Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?
Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.
Kommentit (383)
Käykää lapsi perheelliset iltaisin suihkussa, kun lapset nukkuu, niin ei tarvi minuutissa tulla ulos sieltä..t. Äiti , 6 lasta
Vierailija kirjoitti:
Ennen saatoin olla suihkussa jopa 25minuuttia. Lasten myötä sitä on oppinut peseytymään nopeasti kun ei yksinkertaisesti ole aikaa haaveilla siellä suihkussa. Nykyään menee n. 5-10 minuuttia usein se 5min.
Mitä järkee on edes vaan haaveilla suihkun käydessä turhaan? Mieluummin kyllä sitten käy kunnolla suihkus vaikka jo 5 minuutissa sitten.
Höpöhöpö mitkään ekoteot nollaannu. Mutta veden läträämiseenkin kyllä kannattaa kiinnittää huomiota, myös meillä täällä tuhansien järvien maassa.
Helposti menee alle tuon 5 minuutin. Ensin suihkutan hiukset ja kehon märäksi. Sitten puhdistan kasvot, ja jos on meikkiä niin se lähtee helposti kostutetulla MakeUp Eraser-pyyhkeellä. Seuraavaksi vaahdotan palashampoon hiuksiin, en käytä mitään hoitoaineita tai muuta pitkiin hiuksiin. Lopuksi pesen kehon palasaippualla, ja jos tarvitsee sheivata niin teen sen tässä välissä. Lopuksi pesen kaiken yhtäaikaa vedellä pois. Nopeasti puhdasta!
Vettä, luontoa ja rahaa voi säästää myös olemalla kantamatta kotiin vettä muovipulloissa eli nestemäiset saippuat, shampoot jne.. Nykyään löytyy todella ”luksus” palasaippuoitakin ja hoitavia palashampoita. Ja tuo meikinpoistoliina toimii paremmin kuin yksikään kemikaalicocktail mitä olen elämäni aikana kokeillut.
Vedenvalutusta 2min. Ei sen tarvi valua saippuoidessa ja sheivatessa!
Yleensä menee 30-40min, yleensä vain seison kuuman veden alla ja mietin maailman pahuutta
Tuo 12l minuutissahan on maksimivirtaama normaalissa suihkupäässä. Avaako monikin sen hanan aina täysille suihkussa ollessaan? Meillä jos avaa täysille niin kastuu suihkussakävijän lisäksi pyykinpesukone, vessapaperit ja vessanpönttö, kun valmiiksi rakennettu suihkuseinä ei vastapäisen seinän kautta roiskuvia vesiä koppaa. En ole myöskään havainnut pitkille hiuksille mitään parannusta siinä, onko hana täysillä vai 2/3 auki, sama minuutti menee hoitoaineen huuhtelussa vaikka olisi täysilläkin, niin en sitten turhaan pidä täysillä. Toki minulla on piikkisuora hiuslaatu, Disneyn Merida-prinsessan kiharoilla varustettu kaverini ymmärrettävästi tarvitsee suuremman vedenpaineen tai pidempään saadakseen tukkansa kunnolla märäksi missään järkevässä ajassa.
Joka tapauksessa, jos sitä hanaa ei pidä täysillä niin sitten tuo 5min 12l/min maksimivirtaamalla on 60l ja vastaa 7,5min suihkua 8l/min 2/3-virtaamalla. Jos haluaa tietää, paljonko sitä vettä oikeasti menee, niin kannattaa avata hana sellaiseksi kuin itse suihkussa käydessään käyttää, ja sitten kellottaa, kauanko menee vaikka 10l pesuvadin täyttöön. Ei mulla ainakaan tule minuutissa kuin tuo 8l, niin en ota paineita siitä, jos joskus menee 6min ja joskus 8min, kun keskiarvo pysyy kuitenkin helposti alle 7min hana auki.
Suihkussa käynti on minulle nautinto, johon käytän aikaa kelloon katsomatta.
En käy joka päivä suihkussa. Ei tarvitse. En ole hikoilevaa tyyppiä. Hiukset pesen 1-2 kertaa viikossa.
15 minuuttia taitaa kulua suihkussa. Siinä ajassa ehtii pestä shampoolla hiukset. Shampoon pitää antaa vaikuttaa 2 minuuttia. Sillä välin ehtii sheivata ihokarvoja. Pitkistä ja paksuista hiuksista shampoon huuhtelu kestää jonkin aikaa. Seuraavaksi hoitoaine hiuksiin. Hoitoaineen pitää antaa vaikuttaa 2-3 min. Huolellinen huuhtelu.
Jos käyn 2 x viikossa suihkussa 15 min, se tekee viikossa 30 min veden lotrausta.
Jos AP käy 7 x 5 min suihkussa, niin hänellä vettä kuluu 35 min.
Taloyhtiö juuri palautti takaisin vesimaksuja. Olin käyttänyt liian vähän vettä.
Jatkossakin aion olla suohkussa 15 min silloin kuin olen suihkun tarpeessa.
Ite olen maratonsuihkussakävijä. Jos oikein kireälle puristaa niin selviän noin 15 minuutissa, mutta yleensä menee vähintään se puoli tuntia. Onneksi nykyisessä kämpässä on amme, niin voi rauhassa lilliä siellä tunnin tai pari samalla kun lukee kirjaa.
Ärsyttää vedenkäytöstä valittajat, koska moni ei ole valmis luopumaan itselle tärkeistä asioista, mutta ovat kyllä valmiita kommentoimaan toisille tärkeistä asioista paheksuvaan sävyyn. Toki jos joku ei koe ammetta tai pitkiä suihkuja tärkeäksi, niin ei se ole minulle ongelma. Turha kuitenkaan tulla valittamaan jos ei itse ole valmis luopumaan esim. ulkomaanmatkoista tai vaikka lemmikeistä.
Yleensä turpa menee tukkoon viimeistään siinä vaiheessa kun mainitsen, että itse en käytä alkoholia tai tupakoi, ja kotona viihtyvänä ihmisenä en tee ulkomaanmatkoja. Kotosuomessakin harvoin lähden edes kotikaupunkia kauemmaksi. Lisäksi allergisena en voi pitää edes mitään pörröistä lemmikkiä ja lapsia en todellakaan halua! Lopuksi terveyssyistä pitäisi välttää makeaa ja viljoja, joten sekin ilo on elämästä mennyt, koska olen varsinainen sokerihiiri ja pidän vehnäsämpylöistä ja riisipiirakoista!
Lisäksi energiasyöppöjen ylimääräisten sähköhärpäkkeiden puoleen allekirjoittaneelta löytyy vain tietokone, kännykkä ja akvaariotekniikka. Telkkaria, radiota tai muita härpäkkeitä ei ole ollut pariin kymmeneen vuoteen! Sitten näille ihmisillä ketkä napisee on parhaimmillaan useampia telkkareita, autoja, veneitä jne.
Toki aina löytyy muutama ihminen jotka kommentoi "ei se ole ollenkaan sama asia!" koska heille itselleen esim. ulkomaanmatkat ovat tärkeä rentoutumistapa, mutta vedenkäyttö on kauhistus! Minä en taas koe ulkomaanmatkoja tarpeelliseksi ollenkaan, mutta ei toisten matkustus ole mitenkään minulta pois!
Arvelen että yllä olevat "ympäristöteot" ainakin jotenkin tasapainottaa veden käyttöä - joka on toki allekirjoittaneella hyvin suurta, kun akvaarioitakin löytyy puoli tusinaa. Toki syön aika paljon lihaakin.
Minusta näissä asioissa pitäisi pyrkiä mahdollisimman ekologisiin tuotantotapoihin, ei käytön rajoittamiseen! Jokainen kun kuitenkin määrittää mikä on itselleen tärkeää elämässä.
Vähän riippuu pävästä.
Yleensä selviän viidessä minuutissa ja välillä varmaan allekin helposti.
Olen myös pitkähiuksinen ja hiukset on paksuhkot. Ei mulla kuitenkaan siinä sen kauempaa mene. Ensin tietty kastelen itseni ja sitten pistän shampoon hiuksiini. Sen jälkeen pesen meikit ja sitten hiusten huuhtelu. Sitten hoitoaine ja kropan saippuoiminen ja sitten huuhtelen hoitoaineen.
Monesti taapero on mukana ja hän leikkii siinä minun jaloissa ja lopulta saippuoin hänet(ei kauaa mene kun on niin pikkuinen ja vähähiuksinen) ja sitten suihku kiinni ja selvittiin molemmat alta 5 minuuttia.
Olen itse sen verran vähäkarvainen muualta että saan myös sheivaukset hoidettua nopeaa. Muutama veto per kainalo niin ne parit ohuet haivenet on pois ja säärikarvoja kasvaa lähinnä nilkoissa eli nekin nopeaa ajeltu. Alapään siistii yhtä nopeaa ja sheivailuihin riittää muutenkin muutama kerta kuussa.
Toki joskus on pidempiä suihkuja jos kuorin ihoa mutta kun yleensä käyn niin nopeaa niin ei haittaa.
En ymmärrä niitä jotka väittää ettei pitkiä hiuksia saa edes kasteltua parissa minuutissa. Voin väittää että saisin paksun parisängyn päiväpeittonikin kastumaan läpimäräksi suihkun alla parissa minuutissa...
Missä tuossa muuten todistetaan OP:n kommentti "Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa."
Katsoin Finnairin laskurista yhden Thaimaan matkan hiilidioksidipäästöt väliltä Helsinki-Phuket ja ne on 496kg/henkilö.
Esim. Kotkan energian sivuilta ((http://www.kotkanenergia.fi/fi/l%C3%A4mpim%C3%A4n-veden-hinta)) löytyy laskelma veden kuutiohinnasta ja kuutiohan on 1000l. Tuolla mainitaan, että kylmän veden (+8 asteisen) lämmittäminen +58 asteiseksi lämpimäksi käyttövedeksi kuluttaa energiaa 58,2 kWh/vesikuutio ja jos oletaan että se tuotetaan kokonaan kivihiilellä, niin tuhat litraa vettä tuottaa pyöreästi 20kg hiilidioksidia (http://www.soininvaara.fi/2013/02/25/miten-sahkon-ja-lammonkulutuksen-o…). Tämä siis vain jos kaikki energia on tuotettu kivihiilellä, mitä se ei ole.
Jos suihku työntää 12l/minuutti, niin yhden 10 minuutin suihkun kulutus on vain 120 litraa, eli 2,4kg hiilidioksidia. Toki nämä on pyöristettyjä lukuja ja eivät huomioi energiahävikkiä ja jätevesikäsittelyä, mutta siitä huolimatta eihän nuo ole mitenkään toisiinsa verrattavissa. Saat suihkutella aika monta tuhatta litraa vettä että pääset lähellekään yhtä thaimaan matkaa.
Sheivaamiseen minulla menee varmaan yli 10 minuuttia, mutta en tietenkään valuta vettä sen aikana. En myöskään saippuoinnin tai hiustenpesun aikana. Vettä kulutan max 2 minuutin ajan per suihkukerta.
Pesen hiukset mieluummin lavuaarissa kuin suihkussa ja varon jopa kastelemasta suihkussa, sillä märkä hiusletti niskaan valuvana on epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sheivaaminen ja parranajo ei kyllä millään tavalla liity suihkussa käymiseen, eikä kummassakaan muutenkaan sitä vesihanaa siinä turhaan pidetä auki, vaan tasan sen ajan kun huuhtelee ne vaahdot pois. ja myös shampoota, saippuaa ja hoitoainetta levittäessä suihku pidetään kiinni. Vettä kuluu vaan silloin kun huuhtelen itseni tai kun rentoudun siinä suihkussa ja nautiskelen. En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta veikkaisin että perus huuhtelussa se itse vedenkulutus on alle minuutin ja nautiskellessa saattaa vettä mennä kerralla sitten sen viitisen minuuttia. Koko toimitus yhteensä kestää sitten mitä kestää
No itse voin sheivata vain ja ainoastaan suihkussa. Ihoni on herkkä ja voin välttäö jäätävät punaiset paiseet vain sheivaamalla sääret suihkun lopuksi. Shampoon yms ajan karvat pehmenevät lämpimässä vedessä ja suihkuöljyn avulla sheivaus onnistuu kivutta. T. Se jonka vesi lämpiää vain jos hana on auki ja eka minuutti jääkylmää - eli vesi juoksee koko suihkun ajan
Sinusta on siis mukavampi olla paiseinen ja tulehtunut, kuin antaa karvojen olla siellä minne kuuluvat.
On meitä moneen junaan.
Lukutaito, hoi! Minulle EI tule paiseita eikä punaisia pilkkuja jos sheivaan suihkussa. Sen jälkeen ihoni on ihan normaali ja tasainen.
Jos taas sheivaan kylmiltäni kastamalla terän vain lavuaarissa, ihoni reagoi pahasti.
Eli kyllä kiitos, olen mielelläni epäluonnollisen karvaton JA kaunisihoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkät hiukset teillä pitkähiuksisilla oikein on, jos niiden pesussa ja huuhtelussa menee ihan järjettömästi aikaa? Itselläni on puoleen väliin selkää olevat paksut hiukset ja ei niiden pesussa ja huuhtelussa mene kuin hetki. Kaksi kertaa vaahdotan hiukset ja hoitoaineen pesen niin kauan kunnes lattialla ei näy enää saippuaa ja siihen ei todellakaan kauan mene kun autan sormilla koko ajan.
En ole ikinä seisoskellut suihkussa, vaan lämmitän ihanan puusaunamme ja lojun siellä pesua ennen, aikana ja jälkeen. Myös teinityttöni tekevät samoin ja turhaa loraamista ei tule. Toiselta tyttäreltäni leikattiin juuri hiuksia 15 cm lyhyemmäksi ja nyt ne ulottuvat vain puoleen väliin selkää, paksuutta riittää enemmän kuin minulla vaikka minulla on jo paksut hiukset.
Ja mikä on sitten se ihmeen juttu, että hiukset pitäisi pestä pää alaspäin?!? 😄 No ei pidä, tai ehkä joltakin lapsukaiselta niin pestään ettei mene shampoota silmiin, mutta ei yli 7 vuotiaita kyllä.
https://blogit.terve.fi/ostolakossa/pesen-hiukseni-aina-paa-alaspain/
https://hiusakatemia.wordpress.com/2010/03/26/hiusten-hoitaminen-on-helppoa/ ( Kaljua ja pystytukkaa lukuun ottamatta hiukset pitää pestä aina pää alaspäin. )
Tässä on se idea, että shampoon saa sinne päänahkaan paremmin, koska pituuksiahan ei tarvitse pestä mitenkään erikseen, kun huuhdellessa valuva shampoo hoitaa sen asian.
Toiseksi, monet valitavat kuinka selässä on näppylää ja ihottumaa ja nämä yleensä johtuvat ihoon jääneistä shampoo- ja hoitoainejäämistä, kun hiukset valuvat pitkin selkää aineiden kanssa (lyhyissä ei tietenkään tätä ongelmaa ole). Kun on alettu pesemään hiukset pää alaspäin, niin nuokin ongelmat ovat kadonneet samalla. Harvoin kukaan muistaa enää erikseen huuhdella selkää, joten jää niitä aineitakin.
Kolmanneksi, hiukset, kun huuhdellaan pää alaspäin, niin voi olla varma ettei päänahkaan jää aineita ja näin ei myöskään tule kutinoita ja hilsettä. Toki, jos näitä ongelmia ei esiinny pää ylöspäin pestessä, niin jatkakaa vain.
Minulla helpottui kaikki edellä mainitut, kun aloin pesemään ja huuhtelemaan hiukset pää alaspäin. Käytän myös huuhtelemiseen useamman minuutin, koska haluan olla varma ettei mitään jää. Joku mainitsi huuhtelevansa 30sek. ja se on minusta ihan liian vähän, ainakin pitkille hiuksille.
En ole ikinä pessyt hiuksia pääalaspäin. Kuulostaa äärimmäisen hankalalta! Sitäpaitsi suihkuni on niin kapea ettei siellä voi edes kumartua, joten tämä olisi fyysisestikin mahdotonta.
Maratonsuihkuttelija kirjoitti:
Ite olen maratonsuihkussakävijä. Jos oikein kireälle puristaa niin selviän noin 15 minuutissa, mutta yleensä menee vähintään se puoli tuntia. Onneksi nykyisessä kämpässä on amme, niin voi rauhassa lilliä siellä tunnin tai pari samalla kun lukee kirjaa.
Ärsyttää vedenkäytöstä valittajat, koska moni ei ole valmis luopumaan itselle tärkeistä asioista, mutta ovat kyllä valmiita kommentoimaan toisille tärkeistä asioista paheksuvaan sävyyn. Toki jos joku ei koe ammetta tai pitkiä suihkuja tärkeäksi, niin ei se ole minulle ongelma. Turha kuitenkaan tulla valittamaan jos ei itse ole valmis luopumaan esim. ulkomaanmatkoista tai vaikka lemmikeistä.
Yleensä turpa menee tukkoon viimeistään siinä vaiheessa kun mainitsen, että itse en käytä alkoholia tai tupakoi, ja kotona viihtyvänä ihmisenä en tee ulkomaanmatkoja. Kotosuomessakin harvoin lähden edes kotikaupunkia kauemmaksi. Lisäksi allergisena en voi pitää edes mitään pörröistä lemmikkiä ja lapsia en todellakaan halua! Lopuksi terveyssyistä pitäisi välttää makeaa ja viljoja, joten sekin ilo on elämästä mennyt, koska olen varsinainen sokerihiiri ja pidän vehnäsämpylöistä ja riisipiirakoista!
Lisäksi energiasyöppöjen ylimääräisten sähköhärpäkkeiden puoleen allekirjoittaneelta löytyy vain tietokone, kännykkä ja akvaariotekniikka. Telkkaria, radiota tai muita härpäkkeitä ei ole ollut pariin kymmeneen vuoteen! Sitten näille ihmisillä ketkä napisee on parhaimmillaan useampia telkkareita, autoja, veneitä jne.
Toki aina löytyy muutama ihminen jotka kommentoi "ei se ole ollenkaan sama asia!" koska heille itselleen esim. ulkomaanmatkat ovat tärkeä rentoutumistapa, mutta vedenkäyttö on kauhistus! Minä en taas koe ulkomaanmatkoja tarpeelliseksi ollenkaan, mutta ei toisten matkustus ole mitenkään minulta pois!
Arvelen että yllä olevat "ympäristöteot" ainakin jotenkin tasapainottaa veden käyttöä - joka on toki allekirjoittaneella hyvin suurta, kun akvaarioitakin löytyy puoli tusinaa. Toki syön aika paljon lihaakin.
Minusta näissä asioissa pitäisi pyrkiä mahdollisimman ekologisiin tuotantotapoihin, ei käytön rajoittamiseen! Jokainen kun kuitenkin määrittää mikä on itselleen tärkeää elämässä.
Jep. Minulla esim. ei ole autoa. Eikä koskaan tule olemaankaan. Työmatkani on päästötön - juna plus kävely. En syö lihaa. Lemmikkinikin on kasvissyöjä. En käytä muovipusseja. Ostan lähituotettua. En ostele käsilaukkuja ja kenkiä ja kiinalaisia alennusvaatteita. Lennän toki joskus harvoin, mutta mahdollisimman vähän.
MUTTA AUTA ARMIAS JOS OLEN 6 MINUUTTIA SUIHKUSSA :O!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkät hiukset teillä pitkähiuksisilla oikein on, jos niiden pesussa ja huuhtelussa menee ihan järjettömästi aikaa? Itselläni on puoleen väliin selkää olevat paksut hiukset ja ei niiden pesussa ja huuhtelussa mene kuin hetki. Kaksi kertaa vaahdotan hiukset ja hoitoaineen pesen niin kauan kunnes lattialla ei näy enää saippuaa ja siihen ei todellakaan kauan mene kun autan sormilla koko ajan.
En ole ikinä seisoskellut suihkussa, vaan lämmitän ihanan puusaunamme ja lojun siellä pesua ennen, aikana ja jälkeen. Myös teinityttöni tekevät samoin ja turhaa loraamista ei tule. Toiselta tyttäreltäni leikattiin juuri hiuksia 15 cm lyhyemmäksi ja nyt ne ulottuvat vain puoleen väliin selkää, paksuutta riittää enemmän kuin minulla vaikka minulla on jo paksut hiukset.
Ja mikä on sitten se ihmeen juttu, että hiukset pitäisi pestä pää alaspäin?!? 😄 No ei pidä, tai ehkä joltakin lapsukaiselta niin pestään ettei mene shampoota silmiin, mutta ei yli 7 vuotiaita kyllä.
https://hiusakatemia.wordpress.com/2010/03/26/hiusten-hoitaminen-on-helppoa/ ( Kaljua ja pystytukkaa lukuun ottamatta hiukset pitää pestä aina pää alaspäin. )
Tässä on se idea, että shampoon saa sinne päänahkaan paremmin, koska pituuksiahan ei tarvitse pestä mitenkään erikseen, kun huuhdellessa valuva shampoo hoitaa sen asian.
Toiseksi, monet valitavat kuinka selässä on näppylää ja ihottumaa ja nämä yleensä johtuvat ihoon jääneistä shampoo- ja hoitoainejäämistä, kun hiukset valuvat pitkin selkää aineiden kanssa (lyhyissä ei tietenkään tätä ongelmaa ole). Kun on alettu pesemään hiukset pää alaspäin, niin nuokin ongelmat ovat kadonneet samalla. Harvoin kukaan muistaa enää erikseen huuhdella selkää, joten jää niitä aineitakin.
Kolmanneksi, hiukset, kun huuhdellaan pää alaspäin, niin voi olla varma ettei päänahkaan jää aineita ja näin ei myöskään tule kutinoita ja hilsettä. Toki, jos näitä ongelmia ei esiinny pää ylöspäin pestessä, niin jatkakaa vain.
Minulla helpottui kaikki edellä mainitut, kun aloin pesemään ja huuhtelemaan hiukset pää alaspäin. Käytän myös huuhtelemiseen useamman minuutin, koska haluan olla varma ettei mitään jää. Joku mainitsi huuhtelevansa 30sek. ja se on minusta ihan liian vähän, ainakin pitkille hiuksille.
En ole ikinä pessyt hiuksia pääalaspäin. Kuulostaa äärimmäisen hankalalta! Sitäpaitsi suihkuni on niin kapea ettei siellä voi edes kumartua, joten tämä olisi fyysisestikin mahdotonta.
Normaalipainoiselle tuossa ei ole mitään vaikeaa. Oma suihkuni on kooltaan noin 50x75 cm ja hyvin pystyy pesemään hiukset pää alaspäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalipainoiselle tuossa ei ole mitään vaikeaa. Oma suihkuni on kooltaan noin 50x75 cm ja hyvin pystyy pesemään hiukset pää alaspäin.
Olen normaalipainoinen, mutta en näe mitään syytä kumarrella n. puolimetrisessä suihkussa. Hiusten pesemisestä pää alaspäin kun ei ole mitään hyötyä.
armeijassa aamutoimiin riitti 3min
(ensinnäkin seivaukset on turhia)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sheivaaminen ja parranajo ei kyllä millään tavalla liity suihkussa käymiseen, eikä kummassakaan muutenkaan sitä vesihanaa siinä turhaan pidetä auki, vaan tasan sen ajan kun huuhtelee ne vaahdot pois. ja myös shampoota, saippuaa ja hoitoainetta levittäessä suihku pidetään kiinni. Vettä kuluu vaan silloin kun huuhtelen itseni tai kun rentoudun siinä suihkussa ja nautiskelen. En ole koskaan ottanut aikaa suihkussa käydessä, mutta veikkaisin että perus huuhtelussa se itse vedenkulutus on alle minuutin ja nautiskellessa saattaa vettä mennä kerralla sitten sen viitisen minuuttia. Koko toimitus yhteensä kestää sitten mitä kestää
No itse voin sheivata vain ja ainoastaan suihkussa. Ihoni on herkkä ja voin välttäö jäätävät punaiset paiseet vain sheivaamalla sääret suihkun lopuksi. Shampoon yms ajan karvat pehmenevät lämpimässä vedessä ja suihkuöljyn avulla sheivaus onnistuu kivutta. T. Se jonka vesi lämpiää vain jos hana on auki ja eka minuutti jääkylmää - eli vesi juoksee koko suihkun ajan
Sinusta on siis mukavampi olla paiseinen ja tulehtunut, kuin antaa karvojen olla siellä minne kuuluvat.
On meitä moneen junaan.Lukutaito, hoi! Minulle EI tule paiseita eikä punaisia pilkkuja jos sheivaan suihkussa. Sen jälkeen ihoni on ihan normaali ja tasainen.
Jos taas sheivaan kylmiltäni kastamalla terän vain lavuaarissa, ihoni reagoi pahasti.
Eli kyllä kiitos, olen mielelläni epäluonnollisen karvaton JA kaunisihoinen.
Itsekin käyn kyllä suihkussa ennen sheivausta että olisi iholle ystävällisempää, mutta en silti koskaan sheivaa suihkussa. Miten te suihkussa sheivaajat oikein käytännössä hoidatte sen sheivauksen? Isutteko suihkun lattialla? Nostatteko koiven suihkun hanan päälle? Tuollainen suihkuakrobatia ei kuulosta kovin turvalliselta liukkaalla lattialla, eikä suihkun lattialla istuminen kuulosta kovinkaan miellyttävältä ajatukselta kun siihen kaikki likavesi menee. En ole vielä koskaan nähnyt suihkutilaa jossa olisi tarpeeksi hyvä valaistus että likinäköisenä edes näkisin sheivata jalkojani ja kainaloiden kurkkiminen ilman peiliä kuulostaa myös hankalalta. Eikö siinä tule niska kipeäksi? Lavuaarin päällä on aina parempi valaistus joten sheivaaminen on paljon helpompaa. Peilin avulla näkee että kainalot tuli varmasti siistiksi ja karvat on helppo kerätä wc-paperiin ja heittää roskikseen ettei viemäri tukkeudu.
Mulla on kaverina sinkkumies joka oli ihan järkyttynyt vesimaksun suuruudesta kun asuntoon tuli omat vesimittarit. Entinen kymppi-pari kuussa muuttui varmaan ainakin viiteen kymppiin ja kun se lasku tuli vielä 3kk kerrallaan.. Käy suihkussa ilmeisesti useamman kerran päivässä ja lotraa muutenkin hillittömästi, esim pyykkiä tuntuis riittävän joka päivälle. En yhtään ihmettelisi jos jättäis veden aina valumaan kun saippuoi.. Valittaa kun rahat on aina loppu. Meidän nelihenkisellä perheelläkään ei mene vettä yhtä paljon eikä edes mitenkään säästellä ja käytetään vauvalla kestovaippoja joten pyykkiä riittää. Kolmevuotiasta yritetään opettaa siihen ettei vettä saa tuhlata, se kun mielellään lotraisi ja leikkisi hanalla vaikka kuinka kauan.. Suihkussa vettä valuu takuulla alle 5min/henkilö, vaikka 3/4 on pitkähiuksisia.