Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia mistä teille on suututtu?

Vierailija
08.01.2019 |

Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.

On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D

Kommentit (6330)

Vierailija
4261/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikalleni palkattiin kiireapulainen yhdelle osastolle.

Sieltä työkaveri kertoi, että kiireapulainen lähtee samantien johonkin ei-kiireelliseen leikkaukseen.

Sanoin, että itse en uskaltaisi koeajalla sellaista tehdä ja vielä tilanteessa, jossa työt olivat pahasti ruuhkautuneet ja hänet siksi palkattu. Olisi parempi odottaa vähän aikaa.

Koko tuo osasto suuttui minulle eikä auttanut, vaikka kerroin tarkoittaneeni hyvää, että hän huomaisi olla varovainen tilanteessa.

Hänet irtisanottiin sitten koeajalla.

Minua epäiltiin jopa jotenkin syylliseksi, vaikken liittynyt asiaan mitenkään.

Aasin voi aina taluttaa lähteelle, mutta sitä ei voi pakottaa juomaan.

Jos leikkaus on julkisella puolella, sen aikaa ei ehkä saa muutettua.

Vierailija
4262/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sieltä työkaveri kertoi, että kiireapulainen lähtee samantien johonkin ei-kiireelliseen leikkaukseen.

Sanoin, että itse en uskaltaisi koeajalla sellaista tehdä ja vielä tilanteessa, jossa työt olivat pahasti ruuhkautuneet ja hänet siksi palkattu. Olisi parempi odottaa vähän aikaa.

Koko tuo osasto suuttui minulle eikä auttanut, vaikka kerroin tarkoittaneeni hyvää, että hän huomaisi olla varovainen tilanteessa.

Tilapäinen sairaus ei ole peruste koeaikapurkuun. Palkallista sairauslomaa ei saa, jos on ollut työssä liian vähän aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4263/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isokokoinen koira, joka kävelee ihan rauhallisesti vierelläni lenkillä. Aina välillä huomaa kun ihmisiä ärsyttää koirani, tuijottaa sitä todella ilkeästi kun kävellään ohi, kerran sitä kutsuttiin otukseksi. Ihan puhdasrotuinen kaunis koira ja alle vuoden ikäinen eli pentu vielä.

Vierailija
4264/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilapäinen sairaus ei ole peruste koeaikapurkuun. Palkallista sairauslomaa ei saa, jos on ollut työssä liian vähän aikaa.

Mites jos leikkaus on ollut tiedossa työtä haettaessa,eikä ole haastattelussa maininnut siitä? Tarkoitan tilannetta, jossa on kaksi tasavahvaa hakijaa määräaikaiseen tai ainakin tuiki tarpeellisen akuuttin työvoimapulan (kiireapulaista tuskin palkataan toistaiseksi/jossain vaiheessa alkavaan työhön) paikkaamiseen. Voiko tuon terveystilanteen kertomatta jättäminen olla silloin peruste?

Vierailija
4265/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikista ärsyttävämpiä ja oudoimpia ovat ihmiset, jotka suuttuvat jostain olemattomasta virheestä, joka vielä lopulta ei ole henkilön jolle suututaan syy. Yleensä syy virheeseen löytyy näissä tapauksissa suuttujasta itsestään.

Vierailija
4266/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on isokokoinen koira, joka kävelee ihan rauhallisesti vierelläni lenkillä. Aina välillä huomaa kun ihmisiä ärsyttää koirani, tuijottaa sitä todella ilkeästi kun kävellään ohi, kerran sitä kutsuttiin otukseksi. Ihan puhdasrotuinen kaunis koira ja alle vuoden ikäinen eli pentu vielä.

Tietysti äänensävy varmaan oli ikävä, mutta sanonpa vaan että kutsun omaa koiraa otukseksi ja se on nimenomaan hellyttelynimi. Voisin kutsua myös toista koiraa otukseksi mutta konteksti olisi varmaan erilainen "voi miten söpö pieni otus".

Vierailija
4267/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini tytön poikaystävä kuoli liikenneonnettomuudessa. Poikakaverin kaverit suuttuivat minulle koska olin tytön ystävä. Syyttivät tyttöä poikakaverin kuolemasta.

Vierailija
4268/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kaveri suuttui kun en tiennyt minkä ikäinen hän on.

On vieläkin närkästynyt, vaikka tilanteesta on jo vuosia.

Enkä vieläkään tiedä hänen tarkaaa ikäänsä, sillä se ei varsinaisesti kiinnosta minua.

Vierailija
4269/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen eli jouluaattona olin vanhempieni luona ja myös veljeni perhe oli tullut sinne. Veljen lapset alkoivat avata lahjapakettiröykkiöitään ja minä sanoin, että kävisin ulkoiluttamassa koiran. Kaverini soitti samalla ja kävelin koiran kanssa melkein tunnin, kun juttelin kaverini kanssa. Olin sitten takaisin tullessani kylmissäni ja halusin mennä heti kuumaan suihkuun. Veljen perhe oli raivoissaan kun palasin ja väittivät, että minä olin muka pilannut kaikkien joulun. He olivat kieltäneet lapsia avaamasta lahjojaan ennen kuin olisin palannut koiralenkiltä ja minun olisi muka pitänyt istua katsomassa, kun lapset olisivat avanneet lahjojaan. Sanoin, että kyllähän he osaavat avata lahjat ihan itse ja menin suihkuun. En vieläkään ymmärrä, mitä tein väärin?

Vierailija
4270/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät, että sairauslomaoikeuden käyttäminen on myös koraikapurulle laiton syy.

Vierailija
4271/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikalla on ollut aina tosi vaikeaa saada lomaa silloin, kun haluaa.

Joku kirjoittamaton sääntö on kauemmin töissä olleet saa valita ensiksi. Esim minulta on kysytty moneen kertaan otanko toukokuun vai syyskuun.

Melkoisella tappelulla ja liittoon uhkailulla olen sitten saanut kesä-elikuussa.

Hölmöintä on se, että minä teen työtä yksin.

Muut tekevät ensiksi urakkaa ja minä tavallaan päätän sen.

Esikoinen oli aloittamassa koulua ja juteltiin asiasta pomoni kanssa. Hän ei voi luvata minulle viikko 8, kodka Tertun lapsenlapsi aloittaa koulun ja Terttu tarvii viikot 8, koska äiti ei saa.

Vaihdoin työnantajaa kilpailijalle, ihan vst tehtäviin. Allekirjoitushetkellä vielä kysyin saanhan viikon 8. Nykyinen pomo sanoi saan itse päättää lomani.

Tästä edellisessä paikassa suututtiin.

Vierailija
4272/6330 |
25.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites jos leikkaus on ollut tiedossa työtä haettaessa,eikä ole haastattelussa maininnut siitä? Tarkoitan tilannetta, jossa on kaksi tasavahvaa hakijaa määräaikaiseen tai ainakin tuiki tarpeellisen akuuttin työvoimapulan (kiireapulaista tuskin palkataan toistaiseksi/jossain vaiheessa alkavaan työhön) paikkaamiseen. Voiko tuon terveystilanteen kertomatta jättäminen olla silloin peruste?

Ei voi.

Vierailija
4273/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiriimme kuuluva ihminen suuttui, kun ei menty jouluaattona käymään. Mitään tällaista ei oltu sovittu. Meinasi tulla silmille linjoja pitkin ja kävi vielä asunnossamme joulupäivänä riehumassa.

Onko vaikeaa ymmärtää, että osa ihmisistä haluaa viettää joulun oman perheen kesken.

Vierailija
4274/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni soitti ja kysyi saako hän tuoda minulle hyasintin kun tulee käymään ja kerroin etten voi ottaa sitä kotiini, olen allerginen hyasinteille. Ystäväni tietää minun olevan allergine monille asioille ja kerroin että arvostan sitä että hän kysyi minulta. Hän ei sitten tullutkaan sovittuna aikana ja kun yritin soittaa niin ei vastannut. Huolestuin ja soitin yhteiselle tutullemme ja sain tietää ystäväni suuttuneen kun olin niin ylpeä ettei hyasintti kelvannut tuliaiseksi, eikä hän jaksa miettiä muuta lahjaa. 

Vierailija
4275/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani koulutyttö varastettiin uudet kenkäni.koulun naulakosta. Äitini veti kunnolla herneen nenään, läimäisi tiskirätillä naamaani ja syytti, että olen itse varastuttanut kenkäni. Ihmettelin, ettei käynyt tukkaan kiinni

Vierailija
4276/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs aikuinen henkilö kysyi minulta jokin aikaa sitten, että oliko minulla lapsena lemmikkejä ja suuttui, kun sanoin, että ei ollut. Hänen mukaansa lapsella pitää ehdottomasti lemmikkejä syystä, jota en saanut selville.

Vierailija
4277/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini veti pultit kun kerroin että meillä on aika perinteinen jouluruoka kinkkuineen ja laatikoineen. Hänen mielestäään joka joulu pitää olla mukana myös jokin ei niin jouluinen ruoka, kuten pizzaa, hampurilaisia, pastaa tai kalakeitto tai mikä tahansa arkiruoka. 

Vierailija
4278/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exän veli suuttui aikanaan siitä et en syönyt eettisistä syistä lihaa. Kuulemma mun olisi pitänyt olla kiitollinen lihansyönnistä koska ilman sitä ihminen ei olisi ikinä tullut alas puusta.

Ihmettelin sitä hänen vihareaktiotaan että miten se oli niin voimakas ja mitä mun oma eettinen valinta voi noin paljon toisessa ihmisessä suututtaa kun en toisia ihmisiä kuitenkaan pakottanut olemaan lihaa syömättä tai muutenkaan asiasta sen kummempaa melua pitänyt.

Vierailija
4279/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs suuttui, kun kuuli, että uudella alallani on työehtosopimuksessa eräs kohta, josta hyödyn rahallisesti heti valmistuttuani ja kun saan työpaikan valmistumisen jälkeen.

Vierailija
4280/6330 |
26.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes suuttui, kun oli nähny, et minulla oli niin hauskaa ystävieni kanssa, että hän oli kuullut naurumme monen metrin päähän.

Tuli erikoisella äänen sävyllä utelemaan mille te nauroitte NIIN ISOSTI?