Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Minun ja veljeni molemmat vanhemmat ovat kuolleet. Perimme yhdessä mökin jota veljeni ja tämän vaimonsa eivät halunneet lunastaa, joten me lunastimme mökin markkina-hinnalla veljeltäni, remontoimme sekä mökin ja pihapiirin rantoineen isolla rahalla.
Nyt tämä mökki on alkanut kiinnostaa veljeni vaimoa kovasti. Koko ajan olisi ottamassa sitä omaan käyttöönsä ja suorastaan sähisee jos hänen haluamansa päivät eivät käy. Noin kuukausi sitten ilmoitti että ovat mökillä juhannuksen. Minulta meni hermo,ja ilmoitin veljelleni että mökin lainaaminen loppuu nyt kokonaan. Nyt on lähettänyt herjaavia viestejä. Minulla ei kuulemma ole mitään yksittäisoikeutta mökkiin koska se on meidän molempien lapsuuden kesäpaikka. Käskin häntä kaivaamaan kupeestaan sen useamman sataa tonnia mitä me olemme mökkiin pistäneet tai painumaan vi* tuun. En ole kuullut kummastakaan.
1439 jatkaa..
Minua on muutenkin jo pitkään v* tuttanut tämä järjestely. Eivät tuo edes omia juomiaan mökille vaan käyvät aina kellarista varastamassa meidän sinne tuomat limut, viinit, oluet ym. Eivät siivoa ja valittavat jos esim. mausteita tai leivinpaperia puuttuu.
Uskokaa tai älkää, mutta kissanruokapussin proteiinimäärästä on suututtu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle suututtiin, koska en enää antanut lapseni varastelevan kaverin tulla meille kylään.
Olin jo aiemmin saanut tämän kiinni kun tämä oli laittanut lapsemme leluja taskuunsa tai reppuunsa, kieltänyt häntä ja maininnut tästä lapsen äidille. Tuolloin äiti selitti että kyseessä oli varmasti vahinko ja äiti sanoi että puhuu lapselle. No tavaraa katosi edelleen aina kun tämä tietty lapsi oli kylässä ja sitten sain hänet taas rysän päältä kiinni ja ilmoitin että nyt on parempi ettei meille tulla enää leikkimään.
Tuosta tuon lapsen äiti flippasi täysin ja huusi minulle kuinka kaikki väittävät hänen lapsensa olevan varas vaikka kaikille lapsille käy vahinkoja ja sanoi että hänen lastaan eristetään eikä tällä ole kohta yhtään kaveria.
Myöhemmin sain kuulla että noita "vahinkoja" oli lapselle sattunut jo tarhaikäisestä saakka ja tämä oli pääsyy miksi tällä ei kavereita ollut.
Olen tarhassa töissä ja meillä on yksi poika joka koko ajan yrittää varastella tarhasta leluja. Legoja, pikku-autoja ja niin edelleen. Hänen äitinsä on sitä mieltä,että kaikki lapset tekevät sitä vaikka näille olisi selitetty useampaan otteeseen miksi se on väärin. Minun 10 vuoden aikana tuo poika on ainoa, joka käytökseen puuttumisesta huolimatta jatkaa tuota. Tuo äiti on koko ajan vähätellyt pojan varastelua ja välillä suuttunutkin kun asia on otettu puheeksi.
Nyt tuo on jo eskari-ikäinen jäi vapaa-ajallaan kaupasta varastamisesta kiinni ja sosiaaliviranomaiset puuttuivat peliin. Nyt äiti itkee kun ei ole saanut tukea pojan kasvatukseen ja sitä kuinka on yrittänyt puuttua käytökseen. Yeah right..
Hyvin todennäköisesti äiti on opettanut lapsensa varastamaan, myyvätkö sitten jossain näitä saaliitaan vai miksi. Lapset oppii vanhemmiltaan. Kaupan työntekijänä olen nähnyt ja kuullut monta hyvin surullista tarinaa, miten aikuiset pilaavat koko lapsensa elämän ja maineen. Olis huostaanoton paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anoppini raivostui kun ei päässyt synnytykseeni mukaan. Sanoin, että paikalla saa olla korkeintaan aviomies.
Kun olin synnyttämässä, anoppi oli käynyt vara-avaimilla asunnossamme viemässä kaiken, mitä oli vauvalle ostanut, mukaan lukien hoitopöydän. Vaihdoimme lukot ja ignoorasimme anopin. Nyt hän häiriköi meitä sukulaisten kautta väittäen että olemme hylänneet hänet kun emme reagoineet mitenkään hänen "ryöstö-reissuunsa". Yritti myös myydä viemiänsä tavaroita miehelleni takaisin kun hän ei niillä mitään tee, mutta mies ei vastannut mitään.
Kai olette jo ottaneet vara-avaimen pois? Ja tuo on rikos. Lahja kun on annettu, niin se on sitten lahjan saajan oma. Eikö Suomen lain mukaan toisen asuntoon saa mennä luvatta, vaikka sinne avaimen omistaakin.
Monilla taloyhtiöillä vara-avain on hallituksen puheenjohtajalla. Meidän taloyhtiössä sitä käytetään ihan surutta, vaikka erikseen on kieltänyt asunnossa käymisen jos on pois kotoa. Poliisiasiahan tuo on mutta käy jotenkin sääliksi naista joka on isännöitsijän vietävissä kuin lammas narussa.
Kävelin aukion poikki, siihen oli pysäköity keskelle auto. Ohitin auton oikealta puolelta ja ajattelin väistää vanhusta, joka oli tulossa kohti. Hän pysähtyi eteeni, tunkien minun ja auton välistä.
Toisella puolellani oli metrikaupalla tilaa, kyseessä oli tosiaankin _aukio_. ”VASEMMAN PUOLEINEN LIIKENNE!!!”, mies karjui ja väistin sitten, ettei päälle olisi tullut.
Koska en antanut useamman satasen sähköpotkulautaa ilmaiseksi naapurin lapselle.
Naapuri oli nähnyt verkkokellarissani sähköpotkulaudan ja tuli ilmoittamaan että hänen poikansa voisi ottaa sen minulta pois kellarista pyörimästä kun minulla ei ole sille käyttöä. Hermostui kun en suostunut ja äshti minulle että luuletko että se kasvattaa arvoaan siellä kellarissa.
Minua koskevasta leikkaujsesta ja haavanhoidosta ja piekeen menneestä leikkauksesta.
Vaimo suuttui, kun kävin hieronnassa. Luuli ilmeisesti, että kaikissa thaihieromoissa käydään vain panemassa. Kyllähän sielläkin toki ehdotettiin, mutta otin oikeastaan pelkän hieronnan, eikä siitä pitäisi suuttua.
Kehitysvammaisten asuntolassa hoitajana ollessani eräs asukas suuttui säännöllisesti minulle, kun hän ei esim. saanut ruokailussa joka ikinen kerta ottaa ensimmäisenä ruokaa ja että en pystynyt keskittymään häneen koko työ-aikaani, kun oli 11 muutakin asukasta siellä hoidettavana. No, ainakaan minä en ollut ainoa, jolle hän suuttui, hän oli aina vihainen kaikille hoitajille samoin kuin hänen omaisensa. Tällä asukkaalla olisi heidän mielestään pitänyt olla oma naispuoleinen hoitaja eli käytännössä orja 24/7 käytössään tekemässä kaiken hänen puolestaan aina perheen pyyhkimisestä asti ja jonka olisi kai pitänyt jopa antaa hänelle pillua kun hän olisi halunnut.
Lehtimyyjä suuttui kun en ostanut avotakka lehteä vaikka oli niin hyvä tarjous, en vaikka se oli tullut minulle vuoden verran. En itseasiassa edes tiennyt miksi minulle oli tullut Avotakka vuoden, ehkä isotätini oli sen minulle tilannut, sattui kuolemaan sinä vuonna joten en voinut kysyä. Tai sitten oli voittanut jonkun arvonnan.
Mutta sillä lehtimyyjällä oli huono päivä ja huusi minulle, sen jälkeen otin robinson palvelun jotta lehtimyyjät jättää rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristiina xx kirjoitti:
Kerran ala-asteikäisenä 90-luvulla kirppiksellä rikoin maljakon (vahingossa), kun laitoin sinne sellaisen keinokukan takaisin, että jotenkin se vaan kaatui pöydälle. Olin siellä faijan kanssa, kun hän suuttui siitä ihan hirveästi, kun joutui 50mk eli n. 8,5€ maksamaan turhasta. Olisin kyllä maksanut sen itsekin, mutta ei ollut lompakkoa mukana. Mun mittapuun mukaan toi 50mk ei edes silloinkaan ollut mikään älyttömän suuri summa, joten siihen nähden aiheutunut suuttumus oli mun mielestä ylimitoitettua.
Vai että 8,5 € on sama kuin 50 markkaa markka-aikaan? :D
50 markkaa 2001 vastaa nykyrahassa 10,64 € - eli aika alakanttiin oli arvioitu.
Tilastokeskuksen rahan arvon muunntimella (http://www.stat.fi/tup/laskurit/rahanarvonmuunnin.html) on helppo havaita, että 50 markkaa oli tosiaan 8,5 euroa, juuri markkojen vaihduttua euroihin (laskuriin syötettynä aloitusvuodeksi 2001 ja vertailuvuodeksi 2002). Jos vertailuvuodeksi vaihtaa 2017 50 markkaa vastaava euromäärä oli 10,5 euroa. Nyt vastaava euromäärä varmaan onkin juuri mainitun 10,64 euron luokkaa. Tämä ei valitettavasti selviä tilastokeskuksen laskurista.
Eräs sukulainen tuntuu kuvittelevan, että haja-asutusalueella omakotitalossa asuminen on kaikille unelmien täyttymys. Hän oli lähdössä miehensä kanssa kolmeksi viikoksi reissuun, ja kysyi että tulisinko minä talonvahdiksi asumaan heille siksi aikaa.
Asun itse keskustassa, ja työpaikalleni on kävelymatka. En siis innostunut majailemaan heillä, sillä pelkästään bussimatkoihin olisi mennyt päivässä yli kymppi rahaa. Kaiken huipuksi he eivät olisi antaneet mitään korvausta talonvahtina olosta, vaan päin vastoin, minun olisi pitänyt maksaa heille vuokraa siitä hyvästä, että oikein ”pääsen” asumaan omakotitalossa.
Kieltäydyin ilosta, joten tämä sukulainen oli soittanut äidilleni, ja haukkunut minut pystyyn kiittämättömyydestä.
Olin viikonloppureissulla ulkomailla minulle tutussa kaupungissa entisten kavereiden kanssa. Olin jo etukäteen sanonut toivovani käyväni muutamassa paikassa joissa en ollut vielä käynyt, ja se oli ollut okei. Kun paikan päällä ehdottaessani uudestaan että voisin seuraavana päivänä nyt vierailla näissä paikoissa mistä aiemmin iloitsinkin, minulle suututtiin. Ei kuulemma edes vastattaisi puhelimeen koska se olisi pari senttiä kalliimpaa kuin kotimaassa. Yhdessä on tultu, yhdessä pysyttäisiin. Mukaani ei haluttu.
Heille tärkeintä reissussa oli kiertää pari tunnetuinta nähtävyyttä, kuvata Facebook-profiilikuvia tunteja putkeen ja kiertää turistikrääsäliikkeitä. Kiersivät koko viikonlopun samat uudestaan ja uudestaan. Itse en nauttisi.
Minä siis otin ilon irti matkasta, menin yksikseni vapaana ja todellakin kävin kaikki lukuisat paikat läpi mistä olin haaveillut, tutustuin paikallisiin ja loin ikikestoisia muistoja. Olen sen koommin myös valinnut matkaseurani paremmin.
Lapsen vaatteista.
Lapseni oli veljelläni yökylässä serkkujen luona kälyni kutsumana (vierailevat ja yökyläilevät puolin ja toisin) ja oli serkkunsa kanssa leikkiessä liannut verkkarinsa polvet ruohoon. Varavaatteet oli kyllä mukana.
Kälyni lähetti minulle kuin salama kirkkaalta taivaalta vihaisen viestin missä ilmoitti ettei aio maksaa pojan pilalle menneitä housuja ja oli oma vikani kun olin pukenut pojan niin kalliisiin vaatteisiin.
A. En edes tiennyt että housuille oli tapahtunut jotain.
B. En olisi välittänyt vaikka olisikin
C. En olisi vaatinut ketään maksamaan pojan itse pilaamia vaatteita
Kun poika tuli kotiin hän kertoi että hänelle oli kälyn toimesta raivottu housujen pilaamisesta ja sanottu että minäkin olisin vihainen kun poika oli mennyt housut pilaamaan. En todellakaan. Lapsilla menee vaatteita kun leipää ja kyseessä olivat muistaakseni jotkut perus harmaat gant/hilfiger-collaget.
Tuo on jäänyt mieleen jotenkin todella absurdina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies kävi tänään kuumana kun mulla ollut kahden viikon menkat ja oon ollut kipeä.. Hänen mielestä vois "ruveta tekemään asialle jotain! “
Niinku.. Mitä?
Ehkä sun mies on huolissaan ym? Tosin huutaminen ym ei oo ikinä oikein. Ja sun kannattaa mennä lääkärissä käymään jos menkat jatkuu yli kaksi viikkoa kun se ei oo normaalia. Mulla oli kerran yli kolme viikkoa jostain syystä ja sain sellaisen tyhjennyslääkkeen siihen
Ei ollut huolissaan, vaan kireänä kun ei ollut saanut p****a. Mulla hormonilääkitys, jonka vuoksi vuodot heittelee, välillä nyt vaan kestää pidempään.
Mutta hänen mielestään siis asialle pitäisi tehdä jotain koska HÄN kärsii, eikä siksi että minulla on huono olla.
Hyi helvetti mikä mies.
Nuoruuden aikainen eksä oli kyllä mestari suuttumaan ihan mistä tahansa. Siitä syystä eksäksi jäikin hyvin nopeasti kun sai koko ajan pelätä että mistä seuraavaksi räjähtää tai käy käsiksi. Esimerkiksi kerran suuttui kun tehtiin ruokaa ja väänsin levyä yhden pykälän pienemmälle. Ihan järkky raivarit kuinka minun ei tarvi koskea siihen koska hän tietää paremmin. Toisen kerran karjui alaikäiselle siskolleni ihan raivona kun hän oli hyvää hyvyyttään tarjoutunut hakemaan meille grilliltä evästä. Minulla teki mieli ranskalaisia ja eksällä hampparia, joten sisko sanoi että hän voi käydä hakemassa meille kun oli skootterilla tullut kylään. Raivostumisen syy oli siis se, että olivat grillillä pakanneet hampurilaisen ja ranskalaiset samaan rasiaan, jolloin ne koskivat toisiinsa. Hän ei sellaista paskaa voi syödä kuulemma, ja siskoni sai silmittömän vihan osakseen. Tällaisia tuli vaikka kuinka paljon, mutta onneksi olen suurimman osan jo unohtanut. Oli sen verran traumatisoiva mies, etten halua pahemmin muistellakaan.
Tuntematon nainen suuttui kadulla ja alkoi huutaa, kun en osannut neuvoa, missä lähistöllä oleva katu sijaitsee. Käyn välillä sielläpäin töissä, mutta osaan suunnilleen mennä työpaikalleni bussipysäkiltä, enkä tosiaan tunne alueen jokaista katua. Hetken pelkäsin, että nainen käy käsiksi, niin vihaiselta hän vaikutti.
Hiusten väristä. En värjää hiuksia ollenkaan mutta olen aina koko kesän merillä/saaristossa joten hiukseni vaalenevat kesäisin sunkissed-tyyliin. Viime kesänä joku vieras nainen alkoi rähisemään minulle sellon starbucksissa kun hän oli ensin kehunut hiusteni väriä ja kysynyt että missä/miten värjään ne ja kun vastasin etten ole niille mitään tehnyt alkoi huutaa ettei tarvitse puhua p* skaa ja ja että säälii minua jos minulla on niin huono omatunto etten voi edes suositella kampaajaa.
Kävin viimeeksi kampaajalla 12-vuotiaana ja juuri tuli 35 vuotta täyteen.
Vaihdettiin tosiaan lukot, koska meillä oli execit menossa vaihtoon muutenkin eikä haluttu ottaa riskiä että avainta olisi kopioitu. Lisäksi en halunnut sitä tappelua mikä siitä avaimesta olisi seurannut juuri kun tulin vauvan kanssa kotiin.
Nuo tavarat eivät minua kiinnosta, meillä on kyllä varaa ostaa omat ja kaikkea muuta olikin jo useampia kappaleita joten ei jouduttu ostamaan kuin uusi hoitopöytä. Tuon hoitopöydänkin anoppi oli alunperin itse halunnut ostaa, emme olleet sitä pyytäneet. Harmittelen vain ettei meillä ole valvontakameroita. Olisin halunut nähdä miten anoppi sai pöydän tungettua Smarttiinsa.