Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kielsi lasta tulemasta meidän makuuhuoneeseen

Vierailija
04.01.2019 |

Meidän 4v tuli meidän makuuhuoneeseen, kun nukuimme. Mies sanoi hänelle ” et saa tulla tänne” ” tämä on aikuisten paikka” otti hänet syliin ja vei oman sänkyyn. Lapsi huusi, että haluaa tulla viereen. Mies sanoi ” Ei” ja korotti ääntänsä” lopuksi laittoi lapsen oven huoneen kiinni. Lapsella ei siis ollut mitään hätää. Oli vain halunnut tulla viereen. Itse olisin voinut hänet päästää, mutta meillä mies päättää. Mies ei hyväksy, että lapsi tulee viereen muuta kuin hädässä. Mies myös sanoi minulle, että ” aikuisilla on oikeus yksityisyyteen” ” ei kakaroiden tarvitse tulla joka paikkaan” ” saadaan kai mekin olla joskus kahdestaan”
Lopulta saatiin riita tuosta aikaiseksi.

Kommentit (165)

Vierailija
21/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten tarvitse todellakaan tulla aikuisten sänkyyn nukkumaan. Tuon ikäisen kuuluukin nukkua jo omassa sängyssään. Mies on tehnyt oikein viedessään lapsen takaisin sänkyynsä. Teet lapsellesi vain karhunpalveluksen, jos lepsuilet nyt, asiasta voi tulla myöhemmin ongelma. Lapsi alkaa useammin pyrkimään sänkyynne, jos saa aina luvan tulla. Silloin saa heittää hyvästit aikuisten väliselle seksielämälle ja läheisyydelle, jos lapsi kyhnöttää joka yö keskellä petiä.

Meillä sänky on nukkumista varten. Jos miehellä on niin  surkea mielikuvitus, että pelästynyt 4v lapsi samassa vuoteessa vie koko seksielämän, niin hän ei ole mies minua varten.

Vierailija
22/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lasten tarvitse todellakaan tulla aikuisten sänkyyn nukkumaan. Tuon ikäisen kuuluukin nukkua jo omassa sängyssään. Mies on tehnyt oikein viedessään lapsen takaisin sänkyynsä. Teet lapsellesi vain karhunpalveluksen, jos lepsuilet nyt, asiasta voi tulla myöhemmin ongelma. Lapsi alkaa useammin pyrkimään sänkyynne, jos saa aina luvan tulla. Silloin saa heittää hyvästit aikuisten väliselle seksielämälle ja läheisyydelle, jos lapsi kyhnöttää joka yö keskellä petiä.

Tämä niin paljon. Niin niin niin paljon!

Meillä ainakaan lapset eivät ole pyrkineet useinkaan sänkyyn, vaikka on kyllä lupa tulla. Sitä mä tässä ihmettelen, että miten voi ajatella jonkun nelivuotiaan pystyvän itse päättelemään, mikä on riittävän kova hätä. Mulle riittää ihan se, että lapsi itse ajattelee, että nyt on turvaton olo. Osaako joku nyt vastata tähän kysymykseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos päivällä halitte ja keskustelet lapsen kanssa, ehkä hän ei tunne tarvetta saada hoivaasi yöllä? Ongelmahan sulla on tuo mies. Kuria ja rajoja tarvitaan, mutta kohtuutonta reaktiota ei tarvi.

Loistava idea. Aikatauluttakaa lapselle kalenteriin halitunti ja muista sama myös miehelle, jos aikoo tulla koskettelemaan varatun ajan ulkopuolella. Toisaalta, jos ei tule silloin, kun aika on varattu, niin saat hyvän syyn heittää hänet ulos.

Vierailija
24/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä tuo toiminta on todella tylyä.

Periaatteessa joo nukutaan omassa huoneessa, mutta jos lapsi kaipaa yöllä turvaa niin tosi törkeää tuo "minä kaipaan yksityisyyttä".

Hitto, toivottavasti ei ainakaan alkanut panemaan sen jälkeen. Minäminäminä.

Mutta silloin kun lapsella ei ole hätää, niin miehen mielestä voi nukkua sängyssä. Lapsi tekee joka yö tuon saman tempun, jos hän saa vallan. Ei se kieltämättä ole mukavaa nukkua, kun ei ole tilaa.

Ap

Vierailija
25/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisyyttä voi antaa lapselle päivällä. On ihan hyvä opettaa sille lapsellekin, että asioilla on aikansa ja paikkansa. On myös todistettu, ettei ole lapselle hyväksi, että hän saa päättää asioista. Sen sijaan säännöt, joista pidetään kiinni, tuo turvaa. Lisäksi Jari Sinkkosen sanoin lapsen itsetunto ja pärjäämisen tunne kasvaa, kun kokee selviävänsä yön omassa sängyssä, omassa turvallisessa kodissa.

Vierailija
26/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että vanhemmilla ei ole oikeutta edes nukkua rauhassa! Meillä ei lapset tule sänkyyn.

M 34

Kyllä siitä oikeudesta nukkua rauhassa joutuu luopumaan aika pitkäksi aikaa. Jos lapsella on joku hätä yöllä, pakkohan siihen on vastata, eikä jättää huomiotta. Eihän se mukavaa ole, mutta vanhemmat ovat vanhempia vuorokauden ympäri.

Meillä ei lapsi nuku meidän sängyssä ja piste. Eikä tule nukkumaan.

M34

Vierailija
27/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, että vanhemmilla ei ole oikeutta edes nukkua rauhassa! Meillä ei lapset tule sänkyyn.

M 34

Eikä meillä mies minun puolelleni vuodetta. Sellaista tarvetta ei miehellä voi edes olla, joka menisi minun rauhallisen uneni edelle!

Vierailija
28/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 34

Eikä meillä mies minun puolelleni vuodetta. Sellaista tarvetta ei miehellä voi edes olla, joka menisi minun rauhallisen uneni edelle!

Menikö vanhalla rouvalla kuppi nurin?

Vierailija
29/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 34

Hohhoi. Sit ihmetellää miks ne miehet pettää ja jättää. Kun tulette äideiksi, älkää unohtako, että olette myös vaimoja ja parisuhteesta pitää pitää huolta.

Minä ainakin nukun tyytyväisenä miehen kainalossa yöt ja lapset omassa sängyssään. Niin, ja harrastetaan sitä seksiäkin niin, ettei tartte jännittää, tuleeko sinne sänkyyn kohta joku 4v. En ole huomannu, et lapset jäis mistään paitsi.

Vierailija
30/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 34

Hohhoi. Sit ihmetellää miks ne miehet pettää ja jättää. Kun tulette äideiksi, älkää unohtako, että olette myös vaimoja ja parisuhteesta pitää pitää huolta.

Minä ainakin nukun tyytyväisenä miehen kainalossa yöt ja lapset omassa sängyssään. Niin, ja harrastetaan sitä seksiäkin niin, ettei tartte jännittää, tuleeko sinne sänkyyn kohta joku 4v. En ole huomannu, et lapset jäis mistään paitsi.

Ahaa - olet siis niitä naisia, jotka eivät suostu valvomaan hetkeäkään lapsen takia, mutta kun mies haluaa kehosi ja uniaikasi käyttöönsä, alistut siihen, jotta mies ei pettäisi. Vaimona oleminen tai parisuhde ei ole mitään tekosyitä sille, että ei saisi nukkua kunnolla!

Vierailija
31/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 34

Kyllä siitä oikeudesta nukkua rauhassa joutuu luopumaan aika pitkäksi aikaa. Jos lapsella on joku hätä yöllä, pakkohan siihen on vastata, eikä jättää huomiotta. Eihän se mukavaa ole, mutta vanhemmat ovat vanhempia vuorokauden ympäri.

Ei tainnut olla hätätapaus kyseessä tällä kertaa. Ne on erikseen. Vanhemmilla on myös oikeus olla edelleen ihmisiä.

Vierailija
32/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme hätä lapsella voi olla jos pääsee kävelemään aikuisten makuuhuoneeseen? Jos oikea hätä niin kyllä ne huutaa omasta huoneestaan. Vanhempien makuuhuoneeseen ole mitään asiaa.

Vierailija
33/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ihmiset, jotka ovat sitä mieltä, että lapsi voi kömpiä sänkyyn milloin vain, ovat ilmeisesti unohtaneet että he ovat muutakin kuin vanhempia. He ovat aikuisia, kumppaneita, puolisoita, rakastajia... Ei ihme että monessa perheessä vanhempien välinen romantiikka kuihtuu pois....

Vierailija
34/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kiteytyy hyvin miten pihalla kasvattajat ovat nykyään. Ollaan lasten kaveri ja palvotaan eikä rajoja, kasvatusta tehdä koska lapsi voi suuttua!

Vierailija
35/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M 34

Ahaa - olet siis niitä naisia, jotka eivät suostu valvomaan hetkeäkään lapsen takia, mutta kun mies haluaa kehosi ja uniaikasi käyttöönsä, alistut siihen, jotta mies ei pettäisi. Vaimona oleminen tai parisuhde ei ole mitään tekosyitä sille, että ei saisi nukkua kunnolla!

Väärin, olen niitä naisia, jotka nauttii seksistä ja miehen läheisyydestä. En ole pelkkä äiti.

Vierailija
36/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan lapsena ollut mitään asiaa vanhempien makuuhuoneeseen. Ihan normaaliksi kasvoin.

Se tuossa häiritsee, että teillä "mies päättää". Itse en voisi olla tuollaisessa suhteessa, jossa joku muu tekee päätökset puolestani. Minusta parisuhteessa tehdään päätökset yhdessä.

Vierailija
37/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ajanut lasta pois läheltäni. Enkä tule ajamaan. Uskon läheisyyden ja rakkauden voimaan kasvatuksessa. Itseni on kasvatettu samalla tavalla ja möngin vielä 9-vuotiaana joskus äidin peiton alle nukkumaan, jos heräsin.

Jos kyse olisi minun miehestä ja meidän lapsi 4-vuotiaana, niin olisin käynyt varmaan mieheen käsiksi tai mennyt itse lapsen perässä nukkumaan lapsen viereen. Käytös olisi ollut mielestäni niin pöyristyttävää, että olisin varmaan raivonnut ja vaatinut pyytämään anteeksi lapselta mokoman öykkäröinnin.

Vierailija
38/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on aina saaneet tulla viereen jos siltä on tuntunut. Itse olin tosi pelokas lapsena, ja valvoin vuosia öisin 2-4h peloissani peiton alla, kun vanhempia ei saanut häiritä. Ja joo, eihän mulla tietysti mitään oikeaa hätää ollut, kuten tässäkin ketjussa moni vanhempi on tuonut esiin.

Mutta omilleni en ikinä tekisi kuten itselleni tehtiin. Saavat tulla ja saavat läheisyyttä ja lohdutusta aina kun haluavat.

Tosin kaksi on jo teinejä, eikä noita ihan vähään aikaan ole näkynyt.

Vierailija
39/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä ihmiset, jotka ovat sitä mieltä, että lapsi voi kömpiä sänkyyn milloin vain, ovat ilmeisesti unohtaneet että he ovat muutakin kuin vanhempia. He ovat aikuisia, kumppaneita, puolisoita, rakastajia... Ei ihme että monessa perheessä vanhempien välinen romantiikka kuihtuu pois....

Kerron salaisuuden: voin olla aikuinen, kumppani, puoliso ja rakastaja monessa muussakin paikassa kuin sängyssä. Meillä vuode on aika lailla 99% nukkumiseen, esimerkiksi kumppani kykenen olemaan varsin mainiosti vaikka keittiönpöydän ääressä tai veneillessä, siihen ei sänkyä tarvita! Ja jos rakastaja olettaa, että avioseksi on vain sängyssä tapahtuvaa, niin mikä rakastaja se silloin oikeasti on?

Vierailija
40/165 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrajumala mitä käytöstä, mä olisin ainakin kilahtanut miehelle ihan totaalisesti enkä olisi sulattanut moista! Ihmeellisiä kommenttejakin tullut tähän ketjuun. Onko kauhean vaarallista, jos lapsi tulee viereen hetkeksi? Sitä paitsi en ihanampaa tiedä kuin lapset jotka tulevat sänkyyn viereen aamulla saman peiton alle. 

Jos tässä on kyse seksistä, niin se hoidetaan muulla tavalla muualla, eikä lasta jätetä oven taakse ihmettelemään kun isi hoitaa vähän itseään äitiä vasten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi