Miksi unessa ei koskaan onnistu soittamaan puhelimella?
Tämä on jännä ilmiö, joskus oli keskustelu jossa hämmästyttävän moni mainitsi saman "ongelman"
Eli kun unessa yrittää soittaa jonnekin ja painaa vaikka numeroa 1, ruutuun ilmestyy "34687hnghxu" Varsinkaan hätänumeroon soittaminen ei ikinä onnistu.
Kommentit (128)
Totta, sama ongelma. Yritän soittaa, mutta koskaan se ei onnistu. Numero ei löydy, näppäilen väärin tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vessaunet ovat myös ihan omaa luokkaansa. Etsit unessa vessaa hädissäsi mutta ei, ensimmäinen on rikki, toinen on täynnä, kolmas on maksullinen etkä löydä kolikkoa, ajattelet jo suorittaa hätäsi lähimpään pusikkoon mutta et voi kun ympärillä parveilee ihmisiä. Paheksuvia mummoja/poliiseja tms. Lopulta viimein heräät megalomaaniseen kusihätään.
Tosin ehkä ilman tällaisia unia ihmiset kastelisivat sänkynsä paljon useammin?
Joo, mä aina etsin epätoivosena vessaa, mutta ne ovat toinen toistaan kuvottavammassa kunnossa. Ja yleensä mitään yksittäisiä koppeja ei ole vaan pöntöt ovat kaikki yhdessä tilassa ja lopulta täytyy vaan istua jonnekin kaikkien nähden...aika ällöttäviä unia tuollaiset!
Tämä on ihan kuin minun unissa!!
Koska puhelin kuvaa monia elämän ahdistuksen aiheita, ihmissuhteet, työ jne.
t. kyökkipsykologi
Enpä muuten koskaan ole nähnyt unta, jossa olisin yrittänyt soittaa :o
Minulla useimmiten numeron valinta onnistuu, mutta sitten kun pitäisi puhua, niin suusta kuuluu vain jotain aivotonta ölinää. Naamalihakset ovat täysin hervottomat, kieli ei käänny mihinkään ja sanoja on mahdoton muodostaa.
No kertokaa nyt et mitä se tarkottaa? Niin ahdistava uni
Mä näin toissayönä unta, jossa jouduin taposta (syyttömänä) vankilaan niin, että mut vietiin vielä toiseen maahan. Sieltä sain soitella lapsilleni synttärionnittelut videopuheluna, hyvin toimi.
Sitten heräsin omaan itkuuni, oli niin valtava ikävä lapsia että otin heidät loppu yöksi kainalooni nukkumaan. Mulla alkaa kotiäitiaika umpeutua, liekö uni töihin paluusta johtuva :D.
Vierailija kirjoitti:
Vessaunet ovat myös ihan omaa luokkaansa. Etsit unessa vessaa hädissäsi mutta ei, ensimmäinen on rikki, toinen on täynnä, kolmas on maksullinen etkä löydä kolikkoa, ajattelet jo suorittaa hätäsi lähimpään pusikkoon mutta et voi kun ympärillä parveilee ihmisiä. Paheksuvia mummoja/poliiseja tms. Lopulta viimein heräät megalomaaniseen kusihätään.
Mun unissa vessat ovat aina ihan luokattoman siivottomassa kunnossa, ei puhettakaan, että sinne voisi mennä tarpeilleen. Tai se ainoa siisti on vailla minkäänlaista näkösuojaa ja ihmisiä parveilee ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut jostain selityksen tuohon unessa soittamisen epäonnistumiseen että ihmisen eivot eivät ole vielä sopeutuneet kännyköihin eikä soittaminen siksi onnistu unessa . Minun aivot ei ole sopeutuneet edes sähkövaloon kun yritän ja yritän unessa sytyttää valoja muttei ikinä syty. Samoin ovien lukitseminen ei onnistu.
Totta, ovet eivät jostain syystä millään suostu unessa menemään lukkoon.
Kerran onnistuin unessa soittamaan hätäkeskukseen, mutta sitten ongelmaksi avun hälyttämisessä muodostui se, etten tiennyt sen paikan osoitetta, jossa olin.
Mä onnistuin elämäni ekan kerran soittamaan unessa (hätäkeskukseen) viime viikolla. Osasin unessa jopa antaa kadun nimen jossa mies tappoi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun unissa vessat ovat aina ihan luokattoman siivottomassa kunnossa, ei puhettakaan, että sinne voisi mennä tarpeilleen. Tai se ainoa siisti on vailla minkäänlaista näkösuojaa ja ihmisiä parveilee ympärillä.
Heräsin just vessauneen ja nauratti, kun aloin lukea tätä kommenttia.
Olin terveyskeskukseen menossa. Hoitaja jakoi ovella vuoronumerolappuja ja sain numero 2. Kysyin, ehdikö käydä vessassa ja sain luvan, mutta naisten vessa oli rikki ja piti mennä miesten vessaan. Siellä istui pöntöllä mies, mutta oli toinen pönttö, jolle istuin pissalle.
Nousimme pöntöltä ja mies kysyi, mitä mieltä olen lesboista ja homoista? Aloin juuri änkyttämään vastausta ja heräsin samalla😄
Vierailija kirjoitti:
No höh. Kaikkea muuta unessa pystyy tekemään, paitsi päätymään yhdyntään. Harvoin on naisena seksiunia, mutta sen kerran... Ei ikinä loppuun asti :D
On niitäkin olemassa, mutta ei hyödytä pohtia sen enempää.
Tuo hätänumeroon soittamisen mahdottomuus on tuttua mullekin. Ja myös se, ettei unessa pysty kävelemään (paitsi jos on alasti). Polvet vaan notkahtelee alla. Mutta minä pystyn kyllä juoksemaan unessa, ja usein juoksenkin. Se vaan, että teen sen kuin gorilla. Pistän molemmat kädet maahan ja heilautan jalat eteenpäin. :')
Näin juuri unta jossa pyysin erään naisen puhelinnumeroa. Hän myös antoi sen minulle, mutta en saanut sitä millään tallennettua koska siinä oli varmaan yli 40 merkkiä, numeroita, kirjaimia ja erikoismerkkejä. Onneksi keksin sitten soittaa naisen puhelimesta omaani jolloin sain sen numeron talteen, mutta sitten se uni loppuikin.
Itselläkin oli vasta uni, jossa en pystynyt soittamaan puhelimella. Unessa vanhempani odottivat minua autossa. Heidän piti viedä minut kotiin juhlien jälkeen, mutta autoa ei löytynyt mistää. Yritin soittaa, että missä he tarkalleen ovat, mutta puhelin vain jumitti, eikä siitä tullut mitään. Lopulta olin vuosia jumissa paikassa, josta heitä etsin ja unessa ehti tapahtua vaikka mitä. Sitten viimein sain puhelimella yhteyden äitiini, joka lupasi hakea minut kotiin.
Aiemmin päivällä puhelimeni oli hidastellut ja jumittanut ihan huolella, joten tämä ilmeisesti heijastui uneenikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin just vessauneen ja nauratti, kun aloin lukea tätä kommenttia.
Olin terveyskeskukseen menossa. Hoitaja jakoi ovella vuoronumerolappuja ja sain numero 2. Kysyin, ehdikö käydä vessassa ja sain luvan, mutta naisten vessa oli rikki ja piti mennä miesten vessaan. Siellä istui pöntöllä mies, mutta oli toinen pönttö, jolle istuin pissalle.
Nousimme pöntöltä ja mies kysyi, mitä mieltä olen lesboista ja homoista? Aloin juuri änkyttämään vastausta ja heräsin samalla😄
Vessa unet on kyllä karmeita. Kerran unessa istuin pöntölle ja tunsin takamuksessani sen valtavan läjän, joka oli edelliseltä jäänyt pönttöön. Pönttö olikin ääriään myöten täynnä kaikkea roskaa ja siis tukossa. Siinä sitten pissahätäisenä aloin paljain käsin kaapia roskia pois, mikä olikin loputon urakka.
Kerran unessa olin jossain yleisessä vessassa, jonka kopit olivat niin pikkiriikkisiä, että pöntöllä ei mahtunut istumaan kunnolla ja wc-kopin ovi oli niin matala, että kasvoni näkyivät muille vessan käyttäjille.
Minun unissani ei varmaan koskaan ole ollut puhelimia. Eikä tietokoneita. Vaikka niitä elämässä koko ajan käyttääkin. Ei myöskään mitään automaatteja eikä kodinkoneita, tv:tä eikä radiota. Autoja, vessoja ja lentokenttiä sentään on.
Mielenkiintoinen ketju. En muista käyttäneeni puhelinta koskaan unessa. Sellaiselle ei kai ole ollut tarvetta. Kulkeminen eteenpäin normisti kävellen on kuitenkin haastavaa, joko pompin pitkiä loikkia tai etenen jollain kulkuvälineellä. Olen mm. Laskenut ihan pokkana liukurilla yhden pitkän mäkisen tien (unissa tiet yleensä aina niitä kotimaisemia tyyliin koulureitti) kun oli talvi. Olen potkukelkkaillut ja pyöräillyt. Tiet saattavat olla niin paksussa lumessa että eteenpäin ei meinaa päästä millään ja sitten yhtäkkiä olenkin seuraavassa paikassa. Unissa olen jotenkin iätön, lapsia tai puolisoa minulla niissä ei oikeastaan koskaan ole. Pääosin uneni ovat tosi mielenkiintoisia ja yllätyksellisiä ja niihin sekoittuu paljon tunnetioja nuoruudestani. Painajaisia en näe oikeastaan koskaan.
Yritin unessa ottaa kännykällä kuvan, mutta en saanut sitä kuvausmoodiin. Maisema oli täydellinen ja yritin saada siitä kuvan. Sitten tajusin, että nyt pitää nauttia maisemasta eikä tuhlata aikaa kännykän räpeltämiseen. Herätesssäni olin aika ylpeä oivalluksestani 😁 Soittaminen on todellakin myös mahdotonta, en saa ikinä yhteystietoja esiin.