Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anna-Maija on taas Iltasanomissa

Vierailija
05.01.2019 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005955364.html

Susanna Kosken kanssa keväällä vastaikkain joutunut Anna-Maija on taas Iltasanomissa. Luin artikkelin, ja mieleen nousi paljon kysymyksiä.

- Mistä se 100€ sitten tuli, jos sitä ei edes ollut, ja Anna-Maija pääsi kuntoutukseen? Miksi hän ei kysellyt kyytiä?

- Kuka maksoi muuttofirman, jos Anna-Maija kerran käy leipäjonossa?

- Miksi se tytär (tai kukaan muu) ei ole avannut niitä muuttolaatikoita? Miksi ne vain on avaamattomina nurkassa ja miksi se edes piti mainita?

- Jos Anna-Maija on jo vuosia seilannut tukiviidakossa, miten se tuli niin yllätyksenä että vuoroviikkoasumista ei oteta huomioon samalla tavalla kuin jos olisi yh?

Yhtään ilkeilemättä, nämä nousi ensimmäisenä mieleen kun tuon artikkelin luki.

Kommentit (281)

Vierailija
1/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen tuo tyttö on?

Ja sairaampikin voi purkaa muuttolaatikot vähitellen rompe kerrallaan tai hankkii kamun apuun

Vierailija
2/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö on 13 vuotias ja lisäksi 2 vanhempaa lasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ne lapset auta?

Vierailija
4/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorin lapsista isokokoinen teini ja kaksi vanhempaa lasta jo aikuisia ja kukaan heistä ei voi purkaa niitä muuttolaattikoita tai ne aikuiset lapset heittää äitille satasta?

Vierailija
5/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorin lapsista isokokoinen teini ja kaksi vanhempaa lasta jo aikuisia ja kukaan heistä ei voi purkaa niitä muuttolaattikoita tai ne aikuiset lapset heittää äitille satasta?

Tai viedä äitiä kuntoutukseen? 

Vierailija
6/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi: "Edellisenä yönä hän heräsi kipuihin kolme kertaa, vaikka särkylääkkeitä kuluu maksimimäärä. Aamulla hän nousi laittamaan tyttärelleen aamupalaa ja lähettämään tämän kouluun."

13-vuotias ei osaa itse ottaa aamupalaa ja lähteä kouluun ilman että kipuilevan äidin pitää nousta aikaisin aamulla?

Miksi tämä 13-vuotias ei pura muuttolaatikoita? Vaikka yhtä tavaraa kerrallaan?

Vierailija
7/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäätään muuttopalvelun käyttäminen... ei herrajumala. Taino kait ton on pakko kun sukulaiset ovat hyljänneet ihmisjätteen ja kavereita ei ole. 

No niinpä. Muutto pari kerrosta alemmas samassa talossa. Ei tulis mieleenkään!

Vierailija
8/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut Kelan asiakkaana lähes 6 vuotta. Minulla ei ole koskaan ollut A-M:n kaltaisia ongelmia etuuksien saamisessa tai asioiden hoitamisessa. Ohjeet ovat selkeät, tuet ovat tulleet ajallaan ja homma on pyörinyt juuri niin kuin pitääkin. En ymmärrä sitä, että jotkut joutuvat jatkuvasti taistelemaan saadakseen jotain, koska silloin käy mielessä, että se taisteltava asia ei oikeastaan edes kuulu heille, kunhan kokeilevat kepillä jäätä.

TUo kuntoutukseen meno olisi hoitunut kuntoutuksen ensimmäisenä päivänä pienenä myöhästymisenä. Ai niin, silloin olisi jäänyt aloituksen pullakahvit saamatta.

Lisäksi ainakaan minä en ole vielä tavannut muuttofirmaa, joka purkaa tavarat kaappeihin. Varmaan sellainen palvelu on olemassa, mutta mistä ihmeestä se muuttomies tietää, haluanko kesäverhot sijoitettavaksi vaatehuoneen ylä- vai alahyllylle talven ajaksi. On eri asia pakata vaatehuoneen sisältö laatikkoihin kuin purkaa ne laatikot muuttajan mieltymysten mukaisesti.

Vierailija
9/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt pahoittako kukaan mieltä, mutta jo silloin viime keväänä kun hän tuli esiin tämän ongelmansa kanssa niin mietin, että kyseessä on kyllä myös laiskuutta ja elämänhallinan ongelmia. Lapset kasvatettu samanlaisiksi niin eihän ne nyt isot tee edes aamupalaa saati pura muuttolaatikoita. Ruoka ostetaan varmaan eineksinä kun ei kukaan jaksa laittaa ja sehän tiedetään kuinka kallista se on. Tietokonetta ei ymmärtänyt itse hakea käytettynä kun uusi olisi pitänyt saada ja muutenkin, jutussa että vaikka lapsi on isällä vuoroviikoin niin jotain tavaraa pitäisi silti ostella siis what?

Vierailija
10/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä köyhyyden ja kurjuuden esimerkkitapaukset on aina tollaisia, jotka vaativat täyttä palvelua, eivätkä ole itse valmiita tekemään mitään?

Laittaisi sen lapsen tekemään itse aamupalansa ja sen sijaan vaikka tyhjentäisi muuttolaatikoita yhden tavaran päivävauhtia.

Vierailija
11/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali 13-vuotias kyllä laittaa itse aamupalansa ja osaa auttaa muutossa jne.

Jutussahan kerrotaan että lastensuojelukin on kuvioissa, mikä kielii ettei se vanhemmuuskaan ihan hallussa ole.

Lapsihan oli kevään kuvissa likaisen ja hoitamattoman näköinen. Tukka rasvainen jne.

Vierailija
12/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän mennä mammt Anna-Maijan avuksi purkamaan ne laatikot, joista hän ei itse pysty ottamaan tavaroita esille! Niiden on oltava jotain erityisen painavia, jos se 13v lapsikaan ei pysty laatikoista tavaraa ottamaan esille ja muuttofirma on jättänyt työnsä puolitiehen. Viedään samalla keitettyä porkkanaa ja muutama kurkunpalanen, että saa syötäväkseen muutakin kuin mausteisia ruokia.

Vierailija
13/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti en joudu itse koskaan tuollaiseen tilaan. 

Vierailija
14/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa muuton halvempaan asuntoon. Lapsilla ehkä ei ajokorttia. Kuntoutuslaitos lienee julkisten saavuttamattomissa.

Ja aikuiset lapset ei vo antaa 50 euroa per nuppi äitilleen? Vaan sekin pitää kaivaa veronmaksajilta.

Ne on varmaan opiskelijoita. Syntyneet kuitenkin joskus 90-luvun loppupuolella. Pitääkö ottaa lainaa, että voi maksaa mamman taksin?

Vierailija
15/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kela maksaa muuton halvempaan asuntoon. Lapsilla ehkä ei ajokorttia. Kuntoutuslaitos lienee julkisten saavuttamattomissa.

Ja aikuiset lapset ei vo antaa 50 euroa per nuppi äitilleen? Vaan sekin pitää kaivaa veronmaksajilta.

Ne on varmaan opiskelijoita. Syntyneet kuitenkin joskus 90-luvun loppupuolella. Pitääkö ottaa lainaa, että voi maksaa mamman taksin?

Mistä niin päättelet? Yhtä hycin ne voi olla kolmekymppisiä jo. Äitikin käy kuudettakymmentä.

Olen itse leskiäidin tytär ja kyl ihan opiskellessakin heltisi se viiskymppinen.

Vierailija
16/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle taas tulee mieleen; Taitaa yrittää kerätä vaan rahaa tuntemattomilta, ns. lahjoituksena kun itkee iltapäivälehtien sivuilla. toivottavasti Kela haistaa tämän ja vaatii tarkat tilit naisen rahoista....

Vierailija
17/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi tämän naisen elämää retostellaan iltaroskassa. Tyyppiesimerkki elämänhallinnan puutteesta ja tietynlaisesta opitusta avuttomuudesta. Eikä varmasti muokkaa mielipiteitä ainakaan siihen suuntaan, että turvaverkko olisi hyvä asia.

Vierailija
18/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuskortti esitetty!

Minä ainakin säälin tätä ihmistä, mutta ihmettelen miksei kukaan lapsista voi purkaa muuttolaatikoita tai nuorimmainen tehdä itse aamupalaa (jos ei ole erityislapsi). Ketään tuttua ei siis ole, joka olisi voinut vaikka parillakympillä heittää kuntoutukseen? Kyllä on tosiaan vaikeaa kaikki. Ei käy kateeksi.

Vierailija
19/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo, että Anna-Maija kitisee sitä, kun Kela hoitaa myös toimeentulotuen, kertoo siitä, että hän osasi kietoa sossun virkailijat pikkusormensa ympärille.

Entäs se tietokone? Hänhän ilmoitti tarvisetsevansa töitä varten tietoneen?

Vierailija
20/281 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voitte olla noin kateellisia syrjäytyneelle ihmiselle?? Noloa.

Miksi tämä kateuskortti pitää aina vetää esiin? Kukaan ei varmastikaan ole kateellinen huono-osaisille, mieti nyt vähän. Pahantahtoisuutta voi toki joissain kommenteissa olla taustalla, mutta se ei ole sama asia kuin kateus. Mutta luulisin, että näissä keskusteluissa päällimmäisenä on ihan puhdas ihmettely (tässäkin tarinassa on joitain epäloogisia kohtia) ja toisaalta myös mielenkiinto sitä kohtaan, millaista elämää verorahoilla elävät viettävät.

Ketju on lukittu.