Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia mistä teille on suututtu?

Vierailija
08.01.2019 |

Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.

On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D

Kommentit (6327)

Vierailija
5701/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin lähijunassa lukemassa kirjaa.

Vieressä istui pariskunta, joiden lapsi alkoi määkiä.

Kaivoin repusta kuulosuojaimet suojatakseni korviani lapsen mylvinnältä.

Pariskunnan mielestä olen epäkohtelias ja passiivisaggressiivinen ja käyttäydyn ilkeästi heidän kiljuvaa lastaan kohtaan.

Joskus tuntuu että ihmiset jotka olivat normaaleja, sivistyneitä ja kohteliaita, muuttuvat jollekkin ihmisen esiasteelle kun saavat lapsia. Ihan myötähäpeään asti.

Eräs tutuistani pyysi antaa seinätauluni lapsensa leikittäväksi, kun lapsi tykkäsi siitä.

Erään vierailevan perheen 10 v lapsi huusi meille toisesta huoneesta ettemme saa jutella keittiössä, jotta hän voi rauhassa keskittyä telkkariin.

Toisen vierailevan perheen 12 v poika

Niin, ja kannattaa opettaa lapsilleen, että joka talossa on omat tavat ja säännöt. Ei sinne voi vieraat mennä määräilemään miten eletään.

Vaikka lapsi kotonaan olisi tottunut olemaan pikkukeisari ja vanhemmat antavat käskyttää, niin kylässä ei välttämättä olla yhtä suopeita sille että vieraat tulevat päiväkausiksi kestittäväksi, ja sitten heidän lapsensa alkavat sanelemaan mitä isäntäväki saa kotonaan tehdä.

Lapsille on omaksi eduksi se että opettaa heille sosiaalisia taitoja, niin että muutkin kuin vanhemmat haluavat olla heidän kanssaan tekemisissä. Yksisarvista ja kiinan keisaria voi sitten leikkiä kotonaan ;-)

Vierailija
5702/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja kannattaa opettaa lapsilleen, että joka talossa on omat tavat ja säännöt. Ei sinne voi vieraat mennä määräilemään miten eletään.

Vaikka lapsi kotonaan olisi tottunut olemaan pikkukeisari ja vanhemmat antavat käskyttää, niin kylässä ei välttämättä olla yhtä suopeita sille että vieraat tulevat päiväkausiksi kestittäväksi, ja sitten heidän lapsensa alkavat sanelemaan mitä isäntäväki saa kotonaan tehdä.

Lapsille on omaksi eduksi se että opettaa heille sosiaalisia taitoja, niin että muutkin kuin vanhemmat haluavat olla heidän kanssaan tekemisissä. Yksisarvista ja kiinan keisaria voi sitten leikkiä kotonaan ne 359 pv/v ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5703/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen IT-alalla. Kun olin vielä alan opiskelija, minulle suututtiin siitä, että en lähtenyt lauantai-iltana klo: 20.00 Joensuusta Kuopioon sukulaisen firman konetta korjaamaan, vaan päätin opiskella maanantain tenttiin.

Vierailija
5704/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siis, ohitanko minäkin heidät nyt jatkossa jos he kävelee vastaan kadulla, enkä tervehdi heitä, vai siten kun aiemmin olisin käyttäynytnyt, jos he olisi edelleen fb-kavereitani, kohteliaasti tekemisissä niin kuin muidenkin tuttujen/ystävien kanssa? "

Tietenkin kohteet heitä kuten ennenkin. Facebook ei ole oikeaa elämää. Jotkut haluavat sinne kavereiksi ainoastaan vaikkapa omat lapset ja sisarukset. Jotkut lisäävät kaikki jotka ovat tavanneet kerran. Jotkut poistuvat sieltä kokonaan. Jotkut avaavat sen kerran vuodessa tai unohtavat että omistavat tilin.

Teetkö Facebookiin niitä postauksia joissa uhkaillaan että jokainen joka ei tykkää postauksesta poistetaan kavereista? Facebookin kaverilistalla ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa millä tavalla on tekemisissä oikeassa elämässä.

Vierailija
5705/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suututtiin , kun en vastannut messenger viestiin puolen yön aikoihin. Oikein poistettiin face kavereista ja laitettiin viestit estoon. Eipä suuttuja voinut arvata , että sairaana jo nukkumassa , en todellakaan jaksa liioiteltuja satuja kuunnella .Mahtavaa itsesääliä ja valheita  Mutta suuttuja löytää totuuden VALHEIDEN KIRJASTA .   

Vierailija
5706/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin lähijunassa lukemassa kirjaa.

Vieressä istui pariskunta, joiden lapsi alkoi määkiä.

Kaivoin repusta kuulosuojaimet suojatakseni korviani lapsen mylvinnältä.

Pariskunnan mielestä olen epäkohtelias ja passiivisaggressiivinen ja käyttäydyn ilkeästi heidän kiljuvaa lastaan kohtaan.

Joskus tuntuu että ihmiset jotka olivat normaaleja, sivistyneitä ja kohteliaita, muuttuvat jollekkin ihmisen esiasteelle kun saavat lapsia. Ihan myötähäpeään asti.

Eräs tutuistani pyysi antaa seinätauluni lapsensa leikittäväksi, kun lapsi tykkäsi siitä.

Erään vierailevan perheen 10 v lapsi huusi meille toisesta huoneesta ettemme saa jutella keittiössä, jotta hän voi rauhassa keskittyä telkkariin.

Toisen vierailevan perheen 12 v poika käski meitä menemään nukkumaan, jotta hän voi n

Siis eihän sitä nyt lasten jokaisella päähänpistolla mennä. Ei kotona, eikä varsinkaan kylässä.

Ei aikuisetkaan vieraat sano isäntäväelle, että menkää nukkumaan tästä häiritsemästä minua.

Jos lapsella on valittamisen aihetta, niin hän puhuu tästä asiasta vanhemmilleen, eikä ala käskyttämään isäntäväkeä.

Vastaavan käytöksen 5 v lapselta voisi vielä ymmärtää, mutta 12 v:ltä se on pelkästään outoa, varsinkin jos vanhemmat eivät mitenkään reagoi asiaan.

Vierailija
5707/6327 |
27.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten tuttua. Mulla sama juttu, jotkut ruuat aiheuttavat jo hajullaan pahoinvontia mutta aina löytyy joku tyrkyttäjä että "Maista edes!"

Läheiset kyllä tietävät ruokavalioni.

Vierailija
5708/6327 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5709/6327 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun otin huoleni puheeksi kaverin alkoholin lisääntyneestä käytöstä, kaveri oli hämmentynyt, suhtautui asiallisesti siinä vaiheessa kun kerroin huoleni. Vähän myöhemmin erään toiseen asian yhteydessä hän ottikin kantaa voimakkaasti (suuttunut, tuohtunut) huolestumiseeni tyyliin sinulle ei kuulu minun alkoholinkäyttö ja teen miten teen ymv.

Senpä opin että oma huoli päihteiden liiasta käyttämisestä on monelle punainen vaate, vaikka yrittäisi asiallisesti ym kertoa. Mitenköhän sitten reagoidaan jos esim. lääkäri kyselee päihteidenkäytöstä? 

Vierailija
5710/6327 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

60+ vuotias sukulaiseni suuttui muutama vuosi sitten kun oli ensin kysynyt minulta mitä kuuluu ja kehtasin valitella hänelle unettomuuttani pitkään jatkuneen olkapääkivun takia.

Pian puhelun jälkeen tuli kitkerä tekstari, jossa hän vuodatti kuinka paljon sairaampi hän on ja kuinka kehtaan valittaa moisesta vaivasta kun pitää olla kiitollinen ja nöyrä.

Normisti puhelut olivat menneet hänen moninaisia ongelmiaan setviessä ja erinomaisuuttaan korostaessa, nyt ilmeisesti tällä kertaa ei tullut tarpeeksi huomiota. Tähän asti olin jaksanut, koska pitäähän sairasta tukea ja ymmärtää.

En jaksanut alkaa huomiohu*raa lepyttelemään, etenkin kun oli ollut aika raskasta seuraa jo useamman vuoden.

Pistin numeronsa estoon, enkä ole katunut. On minulle velkaa parisataa euroa, mutta mielenrauhasta se on pieni hinta.

Motto: "Jos riitelet idiootin kanssa, pidä huolta ettei hän tee samoin."

Vierailija
5711/6327 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5712/6327 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun otin huoleni puheeksi kaverin alkoholin lisääntyneestä käytöstä, kaveri oli hämmentynyt, suhtautui asiallisesti siinä vaiheessa kun kerroin huoleni. Vähän myöhemmin erään toiseen asian yhteydessä hän ottikin kantaa voimakkaasti (suuttunut, tuohtunut) huolestumiseeni tyyliin sinulle ei kuulu minun alkoholinkäyttö ja teen miten teen ymv.

Senpä opin että oma huoli päihteiden liiasta käyttämisestä on monelle punainen vaate, vaikka yrittäisi asiallisesti ym kertoa. Mitenköhän sitten reagoidaan jos esim. lääkäri kyselee päihteidenkäytöstä? 

Se voipi olla oikeasti niin et kaverisi juo liikaa alkoholia, liian usein tms, ja hän itse sen kanssa ehkä jotenkin tiedostaa ja kun ulkopuolinen on huomannut asian ja mainitsee siitä, niin vahva reagointi on valmis. Eli ulkopuolisen havannointi asiasta jollain tasolla suututtaa, kun joku muukin kuin itse on huomannut asian.

Vierailija
5713/6327 |
29.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: On outoa, jos ihminen jää turhaan stalkkaamaan saatuaan pakit tai joku turha hyypiö stalkkaa eksiään turhaan.

Mulle soitteli nainen  vuosien kuluttua kuukausikaupalla. Puhelu katkesi aina kun vastasin, Harkitsin puhelinvastaajaa. lopetin vastaamisen ja soitot loppuivat. Tiesin kuka tämä  häirikkö oli.

Vierailija
5714/6327 |
30.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkani meni konkurssiin ja osa palkkasta jäi saamatta. Minulle luvattiin erilaisia tukia, mutta jonkin aikaa meni melko tiukalla budjetilla ennenkuin asiat alkoivat rullata. Minulla oli ollut aiemmin tapana käydä yhden kaverini kanssa shoppailukierroksilla ja hän pyysi minua taas mukaan. Sanoin että voin tulla, mutta nyt en voi ostella paljoa ja selitin tilanteen. Kaverini suuttui keskellä kauppakeskusta kun olin kyllä mukana ja autoin etsimällä hänelle sopivia vaatteita ja olin kuten ennen, paitsi etten ostanut juuri mitään itselleni. Sain huudot, en saanut selvää suurimmasta osasta, muttta nähtävästi pilasin fiiliksen kun en pystynytkään tuhlaamaan kuten aiemmin. 

Sain sittemin uuden työn ja shoppailu olisi onnistunut, mutta sain kuulla että kaverini oli löytänyt uuden ystävän, joka ei kuulemma yhtäkkiä ala pihistellä ja pilaa tunnelmaa.

Vierailija
5715/6327 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen suuttui kun en antanut leivontakulhoa lapsen "putsattavaksi" eli en päästänyt lasta ottamaan jämät kulhosta. Sanoin lapselle ei ja kohta tämä 6 vuotias tulee siihen äitinsä kanssa ja äiti huutaa että kyllä lapselle on nyt annettava se kulho, kotona saa aina putsata. Tuumailin hetken, annoin kulhon ja katselin kun lapsi hyökkäsi sisällön kimppuun ja samantien sylki ja heitti kuhon lattialle. Totesin siinä että olisi ehkä kannattanut kysyä mitä olen tekemässä, sinappinen salaatin kastike on valmista. Lapsi huusi vain "pahaa!!" ja äidin kommenteista en saanut selvää. Eivät tulleet enää keittiöön häiritsemään, edes silloin kun olin lopulta leipomassa.

Vierailija
5716/6327 |
03.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian hyvä työntekijä. Mietin silloin, että eikö se ole yritykselle vaan hyvä juttu. Ei kuulemma, kun saan esimiehetkin näyttämään huonoilta.

Vierailija
5717/6327 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu suuttui kun annoin ohjeen jälkiruualle jonka tein heidän ollessaan meillä kylässä, mutta hänen tekemänään se ei onnistunutkaan. 

Vierailija
5718/6327 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä et ole hänen lääkärinsä, etkä ilmeisesti myöskään edes puolisonsa. 

Vierailija
5719/6327 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä suuttui, kun en kertonut entisen mieheni sukupuolielimen kokoa. Hän oli kuulema varma, että ensimmäisellä miehelläni oli isompi kuin hänellä. 

Vierailija
5720/6327 |
07.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

11-vuotiaana siitä että olisin muka pannut 40-vuotiasta miestä. Todellisuudessa aloitin seksielämän aikuisena vasta. Suuttuja toinen vanhemmistani.