Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi unessa ei koskaan onnistu soittamaan puhelimella?

Vierailija
04.01.2019 |

Tämä on jännä ilmiö, joskus oli keskustelu jossa hämmästyttävän moni mainitsi saman "ongelman"

Eli kun unessa yrittää soittaa jonnekin ja painaa vaikka numeroa 1, ruutuun ilmestyy "34687hnghxu" Varsinkaan hätänumeroon soittaminen ei ikinä onnistu.

Kommentit (128)

Vierailija
41/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on näitä ollut vuosia ja luulin olevani ainoa. Koskaan en ole kuullut mitä nää tarkoittaa. Aina sama että yrittää soittaa joko lankapuhelimella tai kännykällä ja kokoajan menee pieleen vaikka tuntikausia yrittää. Joko joku on hädässä tai yrittää päästä kaikin tavoin töihin mutta ei vaan löydä tai tulee jotain esteitä ja koittaa soittaa että on myöhässä mutta se ei tosiaan onnistu millään. Sitten tajuaa että on yrittänyt monta tuntia ja työpäivä on jo ohi...Usein näen myös pakkaamiseen/matkatavraoiden kanssa matkustamiseen liittyviä unia ja ne tavarat kokoajan katoavat, varastetaan, meinaavat unohtua johonkin, ovat rasitteena. 

Vierailija
42/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin hämmentävää, kun ihmiset kertovat että unessa kävely/juoksu/uinti yms. ei suju (ei minullakaan) mutta kuitenkin juuri lentäminen käy ihan tuosta vaan :D

"No perkele, kun en kerran pysy jaloillani niin lennän sinne s-markettiin!" ja se on ihan vaivatonta. Joskus tuskailen ilmassa räpiköidessäni että mihinköhän sitä laskeutuisi. Yleensä päädyn puun oksalle tai auton katolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen yleinen unen ongelma on se, että eroottiset unet katkeavat heti, kun pitäisi penetroitua naiseen.

Vierailija
44/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unessa ylipäätään ei juuri koskaan saa mitään valmiiksi tai pääse itse asiaan.

Kohtaat unessa seksikkään miehen.. pääseekö koskaan itse asiaan? No ei.

Olet lähdössä lomalle etelään tai festareille katsomaan bändiä. Pääseekö koskaan altaan reunalle rentoutumaan, näkeekö bändin? No ei.

Tarjolla on maailman parasta suklaakakkua. Saako sitä koskaan oikeasti haukattua? No ei.

Olet menossa paikkaan x. Päätyykö sinne minne oli menossa? No ei.

Mutta ei se mitään, kun välillä voi lentää, teleportata, olla maailman rikkain, maailman älykkäin tai vaikka ninjataitoinen supertaistelija.

Vierailija
45/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että tarkoittaa, että henkilö joka näkee tällaisen unen tuntee itsensä uhriksi ja voimattomaksi/kyvyttömäksi toimia jossain tilanteessa oikeassa elämässä. Lisäksi voi olla kyse siitä, että ei kuuntele itseään jossain tärkeässä asiassa tai joku muu ei kuuntele, eli ei pysty kommunikoimaan mitä haluaisi.

Vierailija
46/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin hämmentävää, kun ihmiset kertovat että unessa kävely/juoksu/uinti yms. ei suju (ei minullakaan) mutta kuitenkin juuri lentäminen käy ihan tuosta vaan :D

"No perkele, kun en kerran pysy jaloillani niin lennän sinne s-markettiin!" ja se on ihan vaivatonta. Joskus tuskailen ilmassa räpiköidessäni että mihinköhän sitä laskeutuisi. Yleensä päädyn puun oksalle tai auton katolle.

Mä en ole koskaan nähnyt unta, jossa olisin lentänyt.

Vierailija
47/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaunet ovat myös ihan omaa luokkaansa. Etsit unessa vessaa hädissäsi mutta ei, ensimmäinen on rikki, toinen on täynnä, kolmas on maksullinen etkä löydä kolikkoa, ajattelet jo suorittaa hätäsi lähimpään pusikkoon mutta et voi kun ympärillä parveilee ihmisiä. Paheksuvia mummoja/poliiseja tms. Lopulta viimein heräät megalomaaniseen kusihätään.

Tosin ehkä ilman tällaisia unia ihmiset kastelisivat sänkynsä paljon useammin?

Vierailija
48/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ikinä ole lentänyt unessa. En myöskään ole omannut mitään supertaitoja :( Noita typeriä soittounia vaan.

Vierailija
49/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En muista koskaan yrittäneeni unessa soittaa, mutta kävely on aina vaikeaa, vaikka olisi normaali uni, eikä painajainen. Lisäksi on aina kauhea huimaus ja maailma huojuu kauheasti.

Mulla oli vastaavaa ja guess what: sairastuin myöhemmin asentohuimaukseen. Näin jälkikäteen olen aika varma, että se oireili jo aikaisemmin yöllisenä huimauksena.

Vierailija
50/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lentounet loppuivat kolmekymppisenä. Kuulemma niin käy.

Vierailija
51/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vessaunet ovat myös ihan omaa luokkaansa. Etsit unessa vessaa hädissäsi mutta ei, ensimmäinen on rikki, toinen on täynnä, kolmas on maksullinen etkä löydä kolikkoa, ajattelet jo suorittaa hätäsi lähimpään pusikkoon mutta et voi kun ympärillä parveilee ihmisiä. Paheksuvia mummoja/poliiseja tms. Lopulta viimein heräät megalomaaniseen kusihätään.

Tosin ehkä ilman tällaisia unia ihmiset kastelisivat sänkynsä paljon useammin?

Joo, mä aina etsin epätoivosena vessaa, mutta ne ovat toinen toistaan kuvottavammassa kunnossa. Ja yleensä mitään yksittäisiä koppeja ei ole vaan pöntöt ovat kaikki yhdessä tilassa ja lopulta täytyy vaan istua jonnekin kaikkien nähden...aika ällöttäviä unia tuollaiset!

Vierailija
52/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Just näin taas unen, jossa yritin soittaa, mutta akku oli melkein loppu enkä vaan pystynyt soittamaan. En siis saanut näppäiltyä numeroa.

Toinen juttu on juokseminen, se on aina tahmeaa eikä onnistu.

Vierailija
53/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista ikinä nähneeni unta, että yrittäisin soittaa. Oon ilmeisesti outo.

Vierailija
54/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nähty. Jopa unessa olevat lopputekstit.

Vierailija
55/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaaa, mä olen päälle 40 eikä ne koskaan alkaneetkaan. Olisi kyllä mukava tuntea lentävänsä...siis itse eikä lentokoneen mukana. Lentopelkoisena näen välillä painajaisia, kuinka lentokone ei pääse kunnolla ilmaan vaan lentää suunnilleen puiden latvojen tasossa tai putoaa...ja se tuntuu niin aidolta.

Vierailija
56/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeesti? Mikä harmi!

Vierailija
57/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sama täällä. Mistähän se muuten johtuu? Ja mulla on unessa aina se vanhanaikainen lankapuhelin josss on kierrettävä numerolevy.

Juu, mulla kanssa sama ja aina kun pyöritän numerolevyä numerot menevät väärin.Tämä on minun vakio painajaisuni.

HAH!!! Luulin ettei kukaan muu lisäkseni enää pyöritä numerolevyä. Minä pyöritän numerolevyä, eikä se koskaan onnistu. Pyöritän numeron, mutta levy ei palaudu kunnolla eli numero ei tule valituksi.

Vierailija
58/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri noin. Puhelinta ei osaa käyttää ollenkaan. Samassa unessa yleensä on myös tavarat hukassa eikä niitä löydy.

Vierailija
59/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan unen, jossa yritin epätoivoisena soittaa kännykällä, mutta näytössä vain vilkkui joitain outoja symboleja ja siansaksaa. Ylipäätään unissa usein kaikki on hyvin vaikeaa, tahmeaa, hidasta tai ihan mahdotonta.

Vierailija
60/128 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennytkään, että tämä on näin yleinen ongelma unissa! Itse näen usein unta, jossa esimerkiksi jokin rakennus palaa ja pitäisi äkkiä saada palokunta paikalle. Puhelin ei vaan tottele, vaikka mitä tekisi. Ruutuun ei vaan millään saa hätänumeroa paineltua.

Toinen todella raivostuttava toistuva juttu unissa on, että kiihkeänä haluaisit harrastaa rauhassa seksiä jonkun kanssa ja yrität saada huoneen oven kiinni tai lukkoon. Se perhanan ovi ei vaan mene kiinni, vaan aukeaa aina raolleen, vaikka millä telkeäisit sen. Koko homma päättyy aina siihen, ettei saa rauhaa puuhailulle.