Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Kun jäin pysyvälle työkyvyttömyys eläkkeelle mielenterveydellisistä syistä, eräs elämäntapa työtön ex-kaveri suuttui minulle siitä että eläkkeeni oli 300€/kk enemmän kuin hänen toimeentulotuki. Vaati ihan tosissaan että minun tulisi antaa hänelle 300€ joka kuukausi, koska hänen mielestään ei ole reilua että hän saa vähemmän. Hänen mielestään hänelle kuuluisi suurimmat rahat.
Vaati hän erästä yhteistä tuttavaakin antamaan hänelle 1000€/kk, koska ei ollut kuulemma reilua että työssä käyvä saa enemmän kuin tämän herran toimeentulotuki oli.
Syytti myös veljeäni sosiaalipummiksi, kun veljeni lopetti koulun kesken aloittaakseen seuraavana vuonna itselleen sopivammalla alalla. Yleisesti myös syytti työttömiä pummeiksi vaikka oli itsekkin työtön, mutta häntä itseään se ei koskenut. Hän ei ollut mielestään itse pummi, koska oli ollut kerran kesä töissä 15-vuotta aiemmin.
Eräs parisuhde kaatui siihen kun nainen suuttui minulle siittä että en valinnut syömättömyyttä ja jättänyt laskuja maksamatta kun hän halusi yli 1000€ laukun
Eräs tutun tuttu tuore isä raivostui ja kävi melkein päälle, kun halusi jutella kanssani lapsista ja kyseli minun lapsi toiveistani. Kerroin rehellisesti että en suuremmin pidä lapsista ja että perhe elämä ei ole yhtään minua varten ja siksi olen vapaa ehtoisesti lapseton. Jostain syystä herra koki tämän henkilö kohtaisena hyökkäyksenä ja päätti aloittaa tappelun. Pitkän puhuttamisen jälkeen sain hänet kuitenkin rauhoittumaan selittämällä mm kuinka olisin huono isä, kun lapsi ei olisi toivottu ja se olisi väärin lasta kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on tapana lahjoittaa rahaa eläinsuojille ja rescue-eläimillä ja katselen söpöjä kissa- ja koira-videoita, mutta minulla ei ole lemmikkejä allergiani vuoksi. Kaveripiirini tietää allergiastani, se ei ole ollut koskaan mikään ongelma meidän kesken.
Nyt kuitenkin yksi tuttuni suuttui kun en ottanut kotiini väliaikaisesti kissanpentua, joka etsii kotia ja tarvitsee sijoituspaikan joksikin aikaa. Nyt yhtäkkiä allergiani oli muuttunut itsekkyydeksi ja tämä kissan tarjoaja puhuu selkäni takana ja haukkuu minua tämän vuoksi.
Mulla samantapainen tilanne, allergiani on asia joka on lähipiirin ja tuttujen tiedossa, mutta yksi päätti vetää pultit kun en voinut ottaa pariksi viikoksi hänen koiraansa hoitoon. Toinen tuttu hermostui kun joutui kesällä jättämään koiransa meidän terasille, kun en antanut tuoda sitä sisälle. Argumenttina molemmilla: "Kyllähän sä tulet mun koiran kanssa toimeen". Juu, tykkään koirista, mutta vähän on haittaa siitä että tukehdun jos olen lähellä liian pitkään.
Minulla on tuttu, koiranomistaja. Ymmärrän että koira on perheenjäsen hänelle, mutta en silti halua ottaa sitä sohvalle korvaamaan enkä mielelläni autoonkaan. Silti sitä aina tungetaan kumpaankin. Lähipiirissä on allergisia enkä kyllä välitä muutenkaan koirankarvoista
Olimme leipomassa ja vaahdodin ensin margariinin, sokerin ja kananmunat ja sitten kaadoin jauhoseoksen niiden päälle. Siskoni mielestä oli typerän näköistä kun sekoitin sitten jauhoja varovaisesti muun massan sekaan sähkövatkaimella ilman että se oli päällä ja sitten vasta sekoitin taikinan kunnolla.
Siskoni otti ohjat seuraavan taikinan kanssa ja päätti laittaa sähkövatkaimen heti täysille ja sai jauhot lentämään joka puolelle. Hän yritti kääntää asian minun syykseni, mutta hänen päällään oleva jauhomäärä paljasti kyllä syyllisen. Viikko meni ennenkuin siskoni puhui minulle ärisemättä. Olimme 14- ja 17-vuotiaat.
Äitini suuttui 82-vuotiaana siitä, että mainitsin omistavani korkokengät ja sai siitä raivokohtauksen. Oli kyllä vaikea luonne, reumaattinen ja väärinkäytti bentsoja, joten minua lähinnä säälitti.
Naapurin vanha mies suuttui eilen kun moikkasin rappukäytävässä sanomalla hyvää päivää. Kivahti oikein tulisesti että mitä hyvää tässä päivässä muka on miksi sinä sellaista toivotat.
Mummumme oli kuollut ja saimme kaikki valita jotain muistoksi hänen kodistaan ja jaoimme tavarat ihan sovussa. Muisto tavaroiden lisäksi sain mm. pari tuolia ja mummun vanhoja, mutta ehjiä pellavaisia keittiöliinoja.
En osannut odottaa että puoli vuotta myöhemmin serkkuni saa huutoraivarin kun hän tajusi että otin ne pellavaliinat käyttöön omassa kodissani ja esim. kuivaan niillä astioita jotka vaativat käsinpesun. Hän olisi pitänyt liinat kaapissa ja ottanut ne esille vain kun kuvaa tunnelma kuvia keittiöstään.
Olen käsityön opettaja ja lisäksi teen satunnaisesti juhlavaatteita tilauksesta. Tuttuni suuttui kun annoin hänelle mekon kaavat, mutta hän ei saanut ommeltua sitä yhtä hyvin kuin minä. Yritin neuvoa ja antaa vinkkejä, miten saa aikaan parhaan tuloksen ja kerroin että minulla menee sen mekon ompelemiseen n. viikko kun teen sitä iltaisin. Tuttuni kasasi mekon kahdessa illassa ja tosiaankin valitti minulle kun se ei istunut samalla tavoin kuin tekemäni, eivätkä kankaan kuviot ja saumat osuneet ihan kohdilleen.
Olimme miehen kanssa kahdestaan reissussa ja Vatikaanissa törmäsimme oppaan johdolla kulkeneeseen porukkaan jota moikkasimme ja hymyillen totesin miehelle että nyt tuli ekat suomalaiset vastaan tällä reissulla. Vähän myöhemmin kuin katselimme paikkoja yksi siitä porukasta tuli juttelemaan ja kysyi missä loppu seurueemme ja oppaamme on ja vastasin että olemme kahdestaan ja ihan omatoimi lomalla. Tämä papparainen hermostui ja alkoi vaatia että kerromme keiden kanssa matkustamme. Huomasin että vartijat alkoivat jo kiinnittää meihin huomiota, mutt onneksi porukan opas huomasi tilenteen ja tuli parin muun ihmisen kanssa ja veti hänet pois.
Tuttuni pyysi muutto avuksi ja jouduin kertomaan että olen menossa leikkaukseen, enkä pysty tulemaan. Vastaus oli "ok", ei muuta. No, muuttopäivä lähestyi ja operaationi aika tuli, leikkaus meni hyvin mutta jouduin kuitenkin olemaan muutaman päivän osastolla.
Muutama kaverini tuli käymään ja tämä muuttaja oli mukana. Oli siellä osastolla, että "sä tuut sitten viikonloppuna avuksi". Minä jäin tuijotamaan suu auki ja kaverini kysyi että onko hän ihan vakavissaan?!? Tämä kyselijä päätti sitten vetää herneen syvälle sieraimeen, että hän tarvii apua ja koska kysyi sitä jo kuukausi sitten, niin minun olisi pitänyt siirtää leikkausta ja tulla kantamaan hänen tavaroitaan. Ja koska minut oli jo leikattu, niin varmaan olen jo ehtinyt parantua tarpeeksi. Juu, ei. Eipä ole siita tyypistä enää mitään kuulunut.
Ystäväni suuttui ja katkaisi välit vuosiksi kun en onnitellut häntä kortin kera 20v syntymäpäivänään. Asiaanhan ei mitenkään vaikuttanut se, että olin osin tajuttomana, käsi sijoiltaan, jalka ja muutama kylkiluu murtuneena ja aivotärähdyksen saaneena sairaalassa, koska päälleni ajettiin kun olin pyöräilemässä aamulla kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Minä vedin hillittömät kilarit, kun mies toi väärää leipää kaupasta. Jälkeenpäin ajateltuna olin kyllä kohtuuton, koska tarkoitus oli hyvä, vaikka väärin menikin. Lisäksi kauppaan on alle kilometrin matka! Joskus vaan mieli, hormonit, kuu tai mikä lie on erittäin epäedullisessa positiossa...
Taikka itsekuri ja itsehillnnän puute. Lapsellista.
Edesmennyt isänäitini soitteli minulle töihin ja haukkui äitiäni avioliiton pilaajaksi. No minähän siinä olin elänyt katsomassa vanhempiani täysi-ikäisyyteen asti. Avioliitossa olivat kunnes kuolema erotti ja eipä nuo riidelleet pahasti, isä vähän kuppia kallisti enemmän kuin tarvis, muuten sellaista peruskeskiluokkaista menoa arkihuolineen ja iloineen. Kysyin fröökynältä, että miksi et soita äidille suoraan, ei voi kuulemma noin inhottavalle ihmiselle soitella, johon totesin että samat sanat. Tähän vastauksena, että ei tarvitse enää puheluita häneltä odotella🤣.
Naapurini suuttui minulle viime keväänä / kesänä, sai kuulla milloin olemme kesälomalla ja oli sitten suunnitellut miten tilaamme yhdessä kaivurin, multaa, kasveja ja muuta puutarha tavaraa ja uudistamme pihamme yhtäaikaa. Hän vain unohti kysyä sopiiko tämä meille. En ole uudistmassa pihaani, tämä on n. 100v vanha talo, jonka piha on täynnä perinnekasveja ja ainoa suunnitelmani kesälle oli yhden huono kuntoisen puun poistaminen ja luumupuun istuttaminen sen tilalle. Pihani tarvitsee ylläpitoa, ei kaivinkonetta.
Naapurini sitten jyräsi käytännössä koko pihansa ja ei suostunut puhumaan meille koko kesänä. Joulukortti saatiin ;)
Se että olen yrittänyt vihjata rikoksista joiden kohteeksi olen joutunut. Rimosilmoitusta en voi tehdä. Ei tutkita, mukana viranomaisia ja muita korkealla pallilla olevia.
Vierailija kirjoitti:
Olimme miehen kanssa kahdestaan reissussa ja Vatikaanissa törmäsimme oppaan johdolla kulkeneeseen porukkaan jota moikkasimme ja hymyillen totesin miehelle että nyt tuli ekat suomalaiset vastaan tällä reissulla. Vähän myöhemmin kuin katselimme paikkoja yksi siitä porukasta tuli juttelemaan ja kysyi missä loppu seurueemme ja oppaamme on ja vastasin että olemme kahdestaan ja ihan omatoimi lomalla. Tämä papparainen hermostui ja alkoi vaatia että kerromme keiden kanssa matkustamme. Huomasin että vartijat alkoivat jo kiinnittää meihin huomiota, mutt onneksi porukan opas huomasi tilenteen ja tuli parin muun ihmisen kanssa ja veti hänet pois.
Olisiko tämä papparainen voinut kuvitella, että te yritätte änkeytyä opastettuun kierrokseen ilmaiseksi? Jotkut ovat niin itsekkäitä, että jos huomaavat ulkopuolisia maksetussa jutussa, alkavat heti vaatia alennuksia itselleen.
Laitoin tavaraa paikalliselle facen roskalavalle ja lisäsin ilmoitukseni loppuun "allergisille tiedoksi: meillä on sekä kissa että koiria". Joku täysin tuntematon tyyppi alkoi haukkua minua siinä ilmoituksessa, että onko pakko mainita se elukat joka paikassa. En nähnyt sitä avautumista heti, kun kävin ulkona, mutta tämä avautuja ja pari muuta olivat saaneet aikamoisen tappelun aikaan, koska muiden mielestä taas oli hyvä että varoitin allergeeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalleni palkattiin kiireapulainen yhdelle osastolle.
Sieltä työkaveri kertoi, että kiireapulainen lähtee samantien johonkin ei-kiireelliseen leikkaukseen.
Sanoin, että itse en uskaltaisi koeajalla sellaista tehdä ja vielä tilanteessa, jossa työt olivat pahasti ruuhkautuneet ja hänet siksi palkattu. Olisi parempi odottaa vähän aikaa.Koko tuo osasto suuttui minulle eikä auttanut, vaikka kerroin tarkoittaneeni hyvää, että hän huomaisi olla varovainen tilanteessa.
Hänet irtisanottiin sitten koeajalla.
Minua epäiltiin jopa jotenkin syylliseksi, vaikken liittynyt asiaan mitenkään.
Aasin voi aina taluttaa lähteelle, mutta sitä ei voi pakottaa juomaan.
Vaikka leikkaus ei ole kiireellinen, voi vaivan kanssa olla ikävä elää kovin pitkään. Jos annetusta leikkausajasta kieltäytyy, seuraavaa aikaa voi joutua odottamaan kuukausia jos ei vuodenkin resurssipulan takia. Kyllä koeajallakin pitää saada olla oikeus hoitaa itsensä kuntoon.
Eräs entinen kaveri suuttui verisesti minulle ja puolisolleni siitä että olemme mukavia ihmisiä. On kuulemma meidän vika että hän vaikuttaa huonolta ihmiseltä, koska me olemme mukavia ihmisille ja hänen huono käytöksensä korostuu sen seurauksena. Vaati meitä käyttäytymään huonommin ihmisiä kohtaan, että hän näyttäisi paremmalta ihmiseltä. Se että hän käyttäytyisi asiallisemmin ihmisiä kohtaan, ei ollut vaihtoehto. Raivostui lisää, kun nauroimme hänen järjettömälle vaatimukselleen.
On siis ihan syystä entinen kaveri.