Poikani on homo, eikä mieheni hyväksy sitä.
Minulla on 16-vuotias täysin normaali poika. Pelaa videopelejä, pukeutuu kuten muutkin pojat ja ajelee mopollaan. Eilen hän kertoi, että on ruvennut seurustelemaan. Olimme innoissamme, kunnes hän kertoi että kumppani ei ole tyttö. Ihmettelin suuresti, sillä poika vaikuttaa kaikin tavoin heterolta. Tyttöjäkin on joskus käynyt kylässä.
Minulle homous ei kuitenkaan ole millään tavalla ongelma, sillä hyväksyn kaikki ihmiset seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Miehelleni eli pojan isälle asia ei ollut yhtä helppo. Mies epäilee että kyseessä on jokin ohimenevä vaihe, ja kertoi että poika saisi kenet tahansa tytön itselleen, jos tarpeeksi yrittäisi. Ilmoitti myös, ettei halua tavata uutta poikaystävää. Mitä voin tehdä tässä tilanteessa? Olen itse ylpeä kun poikani uskalsi kertoa homoudesta ja haluaisin että isänsä olisi myös.
Kommentit (226)
Pettynyt olisin itsekin enkä koskaan haluaisi pervoa nähdä. Jos näkisin, turpaanvedolla eheyttäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vuonna 2019 ei tarvitse pahemmin välittääkään jos ei oma vanhempi hyväksy omia elämäntapoja. Poikasi saa elää miten haluaa varsinkin kun ei ole rikkonut mitään lakia tai vahingoittanut ketään. Ei me sentään missään Saudi-Arabiassa eletä.
No kohta eletään, Sharia tulee ota koppi sitten kaikki homot ja lesbot viedään aukiolle ja kurkku auki, ja kansa hurraa, näin Shariassa. SIihen kannattaa varautua!
On varmasti ankea elämä sinulla. Otan osaa.
No jos shariasta pitäisi jotain hyvää löytää ;-)
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minua ihmetyttää miten lähellä te "shariavastaiset" ja ma.muvastaiset olette arvoiltanne näitä maita ja ihmisiä joita niin vastustatte. Onneksi olette vain marginaaliryhmä Suomessa. Jos te saisitte päättää olisimme lähempänä lähi-itää kuin osaatte edes kuvitella pienillä ontoilla aivoillanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hyväksyis meilläkään, enkä hyväksyis minäkään. Olis ihan pahin painajainen.
Mulle kyllä pahin painajainen olisi jos lapsi sairastuisi todella pahasti, tai hänestä tulisi joku sadisti r*iskaaja.
Miksi olette edes tehneet lapsia jos ette kestä ajatusta että hänestä voisi tulla homoseksuaali?
Se nyt ei kovin harvinaista ole.
Ei me kyllä ajateltu lasta tehdessämme mahdollista homoutta.
Jos vielä tulen raskaaksi täytyy sitten tämäkin vaihtoehto ottaa huomioon, eli harkita aborttia.
Ei sitä voi tietää etukäteen ja homon synnyttyä se tuhoaisi koko perheemme tulevaisuuden.
Mieluummin siis abortti kuin homon syntyminen.
Nyt kyllä haisee kunnon elämäm_koulu.
Joo älkää vaan enää lisääntykö hyvänen aika. Toi ei ole edes provona hauska.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän paljon pahempaa, poikani on päihderiippuvainen. Suru ja hätä hänestä on hirvittävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Minua ihmetyttää miten lähellä te "shariavastaiset" ja ma.muvastaiset olette arvoiltanne näitä maita ja ihmisiä joita niin vastustatte. Onneksi olette vain marginaaliryhmä Suomessa. Jos te saisitte päättää olisimme lähempänä lähi-itää kuin osaatte edes kuvitella pienillä ontoilla aivoillanne.
Siis oliko tämä sarkasmia vai mitä? Haluat Sharia-lain Suomeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi vuonna 2019 ei tarvitse pahemmin välittääkään jos ei oma vanhempi hyväksy omia elämäntapoja. Poikasi saa elää miten haluaa varsinkin kun ei ole rikkonut mitään lakia tai vahingoittanut ketään. Ei me sentään missään Saudi-Arabiassa eletä.
No kohta eletään, Sharia tulee ota koppi sitten kaikki homot ja lesbot viedään aukiolle ja kurkku auki, ja kansa hurraa, näin Shariassa. SIihen kannattaa varautua!
Koska en kannata Sharia-lakia? No juu tosi ankeaa... :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla niitä harvoja kantasuomalaisia joka kannatan sharia lain toteutumista suomessa.
Kristittynä huomaan kuinka paljon lähempänä raamatun opetuksia sharia on, enkä miehenäkään näe miesten ja naisten osan selkeyttämisessä mitään negatiivista.
Yhteiskuntamme on siirtymässä moraalisempaan suuntaan ja pidän asiaa positiivisena vaikka nyt siirtymäaikana joitakin ylilyöntejä saattaakin tapahtua.
Ne kuitenkin laantuvat aikanaan kun perheiden tytöistä aletaan pitämään parempaa huolta ja siveä pukeutuminen alkaa olemaan maassamme enemmän normi kuin poikkeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko tämä sarkasmia vai mitä? Haluat Sharia-lain Suomeen?
Missä niin sanoin? Oletko vähän yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en kannata Sharia-lakia? No juu tosi ankeaa... :D
Ei, vaan ankea elämä kun näet sharialakeja kaikkialla ja niiden ajatteleminen vievät luultavasti puolet aivokapasiteetistasi. Muista nyt yöllä ennen nukkumaanmenoa katsoa sängyn alle, siellä voi vaikka olla piilotettuna koraani! Pässi.
Minulle ei olisi mikään ongelma, jos poikamme kertoisi olevansa homo, mutta isälleen olisi, ainakin alkuun. Meidät molemmat on kasvatettu hyvin vanhanaikaisesti, joten se on tietysti osasyynä.
Lisäksi kaikki homot joita mieheni tietää, ovat vain mediasta, esim. Tuure Boelius, joka on hänestä ärsyttävä ihmistyyppi. Varmasti alun "järkytyksen" jälkeen miehelle ei asia olisi ongelma ja jos olisi, omapa olisi ongelmansa.
3/5. Aika hyvä, sopivan provosoiva, mutta ap:n pitäisi tulla välillä lyömään lisää liekkejä keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidan olla niitä harvoja kantasuomalaisia joka kannatan sharia lain toteutumista suomessa.
Kristittynä huomaan kuinka paljon lähempänä raamatun opetuksia sharia on, enkä miehenäkään näe miesten ja naisten osan selkeyttämisessä mitään negatiivista.
Yhteiskuntamme on siirtymässä moraalisempaan suuntaan ja pidän asiaa positiivisena vaikka nyt siirtymäaikana joitakin ylilyöntejä saattaakin tapahtua.
Ne kuitenkin laantuvat aikanaan kun perheiden tytöistä aletaan pitämään parempaa huolta ja siveä pukeutuminen alkaa olemaan maassamme enemmän normi kuin poikkeus.
Onhan se kyllä fakta, että kristinusko ja islaminusko ovat hyvin lähellä toisiaan arvomaailman puolesta, koska samantapaisissa kulttuureissa ne ovat syntyneet. Euroopassa on maallistuttu, mikä on nakertanut kristinsuskon auktoriteettia ja mahdollistanut nykyisen ihmisoikeus-yms. ajattelun. Mutta jos on vanhakantainen kristitty arvomaailmaltaan, niin toki sharia-laki - joka ei ole käynyt vastaavaa prosessia läpi kuin kristinusko - tuntuu varmasti tutulta ja turvalliselta.
Itse olen ateistinainen, enkä myöskään usko perinteisiin miehen ja naisen rooleihin. Koen olevani uskomattoman onnekas, koska olen syntynyt tähän maailmanaikaan ja -paikkaan, missä olen ensisijaisesti vapaa ihminen enkä holhottava, heikompi sukupuoli, jonka ainoa sallittu paikka on kotona hellan ja nyrkin välissä pullauttamassa maailmaan jälleen lisää ihmisiä.
Toivon siis koko sydämestäni ettei konservatiivisuus nosta uudestaan täällä päätään, oli se sitten sharia-lain, äärikristillisyydeen tai jonkun muun nimissä. Mutta tiedostan myös, että etenkin tietyllä tapaa ajatteleville miehille se olisi suunnilleen paratiisi maan päällä.
Vierailija kirjoitti:
Saanko arvata? Asutte jossain pienessä tuppukylässä ja miehesi pukeutuu Kiitos 1939-1945/Suomi-paitaan ja Karjala-lippikseen? Fanittaa Halla-ahoa tai Soinia ja on matalapalkkainen duunari? Katkeroitunut ja tyytymätön omaan elämään.
On niitä akateemisia helsinkiläisiä johtavassa asemassa olevia muuten järkevän ja modernin oloisiakin vanhempia, jotka ei kestä oman poikansa homoutta. Opettajana nähnyt vierestä surullisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahin? Pahempi kuin, jos saisitte soiton, että poikanne on jäänyt auton alle ja majaa vihanneksena sairaalassa? Ette paljon pojastanne piittaa, jos kuolemaakin pahempi pelko on poikaystävä.
Tuo kirpaisee vain kerran, mutta se hookan-meno ei keskimäärin mun elinaikana lopu.
Etelä Euroopassa isät hankkivat pojalleen kunnon "hoidon" jos näytti siltä ettei ollut niin vetoa tyttöjen perään ja sai juonesta kiinni.
Monilla miehillä on teininä tunteita toisia miehiä kohtaan. Ehkä Ap miehelläsi on tällaisia nuoruudenkokemuksia ja siksi ajattelee poikasi läpikäyvän jotain samankaltaista ohimenevää vaihetta.
Monet heteromiehet harrastavat seksiä miesten kanssa aikuisenakin, joten sen 'homo' tai 'bi' leiman antaminen on tarpeetonta -- ellei poikasi sitten itse halua määritellä itseään esim homoksi.
Ei se miehestä homoa tee jos seurustelee miehen kanssa. Ylipäätään nuoriso nykyään ei niin paljoa enää edes halua määritellä itseään homo-bi-hetero akselilla koska on ihan sama ketä kohtaan tuntee romanttisia tunteita. Koska se nyt on ihan sama ketä rakastaa.
Tai kenen kanssa harrastaa seksiä. Ihan sama sekin.
Itse olen mies joka on seurustellut lähinnä miesten kanssa. Joskus kutsuin itseäni homoksi, bi ei koskaan tuntunut omalta nimitykseltä -- nykyään en halua enää leimata itseäni näillä termeillä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi täytyy todeta, että homous ei ole mikään päällepäin näkyvä omaisuus välttämättä. Yhä edelleen tuntuu, että homoista maalataan vaan sitä samaa neitimäistä kuvaa.
Kylläkin valtaosa homoista käyttätyy feminiinisesti. Ei tietenkään kaikki, mutta heitän lonkalta, että 90% tapaquksista se kyllä näkyy päällepäin.Ja mitään pahaa siinä ei ole.
Ja yhteiskunta aloittaa hormonihoidot alle murrosiän ja se pelko kun lapsen alapäätä leikellään yläpään ongelmiin sopivaksi.