Väsynyt arkeen ”mieslapsen” kanssa. Vai olenko liian tiukkis?
Mies on jo lähes kolmekymppinen. Meillä 1 taapero (nyt alkaa se miksi piti tehdä vielä lapsi tähän). Joo, mies on ollut aina laiskanpuoleinen mutta tajusin tämän vasta kunnolla lapsen saamisen jälkeen. Siivoan kyllä omat jälkeni heti, kaikenlisäksi siivoan lapsen jälkiä ja saan olla joka päivä sanomassa miehelleni siivouksesta. Jos minulla on työpäivä ja mies on lapsen kanssa päivän kotona, kotona minua odottaa tiskivuori, astioita siellä täällä, roskat jätetty siihen missä ne on avattu, vaipat jätetty vain lojumaan vessan lattialle, keittiönpöydälle jätetty taaperon sotkemat ruuat, joku leivänpalanen saattaa olla sohvalla sotkemassa. Vaikka olisin edellispäivänä siivonnut niin ei mitään arvostusta. Pyykkejä ei saa pyykkikoriin vaan ne heitetään vaan lattialle. Takkiakaan ei saa naulakkoon. Ei puhettakaan että pyykkiä oltaisiin pesty. Tai käytetty lasta ulkona, päivä vaan maataan sisällä. Sitten minä tulen töistä ja pitäisi alkaa siivoamaan ja käyttämään lasta ulkona jne. Olen aivan POIKKI. Kaikenlisäksi joudun huolehtimaan maksaako mies laskujansa ajoissa koska on itse saamaton asiassa. Kuulostan tekstin perusteella varmaan tossukalta, mutta tästä on käyty monet keskustelut ja riidat!! Silti mikään ei ikinä muutu.
Mua ärsyttää jo katsoa noin saamatonta ihmistä, aina saa tulla pahalla tuulella kotiin. Miehellä kuitenkin alkaa jo vähän ikääkin olla. Ei puhettakaan että uskaltaisin yhteistä taloa laittaa tai toista lasta. Aina saa olla käskemässä koska mies ei oma- aloitteisesti tee mitään. Olen super kyllästynyt ja haluaisin vaan asua yksin lapsen kanssa. Tunnen itseni epäonnistuneeksi.
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut miehet eivät vain tajua.
Tehkää selkeät, vaikka kirjalliset säännöt kotitöistä. Esim. Mies imuroi kerran viikossa, tyhjentää roskikset joka toinen päivä, laittaa kaikki astiat pesukoneeseen ja tyhjentää pesukoneen kerran päivässä, ostaa lapsen urheiluvälineet jne. Sinä peset kaikki pyykit, siivoat WCn, pyyhit keittiön pöydät, ostat lspsen vaatteet jne.
Meillä mies oli alussa ihan samanlainen, sitten sanoin selkeästi että en jaksa tätä ja nyt jaetaan työt, sovittiin mitä kumpikin tekee, ja on toiminut 25 vuotta. Välillä pitää keskustella, että mitä me on sovittu, ja välillä päivitetään työnjakoa, kun tilanteet on muuttuneet ja lapset kasvaneet.
Jos mies ei jaa töitä tai hoida osaansa, niin siiten ero, olet ainakin yrittänyt.
Meillä oli ihan hyvä työnjako. Minä olin töissä ja vaimo kolmen lapsen kanssa kotona. Siivooja kävi, ja käy yhä vaikka lapset ovat jo aikuisia, kerran viikossa. Siivooja mankeloi myös lakanat, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaverimies joka on samanlainen, sotkee itse asiansa (lähinnä elää siis melkeinpä draamalla ja uusilla naissotkuilla) ja odottaa sitten että muut hänet pelastaa...syö,makaa ja sotkee. Jos on yökylässä esim viikonlopun niin makaa vaan sohvalla ja rämpyttää puhelinta,ottaa aina uutta astiaa, sotkee,jättää pskarannut pönttöön....En usein kutsu yökylään.
Nyt on huippumiehet tulilla!!!Jännää arkea. Kyllä nyt teidän kannattaa lapsi tehdä tuohon. 😂👍
Kuka nyt kaverimiehen kanssa tekisi llapsia
Se oli huono vitsi 😔
Mieshän on oikea "kulta kimpale" 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tällaiset mieslapset saavat naisia kun taas asialliset miehet ei niinkään. Jos tuo on voittava strategia miehelle, niin totta kai he ovat tuollaisia.
Kehottaisin miettimään miksi on näin?
Osoittautuvat mieslapsiksi vasta, kun nainen on saatu nalkkiin. Sitä ennen esittävät.
Miksi se nainen ei lähde pois nalkista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä tällaiset mieslapset saavat naisia kun taas asialliset miehet ei niinkään. Jos tuo on voittava strategia miehelle, niin totta kai he ovat tuollaisia.
Kehottaisin miettimään miksi on näin?
Osoittautuvat mieslapsiksi vasta, kun nainen on saatu nalkkiin. Sitä ennen esittävät.
Miksi se nainen ei lähde pois nalkista?
Kyllä jotkut lähtevät, minäkin. Ystäväni on vielä nalkissa. Uskon hänen pääsevän irti esimerkin voimalla.
Kuka nämä puolisot on valinnut?????
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti kun ärsytti lukea tätä ketjua. Minun mies kanssa pesee vain omat pyykit, ellen erikseen huomauta ja vie vain omat astiat koneeseen, mutta on kyllä käsi ojossa tarjoamassa minulle omia likaisia astioitaan kun alan korjaamaan ja joskus jopa huutaa, että tänne jäi vielä (hänen astiat). MISTÄ miehille tulee tämä etuoikeutettu asema päähänsä?
Ovat kasvaneet siten, että kokevat olevansa etuoikeutettuja. Jos perheessä on lapsia, niin malli siirtyy lapsille. Älkää naiset siirtäkö tätä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka nämä puolisot on valinnut?????
Valitsin urpon, koska isäni on samanlainen mammanpoika ja pilalle hellitty. Nyt vasta keski-ikäisenä sitten koetan muuttaa asetelmaa, eli ei enää koskaan passattavia mieslapsia. On myös itsellä poikia, joten ei ole vaihtoehto, että he oppivat saman tyylin.
Jotkut miehet heittäytyvät tahallaan passiivis-aggressiivisiksi, koska heitä ärsyttää puolison kontrollointi. Mutta se passiivinen aggressio voidaan tulkita henkiseksi väkivallaksi. Huomatkaa, että kukaan aikuinen ei ole niin tyhmä, ettei ottaisi opikseen jos asiasta on sanottu kymmeniä kertoja. Tekevät sen tahallaan!
Jotain hyvää hänessä on, kun aikanaan rakastuit häneen perhekin perustettiin. Voit yrittää kuten täällä on jo neuvottu. Toista ihmistä ei kuitenkaan pysty muuttamaan, jos henkilö ei itse halua. Moni näkee kaikki virheet vain siinä toisessa osapuolessa, mutta omia virheitä ei nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Jotain hyvää hänessä on, kun aikanaan rakastuit häneen perhekin perustettiin. Voit yrittää kuten täällä on jo neuvottu. Toista ihmistä ei kuitenkaan pysty muuttamaan, jos henkilö ei itse halua. Moni näkee kaikki virheet vain siinä toisessa osapuolessa, mutta omia virheitä ei nähdä.
Jospa suurin virhe onkin se asiain tilan sietäminen. Ja niiden astioiden ja sotkujen korjaaminen kuitenkin, vaikka toinen ei osallistu.
Pahoittelen tilannettasi! Minulla oli ihan sama tilanne. Mies ei tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN kotitöitä. Valui kotona, laukkasi omilla menoillaan, vältteli vastuuta. Lukuisia riitoja käytiin asiasta. Eron jälkeen hankki itselleen ADHD diagnoosin ja piiloutui sen taakse ja puolusteli surkeaa selkärangatonta käytöstään.
On se kumma kuinka te naiset jatkuvasti löydätte ja otatte tommosia miehiä lapsen isäksi.
Eikös naisten pitänyt olla hyviä ihmisten tuntijoita?
Vierailija kirjoitti:
Täällä palstallakin huomaa että mieslapset keuhkoaa jos joutuvat ottamaan vastuuta edes pienen pienistä asioista. Kun eivät vaan halua kasvaa aikuisiksi ja järkeviksi sekä tasavertaisiksi kumppaneiksi. Salli mun nauraa! Vielä naisen pitäisi kotityön,lastenhoidon,kokkauksen yms ja töiden ohella tarjota mieslapselle huvituksia ja seksiä!!
Sen suihinoton voi tarjota miehelle vaikka imetyksen lomassa, eli ei pitäisi olla kova ponnistus.
Miksi mies viitsisi kotitöihin osallistua, jos nainen ei viitsi tätä vertaa?
Vierailija kirjoitti:
Muuta lapsen kanssa omaan kotiin tai käske miehen muuttaa pois. Suututtaa kun naiset suostuvat kaikennäköisten Turhapurojen passaajiksi, hyvä etteivät pyllyäkin pyyhi. Asetelmanne antaa lapselle erittäin, erittäin huonon mallin eli parempi erota ennen kuin hän on riittävän vanha sitä sisäistääkseen. Eli nyt.
Tämä pisti minulla silmään ketjua läpi lukematta. Ihanko oikeasti te kaikki sata yläpeukuttajaa olette sitä mieltä, että hyvä vanhemmuus on kiinni siivouksesta ja kotitöistä? Kyllä lapsilla on emotionaalisiakin tarpeita.
En sano etteikö ero voisi olla välttämätön. Jos vanhemmat riitelevät koko ajan, on lapsella varmasti parempi eroperheessä. Mutta pointtini: pelkkä mallikelpoinen kotitöiden teko ei ole hyvää vanhemmuutta, päinvastoin.
Kuinka pimeä täytyy olla, jotta keksii päästään tällaisia satuja? Mieslapsia on kyllä oikeastikin, mutta aloittaja on hullu vela/maho, joka ei halua muiden hankkivan lapsia.
Tosinainen huolehtii lapsen lisäksi myös miehestä. Voi valita, uhriutuuko ja valittaako vai tekeekö ne kotityöt. Mies varmasti tekee jotain muuta kaikkia hyödyttävää jos ei niitä siivoushommia.
Vierailija kirjoitti:
Tosinainen huolehtii lapsen lisäksi myös miehestä. Voi valita, uhriutuuko ja valittaako vai tekeekö ne kotityöt. Mies varmasti tekee jotain muuta kaikkia hyödyttävää jos ei niitä siivoushommia.
Totta. Sillä määrällä energiaa ja aikaa mitä nämä mammat tuhlaa tällä palstalla notkumiseen, sama tarmo miehen tyydyttämiseen, niin ei miesten tarvisi laukata vieraissa.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies tekee jotain, muistatko kiittää? Se motivoi tekemään lisää.
Mä en oikeastaan tajua, mitä kiittelemistä siinäon, että toinen tekee minimaalisen osan yhteisistä kotitöistä.
Toki ei kai sitä koskaan voi liikaa kiittää muita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Moni nainen näkee vain ja ainoastaan ne itsestäänselvät asiat, joita he tekevät. Varsinkin omakotitalossa on todella paljon huolehdittavaa ja laitettavaa koko ajan, puhumattakaan näkyvämmistä hommista, kuten lumitöistä. Monen naisen perspektiivi rajoittuu astianpesukoneen, pölynimurin ja pyykinpesukoneen muodostamaan kolmioon ja he eivät näe kaikkia niitä asioita, joita kotona tapahtuu tämän ulkopuolella. En halua kuitenkaan väjätellä AP:n kokemusta.