Millasista asioista nykypäivänä yläasteelaiset jää luokalle?
Mistä syistä jää pojat ja mistä syistä tytöt?
En ymmärrä miten joku onnistuu jäämään luokalle.
Kommentit (18)
Ei mistään. Voit riehua, tuhota esineitä, satuttaa ihmisiä, ta*paa ja r*iskata ilman mitään rangaistusta.
Pitää ymmärtää!
No kun silti tiedän pari tyyppiä jotka on jääneet luokalle. Ja ihmettelen, että miten. Toinen on tyttö ja toinen poika.
Vierailija kirjoitti:
No kun silti tiedän pari tyyppiä jotka on jääneet luokalle. Ja ihmettelen, että miten. Toinen on tyttö ja toinen poika.
No, joskus kauan sitten jos on jääneet, mutta ei enää nykyään.
Oppilaita jää tietysti nykyäänkin luokalle. Tyypillisesti poissaoloja on hyvin paljon. Luokallejättäminen on fiksua 1-2 -luokilla, ja silloin yleensä yläkouluiässä ollaan jo kypsytty ja koulu sujuu. Mutta itse opettajana tunnen tapauksia, missä poissaoloja on ollut paljon, ja usein mukana on mielenterveyden tai muun terveyden haasteita.
Oppimisvaikeuksien takia luokalle ei yläkoulussa jäädä, koska tukea kyllä tarjotaan, ja vitosen kriteerit ovat sellaisia, että jos oikeasti yrittää, kyllä niistä selviää. Jos ei selviä, on jossain määrin kehitysvammainen, ja silloin on muutenkin ihan omat oppimäärät käytössä.
Kukaan ei jää nykyään luokalle, koska yksikin luokalle jäänyt käkkäräppää olisi ihmisoikeuskysymys...
Vierailija kirjoitti:
Ei mistään. Voit riehua, tuhota esineitä, satuttaa ihmisiä, ta*paa ja r*iskata ilman mitään rangaistusta.
Pitää ymmärtää!
Jää luokalleen monet. Ja miten riehuminen tähän liittyy? Rikokset on rikoksia, ne pitää ilmoittaa poliisille. Luokalle ei jätetä tietenkään rikosten takia, ei se ole rangaistus.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei jää nykyään luokalle, koska yksikin luokalle jäänyt käkkäräppää olisi ihmisoikeuskysymys...
Miksi väität kun et tiedä?
Vierailija kirjoitti:
Oppilaita jää tietysti nykyäänkin luokalle. Tyypillisesti poissaoloja on hyvin paljon. Luokallejättäminen on fiksua 1-2 -luokilla, ja silloin yleensä yläkouluiässä ollaan jo kypsytty ja koulu sujuu. Mutta itse opettajana tunnen tapauksia, missä poissaoloja on ollut paljon, ja usein mukana on mielenterveyden tai muun terveyden haasteita.
Oppimisvaikeuksien takia luokalle ei yläkoulussa jäädä, koska tukea kyllä tarjotaan, ja vitosen kriteerit ovat sellaisia, että jos oikeasti yrittää, kyllä niistä selviää. Jos ei selviä, on jossain määrin kehitysvammainen, ja silloin on muutenkin ihan omat oppimäärät käytössä.
Kuulostaa luovuttamiselta jos ajatellaan että on jollain muotoa hyvä että on liuta oppilaita jotka vuodesta toiseen läpäisevät luokan jollain vitosen tasolla säälistä.
Ei kai mistään, jos kasiluokkalaiset eivät osaa tokaluokkalaisten kellotauluharjoituksia ja toiselle asteelle tulee luku- ja kirjoitustaidottomia. Lukiot tuskailevat lisäksi luma-aineiden osaamisen tason kanssa ja moni ottaa lisäksi pitkän matikan korkeakoulujen pisteytysjärjestelmän takia, vaikka edes perustaidot eivät ole hallinnassa.
Kielten opiskeluhan onkin romahtanut, eikä edes toista kotimaista osata - koskee myös yo:n suorittaneita, joilla periaatteessa pitäisi olla virkamies-ruotsi hallussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oppilaita jää tietysti nykyäänkin luokalle. Tyypillisesti poissaoloja on hyvin paljon. Luokallejättäminen on fiksua 1-2 -luokilla, ja silloin yleensä yläkouluiässä ollaan jo kypsytty ja koulu sujuu. Mutta itse opettajana tunnen tapauksia, missä poissaoloja on ollut paljon, ja usein mukana on mielenterveyden tai muun terveyden haasteita.
Oppimisvaikeuksien takia luokalle ei yläkoulussa jäädä, koska tukea kyllä tarjotaan, ja vitosen kriteerit ovat sellaisia, että jos oikeasti yrittää, kyllä niistä selviää. Jos ei selviä, on jossain määrin kehitysvammainen, ja silloin on muutenkin ihan omat oppimäärät käytössä.
Kuulostaa luovuttamiselta jos ajatellaan että on jollain muotoa hyvä että on liuta oppilaita jotka vuodesta toiseen läpäisevät luokan jollain vitosen tasolla säälistä.
Jos täyttää vitosen kriteerit, pääsee luokaltaan. Ei siinä ole kyse säälistä, vaan ihan normaalista toiminnasta koulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mistään, jos kasiluokkalaiset eivät osaa tokaluokkalaisten kellotauluharjoituksia ja toiselle asteelle tulee luku- ja kirjoitustaidottomia. Lukiot tuskailevat lisäksi luma-aineiden osaamisen tason kanssa ja moni ottaa lisäksi pitkän matikan korkeakoulujen pisteytysjärjestelmän takia, vaikka edes perustaidot eivät ole hallinnassa.
Kielten opiskeluhan onkin romahtanut, eikä edes toista kotimaista osata - koskee myös yo:n suorittaneita, joilla periaatteessa pitäisi olla virkamies-ruotsi hallussa.
Tämä nyt on ihan tolkutonta liioittelua mediassa. Itse opetan isossa yläkoulussa, enkä ole koskaan tavannut luku- ja kirjoitustaidottomia yläkoululaisia. Joillakin on lukihäiriö, vaikeakin, mutta kyllä he kaikki silti kirjoittavat. Ja lukevat.
Matikkaa on aina luettu lukiossa liian vähän, mutta edelleen on tosi hyviä tekijöitä. Sanoisin, että nykyään on paljon enemmän tosissaan yläkoulussa kouluaan käyviä kuin ennen.
Ennen saattoi jäädä jos sai 4 jostain aineesta tai todistuksen keskiarvo vitosen luokkaa. Nykyisin tuskin jää luokalle mistään vaikka olisikin vitosen tokari. Vähän niin kuin amiksestakin saa paperit vaikka ei osaisi oikeasti mitään tai lukio lukematta läpi.
Ei ole koskaan jääty luokalle vitosten takia. Kyllä se nelonen on aina ollut se kriteeri.
Nykyään kyllä voi oppilaan jättää ilman nelosiakin luokalle, jos arvioidaan sen olevan tarpeen.
Oppilasta ei juuri koulussa näy, eikä pääse kokeista ja siten aineista läpi. Useampi nelonen todistuksessa. Meillä koulussa vajaa 10 luokalle jäänyttä. 4 näistä sen ikäisiä, että olisi jo pitänyt siirtyä 2. asteen opintoihin, loput kasilla.
Valitettavasti käytännössä ei mistään.