Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selviydytkö suihkusta korkeintaan 5 minuutissa?

Vierailija
11.01.2019 |

Tässä ajassa tulisi ehtiä pesu, saippuointi, sheivaaminen (miehillä parranajo) ja huuhtelu. Aika perustuu laskelmaan siitä, että 1 minuutissa kuluu 12 litraa vettä. Mikäli "viihdyt" suihkussa pidempää, niin samalla myös kaikki ilmastotekosi ja niiden hyödyt valuvat lattiakaivosta menemään ja saldo nollautuu, jollloin vegaanius, lomalentojen väliinjättäminen ja jne ovat yhtä tyhjän kanssa.

https://www.is.fi/asuminen/art-2000005960789.html

Kommentit (383)

Vierailija
261/383 |
14.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 minuuttia suihkua on aivan riittävästi. Suihku on kädessä, eikä valu omia aikojaan katosta (hidasta ja tehotonta mielestäni.)

Pitkät hiukseni pesen sekä huuhtelen pesuvadissa runsaassa, väljässä vedessä.

Paljon helpompi pestä kun on kaksi kättä hankaamassa ihoa. Mökkisaunassa peseytyminen on hankalaa juuri siksi kun toinen käsi menee kauhan käyttöön.

käytä maljaa

Vierailija
262/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa menee korkeintaan 2 minuuttia saippuoimisineen. 4 min. jos pitää hiukset pestä samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan selviä viidessä minuutissa suihkusta. Palelen koko ajan ja pakko päästä välillä kuumaan suihkuun pitkäksi aikaa. Vaatteet ei lämmitä samalla tavoin eikä edes sauna. Tärisen tuntikausia peiton alla jos en pääse kuumaan suihkuun noin joka toinen päivä. Olo on samanlainen kuin jos ilman takkia seisoisi  paikallaan -10 asteen pakkasella viimassa, siis todellakin ihan jäässä, sielua myöten. Ja olen ylipainoinen. Maksan itse vesilaskuni ja satoja euroja menee vuodessa, mutta en kestä tätä jäätävää kylmyyttä joka ikinen päivä. Luovun sitten paljosta muusta sen vuoksi.

En usko, että ihmiset välttämättä ymmärtävät, millaista on, kun ei koskaan ole lämmin. Suihku on ainoa paikka, missä se lämpö ujuttautuu luihin saakka. Sauna ei itselläni tähän auta, heti on yhtä kylmä. Saunasta poistuminen on jo inhottavan kylmä kokemus.

Talvisin käyn lähes päivittäin suihkussa. Harrastan urheiluakin jo 6krt/vko. Saatan koko päivän väristä ja palella, jolloin odotan kovasti sitä hetkeä, kun pääsen kuumaan suihkuun.

En yleensä selviä alle 5min. Hiukset pesen shampoolla kahden tai kolmen päivän välein. Yleensä palelen niin, että annan veden juosta aina shampoon ja hoitoaineen levityksen ajan. Myös kasvot pesen ja kuorin suihkussa. Sheivaan siellä myös sääret ja alapään, koska se on kätevintä ja lämpimintä niin. Nostan toisen jalan saunan ovenkahvalle, jolloin on helppo sheivata. Seksiäkin tulee harrastettua noin kerran viikkoon suihkussa ja silloin on kyllä pakko antaa veden valua tai palellun.

Poden kyllä huonoa omaatuntoa kuuman veden käytöstä ja pyrin rajoittamaan suihkuaikaa. Joku mainitsi viiden minuutin tiimalasin, mikä vois olla aivan loistava rajoitin mulle.

Vierailija
264/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hygieniaa ei kannata rajoittaa.

Vierailija
265/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä suihkua nyt herranen aika koko ajan pidetä auki. Tai ehkä ne pitävät, joiden käsitys suihkusta on pistää yläsuihku täysille ja pyöriä siinä alla ja vähän kaljua hangata.

Vierailija
266/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koskaan selviä viidessä minuutissa suihkusta. Palelen koko ajan ja pakko päästä välillä kuumaan suihkuun pitkäksi aikaa. Vaatteet ei lämmitä samalla tavoin eikä edes sauna. Tärisen tuntikausia peiton alla jos en pääse kuumaan suihkuun noin joka toinen päivä. Olo on samanlainen kuin jos ilman takkia seisoisi  paikallaan -10 asteen pakkasella viimassa, siis todellakin ihan jäässä, sielua myöten. Ja olen ylipainoinen. Maksan itse vesilaskuni ja satoja euroja menee vuodessa, mutta en kestä tätä jäätävää kylmyyttä joka ikinen päivä. Luovun sitten paljosta muusta sen vuoksi.

Ja lääkäri on sanonut mitä? Mitä kaikkea on tutkittu?

Vierailija
267/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies ei oikein koskaan käy suihkussa eikä peseusein hampaitakaan. Siinähän säästyy ihan energiaa ja vettä. Pitäisi kouluttaa, jotta peseytyisi. Pyysin anopin avuksi, eiköhän me tässä asiassa vielä joskus lähdetä edistymäänkin.

Vierailija
268/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En selviä. 10 minuuttia 3 kertaa viikossa on mielestäni ihan kohtuullista.

Vierailija
269/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse välillä vain istun lattialla suihkun alla sen 5 minuuttia tekemättä mitään.

Ei ole mitään väliä kun itse joudun vesilaskun maksamaan ja ei sitä suihkua tarvitse täydellä paineella pitää.

Vierailija
270/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein menee suihkussa joku 10min mutta suihku on päällä noin 6-7min. 

Vierailija
271/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hygieniaa ei kannata rajoittaa.

Jos jollain menee yli 5 minuuttia tarpeeseen, niin se on parempi juttu kuin, että alkaisi rajoittamaan sitä tarvittavaa aikaa ja siten hygieniaansa. Tässä nyt pyritään taas leimaamaan kaikkia samaan muottiin.

Vierailija
272/383 |
15.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja lääkäri on sanonut mitä? Mitä kaikkea on tutkittu?

Ei mitään, en ole valittanut lääkärille, vaihdevuosioireita, koska olen vanha kurppa. Joka paikassa aina puhutaan kamalasta hikoilusta, eikä koskaan jäätävästä palelusta. Pahimpina päivinä saatan nukkua kahden täkin alla toppatakki päällä, huppu päässä ja alla vielä kaksi vaatekertaa ja pitkät villasukat. Silti niin jäässä että ei voi liikahtaakaan ja nenäkin ihan kylmä. Kuumemittari näyttää normaalilämpöä.  Tervetuloa tähän ikään! 

Vierailija
273/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviydyn.

Luin ketjun ja ihmettelen todellakin, miksi joillekin tukan pesu tuottaa niin suuria ongelmia. Shampoota vain hierotaan päähän ja hierotaan se pois suihkun alla. Ei siihen ioeraation aikaa tuhraannu kuin minuutti.

Jos haluaa hoitoainetta laittaa, laitetaan se sitten shampoon jälkeen, sillä välin kun hoitoaine on päässä, pestään alapää ja saippuoidaan muu keho. Sitten taas huuhdellaan pesuaineet pois. 

Se on siinä. Hyvin ehtii 5 minuutissa, allekin sen.

Vierailija
274/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvät teot mihinkään nollaudu, jokainen voi tehdä jotain ympäristön hyväksi, mutta kaikkea ei voi kukaan tehdä.

Ehdin 5 minuutissa. Tyttärelleni sallin jopa kahden tunnin suihkun, se tuntuu olevan hänen ainoa paheensa. Rentoutuu suihkussa ja on siellä omissa ajatuksissaan ja kuuntelee musiikkia. En voi kieltää, koska muuten se ei tuhlaa mitään ja ei hänen elämänsä helppoa ole. Pitkä suihku on hänen luksuksensa.

Onneksi minä käyn harvoin suihkussa ja selviydyn parissa minuutissa, se vähän tasaa meidän talouden öykkäröintiä tässä asiassa.

Vierailija
275/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän 5 minuutissa helposti. Pitkien hiusten pesu ja hoitoaineen huuhtelu, sheivauskin tarvittaessa. Suihku sammutetaan siksi aikaa kun shampoo hierotaan päähän, kun levitetään hoitoaine ja silloin kun sheivataan.

Vierailija
276/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkos sinulla menee niiden por... streamien hiplaamiseen, kun huutelet vielä "sheivaaksa siellä?"

kovasti yritetään olla hiiliekvivalentti tietoisia.

Vierailija
277/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sähkösuihku vain pitää lämmön tasaisena niin luulisin viiden minuutin riittävän. Kylvyt sitten erikseen satunnaisena "hemmotteluna".

Vierailija
278/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
279/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviän. Ja sheivaaminen ei todellakaan kuulu mihinkään normaaliin suihkussakäyntirutiiniin!

Vierailija
280/383 |
05.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko laskevani sita vetta viitta minuuttia kauempaa, laitan hanat kiinni shampoon ja hoitoaineen levityksen aikana, saippuoidessa ja sheivatessa. 

Lisaksi en pese hiuksia kuin 2 kertaa viikossa ja sheivaan kerran viikossa. 

Enka edes kay joka paiva suihkussa, ainoastaan jos pesen hiukset tai sheivaan (eli kayn suihkussa keskimaarin 3 kertaa viikossa). Muuten pesulapulla lavuaarin aaressa ja alapaan tietysti pesen menkkojen aikaan paivittain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä