Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6335)
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä olin työharjotelussa tms yhdessä pienessä leipomossa, jonka johtaja oli ilkeä ja selvästi ytimiä myöten paha n. kuusikymppinen nainen.
Akan lempipuuhaa oli haukkua ja näemmä myös kiduttaa työntekijöitään.
Minua ilkkui koska vatsani oli pallomainen,...
Tuo akka kuulostaa joltain avohoidossa olevalta mt- ongelmaiselta narsissilta. Onneksi lähdit.
V'tut tuossa vaiheessa enää mistään te- toimiston sanomisista, järki ja terveys menee jos joutuu kuunnella töissä tuollaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppisenä olin työharjotelussa tms yhdessä pienessä leipomossa, jonka johtaja oli ilkeä ja selvästi ytimiä myöten paha n. kuusikymppinen nainen.
Minua ilkkui koska vatsani oli pallomainen, alkoi mm yhtäkkiä laulaa vieressäni putte possusta ja käkätti kuin noita-akka. Häijy ja hirveä ihminen. Raivosi siitäkin kun en tietenkään ollut yhtä nopea kuin kokeneet työntekijät siellä. Ton puttepossulaulu-pilkan jälkeen muuten sain tarpeekseni ja riisuin esiliinan ja lähdin sieltä, se akka oli ihmeissään ja taisi jotain uhkailla vielä kun tiesi että oon työkkärin kurssilainen, minulle oli ihan sama mitä työkkärissä sanotaan siinä vaiheessa.Yksi mistä se mielipuoli mulle raivosi oli mm. siitä etten pystynyt käsittelemään tulikuumia peltejä paljain käsin. Miettikää. Tein väärin kun käytin patakintaita.
Tapahtuiko Kotkassa? :D
Asiakaspalvelun ammattilainen kirjoitti:
Sattuipa sopivaan väliin silmille tämäkin lanka, kun juuri jokunen viikko sitten töissä sattui tilanne joka sopii tänne kuin valettu :D
Olen PK-seudulla töissä eräässä liikuntahallissa ja meillä on hinnastossa tietyille erityisryhmille alennuksia kuten varmaan suurimmassa osassa Suomen liikuntahalleja on tapana. Eli siis esim. opiskelijoille, työttömille jne annetaan alennusta vuoroista ja kuntosalikorteista todistusta vastaan.
Yleensä näitä todistuksia kysellään ekalla kerralla kun uusi naama näkyy luukulla, sen jälkeen vain satunnaisesti ikäänkuin "pistarin" omaisesti, mutta ei joka kerta.
Ihan yleinen käytäntö on myös, että vaikka ei olisi uudella asiakkaalla todistusta juuri sillä hetkellä esittää, päästetään silti sillä alennetulla hinnalla vuorolle ja ohjeistetaan ottamaan laput ensi kerralla mukaan sitten.
Tässä tosiaan hiljattain tietty vakkari tuli luukulle normi tapaan ja tyrkytti sitä opiskelijoille ymv ryhmille tarkoitettua, alennettua sisäänpääsymaksua mulle. Päätin sitten kysyä tyypiltä todistusta, joka oikeuttaa tähän hinnanalennukseen koska mun muistin mukaan siltä ei olla aiemmin kyselty mitään ja kaveri tosiaan käynyt viikottain pitkän aikaa meillä.
Ilmeisesti jonkinlainen hämmennyksen sekainen vihan tunne valtasi tyypin, koska ei ensin saanut sanotuksi muuta kuin, että "ei multa aiemmin ole mitään kyselty". Tähän totesin sitten, että näin olin itsekin asian tulkinnut ja juuri siksi päätinkin nyt tiedustella onko mitään lappuja/opiskelijakorttia esittää.
Tyyppi sai tämän kysymyksen saattelemana jonkunlaisen hepulin ja alkoi kiihtyneesti tivaamaan ensin mun nimeä, sitten selittämään kuinka mun esimies tuntee sen ja voi "taata", että ei tarvi mitään todistuksia ja lopulta selitti ettei pyydetyn kaltaisia todistuksia ole edes olemassa.... :D
Olin tässä vaiheessa aika hämillään itsekin ja päätin, että koska tilanne meni melko kireäksi niin sanoin sille, että menee nyt vielä vaan tolla alennetulla hinnalla ja ottaa laput sitten ensi kerralla mukaan.
Maksoi sitten vuoronsa ja paineli menemään rivakkaa tahtia.
Seuraavana päivänä aamuvuorossa episodi sai päätöksensä kun asiakkaan äiti soitti mulle ja sanoi, että "hänen lapseltaan ei mitään lappuja tarvitse kysellä ja asia on loppuun käsitelty"... Aha. :X
Suunnilleen nelikymppinen ihminen kyseessä siis :D
N25
Eli epärehelliset pääsevät teillä aina halvemmalla. Ei kovin reilua.
Tasetti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ilkkui koska vatsani oli pallomainen,...Tuo akka kuulostaa joltain avohoidossa olevalta mt- ongelmaiselta narsissilta. Onneksi lähdit.
V'tut tuossa vaiheessa enää mistään te- toimiston sanomisista, järki ja terveys menee jos joutuu kuunnella töissä tuollaisia juttuja.
Juu. Ei siitä muistaakseni tullut mitään karenssia tms minulle, kun kerroin sille kurssin pitäjälle itku kurkussa mitä leipomon touhu oli ollut. Luultavasti jouduin/pääsin toiseen harjottelupaikkaan, en enää muista.
Siihen ainakin hyyty halut ryhtyä leipomotyöläiseksi tai minkäänsortin leipuriksi, mitä aiemmin olin ajatellut että voisi olla minulle sopivaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ilkkui koska vatsani oli pallomainen, alkoi mm yhtäkkiä laulaa vieressäni putte possusta ja käkätti kuin noita-akka. Häijy ja hirveä ihminen. Raivosi siitäkin kun en tietenkään ollut yhtä nopea kuin kokeneet työntekijät siellä. Ton puttepossulaulu-pilkan jälkeen muuten sain tarpeekseni ja riisuin esiliinan ja lähdin sieltä, se akka oli ihmeissään ja taisi jotain uhkailla vielä kun tiesi että oon työkkärin kurssilainen, minulle oli ihan sama mitä työkkärissä sanotaan siinä vaiheessa.Yksi mistä se mielipuoli mulle raivosi oli mm. siitä etten pystynyt käsittelemään tulikuumia peltejä paljain käsin. Miettikää. Tein väärin kun käytin patakintaita.
Tapahtuiko Kotkassa? :D
Ei. Satakunnassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Appivanhemmat kuolivat yli 5v sitten , sisaruksia on 6 , kaksi sisaruksista haluaa pitää kotitilan jakamattomana ja vain heillä on avaimet sinne , lukot heidän toimesta vaihdettu. Jakoa vaativalle veljelle suututtiin , ei vastata puhelimeen , ei s-posti viesteihin. Perintö on lakisääteinen oikeus , mutta sisarukset , joista toinen on asioiden hoitaja .Katkaisivat kaikki välit ja pitävät omaisuuden omassa käytössään.
Miten olisi rikosilmoitus sisarusten pesänkavalluksesta, lakimiehen palkkaaminen tai siviilikanne. Tai kaikki kolme.
No ei tarvitse kuin hakea pesänjakajaa ja -selvittäjää paikkakunnan käräjäoikeudesta. Tämän kulut otetaan ensin pesästä ja loput perinnöstä jaetaan perillisten kesken. Ja ei, ei maksa niin hirveitä kuin aina pelotellaan. Etsi valmiiksi =( kilpailuta) lakimies valmiiksi ,ota suostumus kirjallisena ja esitä käräjäoikeudelle hakemuksessasi.
Nimim. Kokemusta on ja hyvin meni
Eräs tuttavani suuttui MINULLE siitä, kun hänen kissansa kusi kenkäni pilalle.
Olin kylässä tämän tuttavani luona ja jätin normaaliin tapaan kenkäni eteiseen. Kun olin lähdössä kotiin, huomasin, että toinen kengistä oli märkä. Tuttavani kissa oli käynyt sinne lirauttamassa.
En nostanut asiasta meteliä, eihän sille enää mitään voinut.
En vain ymmärrä, miten voi olla mahdollista, että tämä kissan omistaja suuttui minulle kissansa tempusta. Hän muuttui yhtäkkiä tosi töykeäksi minua kohtaan, ikäänkuin koko asia olisi ollut minun syytäni.
Kattia ei näkynyt missään koko iltana, joten en minä ainakaan sitä pelästyttänyt, jotta se olisi kostoksi käynyt lirauttamassa kenkääni.
Kotiin lähdin jäätävissä tunnelmissa, talouspaperia kenkään tungettuna, jotta pääsin kotiin edes kengät jalassa. Roskiinhan ne meni. Tapauksen jälkeen tuo tuttavani ei ottanut minuun mitään yhteyttä, eikä vastannut ikinä enää puheluihini.
No, emme me mitään ylimpiä ystävyksiä olleetkaan.
Tämä on joskus tullut mieleeni tosi outona tapauksena.
En tiedä on "suuttua" oikea kuvaus tälle, mutta mulle on käynyt seuraavasti:
Minä 6v ja velipoika 3v mentiin aikoinaan 90- luvun alussa päivähoitoon ekaa kertaa äidin palattua työelämään. Päikkäreitä me ei kuulemma oltu nukuttu vuosiin (siis pikkuvelikin "lopetti" päikkärit reilun vuoden ikäsenä). Ekana hoitopäivänä oli sitten tullu se pakollisten päikkäreiden aika ja oltiin hoitajalta kysytty, että voidaanko makoilla samassa sängyssä kun kaikki on uutta ja vähän jännää eikä ymmärretty että päivällä pitäs nukkua. Tähän oli hoitaja ymmärtäväisenä suostunut. Iltapäivällä kun äiti oli tullut meitä hakemaan niin toinen hoitaja oli mennyt järkyttyneenä paasaamaan äitille että voiko äiti kuvitella, että lapset pyysi lupaa makoilla samassa sängyssä, että lapsethan kasvaa seksuaalisesti kieroon sellasesta. Ja pahinta oli, että lupa tähän oli myönnetty. Äiti oli ollut niin äimistynyt tästä ettei ollut saanut mitään sanottua. Tämä luvan antanut hoitaja oli kahden kesken äitille pahoitellut toisen hoitajan käytöstä ja sanonut että hoitajalla on "omia näkemyksiä" joissain asioissa. Luojan kiitos tuo inhottava hoitaja ei ollut paljoa meidän kanssa ja muut hoitajat oli ihania ja kivoja:)
Lapsena minulla oli yhden kaverini kanssa hankalaa, koska hän suutahti milloin mistäkin asiasta. Koskaan ei voinut arvata, mistä hän suuttuisi. Asia saattoi olla joku ihan mitätön ja älytön.
Minusta tuli hänen seurassaan aika arka, sillä koko ajan tuntui, että piti olla varuillaan. En voinut olla lainkaan oma itseni, kun piti varoa joka sanaa. Olimme silti aika usein tekemisissä, koska leikkikavereita ei lähistöllä montaakaan asunut.
Sitten tuo kaveri muutti perheensä kanssa pois paikkakunnaltamme isänsä työn takia.
Muistan, miten olin helpottunut, kun hän muutti pois. Tuntui kuin joku taakka olisi pudonnut harteilta. Olin varmaan kärsinyt tilanteesta enemmän kuin tajusinkaan.
Myöhemmin sain uusia kavereita, joiden kanssa oli niin helppoa, tasavertaista ja kivaa olla.
90-luvulla olin kesätöissä siivoojana ja perehdytin toista siivoojaa. Tuli sen verran kiire ettei ehditty pyyhkiä pölyjä yhdestä toimistosta ja sanoin että pyyhitään pölyt seuraavana päivänä että ehditään käydä kaikki asiat läpi . Eiköhän sieltä officesta tullut joku eukko huutamaan kuin hinaaja pölyistä (edellisenä päivänä pyyhitty). Siis naama punaisena huusi. Jäi kyllä hyvin naama mieleen ja noin kymmenen vuotta myöhemmin tunnistin, kun asuttiin naapureina. Vieläkin kylmäsi henkilön käytös. Hän erosi miehestään ja muutti pois ja myöhemmin kuulin että ukko oli kyllästynyt seksittömään liittoon että ehkä oli muitakin ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelun ammattilainen kirjoitti:
Sattuipa sopivaan väliin silmille tämäkin lanka, kun juuri jokunen viikko sitten töissä sattui tilanne joka sopii tänne kuin valettu :D
Olen PK-seudulla töissä eräässä liikuntahallissa...
Eli epärehelliset pääsevät teillä aina halvemmalla. Ei kovin reilua.
Kyllä ja ei.
Itse henk. koht olisin sitä mieltä, että meillä pitäisi olla yhtenäisempi linja, miten noissa tilanteissa toimitaan. Eli ts. kysytään todistus kaikilta, joka ikinen kerta ja mikäli ei ole asianmukaisia dokumentteja esittää, ei erityisryhmille tarkoitettuja alennuksiakaan anneta. Yksinkertaista.
Toisaalta, asiakkaat ovat tyytyväisiä ja tulevat mielellään toisenkin kerran (asianmukaisten papereiden kanssa), kun luovitaan ja joustetaan mikäli joku ei esimerkiksi oikeasti jostain syystä ole tajunnut ko. dokumentteja ottaa mukaan tai on unohtanut ne kotiin.
50/50
PS: Mulla ei meidän työyhteisössä ole natsoja päättää käytännöistä, joten teen vaan niin miten on ohjeistettu/sovittu.
Vähemmästäkin kateellinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä hoidan lapsia ja tällä kyseisellä perheellä olin käynyt noin vuoden verran silloin tällöin. Tähän kuului pianon ja saksan opettaminen. No kerran kun menin niin heillä oli mikro hajonnut, olivat hommanneet uuden, mutta eivät osanneet käyttää sitä. No sattui että olin ostanut meille saman laitteen kuukautta aikaisemmin joten asensin kellot ja näytin miten se toimii.
Tämä nainen sitten raivostui siitä että minulla, alamaisella, oli myös varaa 500€:n mikroon. Syytteli varkaaksi ja vaikka mitä. He maksoivat minulle 60€/h mutta ilmeisesti se ajatus että palkollisella oli varaa samaan mikroon katkaisi aasin selän.
Enkä edes tee tuolla mikrolla muuta kuin poppareita pari kertaa kuussa.
60 euroa tunnissa. Mistä noin mahtavan palkan saa? Lasten katsomisesta ja pianon soiton opettamisesta?
Ei muuta kuin itsekin yrittäjäksi jos luulet että tuosta jää ihmiselle itselleen jotenkin mahtava palkka käteen 😄
-Ex (nainen) suuttui kun pesin kattilan väärällä kädellä
-Ex suuttui kun en valinnut anorakkia kaupasta hänen haluamallaan värillä vaan itse tykkäämälläni
-Ex suuttui joka kerta kun tulin töistä kotiin
-Ex suuttui kun jouduin viikoksi sairaalaan (oli hengenlähtö lähellä). "Teit sen tahallasi".
-Mutsi suuttui kun erosin kirkosta
-Mutsi suuttui kun veljen vaimo kutoi mulle villapaidan (äiti pesi sen sitten tahallaan liian kuumassa)
-Suku suuttui kun en mennyt tätini hautajaisiin. Tosin sain tietää hänen kuolemastaan vasta kolme kuukautta liian myöhään
-Ex suuttui ja syytti minua alkoholistiksi kun hänen isänsä oli taas kotonaan riehunut kännissä
-Ex suuttui ja syytti minua pettäjäksi kun hänen ystävänsä mies oli jäänyt kiinni pettämisestä
-Ex suuttui kun menin venäjän kielen kurssille. "Nyt voit puhua kunnolla huorien kanssa!"
-Veljen vaimo suuttui kun en mennyt exän kanssa heidän luokseen vierailulle. Vv oli ihan varta vasten järjestänyt minulle työkaverinsa kanssa sokkotreffit
-Täti suuttui kun vanhempieni kuoltua ei saanut osuutta minun sisarusteni kanssa hankkimastamme kesämökistä
Uskovainen tyttö raivostui silmittömästi, kun pohdiskelin ääneen historiallisen Jeesuksen olemassaoloa. Naama punaisena kiekui.
tertret kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapullista.
Lapseni oli kaverillaan yökylässä ja illalla tämän kaverin äiti soitti minulle ja käski hakea lapseni pois "viisastelemasta".
Luulin että lapseni on tehnyt jotain sopimatonta siellä, joten heitin samantien verkkarit jalkaan ja menin hakemaan lasta. Perillä selvisi että kyse oli siitä, että olivat tehneet lihapullia ja lapseni kaveri oli ihmetellyt kun taikina ei jäänyt oman lapseni käsiin vaan ainoastaan hänen ja lapseni sanoi että äiti oli käskenyt hieraista käsiin öljyä tai käyttää niitä kylmän veden alla niin taikina ei tartu. Tästä oli tämä lapseni kaverin äiti niin loukkaantunut. Kun olin kotona tytön kanssa lihapullia tehtäessä neuvonut miten taikina ei tartu käsiin. En edes tiennyt että he olivat lihapullia tekemässä, tyttö oli tuon poiminut kun teimme yhdessä lihapullia tehneet. Ei kuulemma tarvinnut tulla heidän kotiinsa pätemään (ilmeisesti tyttäreni muodossa). Tosi ikävä juttu. Tytöt olivat hyviä kavereita ja viettivät paljon aikaa yhdessä ja nyt tuo rajoittuu koulussa olo aikaan.
Ei voi olla noin hauras ego aikuisella ihmisellä, voi hyvää päivää :D Lapsiltakin voi joskus oppia asioita.
Lapsilta oppii todella paljon kun vaan osaa kuunnella!
Olin kaverilla kylässä viikonlopun ja kysyin jo valmiiksi voiko hän auttaa rasvaamaan selkäni, koska minulla oli ollut paha ihottuma, joka oli onneksi jo paranemassa. Kaverille asia oli ok ja auttoikin minua ekana iltana ongelmitta. Seuraavana iltana kysyi kokeilisinko yhtä voidetta, joka oli auttanut hänellä vähän kaikkiin iho-ongelmiin, mutta kieltäydyin, koska allergiat. No kaverini rasvasi selkäni ja hetken päästä alkoi polttelu. Kysyin mitä hän oikein selkääni laittoi ja vastaus oli jokin luonnonkosmetiinkan ihmevoide ja kun viimeinkin sain purkin käsiini ja incin luettua niin pääaineena oli lanoliini eli lampaan villarasva ja pahin allergisoija minulle. Siinä vaiheessa selkä oli jo punainen ja olin hajota kutinan vuoksi; selän pesu, antihistamiinia naamaan ja soitto päivystysapuun. Lääkäri reissu siitä tuli sitten iltamyöhään.
Kun palasin kaverin luo, laukkuni oli pakattu ja minulle ilmoitettiin että saan lähteä kotiini. Tilasin sitten taksin, enkä tänä päivänäkään tiedä, miksi minulle suututtiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin kaverilla kylässä viikonlopun ja kysyin jo valmiiksi voiko hän auttaa rasvaamaan selkäni, koska minulla oli ollut paha ihottuma, joka oli onneksi jo paranemassa. Kaverille asia oli ok ja auttoikin minua ekana iltana ongelmitta. Seuraavana iltana kysyi kokeilisinko yhtä voidetta, joka oli auttanut hänellä vähän kaikkiin iho-ongelmiin, mutta kieltäydyin, koska allergiat. No kaverini rasvasi selkäni ja hetken päästä alkoi polttelu. Kysyin mitä hän oikein selkääni laittoi ja vastaus oli jokin luonnonkosmetiinkan ihmevoide ja kun viimeinkin sain purkin käsiini ja incin luettua niin pääaineena oli lanoliini eli lampaan villarasva ja pahin allergisoija minulle. Siinä vaiheessa selkä oli jo punainen ja olin hajota kutinan vuoksi; selän pesu, antihistamiinia naamaan ja soitto päivystysapuun. Lääkäri reissu siitä tuli sitten iltamyöhään.
Kun palasin kaverin luo, laukkuni oli pakattu ja minulle ilmoitettiin että saan lähteä kotiini. Tilasin sitten taksin, enkä tänä päivänäkään tiedä, miksi minulle suututtiin.
No jotkut ihmiset ovat sellaisia että kun mokaavat, tekevät virheen ja nolostuvat niin eivät osaa pyytää anteeksi vaan naamioivat sen nolouden ja häpeän suuttumukseksi. Varmaan kielii huonosta itsetunnosta tms. Tuossa aikaisemmin oli sama tilanne kirjoituksessa missä kissa pissasi vierailijan kenkään ja kissan omistaja suuttui vierailijalle.
Kumpa oppisivat vaan reilusti pyytämään anteeksi virheitään. Ei se niin vaikeaa ole.
Kaverini suuttui koska en hylännyt elämästäni harrastuspohjaista kaveripiiriä johon hän oli aiemmin kuulunut mutta sitten jättäytynyt pois ja lopettanut pitämästä yhteyttä näihin. Puhui heistä tosi katkeraan sävyyn ts. happamia sanoi kettu.
Antoi ymmärtää että mulla on kaksi vaihtoehtoa, ei ollut vaikea päätös että kenet tiputin omasta elämästäni pois. Aika naurettavaa kuvitella että joku voisi toisen puolesta päättää että sä et oo enää noiden kaveri kun mäkään en oo.
Vierailija kirjoitti:
Uskovainen tyttö raivostui silmittömästi, kun pohdiskelin ääneen historiallisen Jeesuksen olemassaoloa. Naama punaisena kiekui.
toi on vielä pientä jos menet vihervasemmistolle puhumaan kuudesta miljoonasta juutalaisesta, ei sen pyhempää asiaa olekkaan ja hulluraivokohtaus iskee välittömästi
Sisar suuttui, kun blokkasin sen jossain Twitterissä. Twitter on tietääkseni joku sivusto, mistä Trumppi puolestaan blokattiin. Ei tullut mieleensä, että on saman nimisiä on olemassa. plaah.