Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Potilas sai kipupumpusta vahingossa 20-kertaisen määrän morfiinia – yksi laitteen säätö meni väärin, mies kuoli alle kahdessa tunnissa

Kommentit (404)

Vierailija
341/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

säätäjä5 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen sairaanhoitokoulutus on taas huippua. Näin maallikkona teknisen koulutuksen saaneena minäkin ymmärrän ettei kipupumpulla joka annostelee NESTETTÄ voi annostella painoyksiköitä.

Kipupumpussa oli nimenomaan kaksi vaihtoehtoa, joko ml/tunnissa tai mg/tunnissa. Jälkimmäinen kai oli ollut aiemmin käytössä ja nyt olikin asetus vaihtunut.

Sitten siihen pumppuun pitäisi syöttää ainakin annosteltavan litkun pitoisuus koska ei se sitä painoyksikköä voi muuten syöttää. Se syöttää tilavuutta. Laitteen pitäisi itsenäisesti laskea myös lääkelaskut mg/ml pitoisuudesta jota epäilen vahvasti.

Nopealla Googletuksella en löytänyt yhtään kimpumppu jossa voisi syöttää mg/h. Onko tälläisiä pumppuja muka olemassa? Tuollainen pumppu vaatisi toimiakseen sen pitoisuuden syöttämisen jonka jälkeen pumppu itse laskisi virtausnopeuden. Tämä tuntuis erittäin hasardilta potilasturvallisuuden kannalta.

Vierailija
342/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cadd-legacy joka tässä ketjussa moneen kertaan mainittu ja jota ko tapauksessa käytetty. Esim.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen sairaanhoitokoulutus on taas huippua. Näin maallikkona teknisen koulutuksen saaneena minäkin ymmärrän ettei kipupumpulla joka annostelee NESTETTÄ voi annostella painoyksiköitä.

On upeaa kun "maallikot" riehuu.. Tietämätön kun laittaa tekstiä tajuamattomalle..

Hienoa!

Kun nyt kumoatte sen toisenkin (rohkeudeuden täyttämän) oluen/siiderin, niin tulkaapa sieltä kupplastanne pois ja katsokaa tätä koko sairaanhoitoa huomenna uusin silmin, jos voitte.

Itse tätä työtä n.15v tehneenä voin vakuuttaa, että minä olen SE jonka TE haluatte vierellenne jos/kun se paha päivä/tapaus sattuu.

Vierailija
344/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus antaa 20mg/ml konsentraation lääkettä 20mg tunnissa. Annettu 20ml tunnissa jolloin saanut tunnissa 20 kertasen määrän? 

Vierailija
345/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi, mutta vaivaa ihan suunnttaomasti miten tuo hoitsu on tämän tehnyt...

Vierailija
346/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus antaa 5mg/h.

Vierailija
347/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hoitolaitoksissa/terveyskeskuksissa/sairaaloissa oikeasti mikään kiire ole. Kiire on paskapuhetta, joka työpaikassahan siihen vedotaan, vaikka totuus on muuta. Olen ollut tuollaisissa töissä ja tehdastyöhön verrattuna nuo on tosi leppoisia. Täytyy yrittää näyttää tehokkaalta vaikka oikeasti saa pelätä fuduja ettei pomo näe kuinka vähän tekemistä on. Siksi yli-ikäiset eläkeläisetkin hoitoalalla on, koska työ on niin leppoista.

Tänne palstalle heti ilmaantuu purnaajia joilla oikeasti korvat heiluu, kun...

Ja ihan tervetuloa vaan meidän töihimme, laitatko vaikka yhteystiedot niin otamme yhteyttä, jos vaikka pärjäisit täällä.

Veikkaan, ettei ole paljon työsuhteita ollut (vrt. Sanasto/pilkun käyttö jne.) mutta laita ihmeessä hakemus.

Osoitteeseen: haistapaska.maailma@fucku.com

Vierailija
348/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on katellu miten monta kertaa jotkut joutuu uusimaan noita lääkelaskutenttejä (jotka tehään muutaman vuoden välein) niin en haluis joutua työkavereiden lääkitsemäksi!!!

Vierailija
349/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa edes tarvitse itse mitään laskea kunhan näpyttelee sen aineen konstentraation ja määrän/h koneeseen, milligrammoissa tai mikrogrammoissa, ja laite laskee. Miten tuossa voi tehdä virheen ja millaisen?

Vierailija
350/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööh...miten on voinut mennä sekaisin mg ja ml? Itsekin ilman mitään tietoa alasta ja matikan koulussa reputtaneena ymmärrän että se kone on syytänyt tyyppiin nyt 20-kertasen määrän ainetta jos oli tarkotus 20 mg antaa...

Eihän ne ole sekaisin mennyt. Lue se uutinen nyt kunnolla ja mieti uudelleen, miksi niin on tapahtunut. Mä en ymmärrä, kun ihmisillä ei ole hajuakaan, mistä on kysymys, vaikka ovat lukeneet.

Vierailija
351/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on katellu miten monta kertaa jotkut joutuu uusimaan noita lääkelaskutenttejä (jotka tehään muutaman vuoden välein) niin en haluis joutua työkavereiden lääkitsemäksi!!!

Kato on täällä yksi rehellinen on hoitsu tuo yksi höyrypää kun ylläpitää myyttiä ammattitaidosta, kiireestä ja vastuusta.

Vierailija
352/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kysymys väärästä asetuksesta. Ei siitä, osaako hoitaja laskea. En käsitä, miksi nämä asiat sekoitetaan. Miksi tätä ei kukaan meinaa ymmärtää ollenkaan?

Vierailija
353/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hoitolaitoksissa/terveyskeskuksissa/sairaaloissa oikeasti mikään kiire ole. Kiire on paskapuhetta, joka työpaikassahan siihen vedotaan, vaikka totuus on muuta. Olen ollut tuollaisissa töissä ja tehdastyöhön verrattuna nuo on tosi leppoisia. Täytyy yrittää näyttää tehokkaalta vaikka oikeasti saa pelätä fuduja ettei pomo näe kuinka vähän tekemistä on. Siksi yli-ikäiset eläkeläisetkin hoitoalalla on, koska työ on niin leppoista.

Ja ihan tervetuloa vaan meidän töihimme, laitatko vaikka yhteystiedot niin otamme yhteyttä, jos vaikka pärjäisit täällä.

Veikkaan, ettei ole paljon työsuhteita ollut (vrt. Sanasto/pilkun käyttö jne.) mutta laita ihmeessä hakemus.

Nyt se korkki kiinni ja nukkumaan niin jaksaa viettää saikkua huomenna.

Vierailija
354/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kysymys väärästä asetuksesta. Ei siitä, osaako hoitaja laskea. En käsitä, miksi nämä asiat sekoitetaan. Miksi tätä ei kukaan meinaa ymmärtää ollenkaan?

No väännä nyt meille muillekin rautalangasta kun tiedät! Päivän hyvä teko

Vierailija
355/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sairaalassa itse laskea lääkeannostuksensa? Se hoitsu voisi vaikka ottaa poskeen sillä aikaa.

Koita nyt sinäkin ymmärtää, ettei kysymys ole mistään laskutaidon puutteesta, vaan väärästä yksiköstä ja sitä yksikköä ei oltu tarkistettu, koska ei oltu tiedetty, miten sitä käytetään.

Vierailija
356/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, te hoitsut kertaatte aina pilkkusääntöjä, kun kulutatte porukalla aikaa kahvihuoneessa. Sun kannattaisi keskittyä erityisesti hiomaan tekstisi suujuvuutta.

Vierailija
357/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joillain vaikeuksia päästä lääkelaskutenteistä läpi niin kyseenalainen on myös palstalaisten luetun ymmärtäminen. Mielestäni alkuperäisessä jutussa oli selkeästi kerrottu mitä tapahtui ja miksi, numeroineen päivineen.

Vierailija
358/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako sairaalassa itse laskea lääkeannostuksensa? Se hoitsu voisi vaikka ottaa poskeen sillä aikaa.

Koita nyt sinäkin ymmärtää, ettei kysymys ole mistään laskutaidon puutteesta, vaan väärästä yksiköstä ja sitä yksikköä ei oltu tarkistettu, koska ei oltu tiedetty, miten sitä käytetään.

Eli hoitajilla on parantamisen varaa myös lukutaidossa? Käyttöohjeet, oisko mitään?

Vierailija
359/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, te hoitsut kertaatte aina pilkkusääntöjä, kun kulutatte porukalla aikaa kahvihuoneessa. Sun kannattaisi keskittyä erityisesti hiomaan tekstisi suujuvuutta.

Joskus siellä pelataan myös annostelubingoa. Kaks pannua kahvia, bingo, rojut suoneen ja katsotaan miten käy.

Vierailija
360/404 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sh vuodeosastolla jossa hoidetaan myös saattohoidossa olevia. Meidän osaston lääkäri ei millään hyväksy vahvojen kipulääkkeiden käyttöä, vaikka potilas huutaisi kipuaan. Hänen mielestään morfiini on viimeinen lääke jota voi antaa ja siitä jää heti riippuvaiseksi. Tekisi mieli ottaa yhteys liittoon tai valviraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän