Tyttönimi takaisin eron jälkeen? ov
Onko kukaan tehnyt näin?Jotenkin tuntuisi hyvältä olla taas se mikä oli joskus.....
Onko miten vaativa ja hankala "prosessi"?
Kommentit (31)
identiteettiään vaihdella noin. Kannattaa kasvaa aikuiseksi ennen kuin avioituu ylipäätään.
Pidin ex-miehen nimen, jotta mulla olis lasten kanssa sama sukunimi. Nyt olen kuitenki miettinyt, että jos ottaisinkin tyttönimeni takaisin. Se kun on aika harvinainenkin. Olen uudessa suhteessa ja jos meille tulee lapsi, niin ajattelin, että vaihdan sukunimeni silloin takaisin tyttönimeeni.
isänsä "niminen"mut mä ottaisin vanhan nimeni takaisin,niitäkään ei ole paljon,ja ajattelin sillä olevan myös "terapeuttisia" vaikutuksia.ap
sieltä tulee vahvistus,kun sukunimi tulee voimaan.
Syy miksi tein näin oli se, että meillä ei ollut lapsia, joiden takia ehkä olisin ollut mieheni ja lasteni nimellä eronkin jälkeen, ehkä.
Totean myös, ettei sukunimen muutos mitään identiteettiä takaisin tuo, ja miksi edes haluaisit palata johonkin vanhaan? Näistä asioista on hyvä oppia jotain, ja mennä eteenpäin!
että haluaisit olla "se mikä joskus"...
Että itsehän sinä identiteetin ja sukunimen yhdistit.
tyttönimesi perheen sukunimenä... miksi et ottaisi uuden miehesi sukunimeä, kun hänelle lapsenkin teet?
vaikutusta on mihinkään, tai ainakin haet terapeuttista vaikutusta jostin ihan ulkokohtaisesta asiasta.
mutta maksaa kun uusit ajokortin, kelakortin, pankkikortit yms.
ja olen katunut tosi paljon! Olisin paljon mieluummin samaa sukunimeä kuin lapset, mutta suutuksissani vaihdoin sen omaani... En sitten tiedä, että olisiko mahdollista ottaa uudelleen käyttöön naimisissa ollessa ollut sukunimi! Tietääkö joku?
joten harkitsen että vaihtaisin nyt eron jälkeen nimen johonkin ihan muuhun. Symbolisesti en halua palata isäni tyttäreksi. Lapset saavat vaihtaa sukunimen myös, exä ei vastusta, ainoa ehto etten sitten enää vaihda vaan pysyn samalla nimellä lasten kanssa.
tyttönimesi perheen sukunimenä... miksi et ottaisi uuden miehesi sukunimeä, kun hänelle lapsenkin teet?
Siks kun en halua!
Pitääkä vanha ajokortti, Kela-kortti jne. antaa pois kun avioituessaan vaihtaa nimen? Eikö niitä siis voi ottaa takaisin käyttöön, jos palaa käyttämään alkuperäistä nimeään?
hauska katsella vanhoja passikuvia. vanhoissa passeissani on myös paljon leimoja, eräänlainen matkamuisto siis ;)
ollut eroamassakaan ja kas kummaa, erosit.
nyt ihan asiallisesta kysymyksestä on taas saanut vaikka mitä vastauksia.En silti säästänyt vanhoja pankki ym-kortteja,enkä passia(olin naimisissa 15 vuotta).ap,joka tekee nyt sit jotain välitilinpäätöstä elämässään ihan ilman teidän apua.kiitos asiallisista vastauksista asiallisille ihmisille:)
ettet hanki lisää lapsia? Oletko 50-vuotias?
Avioliitto oli lapseton ja eksäni sukunimi oli ruma (en koskaan viihtynyt siinä ja etunimen kanssa kuulosti tosi kauhealta yhdessä).
Ihan nätisti kysyin,ja tällasta paskaa tulee vastaukseksi;(