Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia mistä teille on suututtu?

Vierailija
08.01.2019 |

Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.

On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D

Kommentit (6327)

Vierailija
5661/6327 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on joko keksittyjä tapahtumia tai sitten nuorempi sukupolvi on todella mielenterveyden puolesta ammattiavun tarpeessa.

Mistä sä näiden kirjoittajien iät näät?

Vierailija
5662/6327 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni suuttui kun joutui maksamaan takaisin lainaamansa rahat. Tuli sisään, heitti rahat pöydälle vihaisena mutisten ja lähti ovia paiskoen.

Lainasta oli tullut reilu vuosi, vaikka oli luvannut maksaa seuraavasta tilistään. Hän oli vakituisessa työssä hyvällä palkalla. Itse olin parikymppinen opiskelija, joka oli juuri saanut harjoittelupaikan, mutta palkka riitti tuskin vuokraan ja ruokaan.

Olin silloin tällöin lainannut rahaa sukulaiselleni ja hän maksoi takaisin, vaikkakin vähän viiveellä. Kävi luonani vain kun tarvitsi rahaa, oli silloin kiva ja puhelias.

Tämän jälkeen hän ei käynyt vuosiin, ei kyllä pyytänyt rahaakaan. Mutta vihoitteli ja naljaili aina jostakin kun nähtiin sukulaisissa.

Nykyään on vihdoin antanut anteeksi, reilu 30 v myöhemmin. Pitkä tuomio tuli istuttua rahankiskuruudesta ;-)

Opin tästä ettei ikinä kannata lainata rahaa, varsinkaan läheisille, jos ei nyt välttämättä halua rikkoa välejä ja saada kuraa niskaansa vuodesta toiseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5663/6327 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on joko keksittyjä tapahtumia tai sitten nuorempi sukupolvi on todella mielenterveyden puolesta ammattiavun tarpeessa.

Onnea sinulle siitä että ympärilläsi on tasapainoisia ihmisiä ;-) Kaikilla ei ole yhtä hyvä tuuri.

Ja iästä puheen ollen, kyllä omalla kohdallani vanhempi sukupolvi on ollut vähintään yhtä aktiivinen outoiluissaan. Kotiseudullanikin on vähän joka talossa joku erikoinen tyyppi. Puhumattakaan työpaikoista, joissa olen ollut. 

Vierailija
5664/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin lähijunassa lukemassa kirjaa.

Vieressä istui pariskunta, joiden lapsi alkoi määkiä.

Kaivoin repusta kuulosuojaimet suojatakseni korviani lapsen mylvinnältä.

Pariskunnan mielestä olen epäkohtelias ja passiivisaggressiivinen ja käyttäydyn ilkeästi heidän kiljuvaa lastaan kohtaan.

Vierailija
5665/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri suuttui kun en omissa nimissä halunnut varata hänelle paikkaa yhteen maksulliseen harrastusjuttuun, jonne hän ei välttämättä töiden jälkeen ehtisi. Peruuttamaton käynti maksoi ja olisi tällöin mennyt minun pussista. Laittoi välit poikki.

Vierailija
5666/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päässyt kummitytön rippijuhliin koronaan sairastumiseni takia joten en ole kuullut heistä sen jälkeen mitään.

Mutta etkö mitenkään sitten kuitenkaan muistanut häntä edes jälkeenpäin? Ehkä se suuttuminen johtuu siitä

Vierailija
5667/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs puolituttu suuttui(?) siitä, kun vastasin hänen käytökseensä samalla tavalla...

Olimme molemmat opiskeluaikoina aktiivisia ainejärjestössämme, ja tiesimme toisemme nimeltä ja ulkonäöltä jo yläasteajoilta. Meillä ei ollut ollut mitään ongelmia, mutta jostain syystä hän oli minulle nyt tyly ja jotenkin kiukkuisen oloinen aina, kun teimme hommia yhdessä. Laiminlöi myös jatkuvasti tehtäviään kanssani, eikä pahoitellut tätä. Yleisesti hän oli "ihana ja iloinen tyyppi", josta pidettiin, mutta minulle ja muutamille muille opiskelukavereille näytti tuon toisen puolensa. Sitten alkoi tulla tilanteita, joina hän käyttäytyi kuin en olisi ollut paikalla ollenkaan (tervehti pienessä porukassa kaikkia paikalla olijoita paitsi minua, ei puhunut minulle mitään tai katsonut edes päin), ja poisti minut Facebook-kavereistaan. Piti kaverinaan silti monia ystäviäni, joiden kanssa ei ollut yhtään sen läheisempi. Kun meidän ei kuitenkaan tarvinnut

Niin, itsekin olen ihmetellyt että miten minun pitäisi kohdella niitä tuttuja, ex-luokkakaverita, tai entisiä hyviäkin ystäviä, jotka kuitenkin eivät ole halunneet minua fb kavereiksi, tai on poistaeet mut fb kavereistaan, tai muuten ohittaneet mut. Siis, ohitanko minäkin heidät nyt jatkossa jos he kävelee vastaan kadulla, enkä tervehdi heitä, vai siten kun aiemmin olisin käyttäynytnyt, jos he olisi edelleen fb-kavereitani, kohteliaasti tekemisissä niin kuin muidenkin tuttujen/ystävien kanssa? Tähän en osaa vastata. Miten he HALUAISIVAT että heitä kohdelllaan? Vaikea se on enää teeskennellä ystävää tai kohteliasta kun eivät ole sitä itsekään olleet enää...Jos pidän heitä kuin ilmaa, siitä taatusti kuulisi. MYSTEERi

Vierailija
5668/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen suuttui hääpäivämäärästäni. Lähetin kutsun hänen perheelleen ja sain tulikiven katkuisen puhelun vastaukseksi. Hän oli suunnitellut jotain kokoontumista samalla viikonlopulle ja raivostui kun varastin hänen päivänsä. Kas kummaa kun kukaan muukaan ei tiennyt mitään hänen suunnitelmistaan ja hääpäiväni oli ollut tiedossa jo 5 kk ennenkuin lähetin varsinaiset kutsut yli 1 kk ennen häitä.

"jotain kokoontumista"?? Kuten lapsen rippijuhlat joiden pvm on aika kiinteä? Tai yo-juhlat, syntymäpäivät ym. Näissä se päivämäärä on mikä on, häät voi melkein mille pvm tahansa laittaa. Aika kelju teko sulta, Etenkin jos suvun on pakko valita kumman juhliin osallistuu, ja jos häät, tai eri puolilla suomea,ei voi mennä m

Ja syntymäpäivät on (todennäköisesti) määräytyneet jo kun henkilö on syntynyt, vai mitä luulet?

Selvästikin tuo häiden juhlija on unohtanut jonkun sukulaisen synttäripäivän, vaikka mummon 80-set, tai muun lähisukulaisen pyöreät juhlat, jonne oli kutsumassa sukua koolle, mitä ei nyt voinutkaan enää tehdä kun hänen häät vie vieraat. Aivan aiheesta sai torumista kuulla. Ne juhlat oli sitten pilalla.

Vierailija
5669/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen suuttui hääpäivämäärästäni. Lähetin kutsun hänen perheelleen ja sain tulikiven katkuisen puhelun vastaukseksi. Hän oli suunnitellut jotain kokoontumista samalla viikonlopulle ja raivostui kun varastin hänen päivänsä. Kas kummaa kun kukaan muukaan ei tiennyt mitään hänen suunnitelmistaan ja hääpäiväni oli ollut tiedossa jo 5 kk ennenkuin lähetin varsinaiset kutsut yli 1 kk ennen häitä.

"jotain kokoontumista"?? Kuten lapsen rippijuhlat joiden pvm on aika kiinteä? Tai yo-juhlat, syntymäpäivät ym. Näissä se päivämäärä on mikä on, häät voi melkein mille pvm tahansa laittaa. Aika kelju teko sulta, Etenkin jos suvun on pakko valita kumman juhliin osallistuu, ja jos häät, tai eri puolilla suomea,ei voi mennä m

Ja syntymäpäivät on (todennäköisesti) määräytyneet jo kun henkilö on syntynyt, vai mitä luulet?

Selvästikin tuo häiden juhlija on unohtanut jonkun sukulaisen synttäripäivän, vaikka mummon 80-set, tai muun lähisukulaisen pyöreät juhlat, jonne oli kutsumassa sukua koolle, mitä ei nyt voinutkaan enää tehdä kun hänen häät vie vieraat. Aivan aiheesta sai torumista kuulla. Ne juhlat oli sitten pilalla.

Vierailija
5670/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimollani on sievä pömppövatsa. Kun menimme naimisiin, eräs tuttavamme päätteli, että vauva oli jo tulossa. Kun vauvaa ei tullut, mutta vatsa pysyi entisellään, suuttui, sillä oli jo laajalti varmana tietona kerennyt kertoa vauvan tulosta.

Vierailija
5671/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

90-luvun laman aikana. Kaveri suuttui kun pääsin kurssille jolle oli tiukka seula ja se ei päässyt.

Vierailija
5672/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"jotain kokoontumista"?? Kuten lapsen rippijuhlat joiden pvm on aika kiinteä? Tai yo-juhlat, syntymäpäivät ym. Näissä se päivämäärä on mikä on, häät voi melkein mille pvm tahansa laittaa. Aika kelju teko sulta, Etenkin jos suvun on pakko valita kumman juhliin osallistuu, ja jos häät, tai eri puolilla suomea,ei voi mennä molempiin samana päivänä.

Ja syntymäpäivät on määrätty syntymässä jo.

Vierailija
5673/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni  kaveri pudotti minut veteen vaatteet päällä juhlissa ja mieheni suuttui minulle vaikka  se oli täydellinen yllätys.Tosi paska sellainen !

Vierailija
5674/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimollani on sievä pömppövatsa. Kun menimme naimisiin, eräs tuttavamme päätteli, että vauva oli jo tulossa. Kun vauvaa ei tullut, mutta vatsa pysyi entisellään, suuttui, sillä oli jo laajalti varmana tietona kerennyt kertoa vauvan tulosta.

Meillä on varmaan sama tuttu. Kertoi varmana tietona että " Mia ja Mikko" saavat vauvan ja menivät siksi  kihloihin. Olin valitsemassa minulle korviksia synttärilahjaksi ja avomieheni toimi maksumiehenä. Menkat turvotti vatsaa ja minulla oli a-linjainen löysä mekko.

Suuttui sitten kun ei tullut häitä eikä lasta.

Vierailija
5675/6327 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ottanut reiteen tatuoinnin,oli kesä mutta käytin ohuita pitkiä housuja.

Kaveri sitten suuttui kun en  lähtenyt biitsille edellispäivänä tehdyn kuvan kanssa (rantaelämä ei ole mikään suuri intohimoni ja pärjään vaikka en uisi koko kesänä).

Vierailija
5676/6327 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuin lähijunassa lukemassa kirjaa.

Vieressä istui pariskunta, joiden lapsi alkoi määkiä.

Kaivoin repusta kuulosuojaimet suojatakseni korviani lapsen mylvinnältä.

Pariskunnan mielestä olen epäkohtelias ja passiivisaggressiivinen ja käyttäydyn ilkeästi heidän kiljuvaa lastaan kohtaan.

Joskus tuntuu että ihmiset jotka olivat normaaleja, sivistyneitä ja kohteliaita, muuttuvat jollekkin ihmisen esiasteelle kun saavat lapsia. Ihan myötähäpeään asti.

Eräs tutuistani pyysi antaa seinätauluni lapsensa leikittäväksi, kun lapsi tykkäsi siitä.

Erään vierailevan perheen 10 v lapsi huusi meille toisesta huoneesta ettemme saa jutella keittiössä, jotta hän voi rauhassa keskittyä telkkariin.

Toisen vierailevan perheen 12 v poika käski meitä menemään nukkumaan, jotta hän voi nukkua (viereisessä huoneessa). Klo oli n 22 ja olimme koko päivän passanneet heitä, käyttäneet lasten tapahtumissa jne. Vihdoin oli tullut hetki saada istahtaa ja jutella aikuisten kesken.

Kolmannen pariskunnan 11 v roteva poika tönäisi minua lujaa takaapäin, kun olin kumartuneena laittamaan kenkiäni jalkaan. Horjahdin ja löin pääni seinään, niin että sain kuhmun ja päänsäryn. Olimme kahdestaan hallissa, enkä edes tuntenut poikaa erityisemmin hyvin, mutta olin aina ollut ystävällinen hänelle. 

Kaikissa näissä tapauksissa vanhemmat eivät sanoneet yhtään mitään lapsilleen. Viimeksimainitussa tapauksessa perheen äiti vaati sen sijaan, että minä juttelisin asiasta heidän poikansa kanssa, jottei pojalle tulisi traumaa tästä tapauksesta.

Vierailija
5677/6327 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opin tästä ettei ikinä kannata lainata rahaa, varsinkaan läheisille, jos ei nyt välttämättä halua rikkoa välejä ja saada kuraa niskaansa vuodesta toiseen. 

Olen tehnyt kaikille selväksi etten aio alkaa takaajaksi enkä vippaa (ei oo paljoo mistä vipata). Silti sillointällöin joku yrittää. Kun en suostu siitä suututaan.

Vierailija
5678/6327 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt kaikille selväksi etten aio alkaa takaajaksi enkä vippaa (ei oo paljoo mistä vipata). Silti sillointällöin joku yrittää. Kun en suostu siitä suututaan.

Hyvä päätös. Suuttumisriski on, teki mitä teki.

TIedän vanhuksia joiden oma talo meni pakkohuutoon ja joutuivat muuttamaan, kun olivat taanneet lapsensa velkoja. 

Minusta on väärin että pankit vaativat yksityishenkilön takaajaksi toisen lainoille, kun esim muissa maissa lainansaajan oma asunto on takeena. Pankkien ei kannata lainata rahaa, jos eivät luota lainaajaan. Ja pankkien täytyisi itse ottaa vastuu lainoistaan.

Vippaajat taas ovat yleensä ylikuluttajia. Tietysti jokainen voi joutui hetkellisesti taloudellisiin vaikeuksiin, työttömyyden tai jonkun muun syyn takia, jolloin voisin vähän auttaakin. 

Vierailija
5679/6327 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin laittaa ihan tarinallekin yläpeukun, mutta ennen kaikkea laitan yläpeukun sille, miten puhut vaimostasi.

Vierailija
5680/6327 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä päätös. Suuttumisriski on, teki mitä teki.

TIedän vanhuksia joiden oma talo meni pakkohuutoon ja joutuivat muuttamaan, kun olivat taanneet lapsensa velkoja. 

Minusta on väärin että pankit vaativat yksityishenkilön takaajaksi toisen lainoille, kun esim muissa maissa lainansaajan oma asunto on takeena. Pankkien ei kannata lainata rahaa, jos eivät luota lainaajaan. Ja pankkien täytyisi itse ottaa vastuu lainoistaan.

Vippaajat taas ovat yleensä yl

Olikos se omavastuinen takaus tai jotain sinnepäin. Lainanottaja vastaa ensin ja sitten vasta takaaja