Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset loukkaantuvat isyyden selvittämisestä vaikka on ENSISIJAISESTI lapsen oikeus tietää kuka isänsä on?

Vierailija
04.01.2019 |

Eivätkö naiset ajattele ollenkaan lastaan ja tämän oikeuksia silloin kun ottavat "itseensä" jos mies vaatii, että lapsen isyys selvitetään? Naiset ottavat tämän ensisijaisesti loukkauksena vaikka koko kuviossa pitäisi ajatella miestä sekä lasta. Mikä tässä asiassa on naiselle niin vaikeaa ja kiusallista toteuttaa tämä kuvio läpi? Mistä kumpuaa naisten itsekkyys?
Tietysti naisen _täytyy_ olla sitä mieltä, että miehen ja lapsen on halutessaan saatava selville totuus. Tietenkin, miksi ei pitäisi? Pitäisikö lapsen ja miehen elää epäluulossa koska "Naisen Uskollisuus"?

Kommentit (2252)

Vierailija
861/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys naisille: jos miehesi pettäisi sinua, toinen nainen tulisi raskaaksi ja 9 kk päästä tulisi ovellesi ja sanoisi ”tässä teille vauva, olkaa hyvä”, niin sanoisitteko a) ai ihanaa!! vai b) ei ole mun lapsi, pitäkää tunkkinne?

Tästä tässä on perimmiltään kyse. Jos lapsen ulkonäkö ei muistuta isää miltään osin, on miehellä kaikki syy epäillä isyyttään, eikä häntä silloin kiinnosta myöskään ottaa vastuutta isyydestä. Käytännössä isyys tietenkin kannattaa tässä tapauksessa selvittää lapsen äidin tietämättä ja jos testin tulos on negatiivinen, niin mies voi hyvin sanoa, että ei ole mun lapsi, pitäkää tunkkinne.

Ei ole verrannollinen, koska en ylipäätään haluaisi lasta noin vain yhtäkkiä ja kysymättä. Ehkä siinä tilanteessa vastaus olisi tuo a, jos olisin kovasti vauvakuumeinen ja olisin valmistautunut saamaan lapsen. Miehestähän todennäköisesti eroaisin ja sen biologisen äidin osalta varmistaisin, että saan tosiaan tämän lapsen pitää eikä myöhemmin hän tule vaatimaan lasta takaisin. 

Vastakysymys miehelle: 

Miltä tuntuisi, jos olisit aina ollut uskollinen vaimollesi ja osoittanut olevasi luotettava eikä hän ole ilmaissut myöskään epäilevänsä luotettavuuttasi, hän yhtenä päivänä tulisi töistä kotiin ja sanoisi näin: "Naapurin Mirkku on raskaana. Haluan, että kun lapsi syntyy, käyt varmuuden vuoksi isyystestissä, ettei lapsi ole sinun." Olisiko vastauksesi: 

a) okei, minä järjestän asian

b) mitä h*lvettiä sinä nyt sekoilet? 

Vierailija
862/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eli tilanne muka menee aina näin.... Mies vaatii isyystestiä ...nainen eroaa... vaatii isyystestiä mieheltä saadakseen elatusapua :D  

Eiköhän oikeasti normaaleissa perheissä  .... mies vaatii isyystestiä.... nainen murjottaaa, mutta testi tehdään...elämä jatkuu.

Tottakai testi tehdään, ja kyllä ihan rehellisesti meidän perheessä siihen perään tehtäisiin se avioerohakemus. Se on ihan selvä että uudestaan en halua päätyä suhteeseen jossa toinen elättelee päässään jotain sairaita tuulesta temmattuja mustasukkaisuuskuvioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kyllä ihmetyttää, kun mammat täällä vetää lapsen samalle viivalle sukupuolitautien ja vastaavien kanssa.

Kyllä, ihmiset ovat petollisia ja voivat vahingoittaa toisiaan pettämällä monin keinoin, mutta ihmiset voivat vahingoittaa tai loukata toisiaan tuhansin eri tavoin muutenkin ja isolla variaatiolla vaikutuksia.

Mutta kun ihmisen elämän perusta on ihminen, niin lasta suurempaa asiaa ei voi ollakaan. Täällä kuitenkin jotkut ovat sitä mieltä, että lapsen alkuperästä ei tarvitse olla varmuutta tai sitä ei saa epäillä, koska ei kerta kaikkia muitakaan tapoja olla epärehellinen testata jatkuvasti.

Hei oikeasti, on kyse vähän eri tason asiasta. Vähän kuin murhasta ei saa tuomita, koska ihmiset näpistääkin kaupasta vielä useammin.

Hessus.

Kaltaistesi hullujen kanssa ei kannata väitellä, mutta kun 94-96%ssa tapauksessa se isä on oikeasti myös biologinen isä niin miksi juuri sinä kuvittelet olevasi se muutaman prosentin poikkeustapaus? Etkö osaa valita kumppaniasi vai oletko itse niin paska, että on todennäköistä, että kumppanisi hakee parempaa patukkaa/ orgasmia/ parempia geenejä. Minkä takia käytännön elämässä tästä asiasta ei puhuta jos tämä epäillystä isyydestä enemmänkin miehiä vaivaa? Jokainen voi mennä ihan vapaasti omassa suhteessa ehdottamaan mitä tahansa testejä, muttei kannata yllättyä jos saakin suhteesta kenkää.

Vierailija
864/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lapsi muuttuis samalla sekunnilla turhaksi seksijätteeksi vaikka sitten 22v jälkeen kun tietäis ettei olekkaan oma. Ja joka pennin laskeminen alkais heti että paljonko on tuota maksettu.

Ja kyllä pitäisin huolen että tasan jokainen saisi tietää mitä on valehdeltu, ja muistuttaisin asiasta loppuiän.

Voi hyvä luoja....

Vierailija
865/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen kysymys naisille: jos miehesi pettäisi sinua, toinen nainen tulisi raskaaksi ja 9 kk päästä tulisi ovellesi ja sanoisi ”tässä teille vauva, olkaa hyvä”, niin sanoisitteko a) ai ihanaa!! vai b) ei ole mun lapsi, pitäkää tunkkinne?

Tästä tässä on perimmiltään kyse. Jos lapsen ulkonäkö ei muistuta isää miltään osin, on miehellä kaikki syy epäillä isyyttään, eikä häntä silloin kiinnosta myöskään ottaa vastuutta isyydestä. Käytännössä isyys tietenkin kannattaa tässä tapauksessa selvittää lapsen äidin tietämättä ja jos testin tulos on negatiivinen, niin mies voi hyvin sanoa, että ei ole mun lapsi, pitäkää tunkkinne.

Tämä. Aamen.

Eli kääntäen, jos sillä biologialla tai epärehellisyydellä ei ole mitään väliä niin näin ajattelevat mammat tietenkin avosylin ottavat omakseen ja panostavat aikansa, rahansa ja perintönsä ilolla ja kiitollisuudella miehensä pikkujoulupanon tuotokseen. Sehän on ihan sama asia kuin oma vauva. Avokäsin ottavat omakseen.

Vierailija
866/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eli tilanne muka menee aina näin.... Mies vaatii isyystestiä ...nainen eroaa... vaatii isyystestiä mieheltä saadakseen elatusapua :D  

Eiköhän oikeasti normaaleissa perheissä  .... mies vaatii isyystestiä.... nainen murjottaaa, mutta testi tehdään...elämä jatkuu.

Ja normaalissa perheessä sinäkin käyt vuosittain sp-tautitesteissä todistaaksesi, ettet ole saanut keneltäkään pettämisen seurauksena tauteja?

Ja ollaan yhdessä 24/7, jotta voidaan vahtia ettei toinen pääse pettämään? Eli myös miehen "poikien illat/ reissut" ehdottomasti kiellettyjä.

Jos epäilyksen tielle lähdetään, niin otetaan samantien kaikki siihen kuuluva.

Vaihtoehdot ovat siis joko-tai, joko sokea luottamus kaikissa asioissa tai ääretön epäily kaikissa asioissa?

Luottamusta joko on tai ei ole, ei siinä ole mitään välimaastoja.

Ja höpö höpö. Kyllä ihminen voi ymmärtää, että luottaessaankin on pieni riski olla väärässä. Ja nämä ihmiset voivat perustaa ihan onnellisia parisuhteita ihan kuten kaikki muutkin. Tuo joko tai -vaatimus on vain yksi tapa nähdä asia, eikä mitenkään parempi tai huonompi kuin muut tavat.

Puppua. Luottamus on olemassa siihen asti, kunnes se jostain syystä menee rikki (esimerkiksi oman vainoharhaisuuden takia). Puolison pitäminen potentiaalisena pettäjänä on merkki siitä, ettei luottamusta ole. Hyvässä suhteessa on tehty tietoinen päätös luottaa toiseen aina uudelleen ja uudelleen.

Kaikki ihmiset ovat pontentiaalisia pettäjiä. Myös ne joihin luotetaan.

Tottakai ovat. Maailmassa ihan kaikki on epävarmaa. Jotta täällä selviää, pitää näitä epävarmuuksia jonkin verran sietää. Minäkään en tällä hetkellä varmasti tiedä, onko mieheni töissä vai salarakkaan luona vai kenties diilaamassa huumeita, mutta elämäni on paljon helpompaa, kun luotan, että hän on siellä, missä sanoo olevansa. Tämän hinnan olen valmis maksamaan parisuhteestani hänen kanssaan. 

Tietysti arjessa pitää sietää tätä epävarmuutta. Ei kukaan voi alvariinsa miettiä, minkä hyypiön kanssa se puoliso nyt pelehtii kun sanoo olevansa töissä. Mutta onko se niin vaikea ymmärtää, että tässä yhdessä kriittisen tärkeässä asiassa, omien lasten biologisessa vanhemmuudessa joku ei halua hyväksyä sitä epävarmuutta, kun täysi varmuus on niin helppo saavuttaa?

Onhan sinunkin suhteen varmistettu, että isäsi on se, jonka väitetään sitä olevan?

Se lienee minun vanhempieni asia. Jos äitini olisi valehdellut alkuperästäni, mitä pidän tiettyjen periytyvien ominaisuuksien perusteella varsin epätodennäköisenä, niin isyyshuijauksen uhrihan olisi minun isäni enkä minä.

Ketjun otsikossa lukee, että on ENSISIJAISESTI lapsen oikeus tietää, kuka hänen isänsä on. Sinä et siis tiedä, kuka isäsi on vaan luulet, niinkö? Mikset halua asiaan varmuutta?

Eiköhän täällä ole lähes jokainen keskustelija rönsyillyt jo otsikon ohi. Ei nämä "sit mä kiellän siltä kostoksi kaikki saunaillat" -jankkaukset taida liittyä siihen otsikkoon sen enempää.

Vierailija
867/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan että minua arvioidaan sen perusteella minkälainen minä olen, ei minkälaisia monet naiset ehkä ovat tai minkä verran tilastoissa on epävarmuutta isyydestä. Isyystesti olisi suora haaste henkilökohtaisesti minulle, ei mitenkään naisia kohtaan yleensä. Minä en ole yhdessä minkään yleismiehen kanssa. En oleta mitään miehestäni sen perusteella mitä muut miehet mahdollisesti tekevät tai ovat tehneet ja toivon itselleni vain tätä samaa kohtelua. Jos mies ei pysty kohtaamaan minua yksilönä vaan vain naiskunnan edustajana, en usko että meillä muutenkaan on kovin lämpöinen tulevaisuus.

Ihanne maailmassa kyllä. Etkö usko, että näin myös pettävät ja petetyt ihmiset toivovat. Silti puolessa suhteissa sitä tapahtuu, eli joka toinen ei ole tämän luottamuksen arvoinen. Silti vaadit näin huonoilla todennäköisyyksillä sokeaa luottamusta.

Sinun pitäisi käsitellä luottamusongelmasi terapeutin kanssa. Vaikeista kokemuksista on mahdollista päästä yli. Sanon tämän petettynä ja jätettynä, jolla vaikea ero laukaisi posttraumaattisen stressireaktion. Tällaisista jutuista voi selvitä, jos tekee töitä itsensä kanssa.

Jaaha nyt on mukahuolestuneen keittiöpsykologian vuoro. Aika terttiäärikautista. Kertakaikkiaan 100% luottaminen on vain tyhmää. Tämän 100% vuoksi mm ne norjalainen ja tanskalainenkin kuolivat Marokossa. 100% luottamuksen vuoksi moni vanhus on huijattu ostamaan turhia remontteja tai siirtämään omaisuuksia lapsilleen. Noi kovalla luottamuksella ei varmaan tarvita avioeroja, vakuutuksia.. ihme laalaa-maassa elät. En usko hetkeäkään, että elät itse kuten opetat.

Kai sinä muistat sanoa jokaiselle tapaamallesi ihmiselle, että sinuun ei kannata luottaa, koska 100% luottaminen on tyhmää? Et ilmeisesti ole parisuhteessa, koska et näe eroa puolisossa ja jossain hetkellisesti tapaamassasi ihmisessä. Ei se parisuhde onnistu eikä ala, jos jo lähtökohtaisesti epäilet puolisoa valehtelijaksi.

Saivartelua. Ei se ole mikään ilmoitusasia sanoa, etten luota sinuun 100% kuuluu ikävä kyllä ihmisenä oloon. Aika monta kertaa täälläkin on jo sanottu, että puolessa suhteissa petetään, joten puolisoon 100% luotamisesssa ei kertakaikkiaan ole mitään syytä. Jos oikeasti naiset olette tätä mieltä, niin eläkää edes itse sen mukaisesti. Tälläkin palstalla on lähes joka päivä vähintää yksi keskustelu siitä. miten mies ei vaikka tullut yöksi kotiin tms. Näin paljon kun luottamuksesta naiset tässä keskustelussa paasaa, ei sellaisia keskusteluja luulisi edes olevan olemassa.

Tässä on naisten puolelta nyt leipäpapin saarnaa: tehkää niinkuin sanon, älkää niinkuin itse teen.

Itse kyllä uskon, missä mies on sanonut olleensa. Ne on eri juttuja, jossa mies on sanonut menevänsä kalalle järvelle, tulee rajuilma enkä saa miestä kiinni. Luotan mieheeni ja sitä luottamusta on niin kauan ennen kuin jotain ilmenee. Vielä ei ole ilmennyt enkä luottamusta menetä vain siksi, että kehittelisin jotain päässäni.

Kyllä miksei näin. Tässä skenaariossa ei vain ole seurauksena ihmislapsi ja jos olisi, niin ottaisitko mielelläsi tämän miehesi toiselle tekemän lapsen perheenjäseneksi?

Vierailija
868/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se lapsi muuttuis samalla sekunnilla turhaksi seksijätteeksi vaikka sitten 22v jälkeen kun tietäis ettei olekkaan oma. Ja joka pennin laskeminen alkais heti että paljonko on tuota maksettu.

Ja kyllä pitäisin huolen että tasan jokainen saisi tietää mitä on valehdeltu, ja muistuttaisin asiasta loppuiän.

Onko täällä miespuolisten narsistien kokoontumisajot? Kostaisitko lapselle äidin teot?

Vierailija
869/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että näiden logiikalla useimmitenhan se menisi niin, että mies vaatii isyystestiä -> nainen suuttuu ja eroaa -> testi osoittaa, että isä on joku muu -> nainen valehteli -> mies on onnellinen, kun pääsi naisesta ja lapsesta -> lapsi jää ilman elatusta, kun isästä ei ole tietoa. 

Ja sinun ja kaltaistesi älykääpiöiden logiikka on = nainen hankkii kakaran keinoja kaihtamatta -> mies vaatii testin -> testi on negatiivinen -> pettävä & huijaava l u t k a luiskaan -> JA L U T K A N SUURIN MURHE ON ETTÄ, EI OLE SAANUT SÄLYTETTYÄ ELATUSTA _JONKUN_ MIEHEN KONTOILLE ??????

"Lapsi jää ilman elatusta, kun isästä ei ole tietoa" No eihän se nyt s a a t a n a ole ihan kenen tahansa miehen asia, alkaa makselemaan jokun muun ukon alulle laittamia kakaroita ???? H e l v e t i n_i d i o o t t i_l u m p u t. Tuollaisessa tilanteessa jos ja kun l u m p p u on kyläpyörä, niin silloin kyläpyörä saa luvan ihan itse hoitaa sotkunsa ja maksaa hankkimansa kersat. Ei se ole "ensimmäisen käsillä olevan miehen" velvollisuus alkaa makselemaan tuollaisia. Ja aivan turha länkyttää mistään lasten oikeuksista, niitä kannattaisi tuollaisessa tilanteessa sen kyläpyörän miettiä PIKKUISEN etukäteen ihan itse.

Vierailija
870/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kyllä ihmetyttää, kun mammat täällä vetää lapsen samalle viivalle sukupuolitautien ja vastaavien kanssa.

Kyllä, ihmiset ovat petollisia ja voivat vahingoittaa toisiaan pettämällä monin keinoin, mutta ihmiset voivat vahingoittaa tai loukata toisiaan tuhansin eri tavoin muutenkin ja isolla variaatiolla vaikutuksia.

Mutta kun ihmisen elämän perusta on ihminen, niin lasta suurempaa asiaa ei voi ollakaan. Täällä kuitenkin jotkut ovat sitä mieltä, että lapsen alkuperästä ei tarvitse olla varmuutta tai sitä ei saa epäillä, koska ei kerta kaikkia muitakaan tapoja olla epärehellinen testata jatkuvasti.

Hei oikeasti, on kyse vähän eri tason asiasta. Vähän kuin murhasta ei saa tuomita, koska ihmiset näpistääkin kaupasta vielä useammin.

Hessus.

Niin, lasta suurempaa ei voi ollakaan. Siksi onkin hassua, että se lapsi näyttää miehille olevan ihan toissijainen ja vain se lapsen sisältämä dna-koodi merkitsee. 

Vierailija
871/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluan että minua arvioidaan sen perusteella minkälainen minä olen, ei minkälaisia monet naiset ehkä ovat tai minkä verran tilastoissa on epävarmuutta isyydestä. Isyystesti olisi suora haaste henkilökohtaisesti minulle, ei mitenkään naisia kohtaan yleensä. Minä en ole yhdessä minkään yleismiehen kanssa. En oleta mitään miehestäni sen perusteella mitä muut miehet mahdollisesti tekevät tai ovat tehneet ja toivon itselleni vain tätä samaa kohtelua. Jos mies ei pysty kohtaamaan minua yksilönä vaan vain naiskunnan edustajana, en usko että meillä muutenkaan on kovin lämpöinen tulevaisuus.

Ihanne maailmassa kyllä. Etkö usko, että näin myös pettävät ja petetyt ihmiset toivovat. Silti puolessa suhteissa sitä tapahtuu, eli joka toinen ei ole tämän luottamuksen arvoinen. Silti vaadit näin huonoilla todennäköisyyksillä sokeaa luottamusta.

Sinun pitäisi käsitellä luottamusongelmasi terapeutin kanssa. Vaikeista kokemuksista on mahdollista päästä yli. Sanon tämän petettynä ja jätettynä, jolla vaikea ero laukaisi posttraumaattisen stressireaktion. Tällaisista jutuista voi selvitä, jos tekee töitä itsensä kanssa.

Jaaha nyt on mukahuolestuneen keittiöpsykologian vuoro. Aika terttiäärikautista. Kertakaikkiaan 100% luottaminen on vain tyhmää. Tämän 100% vuoksi mm ne norjalainen ja tanskalainenkin kuolivat Marokossa. 100% luottamuksen vuoksi moni vanhus on huijattu ostamaan turhia remontteja tai siirtämään omaisuuksia lapsilleen. Noi kovalla luottamuksella ei varmaan tarvita avioeroja, vakuutuksia.. ihme laalaa-maassa elät. En usko hetkeäkään, että elät itse kuten opetat.

Nyt on kyse luottamisesta omaan puolisoon, ei satunnaiseen kiertävään remppaheppuun tai ulkomaan patikkareissulla tapaamaan tyyppiin. Minusta noita ei voi verrata keskenään.

Ei tietenkään yksi yhteen. Lapset petkuttaa vanhempiaan, puolisot toisiaan. Varsinkin eron tullen ihmiset eivät enää tunnista ex-puolisoa samaksi ihmiseksikään, niin kylmäksi ja julmaksi voivat muuttua. Se oma puoliso usein on tässä asiassa se laskelmoivin petturi. Ollaan suhteessa vain parempaa odotellessa, rahan vuoksi. On rinnakkaissuhteita ja vaikka mitä. Se että isyydestään haluaa olla varma ei tarkoita kaikkien elämänalueiden käyttämistä ja vastaamista, vaikka tätäkin tietysti esiintyy. Esim minun parisuhteessa vaimo kyttää juurikin nämä monesti mainitut kuititkin ja puhelimen. Onkin siinä näppärä, vaikka on 2x tunnuskin.

No en kyllä ihmettele että teille se testin teko on paras vaihtoehto jos luottamus on sillä pohjalla että syynätään kuitit ja murtaudutaan toisen puhelimeen :,D normaaleissa parisuhteissa tuollaista ei tapahdu.

Vierailija
872/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni nainen tai mies edes joutuu tällaiseen tilanteeseen? Veikkaan että niitä isyyksiä selvitetään millään testeillä todeilla harvoissa tapauksissa.

Vierailija
873/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aamen.

Eli kääntäen, jos sillä biologialla tai epärehellisyydellä ei ole mitään väliä niin näin ajattelevat mammat tietenkin avosylin ottavat omakseen ja panostavat aikansa, rahansa ja perintönsä ilolla ja kiitollisuudella miehensä pikkujoulupanon tuotokseen. Sehän on ihan sama asia kuin oma vauva. Avokäsin ottavat omakseen.

Mammat maksavat miehilleen mielellään Tallinnan ja Thaimaan reissutkin. Luottoa löytyy!

Kumma kun tämä tällainen luottamus ei kyllä oikeassa elämässä realisoidu lainkaan.

Vierailija
874/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi että näiden logiikalla useimmitenhan se menisi niin, että mies vaatii isyystestiä -> nainen suuttuu ja eroaa -> testi osoittaa, että isä on joku muu -> nainen valehteli -> mies on onnellinen, kun pääsi naisesta ja lapsesta -> lapsi jää ilman elatusta, kun isästä ei ole tietoa. 

Ja sinun ja kaltaistesi älykääpiöiden logiikka on = nainen hankkii kakaran keinoja kaihtamatta -> mies vaatii testin -> testi on negatiivinen -> pettävä & huijaava l u t k a luiskaan -> JA L U T K A N SUURIN MURHE ON ETTÄ, EI OLE SAANUT SÄLYTETTYÄ ELATUSTA _JONKUN_ MIEHEN KONTOILLE ??????

"Lapsi jää ilman elatusta, kun isästä ei ole tietoa" No eihän se nyt s a a t a n a ole ihan kenen tahansa miehen asia, alkaa makselemaan jokun muun ukon alulle laittamia kakaroita ???? H e l v e t i n_i d i o o t t i_l u m p u t. Tuollaisessa tilanteessa jos ja kun l u m p p u on kyläpyörä, niin silloin kyläpyörä saa luvan ihan itse hoitaa sotkunsa ja maksaa hankkimansa kersat. Ei se ole "ensimmäisen käsillä olevan miehen" velvollisuus alkaa makselemaan tuollaisia. Ja aivan turha länkyttää mistään lasten oikeuksista, niitä kannattaisi tuollaisessa tilanteessa sen kyläpyörän miettiä PIKKUISEN etukäteen ihan itse.

Rauhoitu. Pointti oli se, että turha nillittää jostain lapsen oikeuksista, jos puhutkin vain, miehen oikeuksista. 

Vierailija
875/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole verrannollinen, koska en ylipäätään haluaisi lasta noin vain yhtäkkiä ja kysymättä. Ehkä siinä tilanteessa vastaus olisi tuo a, jos olisin kovasti vauvakuumeinen ja olisin valmistautunut saamaan lapsen. Miehestähän todennäköisesti eroaisin ja sen biologisen äidin osalta varmistaisin, että saan tosiaan tämän lapsen pitää eikä myöhemmin hän tule vaatimaan lasta takaisin. 

Vastakysymys miehelle: 

Miltä tuntuisi, jos olisit aina ollut uskollinen vaimollesi ja osoittanut olevasi luotettava eikä hän ole ilmaissut myöskään epäilevänsä luotettavuuttasi, hän yhtenä päivänä tulisi töistä kotiin ja sanoisi näin: "Naapurin Mirkku on raskaana. Haluan, että kun lapsi syntyy, käyt varmuuden vuoksi isyystestissä, ettei lapsi ole sinun." Olisiko vastauksesi: 

a) okei, minä järjestän asian

b) mitä h*lvettiä sinä nyt sekoilet? 

Tämän jälkimmäisen ongelman se kattava dna- tietopankki ratkaisisi kun Automaattisesti tulisi kaikille osapuolille ilmoitus isyydestä kun kaikki vauvat systemaattisesti testattaisiin. Muutenhan tosiaan miehen voisi velvoittaa testauttamaan isyytensä ja todistamaan uskollisuutensa kaikkien syntyvien vauvojen suhteen. Eikä tämä tietenkään rajoittui sitä vaan tiettyyn paikkakuntaa vaan ihan kattavasti kaikkialla syntyvien, koska onhan mahdollista, että mies on pettänyt jonkin turistin kanssa tai matkoillaan.

Vierailija
876/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miten lapsen oikeus? Ei minulla ainakaan ole tarvetta varmistua isästäni.

Jos lapsi näyttää vaikka luuluisan bändin laulajalta , jonka keikoilla vaimo on usein käynyt ja vaimo ei suostu testaamaan lastaan niin luuletko , että mies on hyvä isä tälle lapselle?

Huutonaurua!

Joo, tämähän on hyvin yleistä, sattuu ihan viikottain.

Se on sille aivan se ja sama, tapahtuuko sitä viikoittain vai kerran vuosikymmenessä. Se riittää että se tapahtuu KERRAN, ja se kerta osuu omalle kohdalle. Mutta eihän tuollaiset ameebat sitä jaksa käsittää.

Vierailija
877/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja normaalissa perheessä sinäkin käyt vuosittain sp-tautitesteissä todistaaksesi, ettet ole saanut keneltäkään pettämisen seurauksena tauteja?

Ja ollaan yhdessä 24/7, jotta voidaan vahtia ettei toinen pääse pettämään? Eli myös miehen "poikien illat/ reissut" ehdottomasti kiellettyjä.

Jos epäilyksen tielle lähdetään, niin otetaan samantien kaikki siihen kuuluva.

Vaihtoehdot ovat siis joko-tai, joko sokea luottamus kaikissa asioissa tai ääretön epäily kaikissa asioissa?

Luottamusta joko on tai ei ole, ei siinä ole mitään välimaastoja.

Ja höpö höpö. Kyllä ihminen voi ymmärtää, että luottaessaankin on pieni riski olla väärässä. Ja nämä ihmiset voivat perustaa ihan onnellisia parisuhteita ihan kuten kaikki muutkin. Tuo joko tai -vaatimus on vain yksi tapa nähdä asia, eikä mitenkään parempi tai huonompi kuin muut tavat.

Puppua. Luottamus on olemassa siihen asti, kunnes se jostain syystä menee rikki (esimerkiksi oman vainoharhaisuuden takia). Puolison pitäminen potentiaalisena pettäjänä on merkki siitä, ettei luottamusta ole. Hyvässä suhteessa on tehty tietoinen päätös luottaa toiseen aina uudelleen ja uudelleen.

Kaikki ihmiset ovat pontentiaalisia pettäjiä. Myös ne joihin luotetaan.

Et ymmärrä mistä on kyse. Kannattaa pysytellä sinkkuna.

Puolet ihmisistä on pettänyt nykyistä kumppaniaan. Yli puolet parisuhteista päättyy eroon.

Tyhmä luottaa toiseen 100%

Eli suostut ilomielin vuosittaisiin tautitesteihin ja siihen, ettet saa olla kavereiden kanssa, käydä pikkujouluissa yms. missä on pientäkään mahdollisuutta pettää?

Koska tyhmää, että sinuunkaan luottettaisiin 100 prosenttisesti.

Vierailija
878/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hessus.

Kaltaistesi hullujen kanssa ei kannata väitellä, mutta kun 94-96%ssa tapauksessa se isä on oikeasti myös biologinen isä niin miksi juuri sinä kuvittelet olevasi se muutaman prosentin poikkeustapaus? Etkö osaa valita kumppaniasi vai oletko itse niin paska, että on todennäköistä, että kumppanisi hakee parempaa patukkaa/ orgasmia/ parempia geenejä. Minkä takia käytännön elämässä tästä asiasta ei puhuta jos tämä epäillystä isyydestä enemmänkin miehiä vaivaa? Jokainen voi mennä ihan vapaasti omassa suhteessa ehdottamaan mitä tahansa testejä, muttei kannata yllättyä jos saakin suhteesta kenkää.

Olen eri, mutta mistä sinä keksit että isyystestiä pyytävä luulee olevansa poikkeustapaus? Eikö täällä ole jo aika monta kertaa sanottu, että useimmat tiedostavat että mahdollisuus on erittäin pieni, mutta se pienikin riski on liikaa silloin kun se on turha, ja täysi varmuus on helppo saavuttaa.

Vierailija
879/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kyse luottamisesta omaan puolisoon, ei satunnaiseen kiertävään remppaheppuun tai ulkomaan patikkareissulla tapaamaan tyyppiin. Minusta noita ei voi verrata keskenään.

Ei tietenkään yksi yhteen. Lapset petkuttaa vanhempiaan, puolisot toisiaan. Varsinkin eron tullen ihmiset eivät enää tunnista ex-puolisoa samaksi ihmiseksikään, niin kylmäksi ja julmaksi voivat muuttua. Se oma puoliso usein on tässä asiassa se laskelmoivin petturi. Ollaan suhteessa vain parempaa odotellessa, rahan vuoksi. On rinnakkaissuhteita ja vaikka mitä. Se että isyydestään haluaa olla varma ei tarkoita kaikkien elämänalueiden käyttämistä ja vastaamista, vaikka tätäkin tietysti esiintyy. Esim minun parisuhteessa vaimo kyttää juurikin nämä monesti mainitut kuititkin ja puhelimen. Onkin siinä näppärä, vaikka on 2x tunnuskin.

No en kyllä ihmettele että teille se testin teko on paras vaihtoehto jos luottamus on sillä pohjalla että syynätään kuitit ja murtaudutaan toisen puhelimeen :,D normaaleissa parisuhteissa tuollaista ei tapahdu.

Niin mikä on sitten normaalia. Ikävän yleistä tuntuu olevan. Sinulla on hyvä lähes satumaisen idyllinen suhde , hienoa. Raadollisessa matoisessa maailmassa sellainen ei ikävä kyllä ole se normi.

Vierailija
880/2252 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:,D semmoset menkkaraget sieltä. Minä kun luulin että tässä ketjussa ensisijaisesti puhutaan vakaassa parisuhteessa / naimisissa olevista pareista jotka yhdessä päättävät hankkia lapsen ja sitten mies vaatii testiä, vaikka mitään ns.syytä epäillä isyyttä ei ole. On ihan eriasia jos pari on vain harrastanut seksiä ja ovat myös olleet muiden kanssa, silloinhan asia on selvä että testi tehdään, tuollaisesta tilanteestahan sinä tässä vauhkoat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän