Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6404)
Kaverini raivostui, kun en viitsinyt riisua talvikenkiä jalasta, koska suunnitelmissa oli lähteä pian kaupungille. Olin pyyhkinyt huolellisesti lumet kengänpohjista rappuralliin, mutta eipä leppynyt vaikka kerroin tämän. Kävin tempaisemassa kylppäristä mopin ja moppasin kohdat, joissa olin kävellyt ja menin sen jälkeen eteiseen odottelemaan. Vihaan jos mulle huudetaan turhasta.
Ammattikoulussa kanssani samalla luokalla ollut tyttö suuttui minulle siitä, että minä pärjäsin koulussa paremmin kuin hän ja sanoin parempia arvosanoja kokeista. Jostain syystä hän suuttui siitä nimen omaan minulle, että minä kehtasin pärjätä koulussa paremmin kuin hän. Jos joku muukin pärjäsi paremmin kuin hän, niin siitä hän ei suuttunut, ainoastaan minulle hän oli vihainen siitä, kun minä pärjäsin häntä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ammattikoulussa kanssani samalla luokalla ollut tyttö suuttui minulle siitä, että minä pärjäsin koulussa paremmin kuin hän ja sanoin parempia arvosanoja kokeista. Jostain syystä hän suuttui siitä nimen omaan minulle, että minä kehtasin pärjätä koulussa paremmin kuin hän. Jos joku muukin pärjäsi paremmin kuin hän, niin siitä hän ei suuttunut, ainoastaan minulle hän oli vihainen siitä, kun minä pärjäsin häntä paremmin.
Tutulta kuulostaa tosin oma kokemukseni jostain kansalaiskoulun puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frendi on aina kengät jalassa sisällä, vaikka huomautan, että olen juuri siivonnut. Sanoo, että hänen air forcet tai lenkkarit kuuluu asukokonaisuuteen ja hänen mielestään muodikkaita kenkiä saa pitää jalassa sisälläkin. "Dissaat sä mun kenkiä? Eikai näin äijien kesken voi olla tarkkaa? Käy ostaa ite samanlaiset, jos käy kateeks?"
Kostoksi olen alkanut pitää kenkiä jalassa hänen asunnollaan, mutta hän ei välitä, koska hänelle tuntuu olevan ihan sama, onko kengät vai sukat jalassa sisätiloissa.
Kimppakämpässä asuvat frendit ovat sanoneet joskus, etteivät ole ehtineet siivoilla lattioita vähään aikaan, joten pitäkää kengät jalassa. Silloin se on ok, mutta jos erikseen huomautetaan, että asunto on vasta siivottu, pitäisi ymmärtää riisua kengät vaikka olisi uudet ja/tai katumuotia olevat kengät jalassa.
Kukin päättäkööt itse, haluaak
Siistii kävellä vasta pestyillä lattioilla kengillä, joilla on kävelty koiran kuset ja paskat sun muut liat ulkona 🤢 onneksi omat teinit ja heidän kaverinsa osaa riisua kengät, vaikka olisi kuinka merkkitossut.
Joku naapurin pikkulapsi on vihainen minulle ja yrittää pilkata minua koska en ole malliaikuinen hänelle. HÄN haluaa laatu aikuisia ympärilleen asumaan. Ja en ole häirikkö eikä kiinnosta yhtään se perhe enkä tiedä nimiä enkä ole puhunut niiden kanssa koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku naapurin pikkulapsi on vihainen minulle ja yrittää pilkata minua koska en ole malliaikuinen hänelle. HÄN haluaa laatu aikuisia ympärilleen asumaan. Ja en ole häirikkö eikä kiinnosta yhtään se perhe enkä tiedä nimiä enkä ole puhunut niiden kanssa koskaan.
Miten lapsi yrittää pilkata sinua, jos ette ole koskaan puhuneet keskenänne? Huutelee pihalla perään? Mikä ihme on laatuaikuinen?
Tein pulled pork:ia ja sen pitää olla useampi tunti uunissa n. 110-120C. Naapui tuli käymään ja alkoi väittää että ihan sama tulee jos nostan lämmön tuplaksi, ja saan sen nopeammin valmiiksi, ei ole mitään järkeä pitää lihaa niin pitkään uunissa. Suuttui kun en suostunut pilaamaan ruokaani.
Viime jouluna joululahjojen avaamisen jälkeen anoppi ilmoitti, että nyt katsotaan yhdessä elokuva. Koko muu perhe olisi halunnut istuskella yhdessä ja keskustella yhdessä viinilasillisella, joten anoppi veti huutokilarit ja taikoi parin tunnin spektaakkelin välienselvittelyin ja kaikkien joulumielen pilaamisella höystettynä. Lopulta sitten laitettiin juuri se tietty elokuva pyörimään, minkä anoppi halusi yhdessä katsoa ja 15min katsomisen jälkeen anoppi ilmoitti menevänsä nyt nukkumaan ja lähti ovet paukkuen makuuhuoneeseen. Oltiin kuulemma pilattu se joulu.
no joo, pilallehan se ilta meni ihan totaalisesti, mutta taisi anoppi itse olla se syypää. Ristiriitaisin tuntein odotan tulevaa joulua kun kokoonnutaan taas yhteen. Ainakaan sitä elokuvaa ei katsota enää!
Eräs (onneksi entinen) työkaveri suuttui minulle ja monelle muulle ilman näkyvää syytä. Moni sitten kahvipöydässä ihmetteli mistä NYT on herne vedetty nenään.
Päättelin joskus muun muassa seuraavia syitä suuttumisille:
- minua pyydettiin hassussa paikassa treffeille (olen varattu ja hän sinkku)
- sanoin hauskan jutun jolle naurettiin (ilmeisesti jollekin hänen jutulle ei oltu naurettu)
-pukeuduin nätisti
- minulla oli jonkun mielestä positiivinen vaikutus erääseen asiaan, johon ko henkilö olisi halunnut itse vaikuttaa
Onneksi tuo MyrkkyMarja ei ole enää ilmapiiriä pilaamassa
Kaikkia ja kaikkea kyttäävä naapuri nakkelee niskojaan kun sanoin että en valitettavasti aina ehdi jäädä juttelemaan hänen kanssaan koska on kiireitä/menoa/töitä tehtävänä ja muuta. Suomeksi sanoen en siis vain jaksa kuunnella sitä että kun isännöitsijä sitä ja se ja se naapuri tätä ja pesutuvassa/rapussa/roskakatoksessa tätä. Onneksi ei enää tule työaikanani säksättämään ihan turhista asioista kun sanoin hänelle asiasta. Valittakoon muille eläkeläisille joilla sitä aikaa riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten lapsi yrittää pilkata sinua, jos ette ole koskaan puhuneet keskenänne? Huutelee pihalla perään? Mikä ihme on laatuaikuinen?
Mikä taukki siellä kyselee? On se outoa. Ja lapsetko ei voi ottaa kohteeksi ketä vaan?
Eukko halusi porsaan ulkofilettä, mutta ostin naudan sisäfilettä. Eukko suuttui ja heitti fileet seinään, nyt se poraa yksin makkarissa
En muista, olenko tämän jo kertonut täällä, mutta menköön.
Olin aikuislukiossa ja koulupäivän jälkeen lähdin ovesta ulos ottaen tupakat esiin, aikeenani sytyttää tupakka kauempana koulun ovelta matkalla bussipysäkille, jossa laittaisin tumpin siellä olevaan tuhkakuppiin. Vahtimestari tuli siihen ja alkoi karjua, että h*lvettiin siitä ovelta polttamasta. Epäuskoisena naurahdin, että enhän ole edes sytyttänyt tupakkaa enkä aio niin tässä ovella tehdäkään. Vahtimestari ärhenteli että kyllä teidät nuoret tiedetään kun aina tässä poltatte ja lähti menemään. Jäin suu auki katsomaan perään enkä ehtinyt sanoa, että en koskaan ollut polttanut kyseisellä ovella ensimmäistäkään tupakkaa vaan ainoastaan tupakointipaikalla.
Olin melko nuorena pienehkössä kaupassa esihenkilötehtävissä. Lähinnä tuurasin loma-aikoina oikeaa myymälävastaavaa, mutta hoidin muutenkin jaetusti samoja tehtäviä koko ajan.
Eräs tuttu kysyi mitä teen työkseni vai opiskelenko sillä hetkellä. Kerroin rehellisesti mitä teen ja kerroin myös opinnoista joita kävin hiljalleen samaan aikaan.
Hän vastasi aha, ai sulla on oikeen vastuutakin siellä töissä ja lopetti keskustelun aika nopeasti- jälkikäteen sain kuulla kuinka olin ylpeillyt saavutuksillani. Ilmeisesti hän koki jotain alemmuuskompleksia kaikesta muiden tekemästä. Outo tyyppi
Myin facessa kasan minulle tulleita koruja, joille ei ollut käyttöä. Yksi ostaja ehdokas vaati että kuvaan korvikset korvissani ja pidän nimilappuani korvan vieressä, se ei onnistunut koska en ole koskaan reiittänyt korviani. Ostaja päätti suuttua, ilmiantoi minut ryhmän YP:ille huijarina ja miltei sai minut poistettua ryhmästä, mutta onneksi yksi ylläpitäjä halusi kuulla myös minun puoleni asiasta.
Henkilötietoni päätyivät väärille ihmisille ja hankin itselleni vapaaehtoisen luottokiellon, lopetin kaikki luottokortit jne.
No, kaverini (huom, nykyään entinen) oli menettänyt luottotietonsa ihan itse ja pyysi minua tilaamaan hänelle osamaksulla uuden puhelimen ja tietysti kieltäydyin. Tarjosin että voin antaa hänelle vanhan luurini joka toimii, mutta tarvii uuden akun.
Meni jonkin aikaa ja sain puhelun poliisilta. Selvisi että tämä ex-kaverini oli meillä ollessaan pöllinyt passini ja oli yrittänyt ostaa osamaksulla puhelimen ja saanut liikkeessä täyden raivarin kun ostos ei onnistunutkaan. Poliisit oli kutsuttu paikalle kun hän oli käynyt myyjän kimppuun ja rikkonut tavaroita. Jouduin käymään poliisiasemalla antamassa lausunnon ja tilaamaan uuden passin kun kaverini oli repinyt passini palasiksi riehuessaan.
Kuukausi myöhemmin tämä pöllijä soitti minulle ja huusi että kaikki on minun syytäni kun en vain ostanut hänelle uutta puhelinta.Ja miksi v****ssa minulla on joku ostokielto! Kaikki olisi mennyt hyvin ilman sitä!
Joskus 3. tai 4. luokalla olin menossa hiihtokilpailuihin yksin. Opettaja ei viitsinyt tarkalleen ottaen kertoa, missä pysäkki sijaitsee (kävele tuonne risteykseen). En tiennyt siis, eikä pysäkkiä ollut heti näkyvissä. En voinut lähteä kumpaankaan suuntaan tietä, koska en tiennyt mihin suuntaan linja-auto menisi. Palasin takaisin ja hän alkoi huutaa. Pitelin nenääni paheksunnan merkiksi. Hän huusi, että älä pitele siinä sitä nenääsi. Koin joutuneeni henkisen väkivallan uhriksi, eikä se ollut ainoa kerta. Erään englannin tunnin alussa oppikoulussa näpelöin kynsiäni. Usein tietyissä tilanteissa kun pohditaan paljon, saatetaan näyttää epäsosiaalisilta. Hän huusi, että älä näpelöi niitä kynsiäsi. Ja sitten työelämässäkin nuorena olin viemässä jotain lappua sairauspoissaolosta johonkin virastoon (käytyäni työterveydessä), kuten pitikin ja virasto oli aivan linja-autopysäkkini vieressä. Työpaikan sihteeri tuli samaan paikkaan ja huusi ihan raivona, että miksi olen siellä kun pitäisi olla sairauslomalla. En viitsinyt kertoa, ettei minulla ole ketään, joka veisi sen puolestani. Tällaisesta päätellen, en ole aivan kovin pidetty henkilö heidän mielestään ja jouduinpa vielä lähtemään työpaikasta aika pian tämän jälkeen, vaikka minulle oli luvattu aivan muuta. Ei edes varoitettu. Olen erityisherkkä ja reagoin vielä herkemmin kaikkeen tällaiseen. Tosin kotona tapahtui paljonkin samaa ja paljon muutakin. Ei jäänyt henkiseksi väkivallaksi vaan sitä ilmeni myös fyysisenä. Kai siinä oli sitten lopulta jokin ihmisoikeusrikos meneillään. Eipä ole sitäkään paljon käsitelty.
Jatkoa edelliseen: Eräs mies suuttui torjunnasta niin, että haukkui minua viesteillä kaksi päivää. Koska olen tottunut kohtaamaan töissä tiukkoja tilanteita ihmisten kanssa, laitoin tyypin mykistykseen ja ajattelin, että kiukutelkoot nyt kiukkunsa pois, josko sitten tajuaisi jättää mut rauhaan. Tarkistin pari kertaa, vieläkö energiaa riittää, ja parin päivän päästä möykkääminen oli loppunut. Sitten kysyin, että veikö kissa kielen vai joko tässä päästäisiin asiaan eli siihen, että en todellakaan ala mihinkään hänen kanssaan ja nyt saa luvan uskoa, mitä hänelle sanon. Kitisi vieläkin siitä miten olen epäkohtelias ja epäreilu kun en nyt hänen tahdostaan ala suhteeseen. Totesin, että (asialliset) perustelut voi lukea aiemmasta keskustelusta ja että moido, ei oikeasti jaksa tätä.
Takavuosina seisoin kaupassa kassajonossa. Edessäni oleva asiakas (ihan siististi pukeutunut, ei mikään peukunkäyttäjä tai muutenkaan päällisin puolin erikoinen tapaus) oli maksanut ostoksensa mutta pakkasi niitä siinä kassan luona. Omat ostoksenikin oli jo menneet kassasta läpi, mutta edessä olevan asiakkaan vuoksi en päässyt edes korttipäätteelle asti maksamaan niitä. Sanoin sitten, että anteeksi, mitäpä jos pakkaisitte ne ostokset tuolla linjan päässä, niin jono pääsee liikkumaan.
Hän kilahti aivan totaalisesti. Olin kuulemma niitä miehiä, joiden mielestä naisen pitää aina väistää ja jos jonotilanne nyt niin huoletti, niin miksi en itse väistänyt (no kas kun en pääse liikkumaan - lentoonko tässä pitäisi lähteä). Rohkenin jossain välissä esittää, että ei tämä nyt ole sukupuolikysymys ollenkaan, ihan yhtälailla haluaisin päästä maksamaan ja kotimatkalle vaikka olisin nainen. Siitähän se riemu repesi. Ja muutenkin oli sama mitä minä tai kukaan muukaan sanoi, hän otti vaan lisää kierroksia aivan kaikesta. Taaempaa jonosta muuan naisoletettu ehdotti, että voisiko keskustelun tosiaan käydä loppuun kassan jälkeen, häntä neuvottiin pitämään huolta ihan vaan omista asioistaan. Tämä kirvoitti jonosta lisää kommentteja, että tästä oli nyt tullut vähän kaikkien jonossa odottavien asia, mistä luonnollisesti seurasi vain lisää huutoa.
Jossain vaiheessa hän alkoi siirtyä viimein kassalta kohti ulko-ovia, kailottaen mennessään vielä joitakin keskeisiä jälkikaneetteja. Ja me muut päästiin hoitamaan niitä omia asioitamme, lopultakin.
Kukin päättäkööt itse, haluaako olla sukat vai kengät jalassa. Mun puolesta kengät sisällä ei haittaa varsinkaan jos on mainitsemasi uudet katumuotia olevat kengät jalassa, koska ainakin meillä nuoremmilla kengät ovat tosi tärkeä osa pukeutumista.