Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oudoin asia mistä teille on suututtu?

Vierailija
08.01.2019 |

Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.

On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D

Kommentit (6374)

Vierailija
4141/6374 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä suuttui kun muutin takaisin kotipaikkakunnalle usean sadan kilometrin päähän valmistumiseni jälkeen. Itsehän oli minut jo jättänyt, eli ei ollut minusta oikeutta vaatia samalla paikkakunnalla asumista enää.

Vierailija
4142/6374 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri suuttui, kun ostettiin uusi asunto ja meillä oli muutot myötä sama postinumero kuin hänellä. Hän asui mielestään paremmalla alueella ja oli muutenkin parempi. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4143/6374 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kaverin luona tekemässä synttäritarjoiluja ja sulatin suklaata kakun kuorrutusta varten. Sanoin siinä ääneen ettei suklaan sekaan saa mennä yhtään vettä, vesi saa massan menemään ihan möykkyisäksi ja pilalle. No, kuinka ollakkaan: kaverini poikaystävä heittää miltei samantien sulan suklaan sekaan lusikallisen vettä ja massa menee pilalle. Tämän jälkeen olikin sitten mimun syytäni ettei kakkua saatu koristeltua suunnitelman mukaan.

Vierailija
4144/6374 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle suututtiin siitä, kun lähdin pois mökkinaapurista, jossa haukuttiin edesmennyttä äitiäni ja vakavasti sairasta isääni. Lyhyen vierailun aikana oli jo täysin yhtäkkiä ehditty julistaa, että minä olen ihmisenä täysin "jumalaton", "kummallisen äitini väärin kasvattama" ja että muistisairas isänikin on menossa helvettiin, koska isäparka oli ollut kiukkuinen hoivakotinsa hoitajille tämän haukkujan kuullen kolme kuukautta aiemmin.

Minun jumalattomuuteni ilmeni siten, että olin aiemmin haukkujaa muistuttanut siitä, että minä ja vanhempani emme ole ikinä kuuluneet hänen uskonlahkoonsa, mutta hyväksyn kyllä hänen oikeutensa omaan uskonnonharjoitukseensa ja hyväksyisin sen sittenkin, vaikka hän kuuluisi johonkin ihan toiseen uskontoon.

Tässä kohtaa tunsin itseni sen verran ahdistuneeksi, että viimeisillä voimillani hyvin tyynesti ja rauhallisesti ilmoitin nyt lähteväni omalle kesämökilleni, joka sijaitsee siis tämän kyläpaikan naapurissa.

Tämä poistumiseni hyvin kohteliaasti ei vain sopinut tälle riitelemisvaihteen päälle saaneelle uskovaiselle. Hän huusi minulle pihaltansa perään, kuinka nolo olenkaan, kun näin lähden pois hänen luotaan. Sitten hän seurasi minun perässäni vartin kuluttua mökilleni, tukki itsensä väkisin ovesta sisään hakkaamalla ovea niin kauan, että tulin avaamaan, ja jatkoi tätä haukkumistaan. Hän huusi mm. useita kertoja isoon ääneen, miten parannus on tehtävä. Lisäksi hän rehvasteli, miten minä en saisi häntä poistumaan mökiltäni, vaikka yrittäisinkin ja vaikka olin lopulta hänen nähtensä saanut oman sisarenikin poistumaan puoli vuotta aiemmin. (Sisareni ei olisi silloin suostunut pyynnöistäni huolimatta lähtemään, vaikka minä itse olin poistumassa mökiltä toiselle puolelle Suomea.) Lopuksi hän ilmoitti minulle, että pyytää nyt tätä anteeksi, koska hän on vanha ihminen ja saattaa kuollakin pian ja olihan hän aiemmin torunut veljeänikin turhasta ruokien hamstraamisesta ja sitten pyytänyt sitä anteeksi.

Hän tuli vielä seuraavana päivänä uudelleen ja tällä kertaa säälimään itseään, miten hän onkaan nyt ilmeisesti "paha ihminen", kun en ollut heti seuraavana päivänä taas tullut hänen luokseen uudelle vierailulle. Olin lähdössä muutenkin silloin jo taas pois mökiltäni.

Koska kyseessä on vanha ihminen, olin oikeasti huolissani siitä, olisiko tällainen minulle täysin uusi käytös merkki jonkinlaisesta alkavasta muistisairaudesta. Olin yhteydessä hänen aikuisiin lapsiinsa ja ilmeni, että hänellä oli ollut jo pitkään tapana puhua näillekin rumasti heidän helvettiin joutumisestaan yms. Minä en ollut ikinä hänen uskonlahkoon kuulumistaan mitenkään moittinut, mutta sekä hän että hänen lapsensa olivat minulle ihan oma-aloitteisesti tuoneet useita kertoja puheeksi sen, miten hän muka käy lahkon tilaisuuksissa ihan vain seuran takia. Olisi ehkä kannattanut olla minulle rehellinen alun alkaenkin siitä, missä mennään, niin olisin osannut varoa.

En tällä hetkellä käy mökilläni, koska se on nähtävästikin paikka, josta minulla ei olisi oikeutta edes pyytää ihmisiä poistumaan heidän käyttäytyessään täysin asiattomasti tai ollessani itse lähdössä pois sieltä. En koskaan ajatellut, että tällaistakin voisi olla.

Vierailija
4145/6374 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni sairastui syöpään ja sai vahvan lääkityksen. Hänen ystävänsä pyysi miestäni ryypiskelemään ja löi vihaisena luurin korvaan kun mieheni sanoi, että ei pysty käyttämään alkoholia.

Vierailija
4146/6374 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen muuten vielä mainitsen tuosta lahkolaisesta, että hän yritti myös haukkumisensa lomassa jo valmiiksi vaientaa minut tapahtuneesta. Hän väitti, että jos yksikin hänen aikuisista lapsistaan saisi tietää, miten rumasti minä olen häntä, "vanhaa ihmistä", kohdellut lähtemällä hänen luotaan pois omalle mökilleni parinsadan metrin päähän, niin he kyllä "pöllyyttäisivät" minut. Lisäksi hän suoraan kielsi minua, että en sitten saa häntä haukkua minnekään jne. Ja jatkoi sitten tätä mekastustaan.

Tämä oli todella ihmeellinen mutta myös kaltaiselleni yksin mökkeilevälle naiselle oikeasti ahdistava tapaus. 

Vierailija
4147/6374 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu kutoi mm. ihania villasukkia, en muista montaa kertaa että olisin nähnyt hänet ilman kutomusta. Ja minulla on, kuten aiemmallakin kirjoittajalla, ongelmia villavaatteiden kanssa, iho kutisee ihan mielettömästi jos kosken villaan, joten käytän villasukkien alla puuvilllasukkia. Mummun sisko suuttui tästä tavastani ja oli sitten kertonut mummulle, ettei minulle kannata enää sukkia kutoa kun en käytä niitä niinkuin pitäisi. Onneksi mummuni oli ymmärtäväisempi, ja sukkia tuli joka joulu niin kauan kuin mummu eli.

Vierailija
4148/6374 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin juuri pistänyt etikkavedet valumaan keittimen läpi kun kaveri tuli yllätysvierailulle ja loukkaantui, kun ei saanut kahvia. 

Vierailija
4149/6374 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taannoin oli duunissa eräs.... no luvalla sanoen, hu...lu vanhapiika joka suuttui kun joku tuoksahti vähäki hajuvedelle tai hiuslakalle tms.

Hän suuttu myös jos joku puhu yhtään normalia muutamaa lausetta pidempään puhelimessa avokonttorissa ku oltiin.

Hän sai suorastaan raivareita jos hänen omia laatimiaan sääntöjä (joista ei kyllä oltu koskaan sovittu) joku ei noudattanut.

Hän kihisi kiukusta ku ei voinu hallita ja määräillä osaa meistä.

Onneks se sai potkut yt:ssä.

Samanlainen tilanne oli siinä yrityksessä, jossa työskentelen asiakaspalvelutehtävissä. Yritys uusi tietokoneitaan, ja meiltä kysyttiin millaisen pc:n itse kukin haluaa. Toinen asiakaspalvelija, sanon sitä nyt nimellä Jouni, suuttui minulle, kun valitsin samanlaisen tietokoneen kuin pomon pöydällä oli. Jounin mielestä hänen pitää saada se minun koneeni, kun mielisteli ja mielistelee edelleen pomoa.

Vierailija
4150/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut leikkauksessa ja liikkumiseni hankalaa, ja koska asun yksin, niin jouduin pyytämään ystävääni hakemaan sukulaiseni yllättäen lähettämän paketin. Laatikolla oli sen verran painoa, etten olisi voinut sitä itse käsitellä. Kaverini tiesi leikkauksesta ja auttoi mielellään hakemalla pakettini, siinä oli herkkuja ja muuta piristystä jaettavaksi asti. Mutta, kaverini veti herneen nokkaan kun kotonani oli keittiössä likaisia astioita, enkä ollut siivonnut ennen hänen tuloaan. Mäkätti asiasta ja lähti kun olimme avanneet paketin. En pystynyt esim. imuroimaan ja astioiden laitaminen lattian tasossa olevaan tiskariin oli mahdotonta. Mutta ennen kaverin tuloa olisi pitänyt putsata paikat, hoitaa pyykit ja tiskit. Muutamaa kuukautta myöhemmin kaverini pyysi anteeksi ja sanoi vasta silloin tajunneensa etten oikeasti pystynyt kumartumaan ja nostamaan yhtään mitään. 

Vierailija
4151/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä suuttui mulle kun en suostunut kantamaan autosta asuntoon hänen kaljasalkkuaan, enkä siis itse juonut ollenkaan silloin. Hän kiukutteli kun pieni lapsi monta tuntia. 🤯

Vierailija
4152/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini suuttui minulle lapsena kun söin liian monta omenaa. Hedelmät olivat siihen aikaan vähävaraiselle kalliita.

Vierailija
4153/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni suuttui kun hankin itselleni koiraksi aikuisen kodinvaihtajan suomesta sen sijaan että olisin pelastanut jonkin rescue koiran.

Vierailija
4154/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exä suuttui mulle kun en suostunut kantamaan autosta asuntoon hänen kaljasalkkuaan, enkä siis itse juonut ollenkaan silloin. Hän kiukutteli kun pieni lapsi monta tuntia. 🤯

Minun exä suuttui, uhriutui ja kiukutteli, kun en jaksanut lähteä huonossa säässä ja väsyneenä kotoa hakemaan hänelle kaljaa. Kostona kieltäytyi tuomasta minulle paria, kun seuraavan kerran oli menossa hakemaan itselleen.

Miesten järkevyys ja hillitty tunnemaailma taas huipussaan.

Vierailija
4155/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin amk, ja ensimmäisenä kesätöinäni olin töissä samassa firmassa kuin isäni. Toisen opiskelu vuoden aikana isäni perusti oman firman, ja siitä sitten hänen esimiehensä suuttui. Soitin toisena opiskelukeväänä tälle esimiehellä, jonka kanssa olin siis vuotta aiemminkin tehnyt työsopimuksen ja joka teki työtodistuksen myös. Hän totesi mulle, että tänä vuonna ei palkata yhtään kesätyöntekijää. Kaveri alkoi sitten vinkkaamaan mulle eri paikkoja mistä hakea kesätöitä. Olin siihen, että okei. Kiitoksia! Muutamia päiviä myöhemmin yksi toinen työntekijä ko. firmasta soitteli mulle ja kyseli läksiäislahja ideaa mun isälle ja samalla kyseli, että olenhan tulossa heille kesätöihin, kerroin mitä mulle oli sanottu, ja tämä työntekijä oli ihan hämmentynyt tiedosta. Eli en saanut töitä, koska palkkaava henkilö oli suuttunut mun isälle.

Vierailija
4156/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorempana paikallislehdessä töissä, ja sain tehtäväksi kirjoittaa jutun paikallisesta automaalaamosta. Juttu oli positiivinen, hyvät kuvat jne. eli siinä samalla firma sai näkyvyyttä. Jutun ilmestyttyä firman omistaja soitti raivoissaan minulle, miksi en ollut jutussa kertonut heidän hinnastoaan ja palveluitaan ym. eli käytännössä tehnyt heille ilmaista sivun kokoista mainosta lehteen. Soitti vielä perään päätoimittajalle, joka sai suht napakkaan tyyliin selittää, että tekstimainonta on vastoin journalistin ohjeita, ja journalistiset sisällöt ja mainonta on aivan syystä eri asioita keskenään. 

Vierailija
4157/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kaveri suuttui kun pyysin vahvistamaan 2 viikkoa ennen ulkomailla olevaa tapahtumaa onko hän tulossa kanssani. Oltiin vuotta aiemmin lippuja hankkiessa siis sovittu asiasta. Ei elämässä kuulema voi tehdä noin pitkän tähtäimen suunnitelmia ja oli  tosi loukkaavaa minulta sanoa että haluaisin tietää jotta voin pyytää mukaani jotain toista jos hän ei pääsisikään.... Olin siis maksanut liput. 

Hän on just sen sorttinen tyyppi joka hengaa tällä palstalla, että terkkuja vaan jos satut lukemaan. 

Vierailija
4158/6374 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs sukututkija lähetti minulle kirjeen 90-luvulla, jossa vaati (!) tietoja X:n suvusta. Hänellä oli isoisällä sama nimi kuin minun suvullani (lyh.ruots.nimi). Kirjoitin hänelle vastauksen jossa selitin ettemme ole sukua vaikka meillä on hänen isoisänsä kanssa sama nimi ja että nimi oli aikanaan hyvin yleinen (koska sotilasnimi).

Liitin mukaan myös selvityksen omasta suvustani kattaen sen ajanjakson josta selvisi hänen isoisänsä ja tämän lähiesipolvien aika. Lisäksi laitoin yhteystiedot sukututkijasta joka oli tutkinut hänen isoisänsä paikkakunnan sukua X.

Hän oli suuttunut asiasta (siitä ettemme ole sukua? ) mutta ei soittanut minulle. Soitti kuitenkin haukkuakseen minut kaikille sisaruksilleni, vanhemmilleni sekä sukututkijaserkulleni joka löytyi sukututkijaluettelosta. Eivät olleet kuulema olleet kelvanneet sukuun.

Vierailija
4159/6374 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti suuttui, kun lakaisin roskakasaa pikkuharjalla rikkalapioon kyykyssä. "Kyllä nuoren ihmisen selän pitää sen verran taipua, ettei tarvitse kyykistellä." Takapuoli pystyssä olisin ilmeisesti näyttänyt ahkerammalta. 

Suurten ikäluokkien naiset olivat aina paksu takapuoli pystyssä jotain tönkimässä. Varmaan enemmän pää alaspäin kuin ylös elämässään.

Mitä tulee paksuihin takapuoliin , niin isolla osalla nykyajan nuorisosta ne vasta on paksut takapuolet ja ihan todella runsaat muodot muutenkin, että en lähtisi kovin haukkumaan siitä suurten ikäluokkien naisia.

Nykyään paksut takapuolet ovat muotia. On pakko hankkia pakaraimplantit, jos omat ei riitä.

Vierailija
4160/6374 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni siskopuoli suuttui kun kirjoitin yhden ällän yo-kirjoituksissa (hänen tyttärensä ei kirjoittanut yhtään ällää). Ja ennenkuin kukaan tulee huutelemaan että kehun itseäni, niin en todellakaan kehu; yleisarvosanani oli M ja keskiarvo 8,2 mutta olen edelleen todella ylpeä tuosta yhdestä ällästä.