Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?

Vierailija
11.01.2019 |

Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005960789.html

Kommentit (383)

Vierailija
181/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviän parissa minuutissa mutta siihen eivkuulu hiustenpesu. Hiustenpesun kanssa 10 min.

Ihan samallahan ne hiukset pesee, kun muunkin vartalon. Suihku päälle, niin että kastuu. Suihku kiinni. Shampoo tukkaan, tukan hieronta, vartalon pesu - koko aikana ei käytetä tietenkään vettä. Sitten huuhtelu - minuutti riittää huuhteluun.

Juuri näin.

Ihmettelen ihmisiä, joille hiustenpesu tuottaa suunnattomasti aikaa ja vaivaa.

Jopa amerikkalaisissa elokuvissa usein tokaistaan, kun joku pyytää illalla ulos, että "en voi, pesen hiukseni"... Miten helvetin kauan te joilla hiustenpesuun tuhraantuu kymmenenkin minuuttia, miten te ne oikein pesette??????

Vierailija
182/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selviän parissa minuutissa mutta siihen eivkuulu hiustenpesu. Hiustenpesun kanssa 10 min.

Ihan samallahan ne hiukset pesee, kun muunkin vartalon. Suihku päälle, niin että kastuu. Suihku kiinni. Shampoo tukkaan, tukan hieronta, vartalon pesu - koko aikana ei käytetä tietenkään vettä. Sitten huuhtelu - minuutti riittää huuhteluun.

Pitkien hiusten pesua ei voi suorittaa noin. Hiukset on pestävä pää alaspäin ja huuhdeltava kunnolla, sen jälkeen hoitoaine pariksi minuutiksi ja sen huuhtelu kestääkin useamman minuutin. Kaljuille tai sänkipäille mainitsemasi tapa varmaan toimii, pitkähiuksisille ei mitenkään. Yli puolet suihkussakäyntiajasta menee hiusten pesuun.

No huhhuh, miten pitkät ne hiukset pitää olla, että pää alaspäin pestään ja koko päivä menee pestessä, naurettava väite. Minulla on ollut pitkä tukka, eikä tuhraantunut yhtään sen enempää aikaa kuin nytkään olkapäille ulottuvilla hiuksilla.

Eikä sitä hoitoainetta joka persukerralla tartte laittaa, joissain shampoissa se on jopa mukana ettei erikseen tartte laittaa.

Siis kauanko sinunkaltanen ihminen sitä shampootakin päässä pitää, jos se pesu niin kestää, eihän sitä tarviyse kuin laittaa tukkaan, vaihdottaa ja huuhtoa samantien pois. Huuhtomiseen ei mene minuuttiakaan ja samalla on voinut pestä muunkin kehon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että jengi haisee. Viidessä minuutissa "peseydytään". Sen hanan voi laittaa kiinni ja käyttää sitä aikaa ihan kunnolla hiusten ja vartalon pesemiseen.

Jos ei minuutissa ehdi muka itseään saippuoida strategisista paikoista ja niin hyvin kuin voi, jo on kumma.  Onko sulla joku neuroosi. Taidat hangata itsesi joka päivä vereslihalle. En muista tuon syndrooman nimeä.

Vierailija
184/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn usein mainoskatkolla suihkussa, mainoskatko kestää paljon kauemmin kuin suihkukäyntini.

n45

Vierailija
185/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti selviydyn viidessä minuutissa. Joskus nuorempana käytin ehkä 10 minuuttia, kun oli pidempi tukkakin ja piti lämmitellä. Pesen hiukseni noin 3 kertaa viikossa, ovat hiukan pidemmät kuin olkapäille ulottuvat. Aamupissaan, hampaiden pesuun, suihkuun, rasvaukseen, ja vaatteiden pukemiseen menee yhteensä noin 15 minuuttia (siis herätyskellon soimisesta siihen, että vaatteet on päällä). Sen jälkeen teen aamupalan itselleni ja lapsille ja syön sen sekä käyn herättämässä lapset. Sitten 10 minuuttia hiustenlaittoon ja meikkaamiseen ja sitten jo lähdenkin. Olen autossa viimeistään 45 minuuttia heräämisestä ja siinä olen etsinyt lapsille vaatteet ja koulukirjat yms. mitä he viime tingassa aina etsivät.

En ylipäätään käsitä, miten ihmiset jaksavat tuhlata aikaa aamuisin pieniin juttuihin. Olen selviytynyt aiemmin 30 minuutissa, kun ei tarvinnut hoitaa noita lapsia enkä halunnut istua nauttimassa aamukahviani niin kuin nykyään. Vanhemmiten tuo rauhallinen aamukahvin juonti on tullut kumman tärkeäksi.

Vierailija
186/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maratonsuihkuttelijalle:

Ethän lue siellä ammeessa kirjaston kirjaa. Ne kosteusvauriot nimittäin näkyvät niissä kirjoissa.

Vierailija
187/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pese joka pvä hiuksia .

Ei kai niitä useimmat joka päivä pese.

Vierailija
188/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle suihkussa käynti on nautinto. Olen mielummin käymättä kokonaan mikäli pitäisi selvitä 5 minuutissa. Menee vähintään 25min jos pitää olla nopea, muutoin 40min ja päivittäin. Eli en selviäisi ja en koe huonoa omaatuntoa asiasta.

Suomessa vettä riittää, en ala täällä säännöstelemään vedenkulutustani. Onhan se kamalaa että jossainpäin maailmaa ei ole vettä edes juotavaksi ja täällä vedetään vessanpöntötkin juomakelpoisella vedellä :(

Sama. Suihkussa voi rentoutua ja ajatella asioita rauhassa.

Veden lämmitys maksaa. Tuolla käytöllä laskin kylmän ja lämpimän veden yhteishinnaksi n.220€/kk.

Mikäs siinä jos on rahaa millä maksaa. Mutta toisessa avauksessa nämä samat tyypit ihmettelee sähkö- ja vesilaskujen suuruutta ja oikeellisuutta. Eli ei olekaan varaa. Ristiriitaista.

En minä ainakaan rahaa ajattele kun yritän käyttää vettä kohtuudella, vaan luontoa. Ei vesi ole mikään itsestäänselvyys, täältäkin alkaa tällä menolla se loppumaan.

Vierailija
189/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helposti selviydyn viidessä minuutissa. Joskus nuorempana käytin ehkä 10 minuuttia, kun oli pidempi tukkakin ja piti lämmitellä. Pesen hiukseni noin 3 kertaa viikossa, ovat hiukan pidemmät kuin olkapäille ulottuvat. Aamupissaan, hampaiden pesuun, suihkuun, rasvaukseen, ja vaatteiden pukemiseen menee yhteensä noin 15 minuuttia (siis herätyskellon soimisesta siihen, että vaatteet on päällä). Sen jälkeen teen aamupalan itselleni ja lapsille ja syön sen sekä käyn herättämässä lapset. Sitten 10 minuuttia hiustenlaittoon ja meikkaamiseen ja sitten jo lähdenkin. Olen autossa viimeistään 45 minuuttia heräämisestä ja siinä olen etsinyt lapsille vaatteet ja koulukirjat yms. mitä he viime tingassa aina etsivät.

En ylipäätään käsitä, miten ihmiset jaksavat tuhlata aikaa aamuisin pieniin juttuihin. Olen selviytynyt aiemmin 30 minuutissa, kun ei tarvinnut hoitaa noita lapsia enkä halunnut istua nauttimassa aamukahviani niin kuin nykyään. Vanhemmiten tuo rauhallinen aamukahvin juonti on tullut kumman tärkeäksi.

Haluatko mitalin, oi sinä parempi ihminen?

Vierailija
190/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että viemärit tukkeutuu, jos karvafoobiset trendipellet ajelevat kaevansa suihkussa. Muutenkin suihkussa köydessä irtoaa tarpeettomasti hiuksia ja alapääkarvoja, pitääkö se ongelma maksimoida tahallaan.

En voi ymmärtää.

Vierailija
191/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Ihmettelen ihmisiä, joille hiustenpesu tuottaa suunnattomasti aikaa ja vaivaa.

Jopa amerikkalaisissa elokuvissa usein tokaistaan, kun joku pyytää illalla ulos, että "en voi, pesen hiukseni"... Miten helvetin kauan te joilla hiustenpesuun tuhraantuu kymmenenkin minuuttia, miten te ne oikein pesette??????

Ei itse pesu kauan kesta, mutta pitkät hiukseni kuivuvat vähintään 2 tuntia, jotta voisi lähteä ulos jäätymättä ja vilustumatta. Sitäpaitsi se on niin loistava "syy" silloin, kun ei lähteminen kiinnosta...:D

Vierailija
192/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheivaaminen ja parranajo ei kyllä millään tavalla liity suihkussa käymiseen, eikä kummassakaan muutenkaan sitä vesihanaa  siinä turhaan pidetä auki, vaan tasan sen ajan kun huuhtelee ne vaahdot pois. ja myös shampoota, saippuaa ja hoitoainetta levittäessä suihku pidetään kiinni. Vettä kuluu vaan silloin kun huuhtelen itseni tai kun rentoudun siinä suihkussa ja nautiskelen. En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta veikkaisin että perus huuhtelussa se itse vedenkulutus on alle minuutin ja nautiskellessa saattaa vettä mennä kerralla sitten  sen viitisen minuuttia. Koko toimitus yhteensä kestää sitten mitä kestää

No itse voin sheivata vain ja ainoastaan suihkussa. Ihoni on herkkä ja voin välttäö jäätävät punaiset paiseet vain sheivaamalla sääret suihkun lopuksi. Shampoon yms ajan karvat pehmenevät lämpimässä vedessä ja suihkuöljyn avulla sheivaus onnistuu kivutta. T. Se jonka vesi lämpiää vain jos hana on auki ja eka minuutti jääkylmää - eli vesi juoksee koko suihkun ajan

Sinusta on siis mukavampi olla paiseinen ja tulehtunut, kuin antaa karvojen olla siellä minne kuuluvat.

On meitä moneen junaan.

Lukutaito, hoi! Minulle EI tule paiseita eikä punaisia pilkkuja jos sheivaan suihkussa. Sen jälkeen ihoni on ihan normaali ja tasainen.

Jos taas sheivaan kylmiltäni kastamalla terän vain lavuaarissa, ihoni reagoi pahasti.

Eli kyllä kiitos, olen mielelläni epäluonnollisen karvaton JA kaunisihoinen.

Itsekin käyn kyllä suihkussa ennen sheivausta että olisi iholle ystävällisempää, mutta en silti koskaan sheivaa suihkussa. Miten te suihkussa sheivaajat oikein käytännössä hoidatte sen sheivauksen? Isutteko suihkun lattialla? Nostatteko koiven suihkun hanan päälle? Tuollainen suihkuakrobatia ei kuulosta kovin turvalliselta liukkaalla lattialla, eikä suihkun lattialla istuminen kuulosta kovinkaan miellyttävältä ajatukselta kun siihen kaikki likavesi menee. En ole vielä koskaan nähnyt suihkutilaa jossa olisi tarpeeksi hyvä valaistus että likinäköisenä edes näkisin sheivata jalkojani ja kainaloiden kurkkiminen ilman peiliä kuulostaa myös hankalalta. Eikö siinä tule niska kipeäksi? Lavuaarin päällä on aina parempi valaistus joten sheivaaminen on paljon helpompaa. Peilin avulla näkee että kainalot tuli varmasti siistiksi ja karvat on helppo kerätä wc-paperiin ja heittää roskikseen ettei viemäri tukkeudu. 

En ole koskaan tarvinnut peiliä sheivatessa, onhan mulla silmät päässä ja kroppa sen verran notkea, että näen kaikki sheivaamani kohteet hyvin. Viemäri ei tukkeudu parin millin karvoista.

Ei varmaan niin, kun satatuhatta yhtä tomppelia blondia kuin sinä, tekee saman.

Vierailija
193/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkien hiusten pesua ei voi suorittaa noin. Hiukset on pestävä pää alaspäin ja huuhdeltava kunnolla, sen jälkeen hoitoaine pariksi minuutiksi ja sen huuhtelu kestääkin useamman minuutin. Kaljuille tai sänkipäille mainitsemasi tapa varmaan toimii, pitkähiuksisille ei mitenkään. Yli puolet suihkussakäyntiajasta menee hiusten pesuun.

No huhhuh, miten pitkät ne hiukset pitää olla, että pää alaspäin pestään ja koko päivä menee pestessä, naurettava väite. Minulla on ollut pitkä tukka, eikä tuhraantunut yhtään sen enempää aikaa kuin nytkään olkapäille ulottuvilla hiuksilla.

Eikä sitä hoitoainetta joka persukerralla tartte laittaa, joissain shampoissa se on jopa mukana ettei erikseen tartte laittaa.

Siis kauanko sinunkaltanen ihminen sitä shampootakin päässä pitää, jos se pesu niin kestää, eihän sitä tarviyse kuin laittaa tukkaan, vaihdottaa ja huuhtoa samantien pois. Huuhtomiseen ei mene minuuttiakaan ja samalla on voinut pestä muunkin kehon.

Lukutaito on aliarvostettu taito nykyään. Luepa uudestaan viesti, johon kommentoit puuta heinää.

Vierailija
194/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sheivaaminen ja parranajo ei kyllä millään tavalla liity suihkussa käymiseen, eikä kummassakaan muutenkaan sitä vesihanaa  siinä turhaan pidetä auki, vaan tasan sen ajan kun huuhtelee ne vaahdot pois. ja myös shampoota, saippuaa ja hoitoainetta levittäessä suihku pidetään kiinni. Vettä kuluu vaan silloin kun huuhtelen itseni tai kun rentoudun siinä suihkussa ja nautiskelen. En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta veikkaisin että perus huuhtelussa se itse vedenkulutus on alle minuutin ja nautiskellessa saattaa vettä mennä kerralla sitten  sen viitisen minuuttia. Koko toimitus yhteensä kestää sitten mitä kestää

No itse voin sheivata vain ja ainoastaan suihkussa. Ihoni on herkkä ja voin välttäö jäätävät punaiset paiseet vain sheivaamalla sääret suihkun lopuksi. Shampoon yms ajan karvat pehmenevät lämpimässä vedessä ja suihkuöljyn avulla sheivaus onnistuu kivutta. T. Se jonka vesi lämpiää vain jos hana on auki ja eka minuutti jääkylmää - eli vesi juoksee koko suihkun ajan

Sinusta on siis mukavampi olla paiseinen ja tulehtunut, kuin antaa karvojen olla siellä minne kuuluvat.

On meitä moneen junaan.

Lukutaito, hoi! Minulle EI tule paiseita eikä punaisia pilkkuja jos sheivaan suihkussa. Sen jälkeen ihoni on ihan normaali ja tasainen.

Jos taas sheivaan kylmiltäni kastamalla terän vain lavuaarissa, ihoni reagoi pahasti.

Eli kyllä kiitos, olen mielelläni epäluonnollisen karvaton JA kaunisihoinen.

Itsekin käyn kyllä suihkussa ennen sheivausta että olisi iholle ystävällisempää, mutta en silti koskaan sheivaa suihkussa. Miten te suihkussa sheivaajat oikein käytännössä hoidatte sen sheivauksen? Isutteko suihkun lattialla? Nostatteko koiven suihkun hanan päälle? Tuollainen suihkuakrobatia ei kuulosta kovin turvalliselta liukkaalla lattialla, eikä suihkun lattialla istuminen kuulosta kovinkaan miellyttävältä ajatukselta kun siihen kaikki likavesi menee. En ole vielä koskaan nähnyt suihkutilaa jossa olisi tarpeeksi hyvä valaistus että likinäköisenä edes näkisin sheivata jalkojani ja kainaloiden kurkkiminen ilman peiliä kuulostaa myös hankalalta. Eikö siinä tule niska kipeäksi? Lavuaarin päällä on aina parempi valaistus joten sheivaaminen on paljon helpompaa. Peilin avulla näkee että kainalot tuli varmasti siistiksi ja karvat on helppo kerätä wc-paperiin ja heittää roskikseen ettei viemäri tukkeudu. 

En ole koskaan tarvinnut peiliä sheivatessa, onhan mulla silmät päässä ja kroppa sen verran notkea, että näen kaikki sheivaamani kohteet hyvin. Viemäri ei tukkeudu parin millin karvoista.

Ei varmaan niin, kun satatuhatta yhtä tomppelia blondia kuin sinä, tekee saman.

Kyllä ne tukkeumat syntyvät ihan muusta kuin millin parin sheivauskarvoista. Vaikkapa noista yli puolen metrin hiuksista, jos niistäkään, kun putsaa viemärin säännöllisesti ja käyttää siinä hiustenkeräysverkkoa.

Vierailija
195/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuota kulutusta hyvä miettiä, mutta aika paljon saat suihkutella, et tulee yhden lennon verran.....

Kiloon naudanlihaa kuluu yhtä paljon vettä kuin vuoden suihkukäynteihin päivittäin.

Että lol.

Farkkujen valmistukseen kuluu noin 20 000 litraa vettä. Mun suihkuttelut on aika pientä kun vertaa vaatteiden valmistukseen, joka on maailman toiseksi saastuttavin asia öljyteollisuuden jälkeen. Puuvillakilon valmistus vie vettä tuhansia litroja. Miettikää sitä, kun shoppailette joka viikko.

Vierailija
196/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005960789.html

Työnnä per seeseesi ilmastoteko. Kyllä se vesi kiertää niissä putkissa ihan saasteettomasti. Saa tana.

Vierailija
197/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Masturbointi jo vie tuon 5 min.

Vierailija
198/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maratonsuihkuttelijalle:

Ethän lue siellä ammeessa kirjaston kirjaa. Ne kosteusvauriot nimittäin näkyvät niissä kirjoissa.

En, vaan omia kirjojani. Pääasiassa pehmeäkantisia, kun meillä on kirjapörssi tuossa ihan lähellä. En ole kirjastossa käynyt vuosiin! Äänikirjatkin toimii ok, mutta mieluumin luen paperisia. Vesivauriot on muuten helppo välttää olemalla uittamatta kirjaa ammeessa ja muovittamalla kannet. Meillä on ainakin taloyhtiössä ilmastoinnin osalta sen verran kova imu hormeissa, että kun jättää oven pikkasen rakosilleen niin kosteus häviää hetkessä.

Itse asiassa huoneilma aivan liian kuivaa, jos ei olisi akvaarioita ja en pitäisi kylpyhuoneen ovea rakosillaan suihkussa/ammeessa käydessä.

Vierailija
199/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Enkä muutenkaan valuta vettä silloin kun saippuoin, yms. 

Ihana huomata vauvapalstalta, että lentämättömyyteni ja vegaaniuteni ei oo mennyt turhaan, kun selviän suihkustakin korkeintaan 5minuutissa, muutenhan noista muista ei ole mitään hyötyä... ei kun...

Vierailija
200/383 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap varmaan kuseekin suihkuun. "samaan viemäriinhän se menee".

Esimerkiksi meidän möksällä ei mene. Pyttytavara menee umpisäiliöön ja harmaat vedet imeytykseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi