Kuka lähtee kuuden päivän vanhan vauvan kanssa junaan????
Ja sitten kun ei voi juuri synnyttäneenä juosta junanvaihtoon, ettei tikit repeä, valittaa VR:n toiminnasta? Ei hyvää päivää maalaisjärki!
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä synnytin ulkomailla ja menin synnäriltä vauvan kanssa metrolla kotiin. Vauva oli kaksi päivää. Hyvin meni.
Siinä maassa ei varmaan tunneta takseja.
Pitäis olla turvakaukalo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinasin tukehtua aamuteehen kun tuo jutun luin. Soittivat vielä poliisille... huh.
Mutta tuli mieleen, että junasta päästyään on ollut samantien pakko jäädä tupakalle sille saapuvalle laiturilla ja sitten lähdetty lampsimaan oikealle raiteelle. Seitsemän minuuttia on oikeasti pitkä aika siirtyä laiturilta toiselle, varsinkin jos hissit molemmissa päissä. Hissimatka ei voi kestää yli kolmea minuuttia.Missä kohden artikkelia tarkalleen ottaen mainittiin tupakkatauko tai tupakka?
Ei missään. Tuli vain itsellä mieleen tuo tupakointi ja sen aiheuttama viivästys. Ja jos tosiaan olisivat olleet kessulla, eivät sitä taatusti olisi lehdelle kertoneetkaan.
Ihan mielenkiinnosta: mitä muuta sinulla tuli mieleen? Että he ovat varmaan epärehellisiä eivätkä "taatusti olisi lehdelle kaikkea kertoneetkaan"?
Mistä. Ihmeestä. Sinä. Siellä. Teet. Tällaisia. Päätelmiä?
Ja millä perustein? Puupää.
Ohis mutta tämä tuntuu olevan nykymaailmassa yleistymässä että puhtaasta omasta möhläyksestä soitetaan lehdet ja poliisit läpi, nostetaan iso somekohu ja syytetään asiasta kaikkia muita kuin sitä varsinaista syyllistä, eli itseä. Jos tuo vaihto olisi sattunut vaikka yli 40-raiteisella ja monikerroksisella Kölnin juna-asemalla, ymmärtäisin että 7 minuutin vaihtoaika olisi liian lyhyt. Karjaan asemalaiturit on taas vallan hyvin laskettavissa yhden käden sormilla, joten ei siihen kukaan saa tuhrattua seitsemää minuuttia ilman tupakkataukoa yms.
Todellakin saa, varsinkin kun joutuivat vielä käyttämään kahta hidasta hissiä ja juna oli myöhässä.
Mitä? Syntyykö Karjaallekin lapsia? Mä kun luulin, että kaikki karjaalaiset ovat h o m o j a.
Kuinkahan kauan se koirakin oli yksin kotona..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös talvivauvoilla ole suositus, ettei viedä pakkaseen ainakaan kahteen viikkoon syntymästä...🙄 toki ymmärrän niitä, jotka on yksinhuoltajia ja pakko käydä kaupassa, mutta tähän ei ymmärrys riitä. Toki jokainen tekee, kuin parhaaksi näkee.
Meillä kävi neuvolaterkkakin kotikäynneillä ekoina viikkoina juuri siksi, ettei tarvinnut pakkasilla viedä pientä ulos.
Toi nyt on jo just kyss fittan juuttu. Ei vauvat rikki mene. Koppaan peitettä yms. Yli ei tarvitsisi ampua :).
Neuvolan kotikäyntiä toki markkinoidaan sillä, ettei vauvan kanssa tarvitsisi liikkua kotoa, mutta todellisuudessa se on osa varhaisen puuttumisen mallia, jossa mm. tsekataan vauvan kotiolosuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mikään sääntö ole, että tikkejä olisi. Itselläni ei ole koskaan ollut ja olen ollut täysin liikuntakykyinen jeti synnytysten jälkeen.
En tiennyt että lumimiehet/naisetkin palstailee!
Saat anteeksi tietämättömyytesi. Nyt tiedät. Pus ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä synnytin ulkomailla ja menin synnäriltä vauvan kanssa metrolla kotiin. Vauva oli kaksi päivää. Hyvin meni.
Siinä maassa ei varmaan tunneta takseja.
Pitäis olla turvakaukalo...
Eikö siinä maassa voi ostaa kaukaloa?
Huvittavaa, kun jotkut kommentoi sen aseman ongelmallisuus, niin toiset alapeukkuttaa. Veikkaan, että alapeukuttajat eivät ole siellä käyneet.
Ja minua on jopa lentokone odottanut, kun edellinen oli myöhässä. Junassa kun on aina kuulutettu, että jatkoyhteys odottaa ja jos se on mennyt, niin on kuulutettu uusi yhteys.
Suutin osa näistä haukkumisista oli jäänyt, jos pariskunta olisi ollut erilainen.
Vaikka vähän vanhempia, eikä nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Milläs esim. sieltä laitokselta mennään kotiin, jos asuu kauempana ja ei oo autoa. Maksaako joku taksin?
Ehkä niitä lapsia ei tarvitse vääntää jos ei edes yhteen taksimatkaan ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatpa syyt mitä tahansa, perhe olisi tarvinnut apua.
Hehän saivat apua, kun kaveri tuli lopulta hakemaan. Kenenkä muun heitä olisi pitänyt auttaa? Poliisinko olis pitänyt pieni perhe viedä kotiin reissultaan?
Olisvat tarvinneet apua bussiasemalla löytämiseen. Karjaalta menee busseja Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Suutin osa näistä haukkumisista oli jäänyt, jos pariskunta olisi ollut erilainen.
Vaikka vähän vanhempia, eikä nuoria.
Ei pidä paikkaansa. Kuka tahansa joka ensinnäkin tekee lapsen eikä ole 40€ rahaa hätätapauksia varten on hölmö. Toiseksi vain hölmö vie noin pienen lapsen kotoaan kyläilyä varten pois.
Ei siinä iällä tai erilaisuudelle ole väliä.
Minä olen aikoinaan tullut kolmen päivän ikäisen vauvan kanssa kotiin yhteistaksilla ja lentokoneella. Rovaniemeltä lennettiin Ivaloon saksalaisturistien kanssa, kolme äitiä vauvoineen, ihan hyvin selvisimme hengissä... Tämä tapahtui 90-luvulla;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olivatpa syyt mitä tahansa, perhe olisi tarvinnut apua.
Hehän saivat apua, kun kaveri tuli lopulta hakemaan. Kenenkä muun heitä olisi pitänyt auttaa? Poliisinko olis pitänyt pieni perhe viedä kotiin reissultaan?
Olisvat tarvinneet apua bussiasemalla löytämiseen. Karjaalta menee busseja Helsinkiin.
Nehän oli tulossa Helsingistä ja menossa kotiin Tammisaareen.
Kela kustantaa taksin synnytyslaitokselta kotiin, sairaala antaa taksiluvan.,451
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junanvaihdot ei toimi.
-Juna lähti liikkeelle kun kaveri oli saattamassa lapsia hiihtolomalle ja kantoi lasten tavaroita heidän paikalleen. Seuraava asema mistä joutui palaamaan oli parinsadan km päässä ja luonnollisesti myöhästyi mm töistä koska oli ruokatunnilla. Juna vain lähti oli ruuhkaa tai ei, sitä ei huomioitu minuuttiaikataulussa.
- Sama meinasi käydä miehelleni joka kantoi kaverin tavarat junaan ellen olisi pitänyt meteliä laiturilla parille virkailijalle , mies piti käydä kiirehtimässä nopeasti ulos ja juna lähti --- vaikka olimme etuajassa! Kyllä vetutti "konduktöörien"asenne.
Missä seuraava asema on parinsadan kilometrin päässä?
Sillä että saattaja jää jumimaan junaan ei ole mitään tekemistä junanvaihtojen kanssa.
Hiihtolomaruuhka junan käytävällä missä jokainen tunkee paikalleen matkatavaroiden kanssa.
Jäät keskelle kassien kanssa joita viet avuksi kantaen että kaverisi pääsisi sujuvasti paikalleen ennen junan lähtöä, eteneminen ei välttämä siis ole niin sujuvaa vaikka itse ei jumita, käytävällä voi olla esim hankalasti liikkuva, kassien kanssa monta etenevää, jn. Ei aina ole omasta ripeydestä kiinni.
Oletko itse hypänyt koskaan junaan hiihtolomaruuhkassa?
Olen eri, mutta en taatusti ole koskaan ollut niin tyhmä, että hyppäisin pian lähtevään junaan ellen ole sillä matkustamassa. En ruuhka-aikaan enkä muutenkaan. Tuossa saa kyllä syyllistä etsiä ihan vaan peilistä.
Kyllä minä (ja varmaan moni muukin saattaja ) auttaa matkatavaroiden kantamisessa sisään junaan varsinkin jos toinen pyytää apua päästäksen paikalleen joustavasti.
Ihme öyhötystä ja syyllistämistä. Pätemisen haju leijailee sankkana joidenkin yllä.
Jos asemalla tuleva juna on aikataulustaan myöhässä, niin se lähtee välittömästi, kun kaikki matkustajat ovat nousseet junaan. Se ei jää siinä enää odottelemaan, että jos joku vielä tulisi ulos junasta.
(Juna ei myöskään odottele, jos joku matkustaja hyppäsi junasta laiturille tupakkatauolle.)
Kela kustantaa taksin synnytyslaitokselta kotiin, sairaala antaa taksiluvan.
Vierailija kirjoitti:
Tottahan se on että junanvaihdot ei toimi. Lähiliikenteessä saan päivittäin nähdä vaihtojunan perävalot kun juna ei voi sitä 30 sekuntia odottaa että ihmiset juoksevat toiselta raiteelta vaihtojunaan. En tiedä kuka pälli noitakin suunnittelee.
Mitä lähijunavuoroja tarkoitat? Osalle pysäkeistä tulee juna viiden minuutin välein. Tarvitseeko silloinkin odottaa jokaista juoksijaa vai voisiko ajatella, että nousevat seuraavaan junaan?
Mistä junankuljettajan olisi pitänyt tietää että sieltä vielä tulee joku? Lippu ostettu mutta niitä jää käyttämättä. Kuten moni muukin on jo sanonut, isän olisi pitänyt mennä etukäteen junalle pidättelemään sitä
Mä olin esikoisen kanssa vielä sairaalassa kun vauva oli viisi päivää. En vauvan takia, vauva voi hyvin, vaan itseni takia. Olin jo pääsemässä pois, kun nousi kuume.
Toi nyt on jo just kyss fittan juuttu. Ei vauvat rikki mene. Koppaan peitettä yms. Yli ei tarvitsisi ampua :).