Mies kielsi lasta tulemasta meidän makuuhuoneeseen
Meidän 4v tuli meidän makuuhuoneeseen, kun nukuimme. Mies sanoi hänelle ” et saa tulla tänne” ” tämä on aikuisten paikka” otti hänet syliin ja vei oman sänkyyn. Lapsi huusi, että haluaa tulla viereen. Mies sanoi ” Ei” ja korotti ääntänsä” lopuksi laittoi lapsen oven huoneen kiinni. Lapsella ei siis ollut mitään hätää. Oli vain halunnut tulla viereen. Itse olisin voinut hänet päästää, mutta meillä mies päättää. Mies ei hyväksy, että lapsi tulee viereen muuta kuin hädässä. Mies myös sanoi minulle, että ” aikuisilla on oikeus yksityisyyteen” ” ei kakaroiden tarvitse tulla joka paikkaan” ” saadaan kai mekin olla joskus kahdestaan”
Lopulta saatiin riita tuosta aikaiseksi.
Kommentit (165)
Meillä laps nukku 6v asti omassa sängyssä mutta samassa huoneessa... antaisin 4v tulla.
Siis mitä? Miks 4v ei sais tulla??????
Mies on oikeassa. Noin iso kuuluu omaan huoneeseensa. Jos on hätä saa tulla viereen, mutta muuten pysytään omassa sängyssä. Siirsin lapsen omaan huoneeseensa jo 6kk iässä ja siitä asti on nukkunut siellä myös sairaana, ihan pari kertaa on tullut viereen. Nukkuu sairas lapsikin paremmin omassa sängyssä yksin kuin ahtaasti meidän välissä kuumissaan.
Meillä tulisi miehen kanssa aika vakavan keskustelun paikka......
Mulla oli lapsena vilkas mielikuvitus ja olin aika pelokas, joten olen todellakin iloinen että mua ei häädetty vanhempien luota pois!
Oho, aikamoisen jyrkkä mielipide mieheltä. Meidän mielestä yksi ihanimpia juttuja on aamulla kainaloon kömpivät lapset. Meidän kainaloon kömpivät on jo 7- ja 11-vuotiaat, en usko että nämä ihanat aamuhellinnät kovin pitkään enää jatkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Niin olisi, jonka jälkeen mies jättäisi sinut huonon kasvatustapojesi vuoksi. Teillä lapset saa kaiken ja päätäntävalta on heillä. Saavatko lapsesi päättää minne reissuun lähdette seuraavaksi? Ainiin, sehän päätettiin jo! Lapsi itki ja raivosi niin kauan, että pääsi sinne mihin halusi. Et pärjää lapsillesi, et edes miehellesi. Pelottaa ajatus, millaisia lapsistasi kasvaa.
M 35
En ole koskaan ymmärtänyt, miksi pitäisi nukkua puolison kanssa samassa huoneessa tai edes samassa sängyssä. JOtenkin outoa, että aikuisten pitää päästä toisen kainaloon, vaikka ei pelota eikä ole mitään hätää. Jos lapsi pärjää yöt omassa sängyssä, niin miksi ei aikuinen mieskin pysty moiseen?
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on ihan oikeassa! Näin minäkin äitinä toimin :) lapsilla ei ole makuuhuoneeseen mitään asiaa, ellei ole joku hätä. Olen varmasti pas*a mutsi, mutta lapsilla on muuten riittävästi tilaa tehdä ja touhuta, niin makkariin ei tarvitse tulla ilman kunnon syytä.
Ei herran jestas mitä vanhempia. No toivottavasti lapselle on selvitetty mikä on kunnon syy. Ja oppiipahan tuntemaan torjutuksitulemisen, niin on sitten ehkä helpompaa aikuisena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olisi, jonka jälkeen mies jättäisi sinut huonon kasvatustapojesi vuoksi. Teillä lapset saa kaiken ja päätäntävalta on heillä. Saavatko lapsesi päättää minne reissuun lähdette seuraavaksi? Ainiin, sehän päätettiin jo! Lapsi itki ja raivosi niin kauan, että pääsi sinne mihin halusi. Et pärjää lapsillesi, et edes miehellesi. Pelottaa ajatus, millaisia lapsistasi kasvaa.
M 35
Toivottavasti sinä et ole isä.
Toki on hyvä tulevaisuuden kannalta, että osoitetaan ettei vanhemmilta voi hakea turvaa. Ja että lapset ovat vain haittana vanhempien elämässä. Ihmettelen vain, että miksi tuollaiset ihmiset haluavat lapsia ylipäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 35
Onko parempi, että lapsi traumatisoituu pienestä asti, koska on pelosta paska jäykkänä? Lapselle pitää opettaa sitä yksinoloa ja sitä miten pelkoja käsitellään.
Olisit istuttanut kakaran makuuhuoneen nurkkaan ja sitten miehesi olisi yhtynyt äänekkäästi paska-aukkoosi.
Tuntuu varmasti lapsesta hyvältä, kun huomaa olevan haitaksi vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi on ihan oikeassa! Näin minäkin äitinä toimin :) lapsilla ei ole makuuhuoneeseen mitään asiaa, ellei ole joku hätä. Olen varmasti pas*a mutsi, mutta lapsilla on muuten riittävästi tilaa tehdä ja touhuta, niin makkariin ei tarvitse tulla ilman kunnon syytä.
Tyly meininni. Lapsi ei siis voi tulla kuin kuolemankielissä. Eikä silloinkaan uskalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 35
Eli mun pitäis kieltää lasta tulemasta syliin? Sehän on just parasta eikä tarkota ettei missään olisi rajoja. Ja kyllä, jos miehellä ja minulla on erilaiset kasvatustavat niin ero siitä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M 35
Toivottavasti sinä et ole isä.
Sulla edes mitään miestä ole puhumattakaan lapsista. Miehet kiertää kaukaa tuollaiset naiset. Mulla on lapsia ja hyvä vaimo. Meillä ei lapset päätä kaikista asioista kuten teillä.
M 35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että vanhemmilla ei ole oikeutta edes nukkua rauhassa! Meillä ei lapset tule sänkyyn.
M 34
Eikä meillä mies minun puolelleni vuodetta. Sellaista tarvetta ei miehellä voi edes olla, joka menisi minun rauhallisen uneni edelle!
Hohhoi. Sit ihmetellää miks ne miehet pettää ja jättää. Kun tulette äideiksi, älkää unohtako, että olette myös vaimoja ja parisuhteesta pitää pitää huolta.
Minä ainakin nukun tyytyväisenä miehen kainalossa yöt ja lapset omassa sängyssään. Niin, ja harrastetaan sitä seksiäkin niin, ettei tartte jännittää, tuleeko sinne sänkyyn kohta joku 4v. En ole huomannu, et lapset jäis mistään paitsi.
Ahaa - olet siis niitä naisia, jotka eivät suostu valvomaan hetkeäkään lapsen takia, mutta kun mies haluaa kehosi ja uniaikasi käyttöönsä, alistut siihen, jotta mies ei pettäisi. Vaimona oleminen tai parisuhde ei ole mitään tekosyitä sille, että ei saisi nukkua kunnolla!
Väärin, olen niitä naisia, jotka nauttii seksistä ja miehen läheisyydestä. En ole pelkkä äiti.
Eli äidit saavat nukkua yönsä kaikessa rauhassa, mutta miehestään riippuvaiset "ne naiset" eivät saa nukkua, koska miehellä on käyttöä naisensa keholle?
Sulla on täytyny olla aika ikäviä suhteita, jos näät kaiken läheisyyden ja hellyyden sellasena et toisen keho on toisen käytettävissä. Otan osaa.
Voin kertoo sulle sellasen Fairytalen, et on olemassa suhteita, joissa mies ja nainen molemmat haluavat toisiaan ja molemmat haluavat olla toisen lähellä ja osoittaa hellyyttä ja rakkautta. Vielä parempaa, on olemassa parisuhteita, joissa näin on ja joissa on lapsia. Ja niillä aikuisilla on päivät aikaa touhuta lasten kanssa. Ja illat ja yöt aikaa olla toistensa lähellä. Ilman keskeytyksiä. Ja silti he nukkuvat aivan tarpeeksi. Ymmärrän kyllä, että olet kateellinen.
Eli äidit saavat nukkua yönsä kaikessa rauhassa, mutta miehestään riippuvaiset "ne naiset" eivät saa nukkua, koska miehellä on käyttöä naisensa keholle?