Poikani on homo, eikä mieheni hyväksy sitä.
Minulla on 16-vuotias täysin normaali poika. Pelaa videopelejä, pukeutuu kuten muutkin pojat ja ajelee mopollaan. Eilen hän kertoi, että on ruvennut seurustelemaan. Olimme innoissamme, kunnes hän kertoi että kumppani ei ole tyttö. Ihmettelin suuresti, sillä poika vaikuttaa kaikin tavoin heterolta. Tyttöjäkin on joskus käynyt kylässä.
Minulle homous ei kuitenkaan ole millään tavalla ongelma, sillä hyväksyn kaikki ihmiset seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Miehelleni eli pojan isälle asia ei ollut yhtä helppo. Mies epäilee että kyseessä on jokin ohimenevä vaihe, ja kertoi että poika saisi kenet tahansa tytön itselleen, jos tarpeeksi yrittäisi. Ilmoitti myös, ettei halua tavata uutta poikaystävää. Mitä voin tehdä tässä tilanteessa? Olen itse ylpeä kun poikani uskalsi kertoa homoudesta ja haluaisin että isänsä olisi myös.
Kommentit (226)
Ei kerta vielä homoksi tee, joten miehesi on oikeassa.
Kumppani ei ole tyttö? Entäs jos se onkin puuma?
Mies tulee järkiinsä alkujärkytyksen jälkeen. Sitä odotellessa voit tutustua poikaystävään, kahvitelkaa vaikka kolmistaan.
Ei hyväksyis meilläkään, enkä hyväksyis minäkään. Olis ihan pahin painajainen.
Mies saattaa tarvita hetken sulatella asiaa. Onneksi pojalla on ihana äiti <3
Vierailija kirjoitti:
No miten te käytännössä sitten toimisitte, jos lapsenne olisi homoseksuaali?
Vierailija kirjoitti:
Ihanat vanhemmat<3
En ole ikinä tajunnut mitä hyväksymistä on asiassa, jolle ei voi mitään. Sama kuin että ei hyväksyisi lapsensa silmienväriä tai sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Onneks siihen ei ole tarvinnut miettiä vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Niin, voihan poikani olla biseksuaali. Emme keskustelleet hänen seksuaalisesta suuntautumisesta vaan ainoastaan poikaystävästä. Tyttöystävää ei ole koskaan ollut, mutta kuten kirjoitin, tyttöjä on joskus käynyt kylässä.
Vierailija kirjoitti:
Mies tulee järkiinsä alkujärkytyksen jälkeen. Sitä odotellessa voit tutustua poikaystävään, kahvitelkaa vaikka kolmistaan.
Toivottavasti! Ja niin ajattelinkin, mies on ensiviikon iltavuorossa niin ajattelin pyytää poikaystävän meille joku ilta kahville. Jos siis poikani hänet haluaa jo esitellä. Ap
Minusta lapsia ei pidä tehdä jos ei hyväksy sitä tosiasiaa, että lapsesta voi tulla homo tai lesbo.
Meidän suvussa ei ole yhtään homoa, joten ei oo pelkoa onneksi ap.n syndroomasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Onneks siihen ei ole tarvinnut miettiä vastausta.
No, mieti nyt, kun kysymyskin tuli kysyttyä. En tiedä, minkä ikäisiä lapsenne ovat, mutta kaikenlaisia yllätyksiä tulee eteen. Mun paras ystävä (nainen) alkoi seurustella naisen kanssa yli kolmekymppisenä, ja vaikka minä toki tiesin, että hänellä oli ollut nuorempana viritelmiä myös naisten kanssa, esim. hänen vanhempansa eivät sitä tienneet.
Vierailija kirjoitti:
Meidän suvussa ei ole yhtään homoa, joten ei oo pelkoa onneksi ap.n syndroomasta
Mä luulen että te kaikki olette kaapissa olevia homoja ja lesboja.
Onko mitään mahdollisuutta, että saisit miehesi puhumaan asiasta jonkun ulkopuolisen tahon kanssa.
Sinä vaikutat hyvältä tyypiltä, joka ei halua perhettä hajoittaa tällaise asian vuoksi.
Miehesi suhtautuminen voi olla myös suurta huolta siitä, kuinka poikasi tulee pärjäämään ennakkoluulojen kanssa. Vaikka tuo nyt vähän nurinkuriselta vaikuttaakin.
Ihana lukea tällaisesta ihmisestä kuin sinä. Kaikkea hyvää tulevaisuuteen perheellenne.
Jotkut luulevat olevansa niin korkeita, että voivat jakaa tuomioitaan muille.
Vierailija kirjoitti:
Että ei siinä mitään, jos poika kuolisi tai päätyisi vankilaan murhasta, mutta kun se on homo?
Jätä se sika!