Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko ihmiset oikeasti alkaneet inhota lisääntymistä

Vierailija
10.01.2019 |

ja myös kammota lapsiperheitä, äitiyttä, vanhemmuutta? Onko suunta todella tämä, että vanha perheinstituutio kuvottaa?

Kommentit (353)

Vierailija
301/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan ovat vallanneet yksinäiset velat... silloin kun olin lapseton, mutta en vela... ei tullut mieleenkään roikkua vauvapalstalla.

Vierailija
302/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän palstan ovat vallanneet yksinäiset velat... silloin kun olin lapseton, mutta en vela... ei tullut mieleenkään roikkua vauvapalstalla.

Aihe vapaa -palsta. Voisi hyvin olla minkä tahansa lehden alustalla. Sääli, ettei muita suomenkielisiä edes kohtuullisia palstoja ole.

Et lapsettomanakaan keskustellut eri aiheista. Ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat nykyään aikuisinakin henkisesti vielä vauvoja itse, niin eihän sellainen omia ala tekemään.

Joutuisi aikuistumaan ja kantamaan vastuuta, iik!

Kannan työssäni (jota rakastan suuresti) isoa vastuuta. Ei lasten hankkiminen tee ihmisestä automaattisesti vastuullista. Typerä ajatus :D

Juuri näin. Lapsettomuus ei tarkoita kyvyttömyyttä kantaa vastuuta.

On eri asia olla vastuussa asioista tai ihmisistä työssään. Ne asiat voi jättää työpaikalle, ja viimeistään irtisanoutumisen kautta niistä pääsee lopullisesti.

Vastuu lapsesta on elinikäinen.

Totta helkutissa on eri asia olla vastuussa asioista tai ihmisistä työssään!! En nyt ole muuta kuvitellutkaan, enkä edes ole vastuussa kenestäkään työssäni. Jokainen käsittää sen, että lapsista on vastuussa 24 h vuorokaudessa ja vanhemmuss on elinikäistä! Juuri siksi en tahdo lapsia! 

Olen ollut toisesta vastuussa 24 h päivässä omaishoitajana. Sitä tarkoitin, en mitään työjuttuja. On hyvin tuttua se, että kaikki menee toisen ehdoilla, on sidottuna tiettyyn paikkaan, ainainen huoli päällä, jos on edes käymässä muualla. Samaahan se on lapsen kanssa. Kun nyt vihdoin ja viimein saan ajatela vähän itseänikin, niin ei tulisi ekana mieleen sitoa itseään siihen samaan jossa jo omaishoitajana elin! Jollekin se sopii. Jollekin ei. Lapsettomuus EI edelleenkään tarkoita, ettei osaisi kantaa vastuuta muista joka hetki.

Vierailija
304/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä ainakaan ole yksinäinen vaikka rn lapsia haluakaan. Tämäkin viikonloppuna on liikaa sosiaalisia menoja minun makuuni. Tarvitsen myös paljon aikaa yksin omissa oloissani. Silloin voi kirjoitella vaikkapa Suomen suurimmalle vapaaehtoisesti lapsettomien keskustelupalstalle, Aihw vapaalle.

Vierailija
305/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tekisin mielelläni lapsentekohommaa naisten kanssa, jos en saisi tietää myöhemmin, että onko joku heistä saanut lapsia, maksaa elatusmaksuja tai nähdä niitä lapsia koskaan.

Vierailija
306/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kaunein ja komein aineisto pariutuu enää. Koneaivot eivät halua ja ovat oikeastaan rumiakin. Jumala rakastaa kauneutta ja aitoa rakkautta älykkyyden sijaan. Jumalan mielestä rakkaus on älykkyyttä.

Vai että vain kauniit lisääntyvät, bahhahahaha! Päivän paras murjaus tuli sieltä. Empiiriset havainnot osoittavat ihan jotain muuta. Kyllä on lisääntyneet polleana, sanovat mitä tahansa soopaa saadakseen polkea alas ihmisiä, jotka kehtaavat valita elämässään toisin kuin he. Kyllä näistä lapsia hankkineiden viesteistä paistaa läpi ihan jäätävä tunnekylmyys, itsekkyys ja omahyväisyys. Luulevat olevansa ihmisenä parempia, koska toteuttavat liskoaivojensa käskyä orjallisesti ja yrittävät mahtua yleisesti hyväksyttyyn muottiin vaikka kirveen kanssa. Ei käy kateeksi lapsiperheellisiä. Tunnen itseasiassa valtavaa helpotusta, etten itse joudu samaan tilanteeseen.

Vierailija
307/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kuvittelevat, että tämä heitä juuri tällä hetkellä suosiva yhteiskunta pyörii ilman miesten ja uusien veronmaksajien panosta. Live, love, lough - ilman huolta huomisesta. Lapsethan pilaavat huolettoman sinkkuelämän. No se huominen lankeaa maksettavaksi vääjäämättömösti jossain vaiheessa. Sitten on myöhäistä itkeä.

"Lough".

Ja idena onkin ettei ylihuominen lankeaisi enää kenenkään maksettavaksi.

Vierailija
308/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies37v kirjoitti:

Minä kyllä tekisin mielelläni lapsentekohommaa naisten kanssa, jos en saisi tietää myöhemmin, että onko joku heistä saanut lapsia, maksaa elatusmaksuja tai nähdä niitä lapsia koskaan.

Niin, kyllä minäkin naisena seksiä harrastaisin, jos en saisi lapsia, maksaisi elatusmaksuja tai näkisi niitä lapsia koskaan. 

Vierailija
309/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset kuvittelevat, että tämä heitä juuri tällä hetkellä suosiva yhteiskunta pyörii ilman miesten ja uusien veronmaksajien panosta. Live, love, lough - ilman huolta huomisesta. Lapsethan pilaavat huolettoman sinkkuelämän. No se huominen lankeaa maksettavaksi vääjäämättömösti jossain vaiheessa. Sitten on myöhäistä itkeä.

Bitter much? 😉 IHANAA todellakin on elää vapaana kuin taivaan lintu kaikista vastuista, huolista, stressistä ja obligaatioista. En koskaan vaihtaisi paikkaa lapsiperhe-elämää viettävien kanssa, se vastuu mikä naiselle lankeaa ei ainoastaan lapsista vaan myös koko talouden ja kodin ylläpidosta on ihan megalomaaninen. Äidit ovat usein uupuneita ja loppuun palaneita niin henkisesti kuin fyysisestikin. Tuollainen elämä ahdistaisi todella paljon, en näe syytä että miksi vaihtaisin vapaan elämäni tuollaiseen elämään etenkään, kun en niitä lapsia tosissaan halua.

Vierailija
310/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm. Mielenkiintoista, että kaikki velat ovat itse myös olleet jonkun lapsia, kahden toisen ihmisen aikaansaannoksia. Ja silti lapsia ei kuuluisi tehdä tähän maailmaan? Te tavallaan kiellätte myös itsenne? Oletteko täysin turhia tässä maailmassa, koska teitä ei pitäisi edes olla olemassa omasta mielestänne?

Vapaaehtoisesti lapsettomat ovat huvittava paradoksi jo itsessään. :D Toivottavasti muistatte syyttää vanhempianne, kun menivät teidät saamaan?

Jotenkin ärsyttävää, että MINÄMINÄMINUN lapseni joutuvat teitä veloja pitämään hengissä, kun olette vanhuksia.

Velat koppiin!

Miten se liittyy mihinkään, että velakin on ollut lapsi? Tätä kuulee usein. Mitä tekemistä sillä on minkään kanssa?

Mä en edes lapsena pitänyt muista lapsista, ne oli mielestäni tyhmiä eikä ikinä tajunneet mitään. Halusin olla aikuisten kanssa. Samoissa mennään edelleen.

Et ymmärrä pointtia. Sinua ei (ilmeisesti omasta mielestäsi) kuuluisi olla, jos olet sitä mieltä, että lapsia ei kuuluisi tehdä.

Eihän tänne tehdä vauvoja ja lapsia, vaan uusia ihmisiä. Pikkulapsi-aika on erittäin lyhyt ihmisen elinkaaressa, eikö vaan?

Mutta jos ei tule lapsia, ei tule ihmisiä, ei siis sinuakaan olisi. Hyväksy se.

Miksi oletat, että minua kiinnostaa, olisinko syntynyt vai en? Ei sillä olisi mitään väliä, koska jos en olisi syntynyt, en tietäisi sitä. Ihan samahan se on. Tässä sitä nyt vaan satutaan olemaan.

No tuo nyt kuulostaa masentuneen puheelta. Hanki apua! Eiköhän jokainen ole ihan mielissään siitä, että on olemassa. Poislukien mielenterveysongelmaiset.

Moniko sun lapsistasi ei ole saanut syntyä? Onko sulla ehkäisy käytössä? 😳 Hanki apua.. oikeasti.

Siis mikä ahdistuneiden, masentuneiden ja vajaaälyisten keskustelu tämä oikein on? :D Velat eivät siis välitä omasta olemassaolostaan?

Tässä lie ongelmana se, että sinä et välitä loogisesta ajattelusta.

-Äiti ohiksena

Höpöhöpö, älä esiinny äitinä täällä. Jokainen äiti tietää, että vaikka omat lapset olisivat välillä kuinka rasittavia niin he ovat hienointa, mitä ihmiset voivat yhdessä saada aikaan.

Looginen ihminen olisi ymmärtänyt, että kyse ei ole syntymättömistä lapsista vaan lapsista jotka ovat jo olemassa. Kuten jokaikinen vela maan päällä. Kaikki teidät on joku laittanut alkuun täällä.

Hävettää vanhempienne puolesta.

Sitä paitsi minua ei kiinnosta se haluaako joku lisääntyä, vaan se, onko jonkun mielestä järjetöntä lisääntyä ylipäätään.

Miksi olette näin tampioita?

Oletan, että oikeasti et nyt ymmärrä. Itse juuri sanoit sen tosin: on kyse lapsista, jotka ovat jo olemassa. Veloilla ei ole lapsia, joten ei haittaa, sinunkin perheesi olemattomat lapset, joita et ole halunnut/ehtinyt synnyttää, eivät haittaa. Eikös niin? Sitä logiikkaa :) Olet ehkä nuori, mutta suosittelen rauhoittumaan muiden päätösten ääreen, stressaat nyt suhteettoman hölmösti asiaa, jossa ei ole mitään stressattavaa.

-Se äiti, ripauksella logiikkaa

Sinulta taas näyttäisi puuttuvan taito ymmärtää lukemaasi.

Mutta tästä ketjusta päätellen tämä aihe herättää tunteita erittäin paljon ja varmasti moni vela myös kamppailee tämän asian kanssa. Ja helppo puolustus on hyökätä lapsia saaneiden kimppuun ja keksiä typeriä perusteita sille, miksi lapsia ei kuuluisi hankkia tähän maailmaan ollenkaan.

Edelleenkään en usko, että olet äiti.

Ja toivon pysyväni kaukana ihmisistä, jotka täällä hokevat, että kukaan ei ole merkityksellinen. Te levitätte tuota sekopäisyyttä muihin!

Kaikki velat kommentoivat ettei asia ole heille mikään ongelma: "varmasti moni vela myös kamppailee tämän asian kanssa"

Vierailija
311/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aihe vapaa -palsta. Voisi hyvin olla minkä tahansa lehden alustalla. Sääli, ettei muita suomenkielisiä edes kohtuullisia palstoja ole.

Et lapsettomanakaan keskustellut eri aiheista. Ok.

Tämä palsta oli kovin erilainen silloin kun iltapäivälehtien toimittajat eivät vielä onkineet täältä uutisiaan. Palsta oli ilman ongelmia auki 24/7, ei täällä haukuttu naisia eikä toisaalta vinguttu jokaiseen "vauva valvottaa ketjuun" tyyliin onnex mul ei ooooo lapsia.

Nyt tästä on tullut lähinnä naisettomien miesten ja velojen temmellyskenttä...

Vierailija
312/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies37v kirjoitti:

Onko sinulla montakin lasta, jota et näe koskaan?

Vierailija
313/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lough".

Sori. Kirjoitusvirheitä tulee parhaimmillekin eli en ole niille immuuni vaikka olen suorittanut kiitettävät arvosanat äidinkielestä ja englannista.

Tulevaisuus ja vaikeat asiat eivät poistu hautaamalla pää hiekkaan ja teeskentelemällä niiden kadonneen. Joku maksaa. Aina.

Vierailija
314/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lough".

Sori. Kirjoitusvirheitä tulee parhaimmillekin eli en ole niille immuuni vaikka olen suorittanut kiitettävät arvosanat äidinkielestä ja englannista.

Tulevaisuus ja vaikeat asiat eivät poistu hautaamalla pää hiekkaan ja teeskentelemällä niiden kadonneen. Joku maksaa. Aina.

Voisitko kertoa mihin happosateet ovat kadonneet. Ne olivat ympäristöongelma 80-luvulla, jopa niin että vuoden -85 englannin yo-kuuntelu käsitteli sitä. 

Vierailija
315/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä lisääntymistä inhoa.

Oma lapsuuteni oli yhtä helvettiä alkoholistivanhempien ja luonnevikaisen veljen armoilla. Kun pääsin vihdoin muuttamaan pois kotoa, olin jo pitkään tiennyt että ei ikinä enää samaa paskaa, nyt kun vihdoinkin on valinnan varaa.

Taustani takia olen itsekin emotionaalisesti tasapainoton ja varmasti olisin jatkanut samaa henkisen ja fyysisen väkivallan kierrettä omassa perheessä. Ainoa keino estää tämä oli pistää piuhat poikki heti kun se oli laillisesti mahdollista.

Rakastan potentiaalisia lapsiani niin valtavasti, etten halunnut heitä tälle altistaa. Siksi heitä ei ole olemassa, eivätkä he koskaan joudu sitä suremaan.

Vierailija
316/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lough".

Voisitko kertoa mihin happosateet ovat kadonneet. Ne olivat ympäristöongelma 80-luvulla, jopa niin että vuoden -85 englannin yo-kuuntelu käsitteli sitä. 

30 vuotta ollut lukematta lehtiä?

Vuonna 1979 solmittiin YK:n kaukokulkeutumissopimus maasta toiseen kulkeutuvien saasteiden hallitsemiseksi. Helsingin pöytäkirjassa 1985 sovittiin rikkipäästöjen vähentämisestä.

Euroopassa rikkipäästöt ovat vähentyneet lähes 90 prosenttia 1980-luvusta. Myös Pohjois-Amerikassa tulokset ovat olleet hyviä. Se on onnistunut tehokkaan puhdistustekniikan ansiosta.

Vierailija
317/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Lough".

En oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi tässä keskustelussa, mutta jos puhutaan vaikkapa Keski-Euroopasta niin suurin syy happosateiden poistumiseen ovat kiristyneet ympäristösäännökset joiden perusteella (raskaan) teollisuuden on pitänyt alkaa käyttämään haitallisia aineita kerääviä suodattimia tuotantoprosessissa ja vähemmän rikkiä sisältäviä polttoaineita. Tästä johtuen suurin osa teollisuudesta siirtynyt Aasiaan halvempien tuotantokustannusten vuoksi ja siellä on tällä hetkellä suuria ongelmia ympäristön saastumisen kanssa.

Sinun vuorosi kertoa näkemyksesi siitä kuka on em. tapauksessa maksajan roolissa...?

Vierailija
318/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin siinä 30v tienoilla voinut isäksi alkaa, mutta eipä oman ikäistä naista löytynyt joka lapsia olisi halunnut. Nyt 36v ei isäksi tuleminen enää kiinnosta, mun osalta ainakin juna meni jo.

M36

Vierailija
319/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnittänyt myös huomiota, että ateistit ovat konemaisia ihmisiä. TV 7- kanavalla olen huomannut, että uskossa olevat ovat jotenkin elossa ja kauniita iästä huolimatta. 

Minä kun taas olen huomannut, että ne on kaikki sekaisin siellä kanavalla.

Vierailija
320/353 |
12.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on hyvä, että tietty osa ihmisistä jättää lisääntymishommat muille. Ihan liikaa on ihmisiä, joiden ei olisi koskaan pitänyt hankkia lapsia. Omassa tuttavapiirissäni olevat velat ovat juuri sellaisia, että on aivan erinomaista, että eivät ole lisääntyneet. Ennemminkin ongelma on se, että edelleen on liikaa ihmisiä, jotka lisääntyvät; alkoholisteja, narkkareita, narsisteja, rikollisia, väkivaltaisia ja muuten sekopäitä tai itsekkäitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi