Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä syistä työkaverinne ovat saaneet potkuja?

Vierailija
08.01.2019 |

Tai itse olette saaneet? Mietin vain että millaisista syistä Suomessa tosiasiallisesti potkuja jaetaan?

Kommentit (241)

Vierailija
181/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkera ja osaava työntekijä laitettiin pihalle (ei varsinaisesti saanut potkuja, mutta sijaisuutta ei jatkettu vaan siihen palkattiin uusi sijainen) siitä syystä, että työntekijä oli lopettanut salasuhteensa esimiehen parhaan ystävättären kanssa.

Vierailija
182/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi todella hyvä ja luotettava tyyppi sijaisena hoitoalalla sai potkut siksi, että työnantaja järjesti kaikille jonkun yleisen ohjeen mukaan huumetestit. No kannabis positiivinen ja tyyppi ulos kylmäsi. Työyhteisö yritti puhua järkeä, mutta pykälät määräsivät näin. Tilalle saimme umpisurkean tohottajan, joka ei hallinnut työtään alkuunkaan, mutta jonka huumeseulat olivat puhtaat. 

Ei mennyt oikein.

No tämä on kyllä alanvalintakysymys. Kaikille hoitoalalle hakeutuville pitäisi olla päivänselvää, että huumeita ei käytetä. Se on "hinta" jonka ammatinvalinnasta joutuu maksamaan. Jos haluaa käyttää, hoitoala ei ole sopiva valinta. Koskee niin hoitajia, lääkäreitä kuin myös sosiaalialan ihmisiä.

Esim bussikuskin ok poltella vähän pilveä välillä tai vaikka sähkömiehen?

No meidän puljussa kuljettaja saa kyllä kenkää jos positiiviset seulat, ja niitä kyllä otetaan.

Mutta enemmän meiltä kengitään ihan viinaan narahtaneita, ja sit parit naistenahdistelijat olleet tässä viime vuosina.

Kova vaihtuvuus on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan ollut läsnä kun joku irtisanotaan.

Olen kuullut että yks irtisanottiin koska oli liian hidas tekemään töitä. Oli vuokrafirman asiakkaalla töissä, sellainen pieni hikipaja.

Vierailija
184/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava turvallisuusrike ja liiallinen myöhästely. Metrojunankuljettajia

Vierailija
185/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori päällikkömies pani tarpeeksi monta toimiston rouvaa sihteereistä aina johtotasolle asti. Asian paljastuttua firman johdolle, tuli tyypille äkkklähtö.

Voi perhana, piti koko firman naisväen tyytyväisenä ja silti sai potkut.

Vierailija
186/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse potkin pois yhden. Hän katkeroitui jostain. Saikutti todella usein. Töissä ollessaan lusmuili . Jatkuvaa kitinää pienestäkin asiasta, joka ärsytti myös muita työntekijöitä. Poltti protestina tupakkaa sisällä. Tiesi tarkkaan kaikki oikeutensa, muttei yhtään velvollisuuttaan.

Vierailija
187/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli yks nuori julli ohjelmoimaan. Melko heti hänelle tuli keikka USA:an, mutta kun yritettiin ESTAA, niin USA ei myöntänyt sitä huumeista johtuvien rötösten takia.

Annettiin jullillekin sit lemput, kun ei voi matkustaa  kohteeseen 

Vierailija
188/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nuollut pomon persettä, sai potkut. Edellisessä työpaikassani potkittiin 4 hengen yksikössä 16 ihmistä pois parin vuoden aikana.

Vierailija
189/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri, entisessä työpaikassa sai potkut, kun varasti läppäreitä asiakaskohteesta. (Kauppa)

Nykyisessä työpaikassa ainankin yksi saanut potkut, kun on ollut humalassa töissä. Ja yksi joka oli saanut monesta asiasta varoituksen, mutta jatkoi aina vaan samaa rataa. (Mm. Ei tehnyt töitään, piti monta tuntia taukoa päivässä..oli asiakkaille hyvin töykeä yms.)

Vierailija
190/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Suomessa on erittäin pahoja työpaikkakiusaajia edelleenkin töissä? Mikä firmassa on vikana kun pelätään antaa kiusaajalle potkut?

Vierailija
191/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissalan pojat haki kesken päivän kuulusteluun. Oli pannut väkisin alaikäistä. Kuulusteluiden jälkeen meni ja ampui ittensä.

Vierailija
192/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeajalla olen purkanut muutamia työsopimuksia. Näistä lähes kaikki ovat tulleet itse hakemaan töitä, (en siis ole hakenut ketään) ja kertoneet kuinka heidän osaamisestaan voisi olla apua myös minulle ja he hoitavat esimerkiksi markkinoinnin, kotisivut, kustannuslaskelmat yms. paperiasiat. Arvostan tuollaista työnhakua ja omaa aktiivisuutta, joten olen antanut mahdollisuuden. Kolmen kuukauden ajan katson miltä näyttää. Valitettavan usein ei näytä miltään. Eihän siinä ajassa valmista tule, mutta jos ainoa tehty asia on kattolampun vaihto, niin ei jatkoon.

Vierailija
193/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jäi vaan pois töistä eikä ilmoittanut mitään, irtisanottiin sen vuoksi.

2. alkoholin takia

3. ilmeisesti oli jotain erimielisyyttä pomon kanssa, tästä en tiedä tarkemmin, mutta tällaista huhua kuulin

4. feikkasi sairauslomia, oli tosi usein pois, ja myös töykeä asiakkaille ja kollegoille. Jäi lopulta kiinni, kun oli ollut sairauslomalla Espanjassa.

Vierailija
194/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi todella hyvä ja luotettava tyyppi sijaisena hoitoalalla sai potkut siksi, että työnantaja järjesti kaikille jonkun yleisen ohjeen mukaan huumetestit. No kannabis positiivinen ja tyyppi ulos kylmäsi. Työyhteisö yritti puhua järkeä, mutta pykälät määräsivät näin. Tilalle saimme umpisurkean tohottajan, joka ei hallinnut työtään alkuunkaan, mutta jonka huumeseulat olivat puhtaat. 

Ei mennyt oikein.

Ei palkata hyviä tyyppejä, vaan lisäarvoa tuottavia, siinä se samassa tulee jos on tullakseen(siksi meillä on insituutit myös, joka työhön tulisi palkata paras mahdollinen organisaation tavoitteita kohtaan)

Vierailija
195/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa on erittäin pahoja työpaikkakiusaajia edelleenkin töissä? Mikä firmassa on vikana kun pelätään antaa kiusaajalle potkut?

Junttila?

Vierailija
196/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut yhdet potkut yt-neuvotteluiden tuloksena. Yritys oli taloudellisissa vaikeuksissa ja minä olin viimeisenä taloon tullut. Toki sieltä muitakin lähti.

Nykyisessä työpaikassani on päihteisiin nollatoleranssi, eli edes krapulassa ei saa töihin tulla, ja potkut saaneet ovat olleet juurikin krapulassa. Yksi oli toki railakkaasti humalassa.

Vierailija
197/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittämättömien sosiaalisten taitojen takia on pari työkaveria saaneet kenkää. Olivat rautaisia ammattilaisia ja osasivat työnsä todella hyvin, mutta kun työkaverien kanssa pitäisi oikeasti osata kommunikoida oma-aloitteisesti. Nämä kaverit eivät juuri koskaan sanoneet mitään oma-aloitteisesti vaan vasta sitten, kun heiltä kysyttiin. Lopulta työnteko heidän kanssaan ei yksinkertaisesti onnistunut. Ilmeisesti osasivat rekryprosessin aikana esittää sosiaalista aika vakuuttavasti. :P Sosiaaliset taidot ovat  työelämässä ihan joka alalla elin tärkeitä, asiakkaiden ja työkaverien kanssa on osattava kommunikoida sujuvasti kaikissa tapauksissa.

Eräs toinen rautainen ammattilainen sai kenkää, koska hän teki töitä käytännössä jokaisena vuoden päivänä myös lomilla ja aina työpäivien jälkeen jäi toimistolle. Lähes aina oli viimeinen toimistolta lähtevä tyyppi. En kyllä ymmärrä miksi hänet potkittiin pihalle, koska hän ei missään vaiheessa näyttänyt mitään burnoutin tai työuupumuksen merkkejä, tai vastaavaa.

Vierailija
198/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä, ikä, ikä, juoppo.

Vierailija
199/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä:

Yksi täysin pätevä ja hyvä tyyppi poltti kannabista vapaa-ajallaan, toinen taas oli vapaa-ajalla poliittisesti aktiivinen puolueessa, jonka arvot ovat ristiriidassa työpaikan arvojen kanssa.

Vierailija
200/241 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten työkavereiden kontrollointi, siis kävi edellisen vuoron tekemät työt läpi ja jätti omat työnsä tekemättä.

Ei saanut vielä siitäkäön fuduja, vaan testasivat työntekoaan toisellakin osastolla ennenkuin luovuttivat.

Kovasti sai hallaa aikaan, koska työnjohtajat olivat jo olleet tieto6sia niistä kriittisistä asioista ennen n.k. ilmiantojaan.

Pari arvokasta n.s. ryssittyä tilausta riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan