Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset loukkaantuvat isyyden selvittämisestä vaikka on ENSISIJAISESTI lapsen oikeus tietää kuka isänsä on?

Vierailija
04.01.2019 |

Eivätkö naiset ajattele ollenkaan lastaan ja tämän oikeuksia silloin kun ottavat "itseensä" jos mies vaatii, että lapsen isyys selvitetään? Naiset ottavat tämän ensisijaisesti loukkauksena vaikka koko kuviossa pitäisi ajatella miestä sekä lasta. Mikä tässä asiassa on naiselle niin vaikeaa ja kiusallista toteuttaa tämä kuvio läpi? Mistä kumpuaa naisten itsekkyys?
Tietysti naisen _täytyy_ olla sitä mieltä, että miehen ja lapsen on halutessaan saatava selville totuus. Tietenkin, miksi ei pitäisi? Pitäisikö lapsen ja miehen elää epäluulossa koska "Naisen Uskollisuus"?

Kommentit (2252)

Vierailija
81/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saaneet päähänne, että mies epäilisi teitä pettämisestä, jos haluaa virallisen todistuksen isyydestään? Tämä on taas niin käsittämätöntä naisellista tahallista loukkaantumista. Eiköhän se ole isälle hiton iso juttu saada se virallinen paperi, ei se tarkoita, että epäilee vaimon olleen uskoton.

Niin tyypillistä minäminäminä ja minun tunteeni, kun ette yhtään osaa ajatella sitä toista osapuolta. Sääliksi käy tämän maan miehiä, tällä palstalla ainakin on niin kylmiä ja tunteettomia äitejä. Toivottavasti minusta ei ikinä tule noin kamalaa ihmistä mitä täällä iso osa edustaa. Pystyttekö ajattelemaan ikinä yhtään mitään toisen näkökulmasta ja ilman syyttävää asennetta?

Ei se vanhemmuus DNA-testillä viralliseksi muutu. Äiditkin ovat ihan virallisia äitejä ilman DNA-testejä. Ja ei-dna testatut isät ovat ihan virallisia lastensa isiä. DNA-testi on juuri sen epäilyksen selvittämiseksi kuka on isä, ei isyyden virallistamiseksi.

Vierailija
82/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä kylvetään epäluottamuksen siemen parisuhteeseen.

Ja on epäilys, naisen mahdollisesta pettämisestä, ilman pienintäkään todustusaineistoa

Miksiköhän moni mies loukkaantuisi, jos nainen vaatisi nähdä miehensä puhelinhistorian tai pankin tiliotteet?

Pitkälti kysymys on samasta asiasta.

Olipa taas aika pimeä viesti ja palautteesta päätelleen on aika monta pimeetä myös palstailemassa. Huh huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voisiko joku nyt selittää? Jos mies ei epäile naisensa pettäneen, kenen muun hän kuvittelee, että se lapsi voisi olla kuin hänen omansa? Jos tiedät, että nainen ei ole pettänyt, etkö samalla tiedä, että olet isä? Silti jostain syystä miehellä on jokin raskas epävarmuus. Mistä ihmeestä se muka tulee? 

Vierailija
84/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset eivät ajattele tässä kuin omaa itseään. Lapsesta viis ja puolisosta viis. Jos mies haluaa isyystodistuksen niin sehän tietysti tarkoittaa, että mies ajattelee minun pettäneen eikä suinkaan sitä, että haluaisi vain virallisen todistuksen. Koska minä olen tapaloukkaantuja eikä asia mitenkään voi olla muuten, kuin miten minä sen kuvittelen olevan. Koska minäminäminä.

Kyllä isä saa testata omasta lapsestaan mitä haluaa ja vaatia tai saada todistuksen siitä, mutta miksi ihmeessä muiden pitäisi maksaa nämä testit?

Vierailija
85/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten empatiakyvyissä on tämän isyyskysymyksen kohdalla ilmiselvä sokea piste. Kun itse voi olla aina 100% varma äitiydestään niin ei vain kyetä samaistumaan sellaiseen tilanteeseen missä nin ei olisikaan.

Aivan!

Kysymys naisille: Pitäisikö naisella olla oikeus tietää naiselle annetaan oikea oma lapsi synnäriltä lähtiessä vai voisiko niitä vähän sekoitella?

Kysymys kaikille: pitäisikö naisella olla oikeus sairaalasta poistuessa saada dna-testillä vahvistettu varmuus ettei vaan petolliset kätilöt ole vaihtaneet lasta? Eikä sen odottaminen tarkoita että äiti jotenkin epäilisi tai kyseenalaistaisi vaan tottakai se testi on hyvä tehdä varmistukseksi muuten vain.

Vierailija
86/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan olikin jo hyvä ajatus, isyystesti vain rutiiniksi niin kaikki olisi samalla viivalla ilman mitään murheita luottamuksesta.

Miksi valtion pitäisi mielestäsi maksaa testaaminen? Maksa itse!

Ehdottomasti testi vanhempien maksettavaksi !

Miksi minun pitäisi maksaa? En ole äitinä lainkaan epävarma lapseni vanhemmista.

Vierailija
87/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä olisitte naiset siitä mieltä, jos synnytyksen jälkeen ei lasta merkittäisikään, vaan saisitte sitten kotiutuessanne vaan jonkun lapsen synnäriltä mukaan?

Vierailija
88/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olette saaneet päähänne, että mies epäilisi teitä pettämisestä, jos haluaa virallisen todistuksen isyydestään? Tämä on taas niin käsittämätöntä naisellista tahallista loukkaantumista. Eiköhän se ole isälle hiton iso juttu saada se virallinen paperi, ei se tarkoita, että epäilee vaimon olleen uskoton.

Niin tyypillistä minäminäminä ja minun tunteeni, kun ette yhtään osaa ajatella sitä toista osapuolta. Sääliksi käy tämän maan miehiä, tällä palstalla ainakin on niin kylmiä ja tunteettomia äitejä. Toivottavasti minusta ei ikinä tule noin kamalaa ihmistä mitä täällä iso osa edustaa. Pystyttekö ajattelemaan ikinä yhtään mitään toisen näkökulmasta ja ilman syyttävää asennetta?

Kyllä sen virallisen todistuksen isyydestä saa ilman testejäkin, jos on varma ettei nainen ole pettänyt. Jos muita isäehdokkaita ei ole, mitä lisäarvoa sillä dna-testillä on? 

On miehiä, joille fakta on tärkeää tässä asiassa, vaikka varsinaista epäilystä pettämisestä ei olisi. Pidän eriskummallisena, miten osa ei pysty ymmärtämään tätä ajatusta.

Vierailija
89/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ollut täysin uskollinen, joten isyyden selvittäminen kertoo, että mies olettaa minun pettäneen. Tiedän, että hyvin, hyvin, hyvin harva mies on uskollinen, joten tavallaan ymmärrän heidän kantansa.

Tiedät väärin. Miehistä pettää noin puolet eli sama luku kuin naisistakin.

Miehistä noin puolet tunnustaa pettäneensä.

Vierailija
90/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään isyystesti anna 100% varmuutta isyydestä. Ja kuka ne maksaa - veronmaksajatko?

Jos mies haluaa 100% varmuuden, hän valitsee luotettavan henkilön lastensa äidiksi, muussa tapauksessa kieltäytyy seksistä epäluotettavien kanssa ja pitää siemenet pussissaan, eikä jaa niitä pitkin kyliä.

Lähes aina kyllä se on mies, joka luovuttaa siemenet vapaaehtoisesti naiselle, jonka jäljeen miehen on turha itkeä, kun päätösvalta siirtyy naiselle.

Peukut 7-0 viestille, jossa painotetaan, että isä on ihan ulkopuolinen lapsen suhteen, äiti päättää. Yritä nyt tässä asenneilmastossa kannustaa miehiä osallistumaan täysipainoisesti perheeseen.

Lain mukaan isälle on oikeus kieltäytyä isyydestä ja viime kädessä sen ratkaisee käräjäoikeus tai muut oikeusasteet.

Lapsen äiti ei sitä päätä.

Jos mies on noin ulkona ja tietämätön omista oikeuksistaan, niin tuskin se on naisten syytä, vaan miehen tyhmyyttä ja tietämättömyyttä.

Vierailija
91/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten empatiakyvyissä on tämän isyyskysymyksen kohdalla ilmiselvä sokea piste. Kun itse voi olla aina 100% varma äitiydestään niin ei vain kyetä samaistumaan sellaiseen tilanteeseen missä nin ei olisikaan.

Aivan!

Kysymys naisille: Pitäisikö naisella olla oikeus tietää naiselle annetaan oikea oma lapsi synnäriltä lähtiessä vai voisiko niitä vähän sekoitella?

Jaaha, tätä kerettiinkin jo kysyä.

Vierailija
92/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naiset eivät ajattele tässä kuin omaa itseään. Lapsesta viis ja puolisosta viis. Jos mies haluaa isyystodistuksen niin sehän tietysti tarkoittaa, että mies ajattelee minun pettäneen eikä suinkaan sitä, että haluaisi vain virallisen todistuksen. Koska minä olen tapaloukkaantuja eikä asia mitenkään voi olla muuten, kuin miten minä sen kuvittelen olevan. Koska minäminäminä.

Sinulla ei taida olla lapsia, kun itket isyystodistuksen perään. Mihin sen ajattelit liittää? Ansioluetteloosi? Annetaanko äidillekin sellainen? Käytetäänkö perinnönjaossa?

Suhteessa on suurempia ongelmia kuin jonkun paperin puuttuminen, jos isyyttä epäillään.

Vierailija
93/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis voisiko joku nyt selittää? Jos mies ei epäile naisensa pettäneen, kenen muun hän kuvittelee, että se lapsi voisi olla kuin hänen omansa? Jos tiedät, että nainen ei ole pettänyt, etkö samalla tiedä, että olet isä? Silti jostain syystä miehellä on jokin raskas epävarmuus. Mistä ihmeestä se muka tulee? 

Kämppikseni käy tsekkaamassa kahvinkeittimen parikin kertaa lähtiessään ulos. Olen ajatellut, että hän saa siitä jonkinlaisen mielenrauhan, vaikka tietää sen olevan älytöntä. Luulisin, että isyyden kohdalla voi olla samoja tuntemuksia.

Vierailija
94/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska isyystestin vaatiminen tarkoittaa, että mies epäilee naisen pettäneen. Ja nainen ajattelee, ettei voisi jatkaa miehen kanssa, jos luottamus on tuolla tasolla. En tiedä, mitä itse tekisin,i jos mies haluaisi isyystestin.

Sivumennen sanoen isyystestistä pitäisi tehdä rutiini synnytyksen yhteydessä (paitsi tietysti silloin kun isästä ei ole hajuakaan eikä siis mahdollista elatusmaksujen maksajaa ole) Ei olisi kovin kallista ja kun kaikki kävisivät sen läpi, tästä ei olisi mitään kiusallista naisille, joilla ei ole mitään salattavaa. Samalla ei jouduttaisi tilanteeseen, jossa isä kasvattaa vieraan naisen lasta.

Sivumennen mitkään tutkimukset eivät ole halpoja yhteiskunnalle, jos ne tehdään kaikille. On paljon sekä perinnöllisiä, että tarttuvia tauteja, kuten vaikka toksoplasma, jota ei rutiininomaisesti tutkita ja jolla on paljon suurempi vaikutus lapseen kuin isyydellä. Kun nuo taudit ensin tutkitaan automaattisesti, niin voidaan miettiä jotain moraalitutkimuksia.

Mikään muu kuin pihiys ei estä nytkään miestä tutkimasta isyyttään. Siitä vaan vanupuikkoa lapsen suuhun, kun äiti on vaikka suihkussa, jos ei muuten kehtaa. Paketti postiin ja maksut hoidettua ja pian tulee tulokset. Eli miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa tuo jollekin?

Suomessa syntyy se 50 000 lasta vuodessa ja isyystestien hinta bulkkina ei kovin montaa kymppiä voi olla kun kerran sellaisen saa teetettyä satasella itsekin. Aika pikkurahoista puhutaan.

Vierailija
95/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos se nainen tietää jo kuka sen lapsen isä on, eihän siinä hänelle mitään selvittämistä. Miksi nainen haluaisi "selvittää" edes lapsen edun nimissä jotain mitä varmaksi jo tietää?

Toki lapsen etu on isä joka tietää olevansa isä, ja silloin isälle tämän tiedon varmistamiseksi testi voidaan tehdä. Mutta kyllähän se luottamuksen puutteesta kertoo. Jos oma mieheni, ensimmäiseni ja ainoani, olisi 11 vuoden yhdessäolon jälkeen esikoisen syntyessä alkanut vaatia isyystestiä, niin olisi se ollut melkoinen kriisi - ihan siksi että meidän välisemme luottamus olisi ollut näköjään vain yksisuuntaista. Ensimmäinen tunne ei ehkä olisi loukkaantuminen, vaan hämmennys. Miksi ihmeessä hän epäilee että olisi harrastanut seksiä jonkun toisen kanssa?!

Koska se nyt on niin helkkarin yleistä. Siksi voi epäillä.

Vierailija
96/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtavaa puolustelua täällä taas, vaikka oikeasti moni isä ei oikeasti ole biologinen isä.

Ja tämän voit todistaa jollakin oikealla tilastoilla tai edes tutkimuksella mutuilusi sijaan. Siispä lähde kiitos.

Vaikuttaisi että luku ei ole kovin suuri n.4%  https://www.theguardian.com/society/2005/aug/11/childrensservices.uknews

Vierailija
97/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M43 kirjoitti:

Mitäpä olisitte naiset siitä mieltä, jos synnytyksen jälkeen ei lasta merkittäisikään, vaan saisitte sitten kotiutuessanne vaan jonkun lapsen synnäriltä mukaan?

No mitäpä siinä sitten? Virheen todennäköisyys ehkä hieman kasvaisi, mutta kun se virhe on niinkin helpolla vältettävissä, että laitetaan lapselle ranneke, en ymmärrä, miksi se käytäntö pitäisi poistaa. Sitä ranneketta ei käytetä pelkästään sen takia, että äiti voisi olla varma äitiydestään, vaan myös ihan sen lapsen terveyden, identiteetin ja seurannan takia. Se laitetaan siis joka tapauksessa eikä vain äitien "mä haluun" -vinkumisen takia. 

Jos lapsi nyt jostain syystä sattuisi vaihtumaan, en oikein tiedä, miksi minun siitä pitäisi sen kummemmin järkyttyä paitsi siinä mielessä, miksi näin on ylipäätään käynyt. 

Vierailija
98/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska isyystestin vaatiminen tarkoittaa, että mies epäilee naisen pettäneen. Ja nainen ajattelee, ettei voisi jatkaa miehen kanssa, jos luottamus on tuolla tasolla. En tiedä, mitä itse tekisin,i jos mies haluaisi isyystestin.

Sivumennen sanoen isyystestistä pitäisi tehdä rutiini synnytyksen yhteydessä (paitsi tietysti silloin kun isästä ei ole hajuakaan eikä siis mahdollista elatusmaksujen maksajaa ole) Ei olisi kovin kallista ja kun kaikki kävisivät sen läpi, tästä ei olisi mitään kiusallista naisille, joilla ei ole mitään salattavaa. Samalla ei jouduttaisi tilanteeseen, jossa isä kasvattaa vieraan naisen lasta.

Sivumennen mitkään tutkimukset eivät ole halpoja yhteiskunnalle, jos ne tehdään kaikille. On paljon sekä perinnöllisiä, että tarttuvia tauteja, kuten vaikka toksoplasma, jota ei rutiininomaisesti tutkita ja jolla on paljon suurempi vaikutus lapseen kuin isyydellä. Kun nuo taudit ensin tutkitaan automaattisesti, niin voidaan miettiä jotain moraalitutkimuksia.

Mikään muu kuin pihiys ei estä nytkään miestä tutkimasta isyyttään. Siitä vaan vanupuikkoa lapsen suuhun, kun äiti on vaikka suihkussa, jos ei muuten kehtaa. Paketti postiin ja maksut hoidettua ja pian tulee tulokset. Eli miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa tuo jollekin?

Mutta tuohan tarkoittaisi sitä, että isä joutuisi olemaan hetken kahdestaan sen kenenlielapsen kanssa. Eihän se nyt käy. 

Näistä kommenteista huomaa hyvin, ettei moni edes halua ymmärtää muiden näkökulmia.

Vierailija
99/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen virallisen todistuksen isyydestä saa ilman testejäkin, jos on varma ettei nainen ole pettänyt. Jos muita isäehdokkaita ei ole, mitä lisäarvoa sillä dna-testillä on? 

On miehiä, joille fakta on tärkeää tässä asiassa, vaikka varsinaista epäilystä pettämisestä ei olisi. Pidän eriskummallisena, miten osa ei pysty ymmärtämään tätä ajatusta.

Siinä tapauksessa mies ei tunnusta lasta ja kieltäytyy lapsen isyydestä. Näin helppoa se on. Viranomaiset hoitavat loput, myös ne isyystestit. Ketään miestä ei voi pakoteta isäksi, ellei sitä sitten ole.

Vierailija
100/2252 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M43 kirjoitti:

No mitäpä siinä sitten? Virheen todennäköisyys ehkä hieman kasvaisi, mutta kun se virhe on niinkin helpolla vältettävissä, että laitetaan lapselle ranneke, en ymmärrä, miksi se käytäntö pitäisi poistaa. Sitä ranneketta ei käytetä pelkästään sen takia, että äiti voisi olla varma äitiydestään, vaan myös ihan sen lapsen terveyden, identiteetin ja seurannan takia. Se laitetaan siis joka tapauksessa eikä vain äitien "mä haluun" -vinkumisen takia. 

Jos lapsi nyt jostain syystä sattuisi vaihtumaan, en oikein tiedä, miksi minun siitä pitäisi sen kummemmin järkyttyä paitsi siinä mielessä, miksi näin on ylipäätään käynyt. 

Höpöhöpö. Kyllä sinä järkyttyisit aika syvästi, jos vaihtuminen selviäisi parin kuukauden kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan