Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki nuoret eivät käy salilla? Eikö nioria kiinnosta terveys?

Vierailija
08.01.2019 |

Ostamalla nuorelle PT:n ja saliohjelman, oppii nuori tekemään liikkeet oikein ja pysyy parhaimmillaan terveenä koko loppuelämän. Lisäksi jos kaikki nuoret kävisivät salilla edes liikuntasuositusten mukaisesti, niin kuntosaleja ei tarvitsisi sulkea kannattamattomina

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 70 v ja en ole ikinä käynyt salilla. Painoindeksi on 21 ja harrastan pyöräilyä, uintia kävelyä ja juoksua ja puutarhatöitä ym hyötyliikuntaa. Miksi pitäisi maksaa jollekin taholle liikkumisesta?

Sukuni ihmiset ovat eläneet yli 90 vuotiaiksi ihan ilman kuntosaleja.

Miksi asia olisi muuttunut?

Kertokaa!

Tervehdys oppi-isä/äiti! Olen nähnyt kaltaisiasi ihmisiä suunnistus-, hiihto- ja pyöräilytapahtumissa. Minunkin yli 90-vuotiaaksi eläneet isovanhemmat elivät varsin tavallista, urheilematonta elämää.

Pyrin samanlaiseen ikääntymiseen johon te olette pystyneet: aktiivista elämää, hyvää hapenottokykyä ja siinä sivussa toimivaa lihaskuntoa.

Pidän tämänhetkistä kuntosalimuotia lähinnä hullutuksena. Se motivoi joitakin ihmisiä, epäilemättä, mutta uskoisin silti että valtaosaa liikkujista motivoi enemmän maiseman vaihtelu kuin saman kuntosalin hien haistelu.

Yhtä kaikki: löytäkää oma liikuntamotivaationne, löytäkää se suosikkilaji jonka tekeminen motivoi ihan itessään. Liikkukaa kun se tuntuu hyvältä, oli se sitten tanssia, kävelyä, pyöräilyä, kamppailulajeja, hiihtoa, mitä tahansa! M.38.

Vierailija
42/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää salivouhotus on mennyt ihan överiksi. Kuntoaan ja terveyttään voi hoitaa muutenkin kuin käymällä salilla.

Ja tiedän monta salilla säännöllisesti käyvää ihmistä, jotka ovat kaikkea muuta kuin terveitä.

Lihaskunnon harjoitraminen on tärkeä osa tasapainoista kuntoharjoittelua ja ja siihen parhaiten sopii lihastreenit liikuntasalilla. Esimerkiksi juoksu tai kävely ei paranna lihaskuntoa vaan kestävyyttä. Kuntosalia suositellaan jo ihan UKK-instituutin liikunta ohjeissa.

Liikuntapiirakassa mainittiin lihaskunto, ei kuntosali. Normaalissa elämässä lihaskunnon harjoittamiseen riittää aivan hyvin oman kehon paino vaikka kotona, kenties vaikka käsipainot tai kahvakuula.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

He eivät käy salilla, koska on olemassa ilmaisiakin tapoja huolehtia terveydestään. Ei siihen mitään ylihintaista salikorttia ja  traineria tarvita.

Vierailija
44/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saliharjoittelua kannata täysin tuomitakaan, on se silloin tällöin hyvä juttu, vaikka ilmankin pärjää oikein hyvin.

Vierailija
45/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska koululiikunta.

Se mitään liikuntaa ole nänhykkään. Siellä vaan pelataan tyyliin polttopalloa ja loput ei tee mitään / tai on "Kipeitä", laiskottelee tms. Ei ketään voi pakottaa liikkumaan joten opet kattoo vierestä. Itse en ole koskaan tykännyt koululiikunnasta vaikka muuten olenkin todella liikunnallinen . T . 17v lukiolainen, ja salilla kävijä :)

Toivottavasti näet tämän, 17-v lukiolainen! Haluan kertoa että erittäin harva missään koulussa harrastamani liikunta motivoi millään tavalla liikuntaharrastuksiin, mutta koulujen loputtua hoksasin että piru vie, minähän voin valita harrastukseni täysin vapaasti! Voin alkaa harrastaa lattaritansseja, suunnistusta, maastohiihtoa, laskettelua, kiipeilyä tai ihan mitä tahansa, mikä vaan hyvältä tuntuu ja mikä tuntuu _minulta_. Terveisin 38-vuotias ihminen, jollaiseksi sinäkin muutut nopeammin kuin uskotkaan.

Vierailija
46/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marica 15 kirjoitti:

Sinne vanhojen pervojen sekaan, ei kiitti.

Jep, edes kolmekymppinen ei saa olla rauhassa. Ja en pukeudu paljastavasti.

Oletko mies?

Vierailija
47/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ikäni olen ollut normaalipainoissa, välillä tosin alarajalla, ja viimeksi oon käynyt salilla muksuna pyörimässä kun äidillä oli kuntoilu-innostus. Tuntemani kuntosalilla kävijät taas ovat jojoilevia bmi30 jotka eivät sit salin ulkopuolella liiku, saati nauti siitä ja vähän joka päivä on lupa jostain syystä herkutella.

Musta on ihana juoksennella metsissä ja samoilla ulkona pitkillä lenkeillä katsoen kun vuoden ajat vaihtuu. Lankutan 10 kilon paino selän päällä,lapsena halusin akrobaatiksi ja venyttelen edelleen päivittäin, töissä kannan paljon painavia ja ramppaan rappusia, pidän oikeasti vihanneksista ja terveellisesti syöminenkin tulee luonnostaan. Varmaan kiipeilisin puissa muķsujen mukana jos ei katsottais kieroon.

Tarvitseeko mun oikeasti maksaa 500e vuodessa kuntosalista?

Vierailija
48/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää salivouhotus on mennyt ihan överiksi. Kuntoaan ja terveyttään voi hoitaa muutenkin kuin käymällä salilla.

Ja tiedän monta salilla säännöllisesti käyvää ihmistä, jotka ovat kaikkea muuta kuin terveitä.

Lihaskunnon harjoitraminen on tärkeä osa tasapainoista kuntoharjoittelua ja ja siihen parhaiten sopii lihastreenit liikuntasalilla. Esimerkiksi juoksu tai kävely ei paranna lihaskuntoa vaan kestävyyttä. Kuntosalia suositellaan jo ihan UKK-instituutin liikunta ohjeissa.

Liikuntapiirakassa mainittiin lihaskunto, ei kuntosali. Normaalissa elämässä lihaskunnon harjoittamiseen riittää aivan hyvin oman kehon paino vaikka kotona, kenties vaikka käsipainot tai kahvakuula.

Tunge se piirakkasi jo v i t t u u s i liikunta n a t s i! Liikkua voi muullakin tapaa kuin salilla ja urheilemalla, esomerkiksi käy kävellen hakemasta ostokset kaupasta tai siivoaa kotona.

Vierailija
49/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tota salielämää elä enimmäkseen ne tyrkyt, miehet sekä naiset. 

Ns.bimboihmiset, jotka ovat siellä esittelemässä itseään, ja somessakin aina esittelevät itseään.

Vähäjärkisten touhua.

Minä olen pysyny kunnossa ihan hyötyliikkumalla, pyöräilen ja kävelen asioille, kannan kauppakassit kolmanteen kerrokseen jne, ei tarvita saleja sen jälkeen.

Kävelylenkeilläkin saatan joskus käydä, jos hyötyliikunta on jäänyt vähiin, kotona nostan käsipainoja.

Vaikutat aika ilkeältä ja ennakkoluuloiselta ihmiseltä :/ Kannattaisi ehkä joskus käydä katsomassa miltä salilla näyttää; on kuule ihan kaikenlaista porukkaa teineistä eläkeläisiin ja hintelistä ylipainoisiin. Toki ap:n aloitus oli provosoivan ylimielinen ja varmaan trolli, mutta ei silti tarvetta haukkua saleja ja etenkään niissä treenaavia ihmisiä VÄHÄJÄRKISIKSI yms.

Vierailija
50/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunge se piirakkasi jo v i t t u u s i liikunta n a t s i! Liikkua voi muullakin tapaa kuin salilla ja urheilemalla, esomerkiksi käy kävellen hakemasta ostokset kaupasta tai siivoaa kotona.

SE aika vuodesta? Ota iisimmin ja rentoudu, löysää välillä pipoa.

Vierailija
51/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja esim rappuset, minäkin olen nyt kuusi vuotta kävellyt kolmanteen kerrokseen joka päivä, joskus jopa monta kertaa. Ja kyllähän polkemisessa ja kävelemisessäkin lihakset kokoajan työskentelee. Kaikessa fyysiessä on lihakset mukana.

Vierailija
52/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko ikäni olen ollut normaalipainoissa, välillä tosin alarajalla, ja viimeksi oon käynyt salilla muksuna pyörimässä kun äidillä oli kuntoilu-innostus. Tuntemani kuntosalilla kävijät taas ovat jojoilevia bmi30 jotka eivät sit salin ulkopuolella liiku, saati nauti siitä ja vähän joka päivä on lupa jostain syystä herkutella.

Musta on ihana juoksennella metsissä ja samoilla ulkona pitkillä lenkeillä katsoen kun vuoden ajat vaihtuu. Lankutan 10 kilon paino selän päällä,lapsena halusin akrobaatiksi ja venyttelen edelleen päivittäin, töissä kannan paljon painavia ja ramppaan rappusia, pidän oikeasti vihanneksista ja terveellisesti syöminenkin tulee luonnostaan. Varmaan kiipeilisin puissa muķsujen mukana jos ei katsottais kieroon.

Tarvitseeko mun oikeasti maksaa 500e vuodessa kuntosalista?

Tarvitsee, koska ap sanoo niin.

Vierailija
53/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin 20-26v salilla noin 3-4 kertaa viikossa.

Nyt yli 20 vuotta myöhemmin kärsin vieläkin erilaisista nivel- ja selkäongelmista, jotka aiheutuivat treenaamisesta.

Luultavasti olet treenannut väärällä tekniilalla ja liian isoilla painoilla jos noin olet onnistunut rikkomaan itsesi. Monet nuoret treenaajat lähtevät hölmöyksissään keulimaan painoilla ja epäpuhtailla liikeradoilla, joka kostautuu myöhemmin. Mutta silloin ei parane syyttää itse kuntosaliharjoittelua vaan treenaajaa itseään.

Itse olen salilla treenaava 4-kymppinen, jonka kroppa on vuosien salitreenin jälkeen parempi kuin keskiverto parikymppisellä. Näin totesi siis fysioterapeuttu sekä inbody- että lihaskuntotestien jälkeen.

Vierailija
54/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja esim rappuset, minäkin olen nyt kuusi vuotta kävellyt kolmanteen kerrokseen joka päivä, joskus jopa monta kertaa. Ja kyllähän polkemisessa ja kävelemisessäkin lihakset kokoajan työskentelee. Kaikessa fyysiessä on lihakset mukana.

Juuri näin.

Vierailija
55/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tota salielämää elä enimmäkseen ne tyrkyt, miehet sekä naiset. 

Ns.bimboihmiset, jotka ovat siellä esittelemässä itseään, ja somessakin aina esittelevät itseään.

Vähäjärkisten touhua.

Minä olen pysyny kunnossa ihan hyötyliikkumalla, pyöräilen ja kävelen asioille, kannan kauppakassit kolmanteen kerrokseen jne, ei tarvita saleja sen jälkeen.

Kävelylenkeilläkin saatan joskus käydä, jos hyötyliikunta on jäänyt vähiin, kotona nostan käsipainoja.

Vaikutat aika ilkeältä ja ennakkoluuloiselta ihmiseltä :/ Kannattaisi ehkä joskus käydä katsomassa miltä salilla näyttää; on kuule ihan kaikenlaista porukkaa teineistä eläkeläisiin ja hintelistä ylipainoisiin. Toki ap:n aloitus oli provosoivan ylimielinen ja varmaan trolli, mutta ei silti tarvetta haukkua saleja ja etenkään niissä treenaavia ihmisiä VÄHÄJÄRKISIKSI yms.

En tarkota haukkua kaikkia salilla kävijöitä, mutta niitä saliaddikteja pidän kyllä melko vähäjärkisinä, jotka siellä käy joka viikko ja viewlä monena päivänä, jopa joka päivä, ei kyllä ihan tervettä ole. Menisivät mieluummin ulos liikkumaan.

Vierailija
56/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

He eivät käy salilla, koska on olemassa ilmaisiakin tapoja huolehtia terveydestään. Ei siihen mitään ylihintaista salikorttia ja  traineria tarvita.

Mun sali maksaa parikymppiä kuussa ja on auki 24/7. Sijaitsee keskeisellä paikalla lähellä kotia ja on iso ja siisti sali. Onko susta ylihintainen?

Vierailija
57/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää marjassa ja sienessä niin ei tarvitse liikuntasaleja, saatte samalla raitista ilmaa.

Vierailija
58/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 70 v ja en ole ikinä käynyt salilla. Painoindeksi on 21 ja harrastan pyöräilyä, uintia kävelyä ja juoksua ja puutarhatöitä ym hyötyliikuntaa. Miksi pitäisi maksaa jollekin taholle liikkumisesta?

Sukuni ihmiset ovat eläneet yli 90 vuotiaiksi ihan ilman kuntosaleja.

Miksi asia olisi muuttunut?

Kertokaa!

Tervehdys oppi-isä/äiti! Olen nähnyt kaltaisiasi ihmisiä suunnistus-, hiihto- ja pyöräilytapahtumissa. Minunkin yli 90-vuotiaaksi eläneet isovanhemmat elivät varsin tavallista, urheilematonta elämää.

Pyrin samanlaiseen ikääntymiseen johon te olette pystyneet: aktiivista elämää, hyvää hapenottokykyä ja siinä sivussa toimivaa lihaskuntoa.

Pidän tämänhetkistä kuntosalimuotia lähinnä hullutuksena. Se motivoi joitakin ihmisiä, epäilemättä, mutta uskoisin silti että valtaosaa liikkujista motivoi enemmän maiseman vaihtelu kuin saman kuntosalin hien haistelu.

Yhtä kaikki: löytäkää oma liikuntamotivaationne, löytäkää se suosikkilaji jonka tekeminen motivoi ihan itessään. Liikkukaa kun se tuntuu hyvältä, oli se sitten tanssia, kävelyä, pyöräilyä, kamppailulajeja, hiihtoa, mitä tahansa! M.38.

Olet mies mun makuuni.

T. Se 7-kymppinen

Ps. Ainoa hyöty salilla käynnistä on lähipiirissäni ollut, että saa helposti saikkua, kun on hakenut flunssat ja mahataudit sieltä bakteeripesistä.

Vierailija
59/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kävin 20-26v salilla noin 3-4 kertaa viikossa.

Nyt yli 20 vuotta myöhemmin kärsin vieläkin erilaisista nivel- ja selkäongelmista, jotka aiheutuivat treenaamisesta.

Luultavasti olet treenannut väärällä tekniilalla ja liian isoilla painoilla jos noin olet onnistunut rikkomaan itsesi. Monet nuoret treenaajat lähtevät hölmöyksissään keulimaan painoilla ja epäpuhtailla liikeradoilla, joka kostautuu myöhemmin. Mutta silloin ei parane syyttää itse kuntosaliharjoittelua vaan treenaajaa itseään.

Itse olen salilla treenaava 4-kymppinen, jonka kroppa on vuosien salitreenin jälkeen parempi kuin keskiverto parikymppisellä. Näin totesi siis fysioterapeuttu sekä inbody- että lihaskuntotestien jälkeen.

Opettele vaihteeksi liikkumaan, ihan oikeasti liikumaan. Kuntosalit ovat tunkkaisia ja turhia.

Vierailija
60/123 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sali maksaa parikymppiä kuussa ja on auki 24/7. Sijaitsee keskeisellä paikalla lähellä kotia ja on iso ja siisti sali. Onko susta ylihintainen?

Jossain tilanteessa voi olla. Osalle 20e on hyvinkin iso raha. Kun on riittävän pienet tulot, ei ole varaa laittaa edes tuollaista summaa raudannosteluun. Sillä ostaa mieluummin ruokaa tai muuta tarpeellista.