Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookin näkymättömät peukuttajat?

Vierailija
04.01.2019 |

Kaverini vanhassa FB-päivityksessä on neljä peukkua, mutta vain kolmen peukuttajan nimi näkyy. Käsitykseni mukaan tällaiset näkymättömät peukuttajat ovat sittemmin piilottaneet profiilinsa, mutta peukku on jäänyt näkyviin. Kaverin kontaktilistalla on tullut ja mennyt niin paljon väkeä, ettei hän itsekään muista, kuka tuo mysteerihenkilö voisi olla. Onko kuitenkin muitakin mahdollisia syitä tällaiseen ilmiöön?

Toisekseen sitten kysyisin, voiko profiilin piilottamisen jälkeen peukutella enää mitään. Minun mielestäni ei voi.

Kolmas kysymys koskeekin sitten sitä, miksi Facebookin omat neuvontapalstat ovat niin puutteellisia ja epäselviä, että vastaukset pitää hakea Vauva-lehden keskustelupalstalta. :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki elämä.

Vierailija
2/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pahoita mieltäsi näin pienistä asioista. Kerro vaikka, millaisia asioita sinun mielestäsi tällä palstalla saa ottaa esille. Mistä olet kertonut tai kysellyt viime aikoina vai onko "hanki elämä" oleellisinta, mitä olet näppäimistöltäsi tuottanut? Miksi vaivaudut?

Minua kiinnostavat monet asiat. Esimerkiksi Facebookin selittämättömät toiminnot ja epämääräiset ohjeet. Olen katsellut tuota touhua vain vajaat pari vuotta ja nähdäkseni jokainen päivitys on askel huonompaan suuntaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä.

Tulin sanomaan tämän saman.

Vierailija
4/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki elämä.

Tulin sanomaan tämän saman.

Minkä vuoksi? Luuletko, että asia kiinnostaa minua yhtään vähempää sen vuoksi, että sinua se ei kiinnosta? Käytätkö sinä tietokoneohjelmia välittämättä ominaisuuksista, joihin ei saa selitystä mistään?

Kaksi "hanki elämä" -kommenttia saakin minut tekemään ihan uuden aloituksen. Menkääpä vastailemaan, tunnistatte yllä itsenne. ;)

Vierailija
5/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut, että kyseessä on esto.

Vierailija
6/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ajatellut, että kyseessä on esto.

Hei, asiallinen kommentti! :)

Estoa mekin ajattelimme, ja siitähän se kummastelu saikin vauhtia. Minulla ja kaverillani ei nimittäin ole yhteisiä kontakteja tai muitakaan tuttuja, joten kenelläkään ei pitäisi olla syytä estää kumpaakaan. Minun ja kaverini laitteissa kontaktimäärät näkyvät samoina, joten piilossakaan ei kukaan voi olla. Tuo sattumalta bongattu näkymätön peukuttaja on muodostunut suorastaan kiehtovaksi mysteeriksi. Melkein pettyisin, jos kävisikin ilmi, että kyseessä on kaverin kontaktilistalta poistunut tai poistettu tai kokonaan FB:n jättänyt henkilö, jonka peukku on jäänyt pystyyn. Olen kuitenkin poistanut itse yhden ihmisen, ja hänen peukkunsa ovat yhä näkyvissä.

Ehkä nämä jutut eivät kiinnosta niitä, joilla on valtava määrä kontakteja ja eläväinen FB-profiili, mutta kun minulla kaverilistassa on kuusi ihmistä ja kaverilla vähän päälle kaksikymmentä, piiloleikit kiinnostavat eri tavalla.

ap

Vierailija
7/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellista. Kuka jaksaa murehtia jostain naamakirjan peukutusten näkyvyyksistä. Ihme stalkkeri AP:kin on.

Vierailija
8/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mysteeripeukuttaja on poistunut facesta.

Vierailija
9/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en koskaan liittynyt siihen amerikkalaisten yksityistietovakoiluohjelmaan jäseneksi.

Vierailija
10/10 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole todellista. Kuka jaksaa murehtia jostain naamakirjan peukutusten näkyvyyksistä. Ihme stalkkeri AP:kin on.

Kukapa niistä murehtia jaksaisi. Kiinnostavaa kuitenkin on seurata sitä, miten FB käsittelee saamiaan tietoja ja miten vähän ihmiset ajattelevat syytäessään yksityisasioitaan sen uumeniin. Minä kiinnitän ammattinikin puolesta huomiota yksityiskohtiin, joita moni ei huomaa ympyröitynäkään. Ja sen stalkkaamisen kohteen kanssa istuttiin samassa kahvipöydässä toisiamme stalkkaamassa.

Tuossa ylempänä tullut "mysteeripeukuttaja on poistunut facesta" lienee se oikea vastaus. Minä sinnittelen vielä karvalakkiasetuksillani (ei fiidiä, ei seuraamisia yms.) vielä jonkin aikaa kaverin kotieläinvideoiden takia.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän