Työpaikan vaihto, pelottaa
Minulla on vakituinen työ, jossa alaani nähden melko hyvä palkka, hyvät edut ja muuta mukavaa. Vastapainona työajat ovat vähän epämukavat ja työmatka pitkä. Hain avoinna olevaa paikkaa kotini läheltä ja sain paikan. En ole vielä ottanut paikkaa vastaan, enkä ihan rehellisesti tiedä, otanko. Uudessa työssä olisi työaika 15 minuuttia vähemmän päivässä ja lisäksi säästäisin tunnin päivässä matkoissa. Bruttopalkka laskisi noin 500 eurolla. En tiedä, ottaisinko paikan vai en. Meillä on nyt todella hyvä tiimi, mutta töitä on liikaa ja käytän paljon aikaa työmatkoihin. Rohkaiskaa tai puhukaa järkeä, mitä teen?!?
Kommentit (17)
500e ero palkassa on jo niin suuri, että pysyisin vanhassa työssä ja sietäisin vähän epämukavuutta.
Mä en enää uskalla vaihtaa työtä jos löydän jonkun suht inhimillisen paikan työkaverien ja johtamisen suhteen. Tein sen virheen ja jouduin järkyttävään paikkaan jossa henkinen jaksaminen koetuksella. Olen sairauslomalla nytkin.
Vierailija kirjoitti:
500e ero palkassa on jo niin suuri, että pysyisin vanhassa työssä ja sietäisin vähän epämukavuutta.
Minä taas ajattelen että yli tunti lisää omaa aikaa päivään ja ehkäpä vähemmän rasittavaa työtä on täysin 500e arvoista. Ainoa mikä itseäni mietityttäisi on se, että jos vanhassa paikassa on hyvä tiimi, niin ettei siinä vaihda huonompaan.
Ehdottomasti vaihtaisi työpaikkaa. Tuo raha ei korvaa aikaa. Viisi tuntia viikossa, 20 tuntia kuukaudessa. Vuodessa 230 tuntia.
Jos persus kestää tuon taloudellisen tappion niin ota vastaan. Itsellä vähän sama tilanne eri ongelmineen ja vasta haastattelu tulossa. Olen jo reilusti päälle 50 ja headhunter otti jälleen yhteyttä ja tällä kertaa paikka on mielenkiintoinen ja päätin lähteä leikkiin. Kysymys kuuluukin olenko tässä Suomen tilanteessa valmis luopumaan tässä iässä ison talon eduista ja suht. varmasta työpaikasta lähteäkseni kohtalaisen tuoreeseen ja paljon pienempään puljuun. Tällä hetkellä motivaatio työssä nolla ja kaipaisin uusia haasteita, en ole valmis vielä pysähtymään. Palkan pitää olla suurempi kuin nyt korvatakseen vaihtamisen riskit ja muut kulut, muuten en edes mieti asiaa.
Paljonko sun bruttopalkka on nyt? 500e pienempi brutto saattaa olla 250e pienempi netto. Siinä on iso ero.
Itse arvostaisin sitä, että on enemmän vapaa-aikaa ja lyhyemmät työmatkat. Toki hyvä työyhteisö on myös tärkeä mutta sitä ei tiedä ennenkuin on vaihtanut että kuinka käy.
Kuinka pitkä työmatka sulla on nyt?
Oho, aika suuri osa on vaihtamisen kannalla! Työmatka nyt tunnin suuntaansa, uudessa paikassa 15 minuuttia autolla tai reilu 30 minuuttia julkisilla per suunta. Nykyisestä tiimistä lähteminen tosiaan mietityttää eniten, minun kouluttamiseen on nähty vaivaa ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, olisi tarjolla mukava palkankorotus keväällä. Olen vain niin lähellä burnoutia...
Ap
Onko vanhassa etätyömahdollisuutta?
Ellei se 500 euroa pahasti haittaa talouttasi, vaihda ihmeessä uuteen työpaikkaan. Tuo päivässä säästynyt aika on arvokkaampaa. Se on aikaa itsellesi tai läheisillesi ja säästää hermojakin kun ei tarvitse matkustaa niin paljon.
Ei mikään työ ja palkka ole burnoutin väärtti.
Vierailija kirjoitti:
Oho, aika suuri osa on vaihtamisen kannalla! Työmatka nyt tunnin suuntaansa, uudessa paikassa 15 minuuttia autolla tai reilu 30 minuuttia julkisilla per suunta. Nykyisestä tiimistä lähteminen tosiaan mietityttää eniten, minun kouluttamiseen on nähty vaivaa ja jos vanhat merkit pitävät paikkansa, olisi tarjolla mukava palkankorotus keväällä. Olen vain niin lähellä burnoutia...
Ap
Laita aina oma hyvinvointisi kaiken muun edelle, jos olet itse paskana et juuri pysty auttamaan tiimiläisiä tai läheisiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pystyisitkö nyt sanomaan pomolle että jotain muutoksia on tehtävä, ettei terveys petä. Jos oikeasti haluavat pitää sut niin tekevät fiksuina vastatarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos raha on sinulle terveyttä tärkeämpää, niin jatka vanhassa. Muussa tapauksessa vaihtaisin. Eihän sinulla ole tässä yhtään oikeasti hyvää syytä jäädä vanhaan työpaikkaan.
Vaihtaisin. Enemmän omaa aikaa, työmatkakulut pienenee, veroprosentti pienenee. Kokemusta on tästä. Enkä katunut.
Muutos on mahdollisuus, vanhaa kliseetä lainatakseni.
Mä otin just työn vastaan missä menee 4h työmatkoihin joka päivä. Ehdottomasti haluaisin mahdollisimman lyhyen työmatkan, mut tälleen ko ei oo alla toista duunia, ni ei voi nirsoilla. Ja uusi työ vaikuttaa supermielenkiintoiselta, ni otan sen vaan haasteena. Ei tää sua kyl auttanut yhtään, mut teitpä miten vain, niin hienoa että sulla on työtä! :)