Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia mistä teille on suututtu?

Vierailija
08.01.2019 |

Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.

On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D

Kommentit (6327)

Vierailija
5681/6327 |
24.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opin tästä ettei ikinä kannata lainata rahaa, varsinkaan läheisille, jos ei nyt välttämättä halua rikkoa välejä ja saada kuraa niskaansa vuodesta toiseen. 

Olen tehnyt kaikille selväksi etten aio alkaa takaajaksi enkä vippaa (ei oo paljoo mistä vipata). Silti sillointällöin joku yrittää. Kun en suostu siitä suututaan.

Hyvä päätös. Suuttumisriski on, teki mitä teki.

TIedän vanhuksia joiden oma talo meni pakkohuutoon ja joutuivat muuttamaan, kun olivat taanneet lapsensa velkoja. 

Minusta on väärin että pankit vaativat yksityishenkilön takaajaksi toisen lainoille, kun esim muissa maissa lainansaajan oma asunto on takeena. Pankkien ei kannata lainata rahaa, jos eivät luota lainaajaan. Ja pankkien täytyisi itse ottaa vastuu la

Oli 90-luvulla, jolloin oli helppo saada pankkilainaa kunhan löysi takaajan. Saattoi jopa ottaa lisälainaa, tai olla lyhentämättä, ilman että takaajalle ilmoitettiin asiasta. Monelle selvisi tilanne vasta kun pankki alkoi laskuttamaan takaajaa. Elokuva "Ilman kavaluutta" kuvastaa tätä hyvin.

Vierailija
5682/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme seurustelleet parisen vuotta ja aikomuksena oli hankkia eka yhteinen kämppä. Mies kuitenkin sai töitä toiselta paikkakunnalta. 6kk meni etäsuhteessa, kunnes hän ilmoitti että haluaa ottaa miettimistauon. Muutama kuukausi lisää, juttelimme max 5 kertaa ja päätimme että suhde oli siinä, se ei vain toimi enää.

Menee pari vuotta, minulla on uusi työ, tapaan nykyisen mieheni, kaksi vuotta lisää ja olen naimisissa ja uudessa kodissa hänen kanssaan. Viides vuosi ja odotan esikoistani. Ex tulee yllättäen vastaan, moikkaa ja sanoo että on ikävöinyt mua todella paljon (ei ole siis ollut missään yhteyksissä yli 5 vuoteen...) Halaa, huomaa kasvaneen vatsani ja alkaa huutamaan että mikä huo*a susta on tullut, miten hitossa päästit tuollaisen vahingon tapahtumaan!!! Hän tuli takaisin ja me palataan yhteen, nyt hankkiudutaan eroon tuosta!

Nykyinen mieheni tulee ja vetää mut kainaloonsa turvaan, ex vain tuijottaa ja onneksi lähtee pois. Kuulin myöhemmin että ex oli juonut ja raivonnut yli viikon kun en ollut odottanut häntä nunnan lailla ja pari kaveriaan oli ollut samaa mieltä ja olivat jopa käyneet vanhalla kämpälläni säikäyttäen sen nykyisen asukkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5683/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa on joko keksittyjä tapahtumia tai sitten nuorempi sukupolvi on todella mielenterveyden puolesta ammattiavun tarpeessa.

Kyllä ne vanhemmatkin ihmiset osaavat ja samoin vanhukset. 

Vierailija
5684/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotin ystävälle Whatsappin lataamista.

Vierailija
5685/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On suututtu, ei ole hyvällä kahottu et:

Käyn kuntosalilla

Ihonhoidosta/kevyestä meikkaamisesta

Omista vaate valinnoista 

Kun en käyttäydy niinkuin sanoja itse käskee/haluaa. 

Lista on loputon. 

Vierailija
5686/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kuntosalilla

Omista vaate valinnoista 

Lista on loputon. 

Juuri samoista asioista minullekkin ovat suuttuneet sekä nuoruusajan exä että eräs naispuolinen ystäväni. 

Jotkut ihmiset vain haluavat hallita toisia. Esim exäni ei ollut edes kovin rakastunut minuun, suhde oli omistussuhde, vähän niin kuin omistaisi auton tai huonekalun. Halusi päättää kaikesta, jopa ajatuksistani. Ei edes hyväksynyt että jätin hänet, vaan vainosi pitkään.

Yhdestä ystävästäni tuli vähitellen, ja yllätyksekseni, ihan samanlainen jonkun vuoden jälkeen. Halusi päättää kaikesta elämässäni, kuten hiusmallista, työmatkoista, miesystävän valinnasta jne. Oli kuin kopio kontrolloiva miesystäväni.

Pidemmän päälle olen onneksi oppinut nopeammin tunnistamaan tällaiset ihmiset ja laittamaan heidät hyvin nopsaan kiertoon. 

Vierailija
5687/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisareni harrasti sellaista, että soitti minulle aina sellaisen hyvin lyhyen pirauksen, johon en ehtinyt vastata, vaikka olisin oman puhelimeni vieressä ollut. Sitten hän soitti heti perään uudelleen ja aloitti puhelun hyvin tympeästi siitä, miten hän on tässä yrittänyt soitella eikä hänelle vastata. Joskus hän ehti välissä soittaakin jo jollekin toiselle sukulaiselle kuten äidille ja yrittää saada nämä huolestumaan siitä, että olen varmaan hävinnyt jonnekin. 

Jokainen puhelu hänen kanssaan siis alkoi aina riidalla siitä, miksei heti ollut vastattu, tai sitten väliin ehti soittaa jo joku muu ns. huolestunut omainen. Minulla meni pitkään ymmärtää, että en minä ole todellakaan mikään puhelinkammoinen yliherkkä vaan minua pyrittiin kontrolloimaan täysin epänormaalilla tavalla. Kerran hän lietsoi jopa sukulaismummelin huutamaan minulle omalla mökilläni joulupäivänä, kun tämäkin oli hälytetty minun, ilmiselvästi kadonneen, per

Eikö omaiset itse huomanneet tätä sisaresi kontrolloivaa käytöstä ja pistäneet pelin poikki omalta osaltaan? Selvää on, että sisaresi käytös ei ole normaalia ja eikä mikään syy oikeuta noin tehdä siulle. 

Vierailija
5688/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesätöissä nuorena miehenä raksalla ja pyysin vasaraa lainaan työkaverilta.

Kävi huutaen kimppuun.

En siis ottanut luvatta tai mitään sellaista, kysyin vain, saisinko lainata vasaraa..

Vierailija
5689/6327 |
25.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn kuntosalilla

Omista vaate valinnoista 

Lista on loputon. 

Juuri samoista asioista minullekkin ovat suuttuneet sekä nuoruusajan exä että eräs naispuolinen ystäväni. 

Jotkut ihmiset vain haluavat hallita toisia. Esim exäni ei ollut edes kovin rakastunut minuun, suhde oli omistussuhde, vähän niin kuin omistaisi auton tai huonekalun. Halusi päättää kaikesta, jopa ajatuksistani. Ei edes hyväksynyt että jätin hänet, vaan vainosi pitkään.

Yhdestä ystävästäni tuli vähitellen, ja yllätyksekseni, ihan samanlainen jonkun vuoden jälkeen. Halusi päättää kaikesta elämässäni, kuten hiusmallista, työmatkoista, miesystävän valinnasta jne. Oli kuin kopio kontro

Joo, se on sitä hallitsemista ja kontrollointia. Omalla kohdalla kyseessä aikuisia omaisia, muita tuttuja. 

Vierailija
5690/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskellessani korkeakoulussa ilmoitin opettajalleni noin kuukausi etukäteen sähköpostitse, että olen yhdeltä luennolta pois joululoman jälkeen, koska olen ulkomaanmatkalla. Palattuani Suomeen seuraavalle luennolle opettaja käski minut luokseen luentosalin eteen ja huusi, että hänellä olisi oikeus keskeyttää opintoni ja sanoa minulle että tervetuloa uudelleen ensi syksynä jatkamaan ja että miten pistän isän maksaman matkustelun opiskeluiden eteen. Huh kun hävetti seistä siinä huudettavana, sydän hakkasi ja pyytelin vain anteeksi. Oikeastihan olimme mieheni kanssa itse matkan aikuisina ihmisinä maksaneet. Ja kyseessä oli siis todellakin *yksi* väliinjäänyt luento!

Nyt en ihan ymmärrä, miten isän maksaminen liittyy tähän... mutta muuten opettaja on täysin oikeassa, ja olet kokenut hänen ikävän ilmoituksensa huutamisena. Opettajaa voi tietysti harmittaa resurssien hukkaaminen opiskelijaan, joka ei välitä noudattaa sääntöjä. Hyvä on myös muistuttaa samalla kaikkia siitä, että kurssisuorituksen siirtyminen voi olla jopa kohtalokasta opintojen jatkumiselle; nythän opiskeluaikoja rajataan aika ankarasti eikä jatkoa myönnetä millä tahansa syyllä, ei ainakaan huvimatkoilla.

Korkeakoulussa opiskelijat ovat aikuisia ja itsekin vastuussa omasta opiskelustaan. Jos  kurssilla vaaditaan 100% läsnäolo, yksikin oma poissaolo voi olla syynä koko kurssisuorituksen hylkäämiseen. Jos valitsee huvimatkan kurssisuorituksen sijasta, se on oma valinta. 

Vierailija
5691/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuin lähijunassa lukemassa kirjaa.

Vieressä istui pariskunta, joiden lapsi alkoi määkiä.

Kaivoin repusta kuulosuojaimet suojatakseni korviani lapsen mylvinnältä.

Pariskunnan mielestä olen epäkohtelias ja passiivisaggressiivinen ja käyttäydyn ilkeästi heidän kiljuvaa lastaan kohtaan.

Joskus tuntuu että ihmiset jotka olivat normaaleja, sivistyneitä ja kohteliaita, muuttuvat jollekkin ihmisen esiasteelle kun saavat lapsia. Ihan myötähäpeään asti.

Eräs tutuistani pyysi antaa seinätauluni lapsensa leikittäväksi, kun lapsi tykkäsi siitä.

Erään vierailevan perheen 10 v lapsi huusi meille toisesta huoneesta ettemme saa jutella keittiössä, jotta hän voi rauhassa keskittyä telkkariin.

Toisen vierailevan perheen 12 v poika käski meitä menemään nukkumaan, jotta hän voi nukkua (viereisessä huoneessa). Klo oli n 22 ja olim

Olen eri mieltä tuosta ettei 12 v saisi pyytää rauhaa unilleen. Jos otatte lapsia luoksenne yökylään, kyllä heidän ehdoillaan mennään. Ei mitään yö-bileitä pidetä jos on lapsia nukkumassa heidän uniaikaan.

Vierailija
5692/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri suuttui kun en omissa nimissä halunnut varata hänelle paikkaa yhteen maksulliseen harrastusjuttuun, jonne hän ei välttämättä töiden jälkeen ehtisi. Peruuttamaton käynti maksoi ja olisi tällöin mennyt minun pussista. Laittoi välit poikki.

Jätät nyt kertomatta aika paljon. Miksi hän ei itse voinut varata sitä, joku syyhän hänellä oli? Ei kai välejä ihan kevyesti katkaista.

Vierailija
5693/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pariskunnan mielestä olen epäkohtelias ja passiivisaggressiivinen ja käyttäydyn ilkeästi heidän kiljuvaa lastaan kohtaan.

Joskus tuntuu että ihmiset jotka olivat normaaleja, sivistyneitä ja kohteliaita, muuttuvat jollekkin ihmisen esiasteelle kun saavat lapsia. Ihan myötähäpeään asti.

Eräs tutuistani pyysi antaa seinätauluni lapsensa leikittäväksi, kun lapsi tykkäsi siitä.

Erään vierailevan perheen 10 v lapsi huusi meille toisesta huoneesta ettemme saa jutella keittiössä, jotta hän voi rauhassa keskittyä telkkariin.

Toisen vierailevan perheen 12 v poika käski meitä menemään nukkumaan, jotta hän voi n

Ei todellakaan biletetty, vaan juteltiin rauhallisesti olohuoneessa vanhempiensa kanssa, kun poika oli vasta laittamassa nukkumaan toiseen huoneeseen. 10 v siskonsa nukkui jo. Ja kun olimme heillä kylässä, niin ei välttämättä aina mennyt edes niin varhain nukkumaan, ja aamuvarhaisella olivat tosi kovaäänisiä, joten  heräsimme heidän melskaamiseensa.

Oli muutenkin melko töykeä jo nuorempana. Jos ystävällisesti kyseli harrastuksistaan ja kiinnostuksen kohteistaan, kun tavattiin kerran pari vuodessa, niin vastasi vain ylimielisesti ja pilkallisesti. Siskonsa oli ihan erilainen. 

Vierailija
5694/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitan silloin, kun toinen on kaupassa. 

Vierailija
5695/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukulainen suuttui hääpäivämäärästäni. Lähetin kutsun hänen perheelleen ja sain tulikiven katkuisen puhelun vastaukseksi. Hän oli suunnitellut jotain kokoontumista samalla viikonlopulle ja raivostui kun varastin hänen päivänsä. Kas kummaa kun kukaan muukaan ei tiennyt mitään hänen suunnitelmistaan ja hääpäiväni oli ollut tiedossa jo 5 kk ennenkuin lähetin varsinaiset kutsut yli 1 kk ennen häitä.

"jotain kokoontumista"?? Kuten lapsen rippijuhlat joiden pvm on aika kiinteä? Tai yo-juhlat, syntymäpäivät ym. Näissä se päivämäärä on mikä on, häät voi melkein mille pvm tahansa laittaa. Aika kelju teko sulta, Etenkin jos suvun on pakko valita kumman juhliin osallistuu, ja jos häät, tai eri puolilla suomea,ei voi mennä molempiin samana päivänä.

Tää temppu on kyllä yksi törkeimmistä, olen nähnyt vastaavaa. Hänen juhlat meni nyt päin----. Miettikääs oma

Miten kertoa, että äo on kengän kokonumeron luokkaa sanomatta sitä ääneen.

Vierailija
5696/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tapahtui aikana ennen navigaattoreita. Kävelimme kaverin kanssa kadulla ja kaverini kertoi yhtä hänelle sattunutta kommellusta.  Läheiselle bussipysäkille pysähtyy henkilöauto ja siitä nousee kuljettaja. Kuljettaja kysyy tietä erääseen paikkaan. Pysähdyn ja neuvon hänelle tien. Kuljettaja kiittää ja lähtee ajamaan. Kaverini suuttui, kun hänen juttunsa jäi kesken mokoman asian takia. 

Toi voi olla ärsyttävää. Tunnen monia joille pitää selittää asiat pitkän kaavan mukaan sitten ne aina keskeyttää.

Ja minä taas tunnen monia, jotka pitävät jotain pitkäpiimäisen jonninjoutavaa monologia isoisän serkun kaiman kissanpennusta tarinan alkaessa kivikaudelta ja jotka suuttuvat, jos edes hengähtää väliin.

Raskaita ja tylsiä ihmisiä ovat.

Vierailija
5697/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavani liittyi marttoihin ja alkoi lukea heidän ohjeitaan kuin raamattua, suuttui mm. siitä kuin tein jauhelihakastikkeen omalla ohjellani enkä marttojen tapaan. Ollaan molemmat yli 50 v ja töissä samassa paikassa. 

Vierailija
5698/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisen vierailevan perheen 12 v poika käski meitä menemään nukkumaan, jotta hän voi n

12 v. ei ole mikään Kiinan keisari, joka määrää mitä tehdään.

Hän on lapsi, jonka tulisi totella mitä sanotaan.

5699/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Makkarajärvellä vapaana ollut vieras koira tuli nuuskimaan kiveksiäni kun olin kaikessa rauhassa luontokuvaamassa. Omistajaa ei näkynyt missään vaan tuli reteesti kaukana koiran perässä. En olisi saanut suuttua hänelle asiasta vaan olin koiravihaaja ja koira kuulemma "kuuluu luontoon".

Ihanko pallisillaan olit siellä luontokuvaamassa? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
5700/6327 |
26.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereella Makkarajärvellä vapaana ollut vieras koira tuli nuuskimaan kiveksiäni kun olin kaikessa rauhassa luontokuvaamassa. Omistajaa ei näkynyt missään vaan tuli reteesti kaukana koiran perässä. En olisi saanut suuttua hänelle asiasta vaan olin koiravihaaja ja koira kuulemma "kuuluu luontoon".

Ihanko pallisillaan olit siellä luontokuvaamassa? 

ei siellä ole enää mitään luontoa