Mies kielsi lasta tulemasta meidän makuuhuoneeseen
Meidän 4v tuli meidän makuuhuoneeseen, kun nukuimme. Mies sanoi hänelle ” et saa tulla tänne” ” tämä on aikuisten paikka” otti hänet syliin ja vei oman sänkyyn. Lapsi huusi, että haluaa tulla viereen. Mies sanoi ” Ei” ja korotti ääntänsä” lopuksi laittoi lapsen oven huoneen kiinni. Lapsella ei siis ollut mitään hätää. Oli vain halunnut tulla viereen. Itse olisin voinut hänet päästää, mutta meillä mies päättää. Mies ei hyväksy, että lapsi tulee viereen muuta kuin hädässä. Mies myös sanoi minulle, että ” aikuisilla on oikeus yksityisyyteen” ” ei kakaroiden tarvitse tulla joka paikkaan” ” saadaan kai mekin olla joskus kahdestaan”
Lopulta saatiin riita tuosta aikaiseksi.
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Mikään muu nisäkäs ei jätä avutonta jälkeläistään yksin pimeään yöllä jos tämä huutaa emoa.
Niinpä, ihminen taitaa olla ainoa hullu laji. Joka vieläpä elää sellaisessa illuusiossa, että hänen hulluutensa olisikin järkeä.
Mä muistan millasta se oli kun isä huusi ja ei siihen voinu luottaa sitten ollenkaan. Monet kerrat tuli pelättyä että nyt se huutaa. Toi ei tnnu siitä teidän 4- vuotiaasta kivalta ja oot kyllä aika kauhea jos et tohon edes puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tulisi miehen kanssa aika vakavan keskustelun paikka......
Niin olisi, jonka jälkeen mies jättäisi sinut huonon kasvatustapojesi vuoksi. Teillä lapset saa kaiken ja päätäntävalta on heillä. Saavatko lapsesi päättää minne reissuun lähdette seuraavaksi? Ainiin, sehän päätettiin jo! Lapsi itki ja raivosi niin kauan, että pääsi sinne mihin halusi. Et pärjää lapsillesi, et edes miehellesi. Pelottaa ajatus, millaisia lapsistasi kasvaa.
M 35
Toivottavasti sinä et ole isä.
Sulla edes mitään miestä ole puhumattakaan lapsista. Miehet kiertää kaukaa tuollaiset naiset. Mulla on lapsia ja hyvä vaimo. Meillä ei lapset päätä kaikista asioista kuten teillä.
M 35Onko muistakin vaikea kuvitella perheellistä 35v miespuolista avmammaa?
Mies lähti kävelemään sun luota toisen naisen luo. Jäit rannalle nuolemaan näppejäsi. Toisilla on puolisot ja perheet- sulla ei oo mitään.
Onko sulla kyky selvännäköön vai kristallipallo?
Sekä että, molemmat löytyy. Tiedä sä se.
Aikuisillakin on oikeus omaan tilaan ja rauhaan. Lapsen ei tarvitse päästä joka paikkaan.
Järjetöntä vaatia 4-vuotiaalta, että hänen pitäisi punnita, mikä tarve ei ole riittävän tärkeä... kaikki ovat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olisi, jonka jälkeen mies jättäisi sinut huonon kasvatustapojesi vuoksi. Teillä lapset saa kaiken ja päätäntävalta on heillä. Saavatko lapsesi päättää minne reissuun lähdette seuraavaksi? Ainiin, sehän päätettiin jo! Lapsi itki ja raivosi niin kauan, että pääsi sinne mihin halusi. Et pärjää lapsillesi, et edes miehellesi. Pelottaa ajatus, millaisia lapsistasi kasvaa.
M 35
Sulla edes mitään miestä ole puhumattakaan lapsista. Miehet kiertää kaukaa tuollaiset naiset. Mulla on lapsia ja hyvä vaimo. Meillä ei lapset päätä kaikista asioista kuten teillä.
Mies lähti kävelemään sun luota toisen naisen luo. Jäit rannalle nuolemaan näppejäsi. Toisilla on puolisot ja perheet- sulla ei oo mitään.
Tasokkaat naiset tunnistaa- ei tasokkaat vielä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisillakin on oikeus omaan tilaan ja rauhaan. Lapsen ei tarvitse päästä joka paikkaan.
Mutta se tulee velvollisuuksien jälkeen. Et voi hylätä lasta, kun sinua huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä muistan millasta se oli kun isä huusi ja ei siihen voinu luottaa sitten ollenkaan. Monet kerrat tuli pelättyä että nyt se huutaa. Toi ei tnnu siitä teidän 4- vuotiaasta kivalta ja oot kyllä aika kauhea jos et tohon edes puutu.
JOS äiti ei siihen puutu, lapsi oppii vihaamaan häntä. Ei isää, vaan äitiä, joka ei tee mitään.
En tiedä onko koko aloitus trolli, toisaalta ihmiset on aika tyhmiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu varmasti lapsesta hyvältä, kun huomaa olevan haitaksi vanhemmilleen.
On hyvä myös oppia, että aina maailmassa ei tunnut pelkästään hyvältä, vaan vastoinkäymisiäkin sattuu ja ne pitää vain kestää.
Ja on myös hyvä oppia, ettei ole tämän valtakunnan napa, jonka ympärillä kaikki pyörii. On hyvä oppia, että muillakin on tarpeensa.
Päinvastoin. Lapsen kuuluu oppia, että on vanhemmilleen tärkeää. Ja maailmassa on perusturva.
Mutta siihen, että tuntee itsensä tärkeäksi ei tarvitse kuulua se, että itse saa päättää kaikesta (kuten nukkumapaikasta).
Vierailija kirjoitti:
Olen miehesi kanssa samaa mieltä: aikuisilla on oikeus yksityisyyteen. Siksi minulla on oma makuuhuone, miehellä omansa. Eikä mies todellakaan tuosta vain päädy minun huoneeseeni!
Suosittelen teille samaa eli pidä kiinni siitä, että sinullakin on oikeus yksityisyyteen. Miehelle voit asian selittää aivan hänen omilla sanoillaan.
Veikkaanpa ettei teillä ole kovin terve parisuhde jos täytyy omat makuuhuoneet olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se tulee velvollisuuksien jälkeen. Et voi hylätä lasta, kun sinua huvittaa.
Ei ole lapsen hylkäämistä, ettei se saa nukkua vanhempien sängyssä. Aloituksessakaan LAPSELLA EI OLLUT MITÄÄN HÄTÄÄ. Jos lasta oikeasti rupeaa pelottamaan yöllä, voi aikuinen mennä rauhoittelemaan lapsen sinne omaan sänkyyn ja näin vahvistaa lapselle, että myös se on turvallinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvä myös oppia, että aina maailmassa ei tunnut pelkästään hyvältä, vaan vastoinkäymisiäkin sattuu ja ne pitää vain kestää.
Ja on myös hyvä oppia, ettei ole tämän valtakunnan napa, jonka ympärillä kaikki pyörii. On hyvä oppia, että muillakin on tarpeensa.
Päinvastoin. Lapsen kuuluu oppia, että on vanhemmilleen tärkeää. Ja maailmassa on perusturva.
Mutta siihen, että tuntee itsensä tärkeäksi ei tarvitse kuulua se, että itse saa päättää kaikesta (kuten nukkumapaikasta).
Läheisyys on perustarve. Ei 4-vuotiaan kuulu selviytyä yksin jos on turvaton olo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsen hylkäämistä, ettei se saa nukkua vanhempien sängyssä. Aloituksessakaan LAPSELLA EI OLLUT MITÄÄN HÄTÄÄ. Jos lasta oikeasti rupeaa pelottamaan yöllä, voi aikuinen mennä rauhoittelemaan lapsen sinne omaan sänkyyn ja näin vahvistaa lapselle, että myös se on turvallinen paikka.
Lapsi jätettii YKSIN omaan huoneeseen ja ovi vedettiin kiinni. Tuo ei todellakaan luo turvallisuudentuntua, vaan lapsi kokee hylkäämisenä. Tuo on evolutiivisesti sisäänrakennettua että noin nuori kokee kauhua jos joutuu eroon muista, se olisi luonnonpopulaatiossa kuolemantuomio.
Noin pienen lapsen erottaminen vanhemmistaan yöllä on todella uusi juttu ihmisen historiassa, alkoi vasta 1900-luvulla, ja tätä esiintyy nykyisinkin vain länsimaissa. Ei todellakaan mitään normaalia kasvatusta.
Kyllä, lapsen paikka nukkua on pääsääntöisesti omassa sängyssä.
Ja jos tulee yöllä aukistensängyn viereen ja haluaa vieteen, niin kyllä sen lapsen palauttamisen omaan sänkyynsä voi tehdä ihan toisella tavalla kuin häätämsellä..
Miten olisi jos jompi kumpi aikuinen ihan nätistä sanoisi että "ei mitään hätää, minä vien sinut takaisin omaan sänkyyn, halin ja peittelen. Aamulla jutellaan tarkemmin."
Ja sitten se aikuinen palasi takaisin omaan sänkyynsä.
Olisiko kovin vaikeaa?
Tosin täytyy nyt muistaa se, että kuinka usein lapsi haluaa viereen; joka yö, kerran vikossa, kerran kuussa, kerta vuoteen?
Ja sekin että on kovin nuori perinne se lapsen oma huone saati sänky...
Vielä vajaa 100 vuotta sitten vanhemmat ja lapset nukkuivat sikin sokin SAMASSA huoneessa...
Mitenhän apn ukko olisi tuolloin sopeutunut? Nukkunut itse ulkosalla tai tallissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miehesi kanssa samaa mieltä: aikuisilla on oikeus yksityisyyteen. Siksi minulla on oma makuuhuone, miehellä omansa. Eikä mies todellakaan tuosta vain päädy minun huoneeseeni!
Suosittelen teille samaa eli pidä kiinni siitä, että sinullakin on oikeus yksityisyyteen. Miehelle voit asian selittää aivan hänen omilla sanoillaan.
Veikkaanpa ettei teillä ole kovin terve parisuhde jos täytyy omat makuuhuoneet olla.
Miten kuorsaavan miehen vieressä valvominen parantaa parisuhdetta? Minä nukun eri huoneessa, sillä haluan NUKKUA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 35
Sekä että, molemmat löytyy. Tiedä sä se.
Sellanen avmamma
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on. Saa esim käydä suihkussa, syödä ruokansa tai vaikka vetäytyä työhuoneeseen, kun lapsella on turva
Mutta sitä ei saa tehdä että jättää lapsen ilman turvaa yöllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että turvaa saa klo 8-21.
Joku uskisperhe vissiin, mies on perheenpää niin kuin Kristus on seurakunnan pää ja muuta skeidaa...