Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistellaan koululauluja musiikin tunneilta

Vierailija
08.01.2019 |

Mitkä oli koulujen musiikkituntien suosikkilaulujanne? Itse muistan ala-asteelta suosikeikseni mm. Davy Crokett, Kolme cowboyta, Lentäjän poika, Lintu, Vanha holvikirkko, Vanhoja poikia viiksekkäitä ja Kuudenikäinen. Olen käynyt peruskoulun 90-luvulla. Yläasteella luokkamme suosikit olivat Rin tin tin ja Tämä taivas, tämä maa. Lauloimme ne joka tunti.

Kommentit (508)

Vierailija
141/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Partisaanivalssi :I (ala-asteella 80-luvun lopulla)

Vierailija
142/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laulettiin virsikirjan virsiä, maakuntalaulut piti opetella ulkoa ja muutama kansallislaulukin, ainakin neuvostoliiton laulu. 80-luvun alkupuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Banaanimestarilla kaikki on, kaikki on. Banaanimestarilla kaikki banaanit on! Ei näy siellä makkaraa, eikä juustoa. Banaanimestarilla kaikki banaanit on!

80-luvulla ala-asteella. Wtf? 😂🍌

Ei se näin mene! ;) Tässä oikeat sanat:

Banaanimestarilla kauppa on, kauppa on, banaanimestarilla kauppa komea on. Ei oo siellä makkaraa eikä juustoja, mestarilta ostetaan vain banaaniherkkuja!!!

Vierailija
144/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Intiassa kuukin on kuumempi, oohiiohei. Kuin aurinko meillä mutta suurempi, oohiiohei. Juttele sinä vaan, kyllä sinut tunnetaan, ja vaikka sen valeheksi vannotkin, niin kyllä sua uskotaan."

Vierailija
145/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Tuima on tuuli ja pimeä on taivo...

-Itketkö nyt Tom Dooley, kadutko jälleen työs? - 1912 tapahtui tapaus, josta ei ole ennen kuultu, ei ikiaikoina..

-Kotimaa kun taakse jäi, mietin hiljaa mielessäin...

-Kun myrsky uhkaa pilvet mustat on... -

-Kanootin kapean vesille työnsin..

-Mä oksalla ylimmällä oon Harjulan seljänteen..

-Lapsoset ketterät kotihaasta, koivusta oksan taittaa..

Sitten oli muitakin hyviä biisejä, joita pyörii nyt ajatuksissani takana, mutta en saa niistä enempää kiinni. Virsiä veivattiin tietenkin myös aamunavauksessa ja uskonnon tunnilla. Opettaja soitti harmonia ja koko luokka lauloi jotakin Mä silmät luon ylös taivaaseen -virttä tai Ystävä sä lapsien...

Tykkäsin laulaa koulussa ja kävin ala-asteella muutaman vuoden koulun kuorossakin. Kouluni aloitin 1980.

Kiitos, nyt olen laulellut Lemminkäisen äitiä eilisestä saakka. Tuima on tuuli ja pimeä on taivo, suuri on ulapalla aaltojen raivo...

Mua alkoi aina itkettämään tämä laulu, kun laulettiin. -73 aloitin koulun. Samoin Täällä Pohjantähden alla on nyt kotomaamne ja Nälkämaan laulu itketti 😂

Vierailija
146/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maakuntalaulut! Voi prkl että niitä piti veivata.

Yläasteen suosituin biisi oli Hassen Het potatis -yhtyeen Sommaren är här, mutta sitä pääsi kuulemaan vain ruotsin tunnilla.

Oliko toi sitten siinä "där kommer gunnel och luffe, luffe luffe kom hit. Vuf vuf!"

Nyt repesin, ja repesin pahasti. Nauran niin, että kyyneleet valuu. Tuo on nimittäin ainoa ruotsin kielen pätkä, jonka muistan koko Hej på dig -kirjasarjasta ja yläasteen ruotsin kielen tunneista, vaikka ysejä ja kymppejä todistukseen aineesta sainkin. Luffe kom hit. Vuf vuf! :D :D Voi elämän kevät, miten hauskaa, että joku muukin sen muistaa. :D :D

Onko tämä se Luffe-koira, joka asui Tallkullassa? Sitten siellä asui myös Anders ja Gunilla, som tycker om pop musik. Meillä yläasteella vuosina 1979-1982 opetettiin tällaista svenskaa.

Vierailija
147/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuos, prinssini vaan!

Linnutkin lens uinumaan.

Niityl ei perhoja näy,

mettiset pesäänsä käy.

Päivyt on painunut pois,

kuu sulle kultiaan sois.

Nukkuos hohtehessaan!

Nukkuos, prinssini vaan,

Jo uinu vaan!

Juntassa oli köydessä veti poikia meitä kuusi,

sattuipa siihen juntalle töihin junttaaja ihan uusi.

Kun siltä kysyi missä ja mikä vastasi mies se vainen,

oompahan takaa asvalttipellon Vihtori Torolainen.

Vierailija
148/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

373 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Banaanimestarilla kaikki on, kaikki on. Banaanimestarilla kaikki banaanit on! Ei näy siellä makkaraa, eikä juustoa. Banaanimestarilla kaikki banaanit on!

Banaanimestarilla kauppa on, kauppa on, banaanimestarilla kauppa komea on. Ei oo siellä makkaraa eikä juustoja, mestarilta ostetaan vain banaaniherkkuja!!!

Ahaa! 😀 No näissä sanoissa vähän enemmän järkeä kyllä onkin, mutta erikoista, että joku/jotkut muutkin ovat muistaneet nimenomaan näin, että banaanimestarilla ”kaikki on”. Internetti löysi juuri tän oman muistikuvani mukaisia hittejä kaksikin kappaletta. 🤔🍌

Vierailija
149/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Musiikin kirjassa oli Seitsemän miehen voima-laulu, jota aina erityisesti pojat halusi laulaa, koska sanoissa oli kohta "syntinen saatana kurja" ja siinä sai luvan kanssa kiroilla koulussa 😂

Meidän opettaja ei antanut laulaa noin. Piti laulaa "syntinen saastainen kurja" :O

Meillä laulettiin syntinen laalaalaa kurja🙄

Vierailija
150/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sakuraa, sakuraa, kaikkialla kirsikkaa. Kukkaispilvi valkoinen, leijuu yllä laaksojen...Meniköhän jotenkin näin?

Tuli aina mieleen vain sakuraväriliituni 😊

Vierailija
151/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obladi oblada....

Vierailija
152/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä susta paljon tykkään,

Mä vuokses unelmoin.

Ja läksyt syrjään lykkään,

Jos sinut nähdä voin

Skidimadinke dinke dinke

Skidimadinke duu

Ai laav juu

...

Tämä 90-luvun lopulta jäänyt mieleen yhtenä suosikeista :)

Enkä muuten ole ikinä kuullutkaan mistään maakuntalauluista...

Vierailija
153/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rosvolaulu!

Hei rensselit selkähän nassakat kourahan Kasper ja Jesper ja Joonatan!

Vierailija
154/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullapa löytyi tuo kirjasta: englantilainen kansanlaulu ja suom. Sanat Sauvo Puhtila.

Tässä kirjassa myös laulut:

Mistä sadut tulevat

Lasten liikennelaulu

Syksy on ja kesä on pois...

Metsämiehen laulu

Tiku ja Taku

Jospas minä kissan saisin

Rosvolaulu

Numerot (ykkönen, yksin on...)

Kultakalat

Tuku tuku lampaitani

Ostakaa makkaraa

Mikkihiiri merihädässä

Lumiukko ( on ukko rinteessä yksinään...)

Vaiennut viulu

Kilpisjärven mahtava Saana

Hiljainen tienoo, hämyinen maa

Äidin sydän

Sekä useat tässä ketjussa mainitut laulut. Ihania muistoja

Vierailija kirjoitti:

”Kuningas oli vanha arvokas, mutta iloinen luonteeltaan. Imi piippua hän, liemen joi kirpeän, sitten kutsui hän viuluniekkojaan.

Jokaisella soittajalla hieno viulu on, eikä hienompaa lie alla auringon. Ja ne viulut kun soi, kukaan voittaa ei voi, viuluniekkoja kuulun kuninkaan.”

Rakastin tota, sen sävel oli tosi kaunis! Harmittaa, kun en muista minkä maalainen ja kenen tuotos tuo on.

Vierailija
155/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa korpeimme kuiskintaa jylhien järvien loiskintaa.

Maa ponteva pohjolan äärillä on.

On hanget korkeat nietokset ja joulu joulu on meillä.

Vierailija
156/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maakuntalaulut! Voi prkl että niitä piti veivata.

Yläasteen suosituin biisi oli Hassen Het potatis -yhtyeen Sommaren är här, mutta sitä pääsi kuulemaan vain ruotsin tunnilla.

Oliko toi sitten siinä "där kommer gunnel och luffe, luffe luffe kom hit. Vuf vuf!"

Nyt repesin, ja repesin pahasti. Nauran niin, että kyyneleet valuu. Tuo on nimittäin ainoa ruotsin kielen pätkä, jonka muistan koko Hej på dig -kirjasarjasta ja yläasteen ruotsin kielen tunneista, vaikka ysejä ja kymppejä todistukseen aineesta sainkin. Luffe kom hit. Vuf vuf! :D :D Voi elämän kevät, miten hauskaa, että joku muukin sen muistaa. :D :D

Onko tämä se Luffe-koira, joka asui Tallkullassa? Sitten siellä asui myös Anders ja Gunilla, som tycker om pop musik. Meillä yläasteella vuosina 1979-1982 opetettiin tällaista svenskaa.

Oi!!! Luffe! (1985-87)

Vierailija
157/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

373 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Molemmat osin oikeassa. Minulla laulukirja ja sanat:

Banaanimestarilla kaikki on, kaikki on,

banaanimestarilla kaikki banaanit on!

Banaanimestarilla kauppa on, kauppa on,

banaanimestarilla kauppa kotoinen on.

Ei näy siellä makkaraa eikä juustoja;

mestarilta ostetaan siis: banaaniherkkuja!

Toisessa säkeistössä on kiire ja kolmannessa eukko.

Vierailija
158/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastin maakuntalauluista Nälkämaan laulua, vaikka en ole tähän päivään mennessä edes Kainuussa käynyt 😂 sininen ja valkoinen, Kilpisjärven mahtava Saana, Lintu ja lapsi , Etkö ymmärrä...ihania lauluja! Kyllä ala-asteella laulettiin paljon, kävin peruskouluni Espoossa 80-luvulla ❤️

Vierailija
159/508 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

373 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Molemmat osin oikeassa. Minulla laulukirja ja sanat:

Banaanimestarilla kaikki on, kaikki on,

banaanimestarilla kaikki banaanit on!

Banaanimestarilla kauppa on, kauppa on,

banaanimestarilla kauppa kotoinen on.

Ei näy siellä makkaraa eikä juustoja;

mestarilta ostetaan siis: banaaniherkkuja!

Toisessa säkeistössä on kiire ja kolmannessa eukko.

Kiitos! 💛🍌 Mä olinkin melko varma, etten ihan väärin muistanut. 😊 Onko kirja Tie musiikkiin?

Vierailija
160/508 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burro matti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi