Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?

Vierailija
11.01.2019 |

Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005960789.html

Kommentit (383)

Vierailija
241/383 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin lorottelin miettimättä, koska vesimaksu oli kiinteä opiskeluaikana. Ensimmäinen tasausmaksu omassa huoneistossa avasi silmät. Keskimääräinen vedenkulutus oli ollut 170l/vrk per naama. Nyt homma hoituu aina kahdessa minuutissa ja lukemat jossain 120l nurkilla.

Vierailija
242/383 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviytyisin, mutten halua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/383 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkun virtausta saa kuulemma säädettyä. Onko kukaan kokeillut?

Vierailija
244/383 |
13.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ja just, jos ei tarvi tukkaa pestä tai sheivata.

Vierailija
245/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suihkun virtausta saa kuulemma säädettyä. Onko kukaan kokeillut?

Hanaa saa kuristettua ja verkon painetta saa säädettyä.

Vierailija
246/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saunan yhteydessä kun käy suihkussa, siihen varmaankin riittää 5min. Mutta kun käyn vain suihkussa, niin siihen saattaa mennä puolikin tuntia. En "voi" laittaa suihkua kiinni saippuoinnin ajaksi, koska silloin tulee kylmä. Käytän siis suihkua kotona saunan korvikkeena, koska meillä ei ole omaa saunaa.

Ainalämmin sauna on kyllä mahtava. Koskaan ei tarvi palella suihkussa, kun voi käydä ottamassa pienet löylyt ensin. Sen säästää vedessä, minkä sähkössä menettää.

Vierailija
247/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan selviä viidessä minuutissa suihkusta. Palelen koko ajan ja pakko päästä välillä kuumaan suihkuun pitkäksi aikaa. Vaatteet ei lämmitä samalla tavoin eikä edes sauna. Tärisen tuntikausia peiton alla jos en pääse kuumaan suihkuun noin joka toinen päivä. Olo on samanlainen kuin jos ilman takkia seisoisi  paikallaan -10 asteen pakkasella viimassa, siis todellakin ihan jäässä, sielua myöten. Ja olen ylipainoinen. Maksan itse vesilaskuni ja satoja euroja menee vuodessa, mutta en kestä tätä jäätävää kylmyyttä joka ikinen päivä. Luovun sitten paljosta muusta sen vuoksi.

Onko terveys tutkittu, ettei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa tms.? Kannattaisiko keksiä muita konsteja pysyä lämpimänä? Lämminvesipullo kainaloon peiton alle?

Vierailija
248/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviydyn helposti, vaikka pitkätukkainen olenkin. Hoitoainetta en tosin käytä hiuksiin ja sheivailutkin on enemmän mallia kainalokarvat nyt lähtee parissa sekunnissa höylällä vetäistessä..

Olen muuten asiaan liittyen saanut joskus laskettelureissulla kavereilta arvonimen "maailman nopein suihkussakävijä" :'D

Vierailija
249/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee 10-15 minuuttia, en ole asiaa tarkemmin ajatellut. Meillä on kuitenkin rahaa.

Vierailija
250/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minuutissa ed3llyttäen että hiukset puhtaat ja oon käynyt pöntöllä alapääsuihkussa.

Vierailija
251/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee 10-15 minuuttia, en ole asiaa tarkemmin ajatellut. Meillä on kuitenkin rahaa.

Höh. Kerrostalo jossa ei oo vesimittaria niin voi olka suihkuss vaikja tunteja.

Vierailija
252/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on niin pieni vessa ja suihkutila, että joudun ensin tyhjentämään tavaroita sieltä pois ennenkuin pääsen suihkuun.

Jos ja kun näen sen tavaroiden roudaamisen vaivan eestaas, niin myös haluan nauttia suihkusta. En muutaman minuutin suihkun takia viitsi tehdä tilantyhjennystyötä.

Olen vuokralla, joten ei kannata eikä voikaan alkaa suihkutilaa suurentamaankaan.

Vierailija
253/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on niin pieni vessa ja suihkutila, että joudun ensin tyhjentämään tavaroita sieltä pois ennenkuin pääsen suihkuun.

Jos ja kun näen sen tavaroiden roudaamisen vaivan eestaas, niin myös haluan nauttia suihkusta. En muutaman minuutin suihkun takia viitsi tehdä tilantyhjennystyötä.

Olen vuokralla, joten ei kannata eikä voikaan alkaa suihkutilaa suurentamaankaan.

Miksi sulla on suihkussa niin paljon kamaa, joka ei sinne kuulu?

Vierailija
254/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset tarvitsevat enemmän aikaa hygieniaan. On paljon muuta turhempaa mitä voisi rajoittaa kuin hygieniasta ja puhtaudesta huolehtiminen..  

Vierailija
255/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä se viitisen minuutia menee. Pesu, saippuointi, pallien sheivaaminen (naisilla römpsä) ja huuhtelu.

Vierailija
256/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesikulutusta alle 5 min, koska suljen suihkun aina, kun saippuoin itseäni.

Vierailija
257/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan niin kannattaakin tehdä, miksi turhaan mennä kuluttamaan extravettä vessaan, hei haloo!

Vierailija
258/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä saippuoi/levitä muita pesuaineita tai sheivaa veden valuessa, mutta yhtään pidemmät ja paksummat hiukset vaativat enemmän aikaa huuhtoutuakseen kunnolla. Etenkin, jos ei ole tarpeeksi painetta suihkussa, sellaisella lirulla ei saa mitään puhtaaksi. Kaikille niille, jotka moista kikkaa miettivät säästääkseen vettä: älkää, ellei ole mahdollista vaihtaa painetta suuremmaksi helposti kesken suihkun, kun hiuksia huuhdotte. Muuten kulutatte vain enemmän aikaa suihkussa, kun yritätte saada sitä samperin ainetta pois.

En kyllä käy suihkussakaan joka päivä saati sitten pese hiuksia, joten ehkä, jos se aika jokaiselle päivälle jaettaisiin. Joskus teen ämpäripesuja hiuksille, eipähän valu suurin osa vedestä hukkaan ja on aika rauhallista, jos saa lämpimässä tehdä ilman kiirettä.

Vierailija
259/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan veteni yhtiövastikkeessa ja yksin kolmiossa asuvana ei tarvitse taatusti pelätä, että käyttäisi yli maksamansa osuuden, ellei huvikseen vaan vettä valuttele. Käytän siis säästelemättä, mutta tosin joinain päivinä en käy ollenkaan kotona, kun töissä peseydyn.

Vierailija
260/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän parissa minuutissa,nopeamminkin jos tarve. Jos pesen hiukset,menee vähän enemmän kun pari minuuttia. Sheivaan jalat (se muutama kerta vuodessa) yleensä silloin kun suihku on kiinni. Toisaalta kainalot sheivaan samalla kun huuhtelen hiuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi