Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi unessa ei koskaan onnistu soittamaan puhelimella?

Vierailija
04.01.2019 |

Tämä on jännä ilmiö, joskus oli keskustelu jossa hämmästyttävän moni mainitsi saman "ongelman"

Eli kun unessa yrittää soittaa jonnekin ja painaa vaikka numeroa 1, ruutuun ilmestyy "34687hnghxu" Varsinkaan hätänumeroon soittaminen ei ikinä onnistu.

Kommentit (128)

Vierailija
101/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo hätänumeroon soittamisen mahdottomuus on tuttua mullekin. Ja myös se, ettei unessa pysty kävelemään (paitsi jos on alasti). Polvet vaan notkahtelee alla. Mutta minä pystyn kyllä juoksemaan unessa, ja usein juoksenkin. Se vaan, että teen sen kuin gorilla. Pistän molemmat kädet maahan ja heilautan jalat eteenpäin. :')

Sama täällä tuon gorillatyylin kanssa! Kuvittelin olevani ainoa 😅 Toisaalta joskus juostessa loikat vain pitenevät, kunnes pääsen lentoon. Silloin juoksen kyllä ihan pystyasennossa.

Vierailija
102/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä onnistuin soittamaan Häkeen unessa.

Taidan olla erityistapaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun unissani ei varmaan koskaan ole ollut puhelimia. Eikä tietokoneita. Vaikka niitä elämässä koko ajan käyttääkin. Ei myöskään mitään automaatteja eikä kodinkoneita, tv:tä eikä radiota. Autoja, vessoja ja lentokenttiä sentään on.

Niin ja tietenkin on vanhanaikaisia hissejä, jotka jäävät kerrosten väliin ja lopulta putoavat. Ja pudotessa ajattelen, että voi ei, taas! Silti siihen hissiin on unessa jostain syystä pakko mennä.

Vierailija
104/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama jos yrittää unessa nostaa automaatista rahaa! Koskaan se hiton nelinumeroinen tunnus ei mene oikein vaikka sen muistaisi :D

Vierailija
105/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vessaunet ovat myös ihan omaa luokkaansa. Etsit unessa vessaa hädissäsi mutta ei, ensimmäinen on rikki, toinen on täynnä, kolmas on maksullinen etkä löydä kolikkoa, ajattelet jo suorittaa hätäsi lähimpään pusikkoon mutta et voi kun ympärillä parveilee ihmisiä. Paheksuvia mummoja/poliiseja tms. Lopulta viimein heräät megalomaaniseen kusihätään.

Tosin ehkä ilman tällaisia unia ihmiset kastelisivat sänkynsä paljon useammin?

Mun unissa vessat ovat aina ihan luokattoman siivottomassa kunnossa, ei puhettakaan, että sinne voisi mennä tarpeilleen. Tai se ainoa siisti on vailla minkäänlaista näkösuojaa ja ihmisiä parveilee ympärillä.

Heräsin just vessauneen ja nauratti, kun aloin lukea tätä kommenttia.

Olin terveyskeskukseen menossa. Hoitaja jakoi ovella vuoronumerolappuja ja sain numero 2. Kysyin, ehdikö käydä vessassa ja sain luvan, mutta naisten vessa oli rikki ja piti mennä miesten vessaan. Siellä istui pöntöllä mies, mutta oli toinen pönttö, jolle istuin pissalle.

Nousimme pöntöltä ja mies kysyi, mitä mieltä olen lesboista ja homoista? Aloin juuri änkyttämään vastausta ja heräsin samalla😄

Vessa unet on kyllä karmeita. Kerran unessa istuin pöntölle ja tunsin takamuksessani sen valtavan läjän, joka oli edelliseltä jäänyt pönttöön. Pönttö olikin ääriään myöten täynnä kaikkea roskaa ja siis tukossa. Siinä sitten pissahätäisenä aloin paljain käsin kaapia roskia pois, mikä olikin loputon urakka.

Kerran unessa olin jossain yleisessä vessassa, jonka kopit olivat niin pikkiriikkisiä, että pöntöllä ei mahtunut istumaan kunnolla ja wc-kopin ovi oli niin matala, että kasvoni näkyivät muille vessan käyttäjille.

Tunnen tuskasi. Itse menin unessa kakalle puuceehen, ja sitten sitä kakkaa vain tuli ja tuli, kunnes se läjän huippu osui kankkuuni. Olin ihan pulassa kun en pystynyt lopettamaan kakkaamista vaikka se kakka ei mahtunut enää mihinkään.

Vierailija
106/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnistunut soittamaan ja puhumaan puhelimessa unissani. Samoin olen lukenut tekstejä (kirjaa, sanomalehtiä) ja katsomaan peiliin vaikka näistäkin puhutaan, että ovat asioita joita unissa ei "pystyisi" tekemään.

Vierailija
107/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä kuulostaa tutulta tuo puhelimella soittamisen mahdottomuus :) Mä näen usein unta. jossa yritän päästä hissillä ylös (yleensä kerrokseen 67), mutta hissin nappulat muuttuu öljyisiksi, ja loppujen lopuksi koko ohjaustaulu on musta, öljyinen läiskä hissin seinässä, eikä mitään pysty painamaan. Hissistä ei myöskään pääse ulos. vaan se lähtee itsestään liikkeelle ja liikkuu ylös, alas ja sivuttain holtittomasti...

Vierailija
108/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
109/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän tosiaan unissa asiat ovat aina nurinkurisesti? Sellaiset arkipäivän normaalit jutut ovat hirveän vaikeita, mutta taas asiat joita ei oikeasti osaa, onnistuvat kyllä unissa. Kuten itselläni autolla ajaminen on unissa helppoa, mutta taas monet joilla on ajokortti, näkevät juurikin painajaisia autolla kulkemisen vaikeudesta...

Tuota "luolamiesteoriaa" en ollut kuullutkaan. Kyllähän todellisuustestin voi tehdä monella muullakin tavalla, kuten kokeilee hengittää nenän kautta samalla kun pitää siitä kiinni. Unessa se onnistuu aina.

Jos haluatte nähdä selkounia, näitä todellisuustestejä kannattaa tehdä päivittäin hereillä ollessaan, niin jossain vaiheessa todennäköisesti tulet tekemään sen unessasi :)

Vierailija
110/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tosiaan unissa asiat ovat aina nurinkurisesti? Sellaiset arkipäivän normaalit jutut ovat hirveän vaikeita, mutta taas asiat joita ei oikeasti osaa, onnistuvat kyllä unissa. Kuten itselläni autolla ajaminen on unissa helppoa, mutta taas monet joilla on ajokortti, näkevät juurikin painajaisia autolla kulkemisen vaikeudesta...

Tuota "luolamiesteoriaa" en ollut kuullutkaan. Kyllähän todellisuustestin voi tehdä monella muullakin tavalla, kuten kokeilee hengittää nenän kautta samalla kun pitää siitä kiinni. Unessa se onnistuu aina.

Jos haluatte nähdä selkounia, näitä todellisuustestejä kannattaa tehdä päivittäin hereillä ollessaan, niin jossain vaiheessa todennäköisesti tulet tekemään sen unessasi :)

Mutta jos tietää näkevänsä unta ja haluaisi herätä painajaisesta? Joskus onnistuin unessa puremaan itseäni huuleen, mutta nykyään sekään ei onnistu, vaan näen vain unta että teen niin. Yritän myös huutaa, että saisin herätettyä itseni tai vieressä nukkuvan miehen, mutta huonolla menestyksellä. Korkeintaan näen unta, että mies ravistaa minut hereille, mutta sitten hän osoittautuukin painajaisen hahmoksi.

Vierailija
111/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen yleinen unen ongelma on se, että eroottiset unet katkeavat heti, kun pitäisi penetroitua naiseen.

Tuo on totta. Jotenkin kun tilanne on päässyt siihen pisteeseen että pitäisi ryhtyä asiaan niin sitten sitä herääkin. Harmillista sinänsä kun unissa monesti se tunnelma ja kiihko on ihan toista luokkaa kuin hereillä.

Vierailija
112/128 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autolla ajaessa meinaa törmätä johonkin, eikä auto pysähdy vaikka kyinka3painaa jarrua ja vetää käsijarrusta.

Hissi ei pysähdy oikeassa kerroksessa ja jatkaa vaan ylös, vaikka kerrokset loppuu. Sit tuntee olevansa ihan saakelin korkeella, melkein avaruudessa ja tulee jäätävä korkeen paika pelko.

Unet on per seestä.

Vierailija
113/128 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolla ajaessa meinaa törmätä johonkin, eikä auto pysähdy vaikka kyinka3painaa jarrua ja vetää käsijarrusta.

Hissi ei pysähdy oikeassa kerroksessa ja jatkaa vaan ylös, vaikka kerrokset loppuu. Sit tuntee olevansa ihan saakelin korkeella, melkein avaruudessa ja tulee jäätävä korkeen paika pelko.

Unet on per seestä.

Olen nähnyt myös samanlaisia hissiunia! Ja niin että kun hissi nousee sen rakennuksen ylle missä olet, alkaa "pohjakatoksiksi" ilmestyä läpinäkyviä laattoja. Tajusiko kukaan (?)

Vierailija
114/128 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa ei myöskään ikinä näe muuta kuin tuttuja kasvoja. Toki ne voivat olla tuttuja vaikka vain satunnaisesta asiakkaasta jne. Mutta näin on tutkittu.

Olen nyt itse seurannut tätä ( näen paljon unia ja muistan ne hyvin). Ja se on kyllä pätenyt hyvin.

Vierailija
115/128 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pysty unessa liikkumaan tai juoksemaan. Jalat ovat raskaat tai hilaan itseäni käsillä eteenpäin.

Vierailija
116/128 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrität tehdä jotain mitä valveilla osaat, aivot yrittävät tehdä sitä oikeasti, esim. liikuttaa kättä. Mutta kun käsi ei liiku, tulee sectahmainen tunne. Sen sijaan lentämiseen ei liity mitään opittua lihasliikettä, joten sen voi sujuvasti kuvitella kokonaan.

Vierailija
117/128 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen minä koskaan näe unta että lennän? :(

Vierailija
118/128 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä outo juttu, monesti miettinyt itsekin. Myös kun kirjoittaa tekstiviestiä, niin koskaan ei saa kirjoitettua mitä pitäisi. 

Unessa lukeminen, kirjoittaminen, numeroiden näpyttely jne. ei onnistu, koska ne osat aivoista ei toimi unen aikana. Ovat lepotilassa. Oliko niin, että nämä kuuluvat aivojen oikean puoliskon toimintoihin ja unet taas syntyvät aivojen vasemmassa puoliskossa? Jotenkin näin. Mutta joka tapauksessa myös se aivojen osa, joka tulkitsee, toimii eri tavalla nukkuessa kuin valveilla ollessa. Eli kai sekin vaikuttaa siihen, miten pystyy unessa "toimimaan". Lepotila siis vaikuttaa aivojen toimintaan eri tavalla ja siksi kaikki ei suju unessa kuten valveilla ollessa. 

Vierailija
119/128 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu, kun yrittää huutaa apua niin ei lähde ääntä. Sitä yrittää huutaa ja huutaa, mutta ei inahdustakaan.

Juokseminen on ihan mahdotonta. Jalat ovat lyijynraskaat ja askel vaan hiipuu. Mutta lentäminen, sehän kyllä onnistuu. Tuosta vaan kohoan suoraan ilmaan! :D

En ole ikinä, en ikinä lentänyt unessa. Kadehdin lentounia.

Vierailija
120/128 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista edes koskaan yrittäneeni soittaa puhelimella unessa.

Sen sijaan itse en pysty syömään unessa. Aina ruoka katoaa lautaselta, putoaa lattialle tms. ennen kuin saan sen suuhuni.

Huutaminen ei onnistu myöskään. Kun yritän huutaa apua hädässä, ääntä ei lähde ja herään.