- viimeiseksi: jos on jotain mitä kukaan ei tiedä, niin se ei ketään myöskään satuta.

Mihin sinä tarvitset parisuhdetta jos haluat suunnitellusti seksiä muualta?

Miksi et ota parisuhteeseen sellaista kumppania joka riittää tai jos haluat vaihtelua jatkuvasti ,niin miksi et pysy sinkkuna?

Ei parisuhteeseen noin vain oteta kumppania. Yleensä on otettava se minkä saa.

Mutta petoskumppaniksi löytyy hyvä uudestaan ja uudestaan?

Onpa outoa.

On paljon ihmisiä jotka eivät kelpuuta suhteeseen ketä tahansa. Tarpeensa on toki heilläkin.

Mitä outoa siinä on?

Vierailija
311/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimoni tuli raskaaksi ja yritti teetättää salaa aborttia.

Minulta on laitettu piuhat poikki ajat sitten, joten isän oli oltava joku muu.

Paperit vireille lähti oitis siitä paikasta.

Vierailija
312/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin tuolla aiemmin oman tarinani petetyksi tulemisesta, mutta olen muuten itsekin ollut toinen nainen tietämättäni. 

Tapailin muutaman viikon miestä jonka olin tavannut kaveripiirin illanistujaisissa. Hänen kotonaan kerran suihkuverho oli poikkeuksellisesti auki kylppärin suihkunurkkauksessa ja mitäs minä näinkään. Hyllyssä oli naisille suunnattuja hiustenhoito- ja muita pesutuotteita. En maininnut miehelle tästä havainnosta mitään, mutta kysyin kaveriltani tiesikö hän asiasta jotain. Sain kuulla että useampi heistä oli ihmetellyt että eikö minua haitannut että mies seurustelee. Enhän minä tiennyt kun kukaan ei kertonut! Siihen loppui se suhde. 

Vierailija
313/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

333/316 jatkaa vielä:

Suhdetta lopettaessani mies totesi että LUULI että tiedän mutta minua ei haittaa että hän seurustelee. Jippii mikä kultakimpale. 

Vierailija
314/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee paha:

Pongasin netissä miehen, joka haki seuraa - ei niin vakavaan seurusteluun -. Käytiin kahvilla, mies sanoi olevansa just eronnut ja siksi ei nyt vakavaa seurustelua. Juttu eteni vauhdilla eteenpäin, kun mies oli niin innokas. Tuli mun luo usein, ei jäänyt yöksi. Mä kävin harvemmin sen kotona, yleensä vasta myöhään illalla kun oli kuulemma töissä myöhään. Parisängyn vieressä oli pinnasänky. Mies sanoi sen jääneen avokilta muuttokuormasta siihen. Samoin muita kamoja, esim. suihkussa oli, joita ihmettelin. Ei yötä yhdessä, sanoi että kuorsaa niin kauheesti...

Mä googlettelin miehen kunnolla. Sillä oli avovaimo, meidän tavatessa se oli synnyttämässä parin toista lasta. Eka oli 3 vuotias. Kylässä kävin silloin, kun avokki lapsineen oli mummolassa toisella paikkakunnalla.  Mulla meni jonkin aikaa ihan shokissa, sitten laitoin avokille viestin miehensä puuhista. Nainen ei uskonut mua. 

Mies laittelee vieläkin mulle viestejä joskus (en vastaa), ovat edelleen avokin kanssa yhdessä.

Vierailija
315/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran minua vonkasi varattu mies baarissa. Sanoi vaimonsa olevan toisaalla hautajaisia järjestämässä ja mies oli itse menossa sinne vasta seuraavana päivänä. Mies halusi kanssani kotiinsa "juttelemaan". Pitkään mietin, lähtisinkö mukaan, menisin vessaan, laittaisin naisen rasva- tms. purkkeihin laput, että "miehes on epäluotettava, vonkaa vieraita naisia, tiedoksesi, en suostunut seksiin". En lähtenyt matkaan, olisi voinut tulla tukalat oltavat. Mulggu, mikä mulggu.

Vierailija
316/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

petetty entinen aviomies kirjoitti:

Ex vaimoni tuli raskaaksi ja yritti teetättää salaa aborttia.

Minulta on laitettu piuhat poikki ajat sitten, joten isän oli oltava joku muu.

Paperit vireille lähti oitis siitä paikasta.

Tuli tästä mieleen kun itse opiskelin ja kouluni sattui sijaitsemaan samassa rakennuksessa missä oli myös synnytyssairaala ja seisoskelin siinä melko vieressä (kuitenkin oman kouluni edustalla) tupakoimassa miespuolisen koulukaverini kanssa. Siskoni sen sijaan oli juuri sillä samalla hetkellä käymässä siinä synnärillä ja parin päivän päästä kun nähtiin niin hän kysyi "kenen kanssa olit siellä sairaalalla kun se ei ainakaan ollut sun oma poikaystävä". Vähän nauratti se tilanne, ei ollut sisko ilmeisesti nähnyt koulun kylttiä siinä pihassa, luuli hölmö että olin ollut sivuhoidon kanssa tekemässä aborttia :D 

Vierailija
317/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies näytti kännykästä siskoltaan tullutta viestiä. Samalla pamahti ruudulle sydän... siitä lähti vyyhti selviämään ja sitä selvitetään vieläkin, aikaa sydämestä kohta kaksi vuotta.

Vierailija
318/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin kirjoitti:

Nyt tulee paha:

Pongasin netissä miehen, joka haki seuraa - ei niin vakavaan seurusteluun -. Käytiin kahvilla, mies sanoi olevansa just eronnut ja siksi ei nyt vakavaa seurustelua. Juttu eteni vauhdilla eteenpäin, kun mies oli niin innokas. Tuli mun luo usein, ei jäänyt yöksi. Mä kävin harvemmin sen kotona, yleensä vasta myöhään illalla kun oli kuulemma töissä myöhään. Parisängyn vieressä oli pinnasänky. Mies sanoi sen jääneen avokilta muuttokuormasta siihen. Samoin muita kamoja, esim. suihkussa oli, joita ihmettelin. Ei yötä yhdessä, sanoi että kuorsaa niin kauheesti...

Mä googlettelin miehen kunnolla. Sillä oli avovaimo, meidän tavatessa se oli synnyttämässä parin toista lasta. Eka oli 3 vuotias. Kylässä kävin silloin, kun avokki lapsineen oli mummolassa toisella paikkakunnalla.  Mulla meni jonkin aikaa ihan shokissa, sitten laitoin avokille viestin miehensä puuhista. Nainen ei uskonut mua. 

Mies laittelee vieläkin mulle viestejä joskus (en vastaa), ovat edelleen avokin kanssa yhdessä.

Helpottaa ehkä omaa oloa kun ei suostu uskomaan. Defenssit iskee päälle. Ehkä toisen asuntoa pitäisi kuvailla tarkasti tai ottaa kuvia, jotta voi todistaa olleensa siellä?

Vierailija
319/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin tuolla aiemmin oman tarinani petetyksi tulemisesta, mutta olen muuten itsekin ollut toinen nainen tietämättäni. 

Tapailin muutaman viikon miestä jonka olin tavannut kaveripiirin illanistujaisissa. Hänen kotonaan kerran suihkuverho oli poikkeuksellisesti auki kylppärin suihkunurkkauksessa ja mitäs minä näinkään. Hyllyssä oli naisille suunnattuja hiustenhoito- ja muita pesutuotteita. En maininnut miehelle tästä havainnosta mitään, mutta kysyin kaveriltani tiesikö hän asiasta jotain. Sain kuulla että useampi heistä oli ihmetellyt että eikö minua haitannut että mies seurustelee. Enhän minä tiennyt kun kukaan ei kertonut! Siihen loppui se suhde. 

Ei sitten tullut kysyä mieheltä itseltään, onko varattu? En ymmärrä.

Vierailija
320/1760 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään kestäneet alavatsakivut paljastivat klamydian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi