Mies kielsi lasta tulemasta meidän makuuhuoneeseen
Meidän 4v tuli meidän makuuhuoneeseen, kun nukuimme. Mies sanoi hänelle ” et saa tulla tänne” ” tämä on aikuisten paikka” otti hänet syliin ja vei oman sänkyyn. Lapsi huusi, että haluaa tulla viereen. Mies sanoi ” Ei” ja korotti ääntänsä” lopuksi laittoi lapsen oven huoneen kiinni. Lapsella ei siis ollut mitään hätää. Oli vain halunnut tulla viereen. Itse olisin voinut hänet päästää, mutta meillä mies päättää. Mies ei hyväksy, että lapsi tulee viereen muuta kuin hädässä. Mies myös sanoi minulle, että ” aikuisilla on oikeus yksityisyyteen” ” ei kakaroiden tarvitse tulla joka paikkaan” ” saadaan kai mekin olla joskus kahdestaan”
Lopulta saatiin riita tuosta aikaiseksi.
Kommentit (165)
Miehesi on ihan oikeassa! Näin minäkin äitinä toimin :) lapsilla ei ole makuuhuoneeseen mitään asiaa, ellei ole joku hätä. Olen varmasti pas*a mutsi, mutta lapsilla on muuten riittävästi tilaa tehdä ja touhuta, niin makkariin ei tarvitse tulla ilman kunnon syytä.
Olen samaa mieltä sun miehen kanssa. Noin "ison" lapsen paikka on omassa sängyssä. Esim. kipeenä voi nukkuu vieressä.
Asia ois pitänyt hoitaa asiallisemmin. Ymmärrän kyllä jos vanhemmat haluaa pitää makkarin omana alueenaan. Ei sais vaan torjua lapsen kaipuuta seuraan.
Lapsi kasva kieroon jos tuon ikäisenä päästetään vanhempien makuuhuoneeseen.
Hyvä, että mies päättää, miten toimitaan oikein. Lapsella ei ole tarvetta tulla viereen kuin äärimmäisessä hädässä.
Vierailija kirjoitti:
Asia ois pitänyt hoitaa asiallisemmin. Ymmärrän kyllä jos vanhemmat haluaa pitää makkarin omana alueenaan. Ei sais vaan torjua lapsen kaipuuta seuraan.
Lapsi käyttää tilaisuutta hyväksi miehen mielestä. Miehen mielestä kaipuu pitää torjua.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että mies päättää, miten toimitaan oikein. Lapsella ei ole tarvetta tulla viereen kuin äärimmäisessä hädässä.
Mikä ajatus tässä on taustalla? Miten ison lapsen voi ajatella analysoivan omia tarpeitaan ja sitä, mikä on todellinen hätä ja mikä ei?
Olen miehesi kanssa samaa mieltä: aikuisilla on oikeus yksityisyyteen. Siksi minulla on oma makuuhuone, miehellä omansa. Eikä mies todellakaan tuosta vain päädy minun huoneeseeni!
Suosittelen teille samaa eli pidä kiinni siitä, että sinullakin on oikeus yksityisyyteen. Miehelle voit asian selittää aivan hänen omilla sanoillaan.
Tää keskustelu varmaan sai ajatuksensa veispuukin naistenryhmästä.
Missä iässä teidän mielestä ihmisellä on oikeus alkaa kaivata toisen ihmisen läheisyyttä?
Kyllä minäkin ajattelin pitää meidän makuuhuoneen lapsivapaana, jos ja kun niitä rakkauden hedelmiä siunaantuu. Fiksu mies.
Ihminen on jännä laji. Ihminen vieroittaa itsenäistyvänjälkeläisensä suhteellisen vanhana, mutta torppaa silti pienen jälkeläiseen läheisyyden ja hellyyden tarpeen.
Jos päivällä halitte ja keskustelet lapsen kanssa, ehkä hän ei tunne tarvetta saada hoivaasi yöllä? Ongelmahan sulla on tuo mies. Kuria ja rajoja tarvitaan, mutta kohtuutonta reaktiota ei tarvi.
Ei lasten tarvitse todellakaan tulla aikuisten sänkyyn nukkumaan. Tuon ikäisen kuuluukin nukkua jo omassa sängyssään. Mies on tehnyt oikein viedessään lapsen takaisin sänkyynsä. Teet lapsellesi vain karhunpalveluksen, jos lepsuilet nyt, asiasta voi tulla myöhemmin ongelma. Lapsi alkaa useammin pyrkimään sänkyynne, jos saa aina luvan tulla. Silloin saa heittää hyvästit aikuisten väliselle seksielämälle ja läheisyydelle, jos lapsi kyhnöttää joka yö keskellä petiä.
On se kumma, että vanhemmilla ei ole oikeutta edes nukkua rauhassa! Meillä ei lapset tule sänkyyn.
M 34
Tästä on jo keskustelu facebookin naistenhuoneella (sensuroimaton ) joten mene sinne miettimään.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että vanhemmilla ei ole oikeutta edes nukkua rauhassa! Meillä ei lapset tule sänkyyn.
M 34
Kyllä siitä oikeudesta nukkua rauhassa joutuu luopumaan aika pitkäksi aikaa. Jos lapsella on joku hätä yöllä, pakkohan siihen on vastata, eikä jättää huomiotta. Eihän se mukavaa ole, mutta vanhemmat ovat vanhempia vuorokauden ympäri.
Mun mielestä tuo toiminta on todella tylyä.
Periaatteessa joo nukutaan omassa huoneessa, mutta jos lapsi kaipaa yöllä turvaa niin tosi törkeää tuo "minä kaipaan yksityisyyttä".
Hitto, toivottavasti ei ainakaan alkanut panemaan sen jälkeen. Minäminäminä.
Vierailija kirjoitti:
Ei lasten tarvitse todellakaan tulla aikuisten sänkyyn nukkumaan. Tuon ikäisen kuuluukin nukkua jo omassa sängyssään. Mies on tehnyt oikein viedessään lapsen takaisin sänkyynsä. Teet lapsellesi vain karhunpalveluksen, jos lepsuilet nyt, asiasta voi tulla myöhemmin ongelma. Lapsi alkaa useammin pyrkimään sänkyynne, jos saa aina luvan tulla. Silloin saa heittää hyvästit aikuisten väliselle seksielämälle ja läheisyydelle, jos lapsi kyhnöttää joka yö keskellä petiä.
Tämä niin paljon. Niin niin niin paljon!
Onneksi olkoon vain sulle.