Miksi kaikki nuoret eivät käy salilla? Eikö nioria kiinnosta terveys?
Ostamalla nuorelle PT:n ja saliohjelman, oppii nuori tekemään liikkeet oikein ja pysyy parhaimmillaan terveenä koko loppuelämän. Lisäksi jos kaikki nuoret kävisivät salilla edes liikuntasuositusten mukaisesti, niin kuntosaleja ei tarvitsisi sulkea kannattamattomina
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tota salielämää elä enimmäkseen ne tyrkyt, miehet sekä naiset.
Ns.bimboihmiset, jotka ovat siellä esittelemässä itseään, ja somessakin aina esittelevät itseään.
Vähäjärkisten touhua.Minä olen pysyny kunnossa ihan hyötyliikkumalla, pyöräilen ja kävelen asioille, kannan kauppakassit kolmanteen kerrokseen jne, ei tarvita saleja sen jälkeen.
Kävelylenkeilläkin saatan joskus käydä, jos hyötyliikunta on jäänyt vähiin, kotona nostan käsipainoja.Vaikutat aika ilkeältä ja ennakkoluuloiselta ihmiseltä :/ Kannattaisi ehkä joskus käydä katsomassa miltä salilla näyttää; on kuule ihan kaikenlaista porukkaa teineistä eläkeläisiin ja hintelistä ylipainoisiin. Toki ap:n aloitus oli provosoivan ylimielinen ja varmaan trolli, mutta ei silti tarvetta haukkua saleja ja etenkään niissä treenaavia ihmisiä VÄHÄJÄRKISIKSI yms.
En tarkota haukkua kaikkia salilla kävijöitä, mutta niitä saliaddikteja pidän kyllä melko vähäjärkisinä, jotka siellä käy joka viikko ja viewlä monena päivänä, jopa joka päivä, ei kyllä ihan tervettä ole. Menisivät mieluummin ulos liikkumaan.
Nämä stereotypiat on oikeasti aika surullisia. Itse treenaan kovaa 5krt/vko salilla, kerralla aikaa menee 1.5h (en kuvaa enkä someta) mutta noiden ihmisten ennakkoluulojen takia en uskalla paljoa kertoa kellekään saliharrastuksestani. Heti tulee noita ”ehhehheh bodarit on vähän tyhmiä, hyiii salilla haisee, menisit ulos, mä en oo koskaa salilla käynyt ja silti oon hoikka”...
Miksi ihmeessä mun pitäisi liikkua ulkona loskassa, jos harrastukseni on nimenomaan kurinalainen kehonrakennus ja sitä varten tarvin isoja painoja, taljan jne. Ei niitä tietenkään löydy luonnosta. Mitä järkeä sanoa toisen liikuntaharrastuksesta, että menisit mielummin ulos. Enhän mäkään sanoisi vaikka kenenkään akvarellien maalausharrastuksesta, että miksi maalata kun voi vaikka nikkaroida.
Vierailija kirjoitti:
Käykää marjassa ja sienessä niin ei tarvitse liikuntasaleja, saatte samalla raitista ilmaa.
Anteeksi mutta tämä on juuri esimerkki näistä älyttömistä kommenteista ja toisten harrastusten väheksymisestä. Mistä moinen ylimielisyys? Miksi sinun harrastuksesi olisi parempi kuin joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minusta salilla käyminen ei ole tervettä. hikoillaan jossain suljetussa tilassa, sinnekin ajavat yleensä autoilla kaikki. eikö olis terveellisempää kävellä vaikka metsässä. jotain käsipainoja voi kotonakin nostella.
ihmettelen miksi tollasesta salilla käynnistä on tullut joillekin normi, aika omituinen elämäntapa.Edistääkseen terveyttä on harjoiteltava tasapuolisesti kestävyyttä, notkeutta ja lihaskuntoa. Kuntosalia suosotellaan jo UKK -instituutin liikuntaohjeissa.
Lopeta jankutus, UKK:kaan ei käynyt salilla.
No, kuntosali on ainoa keino ylläpitää terveyttä ja lihaskuntoa. UKK- instituutista on näin kerrottu ja min uskon heitä!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ns.bimboihmiset, jotka ovat siellä esittelemässä itseään, ja somessakin aina esittelevät itseään.
Vähäjärkisten touhua.Minä olen pysyny kunnossa ihan hyötyliikkumalla, pyöräilen ja kävelen asioille, kannan kauppakassit kolmanteen kerrokseen jne, ei tarvita saleja sen jälkeen.
Kävelylenkeilläkin saatan joskus käydä, jos hyötyliikunta on jäänyt vähiin, kotona nostan käsipainoja.Vaikutat aika ilkeältä ja ennakkoluuloiselta ihmiseltä :/ Kannattaisi ehkä joskus käydä katsomassa miltä salilla näyttää; on kuule ihan kaikenlaista porukkaa teineistä eläkeläisiin ja hintelistä ylipainoisiin. Toki ap:n aloitus oli provosoivan ylimielinen ja varmaan trolli, mutta ei silti tarvetta haukkua saleja ja etenkään niissä treenaavia ihmisiä VÄHÄJÄRKISIKSI yms.
En tarkota haukkua kaikkia salilla kävijöitä, mutta niitä saliaddikteja pidän kyllä melko vähäjärkisinä, jotka siellä käy joka viikko ja viewlä monena päivänä, jopa joka päivä, ei kyllä ihan tervettä ole. Menisivät mieluummin ulos liikkumaan.
Nämä stereotypiat on oikeasti aika surullisia. Itse treenaan kovaa 5krt/vko salilla, kerralla aikaa menee 1.5h (en kuvaa enkä someta) mutta noiden ihmisten ennakkoluulojen takia en uskalla paljoa kertoa kellekään saliharrastuksestani. Heti tulee noita ”ehhehheh bodarit on vähän tyhmiä, hyiii salilla haisee, menisit ulos, mä en oo koskaa salilla käynyt ja silti oon hoikka”...
Miksi ihmeessä mun pitäisi liikkua ulkona loskassa, jos harrastukseni on nimenomaan kurinalainen kehonrakennus ja sitä varten tarvin isoja painoja, taljan jne. Ei niitä tietenkään löydy luonnosta. Mitä järkeä sanoa toisen liikuntaharrastuksesta, että menisit mielummin ulos. Enhän mäkään sanoisi vaikka kenenkään akvarellien maalausharrastuksesta, että miksi maalata kun voi vaikka nikkaroida.
Ihan typerää maksaa kymppejä lyijykynäsetistä ja paperista kun voi mennä metsään ja piirtää kepillä maahan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salilla pumppaaminen ei ole oikeaa LIIKUNTAA nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläpä hätäile ”saliaddikteista”. Tosi treenaajilla on säännöllisiä lepopäiviä, lepoviikkoja, kevennettyjä treenejä, palauttavaa treeniä ja kehonhuoltoa, hierontaa yms. Tosi bodari tietää kyllä levon ja treenin jaksotuksen merkityksen. Miksi sinusta on vähäjärkistä, jos joku harrastaa vaativaa fyysistä lajia monta kertaa viikossa? Minusta on hienoa, että ihmisillä on intohimoja ja kiinnostuksen kohteita, oli se sitten vaikka fitnes, kehonrakennus, linnunpönttöjen teko tai marjametsässä samoilu.
Vierailija kirjoitti:
Liikuntasalit pitäisi kieltää lailla. Liikkua voi muutenkin kuin salilla kuten vaikka käykää yhdessä poimimassa marjoja tai pesemässä mattoja rannassa.
UKK-instituutti ei tue tätä näkemystäsi, ota vaikka selvää. Ihmisen on käytävä salilla pysyäkseen kunnossa!
Kannattaa tutustua tarjontaan. Esimerkiksi omassa vanhassa kotikunnassani oli kuntosali, joka oli ilmainen.
Raudan ominaispaino siellä sama kuin kalliilla saleilla.
Vierailija kirjoitti:
Ostamalla nuorelle PT:n ja saliohjelman, oppii nuori tekemään liikkeet oikein ja pysyy parhaimmillaan terveenä koko loppuelämän. Lisäksi jos kaikki nuoret kävisivät salilla edes liikuntasuositusten mukaisesti, niin kuntosaleja ei tarvitsisi sulkea kannattamattomina
Miksi salilla pitäisi kädä kenenkään? Talvella voi hiihtää, luistella, pelata jääkiekkoa ja uida avannossa, muina vuodenaikoina tehdä muita asioita, vaikkapa meloa. En keksi ainuttakaan syytä hikoilla jossain haisevalla salilla.
Ei missään liikuntasuosituksissa mainita salia, joten mene muualle mainostamaan maksullista sisäliikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin 20-26v salilla noin 3-4 kertaa viikossa.
Nyt yli 20 vuotta myöhemmin kärsin vieläkin erilaisista nivel- ja selkäongelmista, jotka aiheutuivat treenaamisesta.Luultavasti olet treenannut väärällä tekniilalla ja liian isoilla painoilla jos noin olet onnistunut rikkomaan itsesi. Monet nuoret treenaajat lähtevät hölmöyksissään keulimaan painoilla ja epäpuhtailla liikeradoilla, joka kostautuu myöhemmin. Mutta silloin ei parane syyttää itse kuntosaliharjoittelua vaan treenaajaa itseään.
Itse olen salilla treenaava 4-kymppinen, jonka kroppa on vuosien salitreenin jälkeen parempi kuin keskiverto parikymppisellä. Näin totesi siis fysioterapeuttu sekä inbody- että lihaskuntotestien jälkeen.
Opettele vaihteeksi liikkumaan, ihan oikeasti liikumaan. Kuntosalit ovat tunkkaisia ja turhia.
Kiitos huolenpidostasi, mutta salillani (20€/kk) on hyvä ilmastointi, oli raikas ja viileä ilma myös viime kesän helteillä. Voin myös lohduttaa sinua, että perus saliliikkeeni, kuten erilaiset kyykyt, punnerrukset, maastavedot, hauiskäännöt, ovat ihmiselle aivan luontaisia liikkeitä.
Mikä ihmeen liikuntasota täällä on käynnissä? Itse liikun myös ja kevät/kesä lenkkeilen ja käyn ulkolaitteilla ja syksy/ talvi käyn uudessa ja siistissä kuntosalissa 3krt viikko. Ikää on 51 ja olen ihan käytännössä huomannut kun välillä on ollut taukoa, että tärkeetä tän ikäsenä huolehtia myös lihaskunnosta. Meidän salilla käy ihan kaikenikäistä porukkaa ja rauhassa saa treenata. Pidän myös ulkona liikkumisesta,mutta mielummin silloin kun ei ole pimeetä ja liukasta.
Lopetin sen jälkeen kun kuolaavat pervot alkoi ahdistelemaan salilla.
17-v tyttö
Näillä loskakeleillä sali on ihan hyvä, mutta itsekin alan taas lenkkeillä, kun kevät tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt suutu, mutta ei tuo sinun terveyttä edistä milläänlailla.
Sinulla on ensinnäkin vääristynyt kehonkuva, ja siihen päälle kulutat aikaasi huonohappisessa paikassa tekemässä liikaa jotain liikettä, joka kostautuu muutaman vuoden päästä.
Se loskassa kahlaaminen olisi sensijaan oikeasti terveyttä edistävää, ja saisit ulkoilmaa samalla, siitä saa myös henkistä hyvinvointia. Salilla tuskin kenenkään mieli virkistyy.
Vierailija kirjoitti:
Käykää marjassa ja sienessä niin ei tarvitse liikuntasaleja, saatte samalla raitista ilmaa.
Kävin ja vielä vuosienkin jälkeen selkä oikuttelee sen jäljiltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä marjoja ja sieniä kovin pitkään siellä luonnossa vuodessa ole...
Junnut salille vaikka väkisin, ettei käy näin
Vierailija kirjoitti:
Missähän välissä sinne salille menee jos töitä 8:30-17:00 ja pitäs illalla viel tehä muutakin kotimätkan jälkeen? Ei vaan jaksa työpäivän jälkeen enää
No vaikka klo 17. Sitten kotiin ja tekee muuta.
Salil eka ja salilvika, salil aina barbarina.
Itselläni syynä ulkonäköpaineet. Tuntuu että salilla käy vaan kaikki hyväkuntoiset ja tällaista vähän ylipainoista katsottaisiin vaan nenänvartta pitkin. Kuntoilen mieluiten itsekseni vaikka metsässä kävellen.