Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttönimi takaisin eron jälkeen? ov

Vierailija
20.07.2008 |

Onko kukaan tehnyt näin?Jotenkin tuntuisi hyvältä olla taas se mikä oli joskus.....

Onko miten vaativa ja hankala "prosessi"?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 42 ja ilmeisesti olen kykenemätön saamaan enää lapsia. ap

Vierailija
22/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole järkevin heille, jotka vaihtavat identiteettiä miehen mukaan.

Mitä sitä turhaa tyttönimeä haalimaan. Uusi mies - uusi nimi ja lapset sitten isien mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on jotenkin täysin mahdotonta ymmärtää näitä ex-puolisonsa nimen pitäjiä, ei suinkaan sen tyttönimen takaisin ottajia.

Miten kenenkään itsetunto kestää pitää ex-puolison nimeä. Sanoi nimilaki mitä tahansa, niin koen "naidun" nimen olevan vaan lainassa niin kauan kuin liitto kestää. Ja kun liitto loppuu, niin loppuu myös oikeus ex-puolison nimeen - oli sitten jättäjä tai jätetty.

Tyttönimi tai paremminkin syntymänimi on ainoa reilu vaihtoehto naimattomalle riippumatta siitä kuinka nätti tahi harvinainen nimi sillä entisellä oli, tai millä nimellä lapset ovat (se kun on heidän syntymänimensä), tai kuinka ruma ja yleinen se tyttönimi onkaan.

Ihme sakkia.

Vierailija
24/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksuimmasta kommentista tässä ketjussa,juuri tuota mäkin hain:)ap

Vierailija
25/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttönimesi perheen sukunimenä... miksi et ottaisi uuden miehesi sukunimeä, kun hänelle lapsenkin teet?

Vierailija
26/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kuulemma ole vaikeaa ollenkaan

Vierailija
27/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eroaa? Sehän se vasta kypsymätöntä olisi että ajattelisi ettei elämänmuutokset vaikuta minäkuvaani mitenkään.......

ihme porukkaa täällä!

vaihda ihmeessä.

Vierailija
28/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sukunimi olisi mikä:)

Täällä on vaan nykyään tällainen lynkkausmentaliteetti koko ajan. ap

Vierailija
29/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti kun se oli mahdollista. Syy oli se etten pitänyt ex-nimestäni, ja tunne siitä että kuulun nimen kautta exän sukuun ahdisti.

Ei se mikään työläs homma ollut. Käynti maistraatissa ja sitten korttien vaihdot.

Ja kun menin uusiin naimisiin, en enää vaihtanut nimeä. Hautakivessäni tulee olemaan vain tyttönimeni.

Vierailija
30/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nimi naista pahenna. Eihän koirienkaan nimeä aina vaihdeta, jos ne annetaan tai myydään uuteen kotiin, miksi sitten akan pitäisi nimensä vaihtaa.

Vierailija
31/31 |
20.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isommilla lapsilla on mun tyttönimi sukunimenään ja mulla on uuden miehen sukunimi. Yhteisellä lapsella on isänsä sukunimi. Meillä on äiti ja lapset vaihtaneet sukunimiä, mutta harvoinpa meillä samaa sukunimeä on ollut.

Hei... nimiä ne vaan on. Eikä muuta väliä, kunhan ei ex:n nimi ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi seitsemän