Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ihmiset oikeasti alkaneet inhota lisääntymistä

Vierailija
10.01.2019 |

ja myös kammota lapsiperheitä, äitiyttä, vanhemmuutta? Onko suunta todella tämä, että vanha perheinstituutio kuvottaa?

Kommentit (353)

Vierailija
281/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Mielenkiintoista, että kaikki velat ovat itse myös olleet jonkun lapsia, kahden toisen ihmisen aikaansaannoksia. Ja silti lapsia ei kuuluisi tehdä tähän maailmaan? Te tavallaan kiellätte myös itsenne? Oletteko täysin turhia tässä maailmassa, koska teitä ei pitäisi edes olla olemassa omasta mielestänne?

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat huvittava paradoksi jo itsessään. :D Toivottavasti muistatte syyttää vanhempianne, kun menivät teidät saamaan?

Jotenkin ärsyttävää, että MINÄMINÄMINUN lapseni joutuvat teitä veloja pitämään hengissä, kun olette vanhuksia.

Velat koppiin!

Miten se liittyy mihinkään, että velakin on ollut lapsi? Tätä kuulee usein. Mitä tekemistä sillä on minkään kanssa?

Mä en edes lapsena pitänyt muista lapsista, ne oli mielestäni tyhmiä eikä ikinä tajunneet mitään. Halusin olla aikuisten kanssa. Samoissa mennään edelleen.

Et ymmärrä pointtia. Sinua ei (ilmeisesti omasta mielestäsi) kuuluisi olla, jos olet sitä mieltä, että lapsia ei kuuluisi tehdä.

Eihän tänne tehdä vauvoja ja lapsia, vaan uusia ihmisiä. Pikkulapsi-aika on erittäin lyhyt ihmisen elinkaaressa, eikö vaan?

Mutta jos ei tule lapsia, ei tule ihmisiä, ei siis sinuakaan olisi. Hyväksy se.

Miksi oletat, että minua kiinnostaa, olisinko syntynyt vai en? Ei sillä olisi mitään väliä, koska jos en olisi syntynyt, en tietäisi sitä. Ihan samahan se on. Tässä sitä nyt vaan satutaan olemaan.

No tuo nyt kuulostaa masentuneen puheelta. Hanki apua! Eiköhän jokainen ole ihan mielissään siitä, että on olemassa. Poislukien mielenterveysongelmaiset.

Moniko sun lapsistasi ei ole saanut syntyä? Onko sulla ehkäisy käytössä? 😳 Hanki apua.. oikeasti.

Siis mikä ahdistuneiden, masentuneiden ja vajaaälyisten keskustelu tämä oikein on? :D Velat eivät siis välitä omasta olemassaolostaan?

Tässä lie ongelmana se, että sinä et välitä loogisesta ajattelusta.

-Äiti ohiksena

Höpöhöpö, älä esiinny äitinä täällä. Jokainen äiti tietää, että vaikka omat lapset olisivat välillä kuinka rasittavia niin he ovat hienointa, mitä ihmiset voivat yhdessä saada aikaan.

Looginen ihminen olisi ymmärtänyt, että kyse ei ole syntymättömistä lapsista vaan lapsista jotka ovat jo olemassa. Kuten jokaikinen vela maan päällä. Kaikki teidät on joku laittanut alkuun täällä.

Hävettää vanhempienne puolesta.

Sitä paitsi minua ei kiinnosta se haluaako joku lisääntyä, vaan se, onko jonkun mielestä järjetöntä lisääntyä ylipäätään.

Miksi olette näin tampioita?

Oletan, että oikeasti et nyt ymmärrä. Itse juuri sanoit sen tosin: on kyse lapsista, jotka ovat jo olemassa. Veloilla ei ole lapsia, joten ei haittaa, sinunkin perheesi olemattomat lapset, joita et ole halunnut/ehtinyt synnyttää, eivät haittaa. Eikös niin? Sitä logiikkaa :) Olet ehkä nuori, mutta suosittelen rauhoittumaan muiden päätösten ääreen, stressaat nyt suhteettoman hölmösti asiaa, jossa ei ole mitään stressattavaa.

-Se äiti, ripauksella logiikkaa

Vierailija
282/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo. Minä myönnän, että minua näin naisena jotenkin ällöttää ja inhottaa se ajatus, että olen kokonaisvaltaisesti olemassa ja käytettävissä silloin toista ihmistä varten. Että minä kehoa myöten en tavallaan ole minä, vaan "kuulun" toiselle. Näinhän se joku äijäkin lehdessä ääneen sanoi. Ja sanokaa mitä sanotte ja tuomitkaa vapaasti, mutta itseäni koko raskaus ja etenkin synnytystilanne ahdistaa niin kovasti, että tulee siitä lähinnä mieleen raiskaus. Kaikenmaailman hoitajatkin saavat tulla mitään kysymättä puristelemaan tisseistä, että kipeää tekee. Missä muussa tilanteessa ketään toista ihmistä saa kohdella tuolla tavalla, kuin lapsen saanutta naista?

Tässä mielessä ymmärrän täysin naisia, jotka eivät halua imettää, vaikka heidätkin tuomitaan. Onneksi tosiaan ei olekaan mikään pakko ja HYVÄ jos lapsia saavat naiset eivät näin ajattele yleisesti, mutta tältä minusta tuntuu. (Ellei ehkäisy petä ja saisi tietää siitä vasta liian myöhään. On muuten painajaiseni.)

P.S En ole seksuaalisesti hyväksikäytetty enkä muutakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Mielenkiintoista, että kaikki velat ovat itse myös olleet jonkun lapsia, kahden toisen ihmisen aikaansaannoksia. Ja silti lapsia ei kuuluisi tehdä tähän maailmaan? Te tavallaan kiellätte myös itsenne? Oletteko täysin turhia tässä maailmassa, koska teitä ei pitäisi edes olla olemassa omasta mielestänne?

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat huvittava paradoksi jo itsessään. :D Toivottavasti muistatte syyttää vanhempianne, kun menivät teidät saamaan?

Jotenkin ärsyttävää, että MINÄMINÄMINUN lapseni joutuvat teitä veloja pitämään hengissä, kun olette vanhuksia.

Velat koppiin!

Miten se liittyy mihinkään, että velakin on ollut lapsi? Tätä kuulee usein. Mitä tekemistä sillä on minkään kanssa?

Mä en edes lapsena pitänyt muista lapsista, ne oli mielestäni tyhmiä eikä ikinä tajunneet mitään. Halusin olla aikuisten kanssa. Samoissa mennään edelleen.

Et ymmärrä pointtia. Sinua ei (ilmeisesti omasta mielestäsi) kuuluisi olla, jos olet sitä mieltä, että lapsia ei kuuluisi tehdä.

Eihän tänne tehdä vauvoja ja lapsia, vaan uusia ihmisiä. Pikkulapsi-aika on erittäin lyhyt ihmisen elinkaaressa, eikö vaan?

Miksi oletat, että minua kiinnostaa, olisinko syntynyt vai en? Ei sillä olisi mitään väliä, koska jos en olisi syntynyt, en tietäisi sitä. Ihan samahan se on. Tässä sitä nyt vaan satutaan olemaan.

No tuo nyt kuulostaa masentuneen puheelta. Hanki apua! Eiköhän jokainen ole ihan mielissään siitä, että on olemassa. Poislukien mielenterveysongelmaiset.

No eihän ketään voi haitata se, ettei ole olemassa. Haittasiko sua 300 vuotta sitten, kun et ollut syntynyt? Oliko rankka keskiaika? Ei sillä ole masentumisen kanssa mitään tekemistä, vaan logiikan. Ihanaa olla olemassa mutta aivan samantekevää se olisi, jos en olisi syntynyt. Tietenkin.

Tolla logiikalla sun pitäisi tehdä lapsia koko ajan, IHAN KOKO AJAN, ettei yksikään vaan jäisi syntymättä ja katuisi. Millä sä perustelet vaan yhden tai kolme lasta? Jos et tee toistakymmentä, kiellät itsesi!

Sama vastaus sinulle:

Minä en välitä siitä, haluaako vela olla lapseton. Minulla on paljon lapsettomia ystäviä. Mutta kukaan ei voi väittää, että lapsien saaminen olisi yleisesti ottaen väärin, järjetöntä tai typerää.

Minulla on lapsia sen verran, että olen heistä jaksanut pitää hyvää huolta ja tiedän, että he pääsevät alkuun tässä maailmassa.

Älä leiki typerää.

Vierailija
284/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat nykyään aikuisinakin henkisesti vielä vauvoja itse, niin eihän sellainen omia ala tekemään.

Joutuisi aikuistumaan ja kantamaan vastuuta, iik!

Ihmisen ei tarvitse tehdä lasta ollakseen aikuinen. Ja suurinta vastuuta on jättää lapset tekemättä kun ei kerran lapsia halua.

Aivan naurettava kommentti tuo edellisen kirjoittajan.

Lasten tekeminen on suurinta itsekkyyttä mitä ihminen voi osoittaa ei niiden tekemättä jättäminen.

Lapsia haluava on pahinta minäminäminä- ihnistyyppiä kun minä haluan!!!!

Lapsia tehneet ihmiset on monesti katkeria omasta elämästään ja siksi haluavat että kaikki muutkin tekee lapsia jotta heillä on yhtä ikävää.

No en ihan usko että ovat katkeria. Lapset on rakkainta mitä voi ihmisellä olla, ja omalle lapselleen haluaisi kaikkea parasta, ja hyvät ja vakaat olosuhteet. Mahdotonta tässä maassa. Kukaan järkevä ei synnytä lasta kärsimään tänne.

Oletko tosissasi? Miksi siis et mennyt synnyttämään Nigeriaan, Bangladeshiin tai Jemeniin?

Vierailija
285/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat koppiin!

No eihän ketään voi haitata se, ettei ole olemassa. Haittasiko sua 300 vuotta sitten, kun et ollut syntynyt? Oliko rankka keskiaika? Ei sillä ole masentumisen kanssa mitään tekemistä, vaan logiikan. Ihanaa olla olemassa mutta aivan samantekevää se olisi, jos en olisi syntynyt. Tietenkin.

Tolla logiikalla sun pitäisi tehdä lapsia koko ajan, IHAN KOKO AJAN, ettei yksikään vaan jäisi syntymättä ja katuisi. Millä sä perustelet vaan yhden tai kolme lasta? Jos et tee toistakymmentä, kiellät itsesi!

Sama vastaus sinulle:

Minä en välitä siitä, haluaako vela olla lapseton. Minulla on paljon lapsettomia ystäviä. Mutta kukaan ei voi väittää, että lapsien saaminen olisi yleisesti ottaen väärin, järjetöntä tai typerää.

Minulla on lapsia sen verran, että olen heistä jaksanut pitää hyvää huolta ja tiedän, että he pääsevät alkuun tässä maailmassa.

Älä leiki typerää.

Tämä oli vastaus toteamukseen: "Et ymmärrä pointtia. Sinua ei (ilmeisesti omasta mielestäsi) kuuluisi olla, jos olet sitä mieltä, että lapsia ei kuuluisi tehdä."

Ja tuohon vastattiin, että ihminen, jota ei ole olemassa, ei voi siitä loukkaantua.

Kukaan ei ole siis tässä ajatusketjussa sanonut, että lapsien saaminen on väärin, järjetöntä tai typerää. Ainoastaan seurattu sitä kummallista logiikkaa, että jota kuta voisi aktiivesti haitata oma olemassaolemattomuus.

Sinä sekoitat asioita ja argumentteja, koska olet kiukkuinen. Älä syytä siitä muita.

Vierailija
286/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat koppiin!

Moniko sun lapsistasi ei ole saanut syntyä? Onko sulla ehkäisy käytössä? 😳 Hanki apua.. oikeasti.

Siis mikä ahdistuneiden, masentuneiden ja vajaaälyisten keskustelu tämä oikein on? :D Velat eivät siis välitä omasta olemassaolostaan?

-Äiti ohiksena

Höpöhöpö, älä esiinny äitinä täällä. Jokainen äiti tietää, että vaikka omat lapset olisivat välillä kuinka rasittavia niin he ovat hienointa, mitä ihmiset voivat yhdessä saada aikaan.

Looginen ihminen olisi ymmärtänyt, että kyse ei ole syntymättömistä lapsista vaan lapsista jotka ovat jo olemassa. Kuten jokaikinen vela maan päällä. Kaikki teidät on joku laittanut alkuun täällä.

Sitä paitsi minua ei kiinnosta se haluaako joku lisääntyä, vaan se, onko jonkun mielestä järjetöntä lisääntyä ylipäätään.

Oletan, että oikeasti et nyt ymmärrä. Itse juuri sanoit sen tosin: on kyse lapsista, jotka ovat jo olemassa. Veloilla ei ole lapsia, joten ei haittaa, sinunkin perheesi olemattomat lapset, joita et ole halunnut/ehtinyt synnyttää, eivät haittaa. Eikös niin? Sitä logiikkaa :) Olet ehkä nuori, mutta suosittelen rauhoittumaan muiden päätösten ääreen, stressaat nyt suhteettoman hölmösti asiaa, jossa ei ole mitään stressattavaa.

Sinulta taas näyttäisi puuttuvan taito ymmärtää lukemaasi.

Mutta tästä ketjusta päätellen tämä aihe herättää tunteita erittäin paljon ja varmasti moni vela myös kamppailee tämän asian kanssa. Ja helppo puolustus on hyökätä lapsia saaneiden kimppuun ja keksiä typeriä perusteita sille, miksi lapsia ei kuuluisi hankkia tähän maailmaan ollenkaan.

Edelleenkään en usko, että olet äiti.

Ja toivon pysyväni kaukana ihmisistä, jotka täällä hokevat, että kukaan ei ole merkityksellinen. Te levitätte tuota sekopäisyyttä muihin!

Vierailija
287/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On yksi lapsi, on tuonut paljon iloja ja olen kyllä tyytyväinen että saan kokea näitä asioita mitä lapsen kanssa on kokenut ja tulee vielä eteen. Mutta toista lasta en tee. Ennen esikoista vauvat olivat mielestäni ihania, nyt vauvan nähdessäni ja ajatustasolla jos mietin että pitäisi vauvaa hoitaa tulee melkein inho pintaan.. kanniskelua, kitinää, kakkaa, päänvaivaa. Koin vauva-ajan tosi raskaana, se oli ihan hirveää oikeastaan. Huomasin etten sitten ollutkaan se vuoden äiti joka jaksaisi sylitellä koko ajan, ja hitto kun ei saanut hetken rauhaa kuin vasta illalla.

Taisit kärsiä raskauden jälkeisestä masennuksesta? Saitko siihen apua, oletko puhunut siitä terapiassa? Olivatko läheiset tukena/apuna lapsenhoidossa? Jokainen lapsi on toki yksilö ja jos nyt saisit vielä toisen lapsen voisi vauva-aika olla täysin erilainen kuin ensimmäisen kanssa. Osin kyse on myös asenteesta, vauva-aika on loppujen lopuksi hyvin lyhyt aika elämässä. Kuten totesit, lapsi on kuitenkin tuonut ilonkin aiheita elämään.

Ai jos ei suunnattomasti nauti siitä että vauva tarvitsee sinua koko ajan ja joudut putsata, helliä ja ajatella häntä ensimmäisenä koko ajan niin on masentunut?? :,D

Vierailija
288/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat koppiin!

-Äiti ohiksena

Sinulta taas näyttäisi puuttuvan taito ymmärtää lukemaasi.

Mutta tästä ketjusta päätellen tämä aihe herättää tunteita erittäin paljon ja varmasti moni vela myös kamppailee tämän asian kanssa. Ja helppo puolustus on hyökätä lapsia saaneiden kimppuun ja keksiä typeriä perusteita sille, miksi lapsia ei kuuluisi hankkia tähän maailmaan ollenkaan.

Edelleenkään en usko, että olet äiti.

Ja toivon pysyväni kaukana ihmisistä, jotka täällä hokevat, että kukaan ei ole merkityksellinen. Te levitätte tuota sekopäisyyttä muihin!

Oiskohan sulla aikalisän paikka? Tuu rauhoittuneena lukemaan, mitä ihmiset on sinulle sanoneet. Jos tosissaan väittää että ihmiset kieltää itsensä sillä, että ei hanki lapsia, niin voin vaikka ihan kerätä ringin muitakin äitejä, joilla ei ole mitään vaikeuksia olla eri mieltä. Se ei ole mitään hyökkäystä perheiden kimppuun, vaan ihan höhlää höpinää. Totuus on, että ei ole mitään absoluuttista syytä hankkia lapsia tai syytä miksi se olisi parempi tai huonompi. Se vain on. Sinä tiedät sen itsekin, mutta tunteen tasolla et hyväksy. Se on ihan ok, mutta keksit todella hassuja ja epäloogisia argumentteja tunteitasi puolustamaan. Ne on epäloogisia, koska lisääntyminen ei ole normatiivista tai loogista. Se vaan on. Ihanaa ja mahtavaa. Ajattele niin!

Hyvää päivänjatkoa :)

Vierailija
289/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh. Inhottaa vauvatuputtajat ja "jos nyt kokeilisit" teoreetikot. Pahin mahdollinen syy lapsen hankkimiseen on toisten painostus. Jos joku ei halua lasta, niin ei halua. Piste! Jos joku haluaa lapsen, niin se hauaa lapsen. Piste!

Kummassakaan ei ole mitään väärää niin kauan kuin se perustuu vapaaehtoisuuteen. Ihmetyttää, että ihmiset oikein väen vängällä tunkee nenänsä toisten asioihin ja päättelee, että "koska tämä on minulle hyväksi, niin sen on oltava toisellekin hyväksi!"

Toki aina ei lapsen tekeminen tai tekemättä jättäminen ole ollenkaan haluun perustuva, vaan paine tulee jostain muusta ts. "meillä parisuhde rakoilee, niin pätettiin hommata lapsi" tai "toinen ei halua lasta vaikka minä haluan!" ilmiöt. Toki kummatkin surkeita tilanteita lapsen kannalta, jos sellainen kuitenkin päätetään hankkia.

Vierailija
290/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi hyväksyä sitä, että toiset haluaa saada lapsia ja toiset ei? Toiset voi saada lapsia ja toiset ei. Toiset haluaisivat, jos olisi sopiva kumppani, toiset hankkii lapsen vaikka ei olisikaan. Toiset saa lapsia vahingossa, toiset näkevät hirveästi vaivaa eivätkä silti saa. Kaikilla on paikka populaatiossa. Hölmöä on haukkua itsekkäiksi niitä, jotka päätyvät eri ratkaisuun kuin itse.

Vierailija
291/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään hyvin monet ovat eläneet yltäkylläisesti ja saaneet kaiken heti nyt. Heidän vanhempansa ovat paaponeet ja kuskanneet harrastuksiin että saisivat lapset parhaat lähtökohdat elämäänsä. He ovat olleet oman elämänsä prinsessoja ja prinssejä. Mites nämä sitten yhtäkkiä ottaisi vastuuta toisesta ihmisesta ja vielä niin että joutuisi jotain toista ihmistä hoitamaan ja uhraamaan itsensä. Tämän lisäksi monet nuoret aikuiset ovat eroperheistä ja nekin jättää traumansa.

Ne ihmiset ovat saaneet hyvän mallin siitä, että lapsia pitää hoitaa ja paapoa!

Vierailija
292/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alle 30v nainen ja minua ei kiinnosta seksi saatikka perhe-elämän perustaminen. Lisäksi taloudellinen tilanne suomessa ja maailmassa ylipäätään on epävakaa puhumattakaan mahdollisista ekokriiaesitä joten pystyykö sitä edes tarjoamaan tuleville sukupolville sellaista lapsuutta mikä itsellä oli

Vierailija
293/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten teko kyllä kiinnostaa, mutta itse lapset ei

Vierailija
294/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ovatko alkaneet. Nykyään se on vain sosiaalisesti hyväksyttävää olla lisääntymättä. Varmaan sitä on ennenkin vihattu, ainakin perheväkivallan määrästä ja ruumiillisesta kurituksesta päätellen.

Vierailija
295/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilön kannalta ymmärrän hyvin, etteivät kaikki halua lapsia. Ei kaikkien tarvitsekaan.

Kansakuntien kannalta taas on kestämätöntä, jos si´vistysmaiden kansalaiset lakkaavat lisääntymästä.

Jos maapallon kantokykyä ajatellaan, nimenomaan köyhien kansojen pitäisi lakata lisääntymistä. Ja hehän nimenomaan eivät lakkaa.

Kymmenien vuosien kuluessa maapallo muuttuu tämän epäsuhdan vuoksi täysin sietämättömäksi paikaksi asua. Ja silloin taas ymmärrän l´änsimaisen yksilön halua olla lisääntymättä.

Vierailija
296/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, en aio puskea yhtäkään kakaraa tähän maailmaan, vaikka resurssit siihen ovatkin☺️

T. 26v hyvän taloudellisen tilanteen omaava terve nainen.

Vituttaako?

Vierailija
297/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velat koppiin!

Sama vastaus sinulle:

.

Samoin, se luku nyt vaan on nolla.

Minä muutes väitän, että ihmisten lisääntyminen on aina järjetöntä. Ihmisten nettovaikutus maapallolle ja sen muulle elämälle on reilusti miinusmerkkinen. Millä ihmeella voit siis loogisesti perustella, että lisääntyminen olisi positiivinen teko? Jos siis ajattelet asiaa laajemmin kuin omasta, itsekkäästa näkökulmastasi. Ihmisen lisääntymisestä kärsivät kaikki muut lajit, lisääntymättömyydestä ei kärsi kukaan, koska ne syntymättömät lapset eivät ole jossain odottamassa ruumista sielulleen. Ehkäisy ei vahingoita ketään.

Vierailija
298/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni usein tuputtaa yhteiselle ystävälle lastentekoa omien sinappikoneiden hankkimisen jälkeen. Minulle purkautuu ilmeisesti rehellisesti että kaikki ilo on mennyt. Minä en voi saada lapsia.

Vierailija
299/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kuvittelevat, että tämä heitä juuri tällä hetkellä suosiva yhteiskunta pyörii ilman miesten ja uusien veronmaksajien panosta. Live, love, lough - ilman huolta huomisesta. Lapsethan pilaavat huolettoman sinkkuelämän. No se huominen lankeaa maksettavaksi vääjäämättömösti jossain vaiheessa. Sitten on myöhäistä itkeä.

Vierailija
300/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian suuri taloudellinen riski. Kaikki maksaa liikaa täällä sarvikuonojen maassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän