Ilmoitin sukulaisille, ystäville, kummeille, naapureille ja työkavereille etten aio enää ostaa joululahjoja enkä järjestää joulua
Helvetti näyttää revenneen, sillä ainoastaan viisi ihmistä sadasta ymmärsi päätökseni. Haukutaan, kun kalleimmat ja kauneimmat lahjat hankkinut lahjahevonen ei enää toimikaan kuten odotetaan. Se on loppu nyt, kun ei kiitosta kuulu eikä mitään saa takaisin edes pyytämättä. Pikkujoulujen järkkäämiseen en osallistu. Varasin jo kesän lopulla matkan auringon alle ja aion nauttia elämästä, muut pureskelkoot vaikka kynsiään.
Kommentit (51)
Miksi ikinä ryhdyit järjestämään? Ei kai kukaan olisi alunperinkään sellaista odottanut.
Oletko tosiaan ostanut kaikille noille lahjat? Miksi?
Sadalle ihmiselle oot ostanut kalleimmat lahjat? Miksi ihmeessä?
Oikein! Ihanaa joulua etelän lämmössä toivottelee kohtalotoveri.
Olisi ihan kiva tietää, kuinka moni oikeasti nauttii joulusta! Ja loput esittää tykkäävänsä, koska kuuluu tykätä. Jos saisin itse valita, viettäisin joulun kotona ihan meillä asuvien kesken. Ei mentäisi minnekään muualle kuin hautausmaalle ja saunaan. Loppuaika oltaisiin byjamissa katsomassa hömppäelokuvia ja syötäisiin kinkkua suoraan tarjottimelta, ilman valkoisia servettejä ja perintöhopeita!
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kiva tietää, kuinka moni oikeasti nauttii joulusta! Ja loput esittää tykkäävänsä, koska kuuluu tykätä. Jos saisin itse valita, viettäisin joulun kotona ihan meillä asuvien kesken. Ei mentäisi minnekään muualle kuin hautausmaalle ja saunaan. Loppuaika oltaisiin byjamissa katsomassa hömppäelokuvia ja syötäisiin kinkkua suoraan tarjottimelta, ilman valkoisia servettejä ja perintöhopeita!
Ai miksi et saa valita? Me ollaan aina vietetty joulut kotiväen kanssa rentoutuen, koska niin on haluttu. Kenellä siihen olisi sanomista?
Hienoa, ettet enää järjestele työkavereille joulua ja osta lahjoja! Kai silti käyt pyykkäämässä työkavereiden luona ja ulkoiluttamassa heidän lemmikit? Ap:lla mitään tajua siitä, mitä tehdään työpaikalla ja mitä tehdään yksityiselämässä.
Joulu nyt on ihan tekojuhla kun Jeesuskaan ei syntynyt jouluna vaan paljon aikaisemmin!
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel.
Ilmoita nyt vielä paikallislehden etusivullakin.
Kiitos ideasta mutta taidan jättää ilmoittamatta paikallislehdessä. ;)
Vierailija kirjoitti:
Oikein! Ihanaa joulua etelän lämmössä toivottelee kohtalotoveri.
Kiitos samoin kohtalotoveri. =)
Sama kaksi joulua sitten. Ilmoitin 3 päivää ennen joulua etten järjestä joulua niin minut haukutiin joulun pilaajaksi. Vuosia tein joulun muille mutta en saanut kiitosta ja päätiin etten järjestä joulua enää. Sukulaiset ei tunnu ymmärtävän miten iso työ on tehdä jouluruokia ja kaikkea että kaikilla olisi hyvä joulu. Nyt tuleva joulu aion viettää kotona vaikka yksin. Kyselyjä on tullut että tulisiinko kuopioon tekemään jouluruokia. Sanoin että olen töissä vaikka en ole.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Ei ole uskonasia mutta minä rukoilen puolestasi, että käännyt Jumalan ja Jeesuksen puoleen. Amen.
Hyvä hyvä, minä en ole lahjoja ostanut kenellekään enää vuosiin, ostakoot itse itselleen lahjansa.
Nyt en aio mitään laatikoita ja muita joulujuttuja tehdä, syödään pottuja ja jauhelihakastiketta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ikinä ryhdyit järjestämään? Ei kai kukaan olisi alunperinkään sellaista odottanut.
Olin liian kiltti ja sinisilmäinen...siinäpä se syy olikin kun ei osannut ennen sanoa ei niin kaikki käyttävät hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosiaan ostanut kaikille noille lahjat? Miksi?
Suurimmalle osalle olen ostanut tai ainakin vähintään auttanut järjestämään pikkujoulut ja tuonut syötävää. Enää en tee niin.
Ostin joululahjat ulkomailta (ei Temusta) 🤗
Vierailija kirjoitti:
Sama kaksi joulua sitten. Ilmoitin 3 päivää ennen joulua etten järjestä joulua niin minut haukutiin joulun pilaajaksi. Vuosia tein joulun muille mutta en saanut kiitosta ja päätiin etten järjestä joulua enää. Sukulaiset ei tunnu ymmärtävän miten iso työ on tehdä jouluruokia ja kaikkea että kaikilla olisi hyvä joulu. Nyt tuleva joulu aion viettää kotona vaikka yksin. Kyselyjä on tullut että tulisiinko kuopioon tekemään jouluruokia. Sanoin että olen töissä vaikka en ole.
Hyvä! Pidä päätöksesi ja pysy siinä. Älä anna muiden nujertaa ja hyväksikäyttää itseäsi.
Voi kyynel.
Ilmoita nyt vielä paikallislehden etusivullakin.