Sivut

Kommentit (2998)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, isäni suuttui joskus siitä kun itkin ja käski lopettaa pillittämisen. Tervettä tunteiden käsittelyä...

Sama täällä. Itkeminen oli sellainen asia, mitä piti opetella piilottelemaan. Eli kun tuli paha mieli, en päässyt kertomaan siitä kenellekään, tai purkamaan pahaa oloa. Olen aika itkuherkkä, joten hieno kierrehän tästä tuli, tunnesolmuja ja häpeää. Aloin näitä solmuja aukaisemaan sitten itse aikuisiän alussa, koska en halua elää elämääni itkemistä häveten ja tunteitani peitellen. Vanhempani ovat siis ihan normaaleja vanhempia ja lapsuuteni oli ihan hyvä, mutta siitä itkemisestä tuli minulle todella iso mörkö, koska siihen aina reagoitiin negatiivisesti.

• ylös 41
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, isäni suuttui joskus siitä kun itkin ja käski lopettaa pillittämisen. Tervettä tunteiden käsittelyä...

Oma isäni tekee tuota yhä. Kuuluu suomalaisuuteen jostain syystä. 

• ylös 29
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Soitin vahingossa väärään numeroon. Ukko vastasi ja pahoittelin heti häiriötä ja pyysin anteeksi ja toivottelin kuulemiit.
Mies huuti hetkistä ja rupesi tivaamaan tietojani ja että mistä olen saanut hänen salaisen numeronsa ja uhkasi raskaalla poliisitutkinnalla.
Selitin virhenäppäilyä mutta ukkeli huusi kuin palosireeni ja tivasi mistä olen saanut hänen salaisen numeronsa ja oikeusjuttuja olisi kuulemma tulossa.
Ei mennyt väärä numero kaaliin. Lopetin puhelun.
Poliiseja olen odottanut yli 20 vuotta...

Ajattelin jo pahoitella, että soitit mun papalle, mutta ei varmaan jos tästä on jo 20 vuotta. Jotkut vanhat ukkelit ovat sairaalloisen vainoharhaisia omista puhelin/osoitetiedoistaan.

• ylös 45
  • alas 0
Vierailija

Mies suuttui, kun nukahdin OMALLE sohvalleni kodissamme. Olis pitänyt vissiin päästä tekstailemaan/sextailemaan jollekin lepakolle. Satuin vaan olemaan melkoisen väsynyt koliikkivauvamme hoidosta..

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Kun olin nuori ja minua kiusattiin koulussa sanoi isäni itkiessäni asiasta että lopeta pillittäminen, maailma on kova ja vastoinkäymiset pitää kohdata niinkuin ne tulevatkin.

Seuraavalla viikolla olin jälki-istunnossa kun otin neuvosta vaarin ja vedin koulukaveria pataan niin että huuli halkesi. Tottakai koulusta soitettiin vanhemmilleni kuinka lapsenne on väkivaltainen ym. Ja sittempä kotiin päästyäni isäni yritti tukistaa toruen samalla. Työnsin käden syrjään ja nostin nyrkit että haluatko sinäkin. Tästä sitten käytiin keskustelua miten asioita ei hoideta. Menetin uskoni vanhempiin tuolla hetkellä mutta samalla tajusin että enpä heitä tarvikaan. Tuon jälkeen ei ollut kiusaajia kimpussa.

Uskon että isäni oli salaa ylpeä.

• ylös 60
  • alas 0
Hdka

Eräs entinen ystäväni tuli kylään mun ja avopuolison luokse, koska halusi harjotella kosmetologikoulunsa näyttökokeeseen jotain meikkiä. No koko alkuillan odottelin siinä, että koska se haluis rupee harjottelee ja sitten kun avopuolison kavereita tuli kylään, niin sillä sekunnilla tämä ystävä päätti parkkeerata meikkiharjotuspaikan KEITTIÖN OVENSUUHUN?! siinä se sitten raivos mm. Avopuolison kavereille, kun välillä kävivät keittiössä ja raivos mulle, että miten annan avopuolison kutsua kavereita kylään kysymättä multa. No vastasin, että samalla oikeudella tää mun kaveri on yökylässä meillä. Koko loppuillan tää kaveri oli sitten tosi tuohtunut ja seuraavana aamuna lähti pois silleen, että hyvä kun heippoja edes sano. Tällä kaverilla on lukemattomia tempauksia ja raivostumisia ollut meidän kaverihistorian aikana, lista olis aikalailla loputon. Nykyään en oikeen oo ollut missään tekemisissä tän ihmisen kanssa, koska tuntuu, että se enemmänkin vie mun energiat jatkuvalla kiukuttelulla, vaatimuksilla ja jollain tavalla yrittää aina "usuttaa" jotain ajatuksia mun päähän, niin helpompi on ollu ottaa vaan etäisyyttä.

• ylös 39
  • alas 0
Hdka

Niin ja sama kaveri suuttui mulle joskus, kun en lähtenyt toiselta puolelta Helsinkiä saattamaan häntä sporalla paria pysäkkiä kotiin ja "olisin sen jälkeen ollu vapaa". Ja siis tosiaan mulla olis menny matkassa sinne joku 1-1,5h ja sporamatka olis kestänyt muutamia minuutteja, joten olis menny edestakas sen matkan moneen otteeseen, ennenku olisin edes ollu perillä.

• ylös 26
  • alas 0
Salava

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, kun mun isä joskus suuttu mulle, kun keuhkoputkentulehduksessa yskin :D huus vaan "VOITKO NYT SAATANA OLLA YSKIMÄTTÄ!!"

• ylös 47
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soitin vahingossa väärään numeroon. Ukko vastasi ja pahoittelin heti häiriötä ja pyysin anteeksi ja toivottelin kuulemiit.
Mies huuti hetkistä ja rupesi tivaamaan tietojani ja että mistä olen saanut hänen salaisen numeronsa ja uhkasi raskaalla poliisitutkinnalla.
Selitin virhenäppäilyä mutta ukkeli huusi kuin palosireeni ja tivasi mistä olen saanut hänen salaisen numeronsa ja oikeusjuttuja olisi kuulemma tulossa.

Ajattelin jo pahoitella, että soitit mun papalle, mutta ei varmaan jos tästä on jo 20 vuotta. Jotkut vanhat ukkelit ovat sairaalloisen vainoharhaisia omista puhelin/osoitetiedoistaan.

Jotkut salaisen puhelinnumeron haltijat ei tajua, että se on vain random numerosarja, jonka kuka vain voi umpimähkään näpytellä. Ei siinä ole toimintoa, joka kysyisi "tunnussanan" ennenkuin puhelu yhdistetään. Olen kokenut myös tällaisen, tiukkasi moneen kertaan että mistä/keneltä olen numeron saanut.

• ylös 43
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jotkut salaisen puhelinnumeron haltijat ei tajua, että se on vain random numerosarja, jonka kuka vain voi umpimähkään näpytellä. Ei siinä ole toimintoa, joka kysyisi "tunnussanan" ennenkuin puhelu yhdistetään. Olen kokenut myös tällaisen, tiukkasi moneen kertaan että mistä/keneltä olen numeron saanut.

Samanlainen kokemus myös minulla.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Salava kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen, kun mun isä joskus suuttu mulle, kun keuhkoputkentulehduksessa yskin :D huus vaan "VOITKO NYT SAATANA OLLA YSKIMÄTTÄ!!"

Minun isäni hermostui, kun minulla oli aikoinaan aikaan paha poskiontelotulehdus ja jouduin niistämään jatkuvasti. Ensin kysyi "voitko lopettaa tuon niiskutuksen ja niistää kunnolla" ja sitten "onko pakko niistää ihan koko ajan?" Kun sitten kysyin aina siitä lähtien, "anteeksi, saisinko niistää", hän suuttui taas ja käski minua lopettamaan vinoilun.

Ja itkemisestä hänkin suuttui aina. Ei ihan tervettä ei...

• ylös 51
  • alas 0
Vierailija

Aikoinaan meinattiin jäädä suojatiellä kääntyvän autoilijan alle. Äijä avasi oven ja alkoi karjumaan ettei pitäisi tahallaan kävellä alle.. Oli sen verran nopea kaasuttamaan pois etten ehtinyt potkaista auton kylkeen.

• ylös 39
  • alas 0
Vierailija

Naapuriimme muutti perhe jonka tytär oli saman niminen kuin meidän silloin 10v tytär. Tytöt olivat saman ikäinen ja nimi oli melko yleinen sen ikäisillä tytöillä. Kun tyttäremne sai nimen niin se oli minun ja miehen mielestä ainoa oikea nimi tytölle koska hän oli jotenkin niin nimensä kaltainen. Se sitten tuli meille vanhenmille vasta myöhemmin tietoon, että kuinka yleinen nimi on tytön ikäluokassa mutta kuitenkin nimi oli meistä ainoa oikea nimi tytölle. Ei tullut mielernkään antaa toista nimeä tytölle vain siksi, että joku voisi suuttua meille kun meidän lapsella on sama nimi kuin heidän lapsella mutta jostain syystä naapurin rouva oli hirveän vihainen ajatuksesta, että tytöt joutuvat samalle luokalle koulussa ja heidän tytölle tulee vaikeuksia jos hänellä on luokallasn kaima. Naapurien tyttö meni sitten samaan kouluun meidän tytön kanssa mutta rinnakkaisluokalle tämän kanssa.

• ylös 24
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina ollu isä todellinen kontrolliftiikki ja kun muutin kotoa pois ollessani 19, hän yritti päteä silloinkin ja monesti tämän jälkeen. Hän suuttui helvetisti kun käytin häntä ja äitiä kaupassa ja ostin samalla itselleni ruokatarvikkeita. Tästä on vuosi aikaa (olen nyt 25). Suuttui siitä kun rahaa meni liikaa. Tosiaan meni viikon ruokiin ym yhteensä huimat 18 euroa. Hän lähti naama punaisena kassajonosta ja meni mököttämään autoon. Mulla olisi mennyt enemmän mutta hän oli vaihtanut mun juhlamokka kahvipaketin halpaan kahviin vaivihkaa mun huomaamatta. Kuulemma yksin eläjä ei saa käyttää ruokaan kuin maksimissaan 5-10 euroa viikossa. Yritti sitten sitä että hän alkaisi käydä mulle kaupassa ettei menisi rahaa. En suostunut. Hän ei tän jälkeen puhunut mulle kuukauteen :D kyllä vieläkin yrittää välillä päteä, mutta pidän pintani.

Sairasta isältäsi

• ylös 40
  • alas 0
Vierailija

Laitoin töissä yhden servetin, jonka päälle asettelin kahvin kanssa tarjoiltavat pullat työkavereille firman kahvitauolla. Kirjanpitäjä tuli huutamaan minulle täysin raivostuneena tosi kovaan ääneen että ne servietit oli tarkoitettu firman hallituksen kokoukseen. ( kaapissa oli useita paketteja servettejä ) Firmassa oli kolme naista jotka vuorollaan huusivat täysin merkityksettömistä asioista. Tuo kerta vei kyllä voiton hulluudessaan.

• ylös 49
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naapuriimme muutti perhe jonka tytär oli saman niminen kuin meidän silloin 10v tytär. Tytöt olivat saman ikäinen ja nimi oli melko yleinen sen ikäisillä tytöillä. Kun tyttäremne sai nimen niin se oli minun ja miehen mielestä ainoa oikea nimi tytölle koska hän oli jotenkin niin nimensä kaltainen. Se sitten tuli meille vanhenmille vasta myöhemmin tietoon, että kuinka yleinen nimi on tytön ikäluokassa mutta kuitenkin nimi oli meistä ainoa oikea nimi tytölle. Ei tullut mielernkään antaa toista nimeä tytölle vain siksi, että joku voisi suuttua meille kun meidän lapsella on sama nimi kuin heidän lapsella mutta jostain syystä naapurin rouva oli hirveän vihainen ajatuksesta, että tytöt joutuvat samalle luokalle koulussa ja heidän tytölle tulee vaikeuksia jos hänellä on luokallasn kaima. Naapurien tyttö meni sitten samaan kouluun meidän tytön kanssa mutta rinnakkaisluokalle tämän kanssa.

Eikä olisi ollut vaivalloista samassakaan luokassa erotella tyttöjä jollain lailla, tyyliin "Anna S." ja "Anna T." Minunkin luokallani oli kaksi Katjaa, eikä se häirinnyt ketään.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Isäni suuttui minulle kerran kun lainasin kurjastosta ja luin hänen mielestään liikaa kirjoja. Isä itsekin lainasi ja luki kirjaston kirjoja mutta hänen mielestään minun olisi pitänyt olla enemmän ulkona. Kai hän olisi halunnut, että olisin ollut mahdollisimman paljon poissa silmistä. Hän kun ei oikein hyväksynyt syntymääni. Olin vahinkolapsi ja isän mielestä äidin olisi pitänyt teettää abortti kun selvisi, että äiti odottas minua mutta äiti ei halunnut tehdä niin. Isän mielestä perheessä oli jo tarpeeksi lapsia koska ennen minua oli syntynyt 4 lasta.

• ylös 26
  • alas 0
Vierailija

Isäni suuttui kun Suomi hävisi MM-finaalissa Slovakialle joskus 2000-luvun alussa. Näin jo kasvojen väristä kun peli loppui, että kohta tapahtuu. Istuin olohuoneessa kuuntelemassa musiikkia kuulokkeet korvilla, kun isä yhtäkkiä nappasi ne päästäni ja heitti seinään, sen jälkeen potki nurin kaikki huonekalut. Väitti, että olin hymyillyt niin, että hermot meni. Isä syytteli aina perheen naisia tunteilusta, vaikka ei pystynyt pitämään omia tunteitaan ikinä kurissa. Ei koko elinaikanaan tajunnut vihankin olevan tunne. Kuoli äkillisesti aivoinfarktiin alle 50 v, ei ole ikävä.

• ylös 45
  • alas 0
Vierailija

Äitini on suutyunut siitä, kun käyn kuntosalilla (herraskaista) ja vietän aikaa retkeillen miesystäväni kanssa. Olen 48v nainen.

• ylös 32
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Isäni suuttui minulle kerran kun lainasin kurjastosta ja luin hänen mielestään liikaa kirjoja. Isä itsekin lainasi ja luki kirjaston kirjoja mutta hänen mielestään minun olisi pitänyt olla enemmän ulkona. Kai hän olisi halunnut, että olisin ollut mahdollisimman paljon poissa silmistä. Hän kun ei oikein hyväksynyt syntymääni. Olin vahinkolapsi ja isän mielestä äidin olisi pitänyt teettää abortti kun selvisi, että äiti odottas minua mutta äiti ei halunnut tehdä niin. Isän mielestä perheessä oli jo tarpeeksi lapsia koska ennen minua oli syntynyt 4 lasta.

Minkälainen vanhempi kertoo lapselle tämän olleen vahinko ja ei-toivottu???!!! Olen pahoillani puolestasi. Isäsi on ääliö.

• ylös 58
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.