Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Mieheni Mikon exä Maija suuttui siitä, kun hänen avopuolisonsa Pertti jätti hänet. Maija oli sitä mieltä, että minä olin aiheuttanut eron. Maijan ja Mikon aikuinen lapsi Sami kun oli meillä käymässä silloin, kun Pertti jätti Maijan. Jos Sami ei olisi ollut meillä kylässä (koska olin tietysti juonitellut ja pyytänyt Samin käymään ihan vain siksi, että Pertti jättäisi Maijan), olisi Sami mennyt äitinsä Maijan luo kylään. Tuolloin Pertti ei olisi jättänyt Maijaa.
Ja tämähän kaikki oli minun syytäni.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni Mikon exä Maija suuttui siitä, kun hänen avopuolisonsa Pertti jätti hänet. Maija oli sitä mieltä, että minä olin aiheuttanut eron. Maijan ja Mikon aikuinen lapsi Sami kun oli meillä käymässä silloin, kun Pertti jätti Maijan. Jos Sami ei olisi ollut meillä kylässä (koska olin tietysti juonitellut ja pyytänyt Samin käymään ihan vain siksi, että Pertti jättäisi Maijan), olisi Sami mennyt äitinsä Maijan luo kylään. Tuolloin Pertti ei olisi jättänyt Maijaa.
Erohan on tietenkin ikävää, mutta minä nyt vaan hymyilen tässä tätä logiikkaa.
Meillä on ollut tapa lainata naapurin lapiota välillä ja se on ollu hälle ok. No Kerra vahingossa meni lapio rikki joten ukko osti naapurille uuden. Naapuri ei suuttunut siitä et vanha meni rikki vaa siitä et sai vanhan puuvartisten tilalle Fiskarsin hyvän lapion.
Naapurin nuori nainen neuvoi minulle rivariin muutettuani lämminvesivaraajan oikeat lämpöasetukset ja muutkin talosta vakiona löytyvät equiptmentit, elikkäs optiot (mm. kotona/poissa -kytkimen ja miksi sitä ei oikeastaan kannattaisi käyttää). Tästäkös vanha juoppoukko naapuri, joka asui tuon naisen toisena seinänaapurina, hermostui. Tuli aamulla huutamaan jostain kiertävistä talonmiehen hommista, joita en tehnyt hänen mieleisellään tavalla ts. kolannut jotain kahden millin lumikerrosta heti kun oli satanut ym. blaa blaa kun olin menossa autokatokseen autolleni. Luuli vissiin, että oltiin pantu. Oltaisiinkin, niin olisi edes jotain kerrottavaa mielikuvituslapsenlapsille.
Olin ollut töissä yrityksessä, missä oli huono työilmapiiri ja ei minkäänlaista me-henkeä.
Esimies suuttui, kun irtisanouduin ja lähdin saman alan töihin toiseen yritykseen. Sanoi vaan puhelimessa että, "Ei niitä asioita kuules tällä tavoilla hoideta, että lähdetään muualle töihin".
Jaa. Ei kaduta muuuten lähtö ollenkaan. Oikea päätös oli yrityksen vaihto :D
eer kirjoitti:
Olin ollut töissä yrityksessä, missä oli huono työilmapiiri ja ei minkäänlaista me-henkeä.
Esimies suuttui, kun irtisanouduin ja lähdin saman alan töihin toiseen yritykseen. Sanoi vaan puhelimessa että, "Ei niitä asioita kuules tällä tavoilla hoideta, että lähdetään muualle töihin".
Jaa. Ei kaduta muuuten lähtö ollenkaan. Oikea päätös oli yrityksen vaihto :D
Juuri tuohan on oikea tapa hoitaa asiat, kun siitä keskustelemisesta ei koskaan seuraa mitään hyvää. Aina on näin tehty-asennetta on vaikea ellei mahdoton muuttaa. Teit ihan oikein.
Huokaisin ylimielisesti mieheni mielestä
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ihmiset ilmeisesti yliarvioivat oman merkityksensä muiden elämässä.
Oudoin tilanne missä itselleni on suututtu on kun opiskeluaikoina miespuolinen tuttavani loukkaantui verisesti kun kuuli minun seurustelevan. Oltiin tunnettu koulussa ehkä puolisen vuotta ja juteltiin noin kerran viikossa tai jopa harvemmin. Muutama kaverini epäili jo aiemmin, että kyseinen mies tykkää minusta, mutta koska oltiin niin harvoin tekemisissä en itse tajunnut asiaa.
Kerran sitten koulusta kotiin matkalla törmättiin miehen kanssa ja vaihdettiin kuulumisia. Kerroin kevään olleen kiireellinen koulun, harrastusten ja hiljattain alkaneen parisuhteen takia. Poikaystävän mainittuani miehen ilme musteni ja hän oli selvästi raivoissaan kysellen “ohimennen” lisää uudesta kumppanistani. Tajusin tuolloin viimein itsekin, että mies oli ilmeisesti ollut ihastunut minuun kun oli niin vihainen. Olin kuitenkin aika hämmentynyt enkä tiennyt mitä sanoa kun mies ei ollut koskaan tuonut tunteitaan mitenkään esille, ei edes kyseisessä tilanteessa, eikä tehnyt minkäänlaista aloitetta. Lisäksi mies yritti alkaa arvostella poikaystävääni ja vihjailla hänen olevan mm. naismainen siksi, että poikaystäväni piti ruuanlaitosta. : D
Keskustelun jälkeen mies mökötti minulle noin viikon niin ja aina kun näin hänet koulussa hän tuijotti minua intensiivisesti vihaisen näköisenä. Koin tämän vähän pelottavana, mutta myös aika ärsyttävänä... Enhän ollut edes tietänyt hänen pitävän minusta enkä muutenkaan ollut tehnyt mitään väärää! Kai mies oli ajatellut, että meillä oli ollut romanssi pikkuhiljaa kehitteillä ja tunsi olonsa petetyksi.
Oltiin kaverin kanssa suunniteltu lomareissua jo melko kauan, sinä aamuna kun sinne piti lähteä koirani kuitenkin sairastui vakavasti(vatsalaukun kierymä) ja oli pakko kiidättää päivystävälle eläinlääkärille. Soitin eläinlääkäriltä kaverille ja selostin tilanteen että nyt on näin ja mun on ihan pakko perua. Suuttui sitten siitä kun minä sekä koirani pilasimme unelmaloman.
Kerroin täällä erään imeläkakkujutun. Juttu tyrehtyi kuitenkin siihen, etten osannut kirjoittaa suomea erään kommentoijan mielestä.
En siis uskalla kirjoittaa mitään, ennen kuin olen opetellut täydellisen suomen kielen.
Vierailija kirjoitti:
Ex mies suuttui tässä pari kuukautta sitten kun tulin kipeäksi. Hän oli yhtäkkiä päättänyt järjestää miespuolisille kavereilleen illanistujaiset ja oli olettanut että kokkaisin ja leipoisin sinne sekä "olisin kuin palvelija" kyllä, kuulitte oikein. Kun sit kerroin tullessani kotiin ja hänen sanoessaan että sun pitää tehdä ruokaa ja leipoa ym että jouduin lähtemään töistä kesken kun iski todella paha mahatauti ja oksentelin, hän suuttui ja polki jalkaansa lattiaan. Raivosi niin että kämppä raikasi ja syytti että "teit tuon tahallasi" joo aivan tahallani oksennan töissä pomon jalkoihin ja poden tätä tautia ja kun en kuitenkaan edes ollut tietoinen että mun olisi pitänyt joku ns palvelija olla. Ei ole syyttä ex enään, teki muitakin asioita.
Ei ole syyttä ex enää? Mikä ihme sai sinut palaamaan takaisin yhteen?
Vierailija kirjoitti:
Mummu joka on aina ollut kova leipomaan raivostui pari viikkoa sitten kun kerroin että mulla on todettu keliakia sekä laktoosi-intorelanssi. Hoki vain koko ajan että 'ei se sairas ole vaan päätät itse ettet syö viljaa. kehtaatkin vanhan ihmisen sydämen rikkoa. syö nyt tai mummu on surullinen eikä tykkää susta enään' ja kuitenkin olen yli 20. Eli siis hänen mielestään teeskentelen ym koska gluteiinittomuus ja laktoosittomuus on nykyään 'trendi/vaihe' ja että mun pitäisi syödä sitä laktoositonta ja ei gluteenitonta ja saada kamalat vatsavaivat ja ihottuma jotten 'särkisi' hänen sydäntään. Huoh 😒
Siis mummolle oli sitten kuitenkin se laktoosittomuus ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummu joka on aina ollut kova leipomaan raivostui pari viikkoa sitten kun kerroin että mulla on todettu keliakia sekä laktoosi-intorelanssi. Hoki vain koko ajan että 'ei se sairas ole vaan päätät itse ettet syö viljaa. kehtaatkin vanhan ihmisen sydämen rikkoa. syö nyt tai mummu on surullinen eikä tykkää susta enään' ja kuitenkin olen yli 20. Eli siis hänen mielestään teeskentelen ym koska gluteiinittomuus ja laktoosittomuus on nykyään 'trendi/vaihe' ja että mun pitäisi syödä sitä laktoositonta ja ei gluteenitonta ja saada kamalat vatsavaivat ja ihottuma jotten 'särkisi' hänen sydäntään. Huoh 😒
Siis mummolle oli sitten kuitenkin se laktoosittomuus ok?
Laktoosittomuuden käsite tuntuu olevan joillekin vaikea. On kuultu esim termi ”vähälaktoositon”. Mitä lie sitten tarkoittaakin? Laktoosia hieman poistettu?
Asetuin ehdolle vaaleissa. Vastaehdokas raivostui silmittömästi.
Vierailija kirjoitti:
Kerroin täällä erään imeläkakkujutun. Juttu tyrehtyi kuitenkin siihen, etten osannut kirjoittaa suomea erään kommentoijan mielestä.
En siis uskalla kirjoittaa mitään, ennen kuin olen opetellut täydellisen suomen kielen.
Muistankin tämän jutun toisesta ketjusta. Tälle kirjoittajalle ei siis kukaan huomauttanut kirjoitusvirheistä, ennen kuin hän itse ryhtyi vaatimaan selitystä saamilleen alapeukuille. Lopulta joku ihan neutraalisti vastasi alapeukuttaneensa koska viesti oli täynnä virheitä, ja siitäpä vasta riemu repesi ja tämä lainaamani "imeläkakkutyyppi" kiukutteli asiasta sivukaupalla, kunnes koko ketju tyrehtyi siihen. Hänelle ei siis kukaan suuttunut, vaan hän itse suuttui saatuaan vastauksen kysymykseensä :D Muistaako joku mikä ketju tuo oli?
Siis ihan kaikki myötätuntoni tahattomasti lapsettomia kohtaan, mutta jotkut heistä kyllä suuttuvat joka ikisestä asiasta joka jotenkin liittyy lapsiin. Eräs mm. suuttui kun hänen ystävänsä oli raskaana, koska tämä ystävä ei ollut aiemmin hänelle tästä maininnut että voisi haluta kohta lapsia. Se kuulemma loukkasi häntä, kun hän olisi pitänyt tähän valmistella.
Raskauksista tämän saman ihmisen kuullen ei saa puhua, mikä on hieman epäreilua myös niille jotka ovat sitä ekaansa saamassa ja heilläkin ollut pitkä ja vaikea polku edes siihen raskauteen asti.
Mistään vaikeuksista ja ongelmista raskauksissa, synnytyksessä tai lapsien kanssa ei missään nimessä saa puhua, niistä vasta suututaankin ja verisesti. Ihan hirveän hankala tämmöisen ihmisen kanssa sitten puhua mistään, hän toki saa esim. toisten työttömyydestä tai ylipainosta v*ttuilla sen minkä kerkeää. En ole edes uskaltanut mainita näistä, olen vain oikeastaan katkaissut kaikki yhteydet ko.henkilöön.
Minulle on suututtu mitä erikoisimmista aiheista.
Alkuun tulee mieleen se, että astiat ovat olleet tiskipöydällä väärässä järjestyksessä josta syystä on nostettu kauhea meteli? Todella outoa..
Olen kuulemma myös kävellyt väärällä tavalla, seiniä pitkin niinkuin haamu( ? öö) sekä syönyt ruokaa liian äänekkäästi (vaikka en ole kyllä suutani kyllä syödessä pahemmin aukonut, ns. mässyttänyt)
Nämä nyt äkkiseltään tuli mieleen, kommentoin vielä lisää kun palautuu mieleen :D
Tulin raskaaksi ja sain keskenmenon. Tavallaan ymmärrän, tavallaan en. Läheisellä kaverilla on monen vuoden epäselvää lapsettomuutta taustalla ja koko kaveriporukka on sitten hänen pyynnöstään sopinut, ettei mitään vauvahehkutuksia ja tämmöistä.
No, kaveri päätti tässä sitten jossain välissä, että nyt järjestetään kovan luokan 30-v bileet hänelle ja ryypätä piti auringonnousun asti. Tarjouduin kuskiksi, kun juoda en voisi ja kaveri hoksasikin heti, että olen raskaana. Suuttui aivan kamalasti. Oli mulle puhumatta pari viikkoa.
Sain keskenmenon, joka päätyi kaavintaan. Lähetin vielä sairaalasta kaverille viestin, et ohi on. Sen jälkeen kaveri kyllä pyysi käytöstään anteeksi.