Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asumisen hintaa vääristävä asumistuki tulisi lakkauttaa!

Vierailija
04.01.2019 |

Yläpeukuta tähän, jos olet samaa mieltä. Alapeukuta, jos olet vastakkaista mieltä. Itse yläpeukutan, koska maksan itse ja asun köyhemmin kuin asuntotuen saaja. Olen pian neljäkymppinen.

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule tapahtumaan koska sekä vasemmisto, että oikeiston kannattajat hyötyvät. Se on tulonsiirto suoraan heille.

Vuokra-asuntojen hintoja pystyisi pudottamaan 70% ja ne silti tuottaisivat voittoa. Miksi vasemmisto-omisteiset hallintayhtiöt eivät toimi näin?

Vierailija
2/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet pois ja heti!! Nykyinen järjestelmä on aivan sairas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule tapahtumaan koska sekä vasemmisto, että oikeiston kannattajat hyötyvät. Se on tulonsiirto suoraan heille.

Vuokra-asuntojen hintoja pystyisi pudottamaan 70% ja ne silti tuottaisivat voittoa. Miksi vasemmisto-omisteiset hallintayhtiöt eivät toimi näin?

Ei pidä paikkaansa. Asunnosta on omistajalleen myös kuluja kuten vastike ja laina. Lisäksi jäljelle jäävästä summasta lähtevät vielä verot.

Vierailija
4/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Asunnottomia olisi kerralla noin 900 000 ja siihen Suomella ei ole varaa. Lakkauttamisen  sijaan pitää säätää vuokramaksimit.

Vierailija
5/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pitäisi tehdä vuokra katto etteivät ahneet vuokraajat voisi nostaa sairaan kalliita vuokriaan.Sitten voitaisiin katsoa asumistukia.

Vierailija
6/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko suorittanut ensimmäistäkään kansantaloustieteen kurssia?

Vierailija
7/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrat tuskin siitä laskisivat, ja se taas johtaisi nykyisin asumistukea saavien ahdinkoon. En kannata. Itse en saa asumistukea, joten asialla ei olisi minuun vaikutusta. 

Vierailija
8/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorille pitäisi olla maksimi ja jos pitää ylihintaista vuokraa niin vankilaan rosvoamisesta.

Sanoisin että 500e on maksimi kolmiosta. Ei yhtään enempää.

Vierailija
9/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Asunnottomia olisi kerralla noin 900 000 ja siihen Suomella ei ole varaa. Lakkauttamisen  sijaan pitää säätää vuokramaksimit.

Sitten asunto 300€ ja kalusteet 500€. Niin toimittiin vuokrasääntelyn aikaan.

Vierailija
10/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin pitäisi tehdä vuokra katto etteivät ahneet vuokraajat voisi nostaa sairaan kalliita vuokriaan.Sitten voitaisiin katsoa asumistukia.

Jos olisi vuokrakatto, loppuisi vuokraustoiminta. Sinunkin kämppäsi myytäisiin altasi.

Vierailija
11/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse kerrostaloasunnossa, jossa olen ainoa työssäkäyvä koko rapussa. Kaikilla meillä on suunnilleen samankokoiset asunnot ylimmän kerroksen kahta isompaa asuntoa lukuunottamatta, mutta minä olen ainoa joka maksaa liki tonnin kuussa vuokraa omasta pussistani. Muut nostavat asumistukea ja x määrää muita yhteiskunnan tukia. Minä en saa mitään, vaikka en ole hyvätuloinen. Kaikki naapurit ovat työkykyisiä ja -ikäisiä ihmisiä, osa minua paljon nuorempia. Kun lähden aamulla töihin, liki koko talo on pimeänä, aina. Helpon elämän eläjät jäävät köllimään.

Valitettavasti ollaan tultu pisteeseen, että tulonsiirrot pitää lakkauttaa ja sosiaalinen tukiverkko ajaa alas ja kenkiä väki väkisin töihin. Nämä luumuilijat ja tukien varassa öllöttelijät ovat sen itse aiheuttaneet. Sapettaa aivan saa*tanasti omien lasten vuoksi.

Vierailija
12/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan kaikki tuet ja ostatte oman kämpän.

Kuka teille myöntää 100% lainan ja millä maksatte sen?

Vierailija
13/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrarosvot kirjoitti:

Vuorille pitäisi olla maksimi ja jos pitää ylihintaista vuokraa niin vankilaan rosvoamisesta.

Tämä tarkoittaisi sitä, että yksityisiä ei asuntosijoittaminen enää kiinnostaisi. Siitä päästään siihen, että asunto-osakeyhtiöissä alkaisi olla myynnissä valtavat määrät asuntoja, joten asuntojen arvot laskisivat. Tässä kaupungissa on muuten ylitarjontaa vuokrakaksioista. Toistasataa tarjolla jatkuvasti. 

Vierailija
14/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun itse kerrostaloasunnossa, jossa olen ainoa työssäkäyvä koko rapussa. Kaikilla meillä on suunnilleen samankokoiset asunnot ylimmän kerroksen kahta isompaa asuntoa lukuunottamatta, mutta minä olen ainoa joka maksaa liki tonnin kuussa vuokraa omasta pussistani. Muut nostavat asumistukea ja x määrää muita yhteiskunnan tukia. Minä en saa mitään, vaikka en ole hyvätuloinen. Kaikki naapurit ovat työkykyisiä ja -ikäisiä ihmisiä, osa minua paljon nuorempia. Kun lähden aamulla töihin, liki koko talo on pimeänä, aina. Helpon elämän eläjät jäävät köllimään.

Valitettavasti ollaan tultu pisteeseen, että tulonsiirrot pitää lakkauttaa ja sosiaalinen tukiverkko ajaa alas ja kenkiä väki väkisin töihin. Nämä luumuilijat ja tukien varassa öllöttelijät ovat sen itse aiheuttaneet. Sapettaa aivan saa*tanasti omien lasten vuoksi.

Miten sinä voit noin tarkkaan tietää, mitä tukia toiset saavat? Entä onko kaikissa asunnoissa asukas? Asuuko talossa ihmisiä, joilla on erilaiset työajat kuin sinulla? Tuli vain mieleen, kun mulle tultiin tarjoamaan köyhäinavustusta, kun olin yrittäjänä ja tein töitä kotona. En ottanut vastaan, koska en tarvinnut. 

Vierailija
15/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä yksiö 800 euroa, osa-aika myyjä saa käteen verojen jälkeen 700-1300 euroa. Onko tämä jonkun mielestä elämä? Ei ole varaa mihinkään ja yhtä nipistelyä.

Vierailija
16/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa varsin tutulta! Tämä on kyllä ihan käsittämätöntä, että toiset kuittaavat asumistuella isoja vuokria, kun taas toiset joutuvat käymään töissä ja suuri osa palkasta menee asumiseen. Eikä mitään asumistukia myönnetä. Ei sen puoleen, en ole sellaista vaillakaan, maksan asumiseni pienestä palkastani, mutta tukien nauttijoille voisi hieman asetella ehtoja sen tuen vastineeksi. Esimerkiksi se, että yksi ihminen ei tarvitse kaksiota tai peräti kolmiota mistään paraatipaikalta, vaan simppeli yksiö on hänelle ihan ok ja sijainti sieltä, missä on edullista. 

Vierailija
17/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuokrarosvot kirjoitti:

300e maksoin kaksiosta kuukaudessa 2000-luvun alussa Jyväskylän keskustassa. Olin onnellinen nuori aikuinen. Palkkaa jäi säästöön jopa.

Eipä ole hinnat enää entisensä.

Vierailija
18/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Asuntosijoittajana koen, että he, jotka saavat asumistukea ovat parhaimpia vuokralaisia. Varsinkin säätiön asukkaat. Säätiö maksaa aina rästit sekä korjauskulut. Ei tarvitse taistella oikeudessa.

Vierailija
19/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sinä voit noin tarkkaan tietää, mitä tukia toiset saavat? Entä onko kaikissa asunnoissa asukas? Asuuko talossa ihmisiä, joilla on erilaiset työajat kuin sinulla? Tuli vain mieleen, kun mulle tultiin tarjoamaan köyhäinavustusta, kun olin yrittäjänä ja tein töitä kotona. En ottanut vastaan, koska en tarvinnut. 

Täällä asukkaat tuntevat toisensa edes jollain tapaa, toisin kuin ehkä siellä missä sinä asut.

Tuolla ”köyhäinavustus”-stoorilla voit pyyhkiä hanurisi.

No se oli naapurissa asuva pelastusarmeijassa aktiivisesti työskentelevä nainen, joka tuli tyrkyttämään pakettia. Ei ollut tarvetta eikä pokkaa ottaa vastaan. Kaikki jatkuvasti kyselivät olenko saanut töitä, vaikka tein töitä kotona. Muut kotona töitä tekevät ovat kertoneet täälläkin kokeneensa samaa. Juu, en tiedä naapureistani muuta kuin että pari lähtee töihin samoihin aikoihin ja yksi on tullut työelämässä vastaan. Joku eläkeläinen ja yksi on viikot töissä jossain muualla, kun itse sanoi. Muista en tiedä lainkaan, enkä utele. 

Vierailija
20/135 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite joudun hakemaan asumistukea kun ei palkka riitä ja olen joka päivä 10h töissä.

Ei oikein ostovoimaa ole. Onneksi joudun välillä useiksi kuukausiksi työttömäksi, niin pääsee tavallaan lomille kun ei lomia nykyään töistä saa kuten ne joilla on oikea työsuhde ja työsuhdeauto ja muut kivuudet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme