Miksi naiset loukkaantuvat isyyden selvittämisestä vaikka on ENSISIJAISESTI lapsen oikeus tietää kuka isänsä on?
Eivätkö naiset ajattele ollenkaan lastaan ja tämän oikeuksia silloin kun ottavat "itseensä" jos mies vaatii, että lapsen isyys selvitetään? Naiset ottavat tämän ensisijaisesti loukkauksena vaikka koko kuviossa pitäisi ajatella miestä sekä lasta. Mikä tässä asiassa on naiselle niin vaikeaa ja kiusallista toteuttaa tämä kuvio läpi? Mistä kumpuaa naisten itsekkyys?
Tietysti naisen _täytyy_ olla sitä mieltä, että miehen ja lapsen on halutessaan saatava selville totuus. Tietenkin, miksi ei pitäisi? Pitäisikö lapsen ja miehen elää epäluulossa koska "Naisen Uskollisuus"?
Kommentit (2252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystestin vaatiminen kertoisi siitä, ettei mies olisi varma isyydestään eli mies pitäisi mahdollisena sitä, että olen pettänyt häntä. Hän siis epäilisi minua suhteemme rikkomisesta ja valehtelusta. Anteeksi, mutta mikä tällaisessa perusteettomassa syytöksessä EI olisi loukkaavaa?
Mitään aihetta tällaiseen epäilyyn ei ole. Parisuhteemme on hyvä ja rakastava. Lasta on yhdessä hartaasti ja suunnitelmallisesti yritetty. Totta kai loukkaisi ja paljon, jos mieheni epäilisi minun pettäneen! Ja kyse ei ole mistään statistiikasta vaan meistä kahdesta ja meidän kahden välisestä suhteesta ja avioiliitosta, jossa tähän asti on vallinnut rakkaus ja luottamus. Pitäisin todella hämmentävänä ja kohtuutonta epäluottamusta osoittavana, jos mieheni pitäisi vähänkään todennäköisenä, että lapsemme isä voisi olla joku muu kuin hän.
Siksipä testaamisen pitäisikin olla automaatio, jolloin miehen ei tarvitsisi epäillä eikä sinun tarvitsisi loukkaantua.
Mieluummin ei. Ensiksikin siksi että niin vähäisessä määrin esiintyvä ongelma ettei mitään järkeä tuhlata yhteiskunnan varoja. Toisekseen myös siksi että saa kätevästi raakattua hullut mustasukkaiset tyhjän epäilijät pois kun joutuvat itse vaatimaan testiä. Ei sellaisen kanssa pidä parisuhdetta jatkaa.
Miksi ette miehet keskustele isyystestistä ennen kun nainen on raskaana? Minusta olisi hyvä kun ne ketkä sellaista toivovat toisivat sen esiin jo lapsen suunnitteluvaiheessa. Nainen voisi sitten päättää suhteen jo siihen ja olla tekemättä lasta sellaiseen epävarmaan suhteeseen ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tietää usänsä! Ja isällä myös oltava varmuus, että lapsi on hänen!
No ensisijaisesti teidän kaikkien näitä isyystestejä vaativien pitäisi sitten selvittää sukulaisuussuhde omaan isäänne. Se on teidän oikeutenne ja kuuluu teidän tehdä! Kaikesta tästä päätellen se teitä vaivaa ja mietityttää, että kenen lapsi oikeasti olette. Myös isillänne on oikeus tietää, ovatko he teidän isiänne vai eivät. Näin saatte asiaan varmuuden ja elämänne oikealle tolalle.
Eli kaikkien isyystestejä haluavien on ensimmäiseksi selvitettävä oman äitinsä mahdollinen petollisuus. Mitä mieltä äiti on asiasta, sillä ei ole väliä, koska lapsen oikeus, koska miehensä oikeus.
Sitten vasta kun on saatu luotettava kattavuus siitä, että todella huomattava määrä itseään isinä pitävistä ei olekaan sen olettamansa lapsen isä ja lapset saaneet tiedon siitä, että he eivät ole niiden miesten lapsia, joita isinään pitävät, niin voidaan alkaa vaatia pakollisia isyystestejä kaikille lapsille ja miehille.
Toinen puoli tarinassa on se, että on saatava selvyys myös siitä, keitä nämä oikeat isät sitten ovat. Hehän saattavat olla keitä tahansa ja se, että heillä on lapsia perheensä tietämättä ja kenties itsensäkin tietämättään, on ollut pois heidän elämäntarinastaan. Myös ne, jotka maksavat salaa elatusmaksuja vaimonsa tietämättä ns. lehtolapsestaan, tulkoot julkisuuteen. Lapsella on oikeus tietää oikea isänsä!
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää lukea tätä ketjua, kun käy vaan vituttaa miten itsekkäitä ja kylmiä naiset ovat. Hyi saatana oikeesti miten kamalia äitejä tällä palstalla on, miehiä ei arvosteta tippaakaan. Toivottavasti minusta ei tule ikinä noin itsekästä ja epäempaattista ihmistä, joka ei kykene ajattelemaan yhtään toista osapuolta.
Harva pystyy tai haluaa asettua alakynnessä olevan asemaan. Sellainen on ihmisluonto.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni tietää, että hän on ainoa mies, jonka kanssa olen koskaan ollut sängyssä. Jos hän nyt vaatisi isyystestejä lapsistamme, menisi kyllä väliltämme jotain lopullisesti rikki.
Minä en ole mikään ’naiset’ ja hän ei ole ’miehet’. Me olemme yhdessä halunneet lapsia, ja minä olen sille hänen haaveelleen aika paljon elämästäni antanut.
Isyystesti on suora syyte uskottomuudesta. Hyvin raju sellainen.
Eli uskoo sinua toistaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pettänyt miestäni enkä antanut mitään syytä epäillä, että pettäisin. Jos mies vaatisi isyystestin, suostuisin mutta ero tulisi myös. En voisi jatkaa suhteessa jossa luottamus minuun on noin heikkoa. Siinä voisi sitten mies miettiä oliko kaikki sen arvoista kun näkee lastaan vain minimaalisen ajan verrattuna siihen jos olisimme jatkaneet perheenä. Lapsi on kuitenkin vielä vauva ja imetän niin mitään perustetta millekään viikko-viikko systeemille ei ole vielä vuosikausiin. Tämä nyt on kuitenkin pelkkää jossittelua sillä niin kuin sanoin en ole pettänyt ja suhteemme on muutenkin toimiva. En usko että mies kokee tarvetta testille.
Sinä tiedät totuuden omasta lapsestasi, mies ei. Sinä kuitenkin kiristät miestä lapsella ja käytännössä estät miestä saamasta totuutta omasta lapsestaan. Saahan sitä pelata sikaa tietysti, mutta pitää ymmärtää tekevänsä niin.
Miten estää totuuden jos nainen ei muuta kuin toista sitä totuutta? Silloinhan sitä totuutta lyödään päin kasvoja kokoajaan. Isyys ei ole sairaus, jota kuuluu seuloa. Jos ei usko sanaa, niin silloin voi maksaa itse testin. Siihen ei tarvita mitään lupaa oman lapsen kohdalla ja ulkomailla tekevät varmaan täysin anomyymisti ja postittavat tulokset varmaan jopa salaiseen sähköpostiisi.
Jos mies ei tiedä niin suurella varmuudella asiaa, kuin hän kokee tarpeelliseksi, se on hänen oma vikansa. Absoluuttinen totuus on kyllä hänen ulottuvissa. Mutta ei verorahoilla, eikä automaattisesti, eikä tosiaan siksi, koska hän epäilee. Parisuhde ongelmat eivät kuulu olla veronmaksajien taakkana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsella on oikeus tietää usänsä! Ja isällä myös oltava varmuus, että lapsi on hänen!
No ensisijaisesti teidän kaikkien näitä isyystestejä vaativien pitäisi sitten selvittää sukulaisuussuhde omaan isäänne. Se on teidän oikeutenne ja kuuluu teidän tehdä! Kaikesta tästä päätellen se teitä vaivaa ja mietityttää, että kenen lapsi oikeasti olette. Myös isillänne on oikeus tietää, ovatko he teidän isiänne vai eivät. Näin saatte asiaan varmuuden ja elämänne oikealle tolalle.
Eli kaikkien isyystestejä haluavien on ensimmäiseksi selvitettävä oman äitinsä mahdollinen petollisuus. Mitä mieltä äiti on asiasta, sillä ei ole väliä, koska lapsen oikeus, koska miehensä oikeus.
Sitten vasta kun on saatu luotettava kattavuus siitä, että todella huomattava määrä itseään isinä pitävistä ei olekaan sen olettamansa lapsen isä ja lapset saaneet tiedon siitä, että he eivät ole niiden miesten lapsia, joita isinään pitävät, niin voidaan alkaa vaatia pakollisia isyystestejä kaikille lapsille ja miehille.
Toinen puoli tarinassa on se, että on saatava selvyys myös siitä, keitä nämä oikeat isät sitten ovat. Hehän saattavat olla keitä tahansa ja se, että heillä on lapsia perheensä tietämättä ja kenties itsensäkin tietämättään, on ollut pois heidän elämäntarinastaan. Myös ne, jotka maksavat salaa elatusmaksuja vaimonsa tietämättä ns. lehtolapsestaan, tulkoot julkisuuteen. Lapsella on oikeus tietää oikea isänsä!
Ja taas jälleen kerran, kun naisilta loppuu argumentit oman "asiansa" puolesta niin aletaan näsäviisastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä kannata tehdä ongelmaa, kun ratkaisu on mitä helpoin. Oleellista on huomata, että tämä ei voi alkaa miehen aloitteesta, vaan aloitteen on tultava naiselta.
Raskausaikana nainen kysyy mieheltä, että kuulemma moni tekee sellaisen isyystestin, tehtäiskö mekin?
Mies sanoo, että no joo, miksei. Sitten tehdään ja asia selvä.
Mies sanoo, että no hehheh, mihin sellaista meidän tilanteessa muka tarvittaisi. Ei tehdä ja asia selvä.
En keksi ainuttakaan syytä, miksi raskaana olisin ehdottanut tuota, koska en seksiä muiden kanssa ollut harrastanut vuosiin. Ehkä avoimessa suhteessa tuo voisi tulla mieleen, mutta harvempi sellaisessa on.
Et tietenkään keksi, koska olet nainen etkä pysty samaistumaan siihen että et voisikaan olla varma äitiydestäsi kuten vastauksestasikin käy ilmi.
Ja itse kävisit puolison pyynnöstä kerran vuodessa sp-tautitesteissä, koska puoliso ei voi tietää keitä kaikkia olet paneskellut, ja haluaa tämän varmistaa mustaavalkoisella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä kannata tehdä ongelmaa, kun ratkaisu on mitä helpoin. Oleellista on huomata, että tämä ei voi alkaa miehen aloitteesta, vaan aloitteen on tultava naiselta.
Raskausaikana nainen kysyy mieheltä, että kuulemma moni tekee sellaisen isyystestin, tehtäiskö mekin?
Mies sanoo, että no hehheh, mihin sellaista meidän tilanteessa muka tarvittaisi. Ei tehdä ja asia selvä.
En keksi ainuttakaan syytä, miksi raskaana olisin ehdottanut tuota, koska en seksiä muiden kanssa ollut harrastanut vuosiin. Ehkä avoimessa suhteessa tuo voisi tulla mieleen, mutta harvempi sellaisessa on.
Et tietenkään keksi, koska olet nainen etkä pysty samaistumaan siihen että et voisikaan olla varma äitiydestäsi kuten vastauksestasikin käy ilmi.
Et varmaan koskaan ole ollut normaalissa terveessä parisuhteessa? Mies olisi luultavasti ollut ehdotuksesta hämmästynyt ja kysynyt onko jotain muitakin isäehdokkaita, jos tässä asiassa kerran on lapsen äidin mielestä jotain selvitettävää. Pettäminen ei ole se normioletus parisuhteessa, vaikka sinä niin kuvittelet.
Jos joku näkee asioita toisin kuin sinä, niin tarkoittaako se, että vastapuoli tai hänen kokemuksensa eivät ole normaaleja tai terveitä? Tällä asenteellako lähestyt ihmisiä myös tämän palstan ulkopuolella?
Voit olla mitä mieltä vain, mutta ei kai se fakta poistu, että mies ei voi olla sataprosenttisen varma, vaikka suhde olisi minkälainen? Siitä sitten seuraa erilaisia johtopäätöksiä miehestä riippuen, kuten on selitetty monet kerrat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole biologisia lapsia, en ainakaan tiedä ja ihmettelen miten isyys ja lapset täällä koetaan niin kielteiseksi, kun itse olen saanut nauttia"toisten tuotoksista" niin paljon elämässäni iloa ja sisältöä, jota lapset ovat antaneet. En vaihtaisi osaani mistään hinnasta ja on samantekevää, onko ne biologisia vai ei.
Et sitten ymmärrä mikä ero on kasvattaa toisten lapsia avoimesta kuin se, että nainen salaa asiaa vuosi kausi/kymmeniä ja ehkä joskus asia tuleekin julki.
Kyllä minäkin lapsista tykkään yleisesti toisin kuin palstalta on naisilta saanut lukea, naisille toisten lapset ovat täysin mitättömiä kakaroita. Mutta ette naiseni valheen kautta koittaisi saada minut kasvattamaan ja kustantamaan jotain hu0rulimatkailujen persehedelmää niin kiitos EI ja åmmålle kenkää persiiseen!
Tämä on kyllä surullinen aihe. Erityisesti joka tilanteessa isyystestin haluajat, "ihan rutiinijuttu pitäisi olla, ei sen kummempaa". Teillä on varmasti kamalia kokemuksia tuon taustalla tai sitten olette todella mustasukkaista sorttia. Joskus isyystesti on tietenkin ihan ymmärrettävä vaade, mutta ei välttämättä nyt ihan jokaisessa _hyvässä_ parisuhteessa. Silloin ymmärrettävästi nainen ihmettelee, että kenen muun lapsi muka voisi olla.
Samoin minusta ovat typeriä nämä "no haittaako jos se ei ihan oma olekaan ja nainen ei muista mainita?" No totta h e lvetissä haittaa. Ei sen takia, ettei toisen lasta voisi adoptoida omakseen, mutta sen pitäisi olla isäksi alkavan tietoinen valinta. Ja pääasiassa sen, että mies on elänyt pettäneen naisen rinnalla koko tuon ajan ennen kuin asia paljastuu. Häntä on siis petetty. Ja petetty osapuoli yleensä olisi toivonut itselleen sen mahdollisuuden valita haluaako olla suhteessa ihmiseen, joka rikkoo suhteen yhteisiä sopimuksia/ei ole luottamuksen arvoinen. Harva haluaa. Raskautunut nainen on myös todistetusti ottanut riskin mahd. sukupuolitautien tartuttamisesta mieheensä jos mies kerran uskoo voivansa olla lapsen isä.
Tällaista.... onneksi ei mitään kovin yleistä, mutta kovin typeriä kommentteja on joillain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En viitsi enää lukea tätä ketjua, kun käy vaan vituttaa miten itsekkäitä ja kylmiä naiset ovat. Hyi saatana oikeesti miten kamalia äitejä tällä palstalla on, miehiä ei arvosteta tippaakaan. Toivottavasti minusta ei tule ikinä noin itsekästä ja epäempaattista ihmistä, joka ei kykene ajattelemaan yhtään toista osapuolta.
Harva pystyy tai haluaa asettua alakynnessä olevan asemaan. Sellainen on ihmisluonto.
Mikä ihmeen alakynnessä oleva? Pihi ihminen, joka maksattaisi omat epäilynsä veronmaksajilla selittäen syyksi, että epäilee ja toinen muka kiristää ja ja koska hänen "moraalinsa" ei anna suorittaa itse testiä omilla rahoilla, omalla lapsellaan, ilman puolison suostumusta tai jopa suostumuksella.
Tyhmyydestä ja saamattomuudesta kuuluukin sakottaa. Jopa 18vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja itse kävisit puolison pyynnöstä kerran vuodessa sp-tautitesteissä, koska puoliso ei voi tietää keitä kaikkia olet paneskellut, ja haluaa tämän varmistaa mustaavalkoisella?
Ohis, mutta minulla epäiltiin aikoinaan HIViä selittämättömän laihtumisen takia, ja kysyin suoraan mieheltäni, että voitko olla saanut sen ennen suhdettamme tai sen aikana. Silloin kun oli tosi kyseessä, niin en todella jäänyt miettimään mitään epäluottamuksia tai sellaista. Pettäminen sinänsä ei ole niin iso asia, että sellaisesta huolehtisin ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtavaa puolustelua täällä taas, vaikka oikeasti moni isä ei oikeasti ole biologinen isä.
No ompahan TAAS yllättävää, että kun ajetaan miesten oikeuksia ja ENNENKAIKKEA oikeusturvaa, niin alkaa pirunmoinen ulina naisten taholta. Eikä ole mitenkään yllättävää miksi se ulina alkaa, koska on salattavaa eikä tutkittava asia kestä päivänvaloa. Suomalainen nainen on tehnyt itsestään niin epäluotettavan kieroilijan ja valehtelijan, että siihen _EI PYSTY_ lähtökohtaisesti luottamaan. Eikä VARSINKAAN mitä tulee kakaroihin, sen todistaa tuo ulina. Jos on puhtaat jauhot pussissa, ei ole mitään syytä kieltäytyä isyystestistä tai alkaa länkyttämään tyhjänperästä. JOS (mitä ei kyllä tapahdu suomi-naisten kohdalla KOSKAAN) nainen ajattelee MYÖS miestä, eikä aina vain MINÄ MINÄ MINÄ !, niin ehdottaa sitä testiä ITSE. Se jos mikä, on luottamuksen merkki. Mutta kun julkinen salaisuus on tuo, että suurin osa suomalais naisten kakaroista on jonkun muun kuin "oletetun" isän lapsia, niin eihän tuo ulina yllätä _millään_tavalla.
Se vain vahvistaa sen, minkä kaikki tietävät muutenkin.
Kysymys tämän ketjun alussa oli, miksi loukkaannutaan. Asia on rautalangasta täälläkin väännetty useaan kertaan ja juuri kenenkään en ole nähnyt sanovan, että kieltäytyisi testistä (eihän siitä pitäisi voidakaan kieltäytyä, jos sinut isäksi merkataan voit teettää sen testin ihan itse). Vaan että suhteen tila on sitten jo aika huono muutenkin jos tuo on ensimmäisiä ajatuksia miehellä kun saa lapsen. Ja että monesta ei sellaisessa suhteessa kannata jatkaa. Ja sekin on ihan naisen oikeus olla jatkamatta suhteessa niin kuin miehenkin on varmistaa se isyytensä jos on niin helkkarin huonolla itsetunnolla ja epäilyksillä varustettu.
Tosiasia on se, että pallo on tässä asiassa naisella. Nainen tietää totuuden, mies ei. Sellaisessa tilanteessa on tapana, että informaatioylivoimaa hallitseva osapuoli tulee vastaan asiassa. Vihamielinen tapa taas on alkaa käyttää ylivoimaa toista kohtaan, joten kyllä suhde aika huono on, jos nainen niin tekee käytännössä estämällä miestä saamasta samaa totuutta.
Jos mies viettää lapsen seurassa aikaa, niin miten äiti voi estää häntä ottamasta sylkinäytettä?
Tieto dna-testistä tulee molemmille vanhemmille.
Niin? Miten tämä estää miestä teettämästä testiä?
Ääh. Jos nainen päättää suhteen testin tekemisen vuoksi, niin se on tässä se este. Ymmärrät kyllä tämän, joten miksi viisastelet viestitolkulla?
Eli se pitäisi saada tehdä salassa? Onko siis ok että nainen vaikkapa asentaa miehen puhelimeen jokin vakoiluohjelman tai muuta vastaavaa kun epäilee pettämistä? Ehkä yhteiskunnan pitäisi jopa asentaa pyynnöstä kaikkien miesten puhelimiin vakoiluohjelmat jotta nainen voi halutessaan varmistaa uskollisuutta?
Ehdottomasti testit pitää tehdä, mutta ehdottomasti lapsen äidin pitää saada siitä tieto, jotta voi päättää suhteen jossa on suuri epäluottamus. Miksi naisella ei olisi oikeutta päättää millaisen miehen kanssa tuhlaa aikaansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen alakynnessä oleva? Pihi ihminen, joka maksattaisi omat epäilynsä veronmaksajilla selittäen syyksi, että epäilee ja toinen muka kiristää ja ja koska hänen "moraalinsa" ei anna suorittaa itse testiä omilla rahoilla, omalla lapsellaan, ilman puolison suostumusta tai jopa suostumuksella.
Nainen tietää totuuden, mies ei. Etkö sinä tosiaan ymmärrä, minkälaisen epätasapainon tämä luo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isyystestin vaatiminen kertoisi siitä, ettei mies olisi varma isyydestään eli mies pitäisi mahdollisena sitä, että olen pettänyt häntä. Hän siis epäilisi minua suhteemme rikkomisesta ja valehtelusta. Anteeksi, mutta mikä tällaisessa perusteettomassa syytöksessä EI olisi loukkaavaa?
Mitään aihetta tällaiseen epäilyyn ei ole. Parisuhteemme on hyvä ja rakastava. Lasta on yhdessä hartaasti ja suunnitelmallisesti yritetty. Totta kai loukkaisi ja paljon, jos mieheni epäilisi minun pettäneen! Ja kyse ei ole mistään statistiikasta vaan meistä kahdesta ja meidän kahden välisestä suhteesta ja avioiliitosta, jossa tähän asti on vallinnut rakkaus ja luottamus. Pitäisin todella hämmentävänä ja kohtuutonta epäluottamusta osoittavana, jos mieheni pitäisi vähänkään todennäköisenä, että lapsemme isä voisi olla joku muu kuin hän.
Siksipä testaamisen pitäisikin olla automaatio, jolloin miehen ei tarvitsisi epäillä eikä sinun tarvitsisi loukkaantua.
Mieluummin ei. Ensiksikin siksi että niin vähäisessä määrin esiintyvä ongelma ettei mitään järkeä tuhlata yhteiskunnan varoja. Toisekseen myös siksi että saa kätevästi raakattua hullut mustasukkaiset tyhjän epäilijät pois kun joutuvat itse vaatimaan testiä. Ei sellaisen kanssa pidä parisuhdetta jatkaa.
Miksi ette miehet keskustele isyystestistä ennen kun nainen on raskaana? Minusta olisi hyvä kun ne ketkä sellaista toivovat toisivat sen esiin jo lapsen suunnitteluvaiheessa. Nainen voisi sitten päättää suhteen jo siihen ja olla tekemättä lasta sellaiseen epävarmaan suhteeseen ollenkaan.
Onko se sinusta vähäinen määrä jos jokaisella koululuokalla todennäköisesti on yksi oppilas jolla on väärä isä? Minusta ei ja hintalappukin on naurettavan pieni, vain pari miljoonaa vuodessa. Sen voi ottaa vaikka ruotsinlaivojen yritystuista ilman että kukaan huomaa mitään, muistaakseni pelkästään viikkaria tuetaan 50 miljoonalla vuosittain ja kokonaispotti verovapauksineen on lähempänä puolta miljardia.
Ja tuo on edelleen tekopyhää vaatia mieheltä luottamusta asiasta jossa itse ei tarvitse luottaa. Jos tietäisit että on 1/25 mahdollisuus että synnäriltä mukaanne lähtisikin tietämättäsi miehen lehtolapsi eikä teidän yhteinen, niin väitätkö itse ettet uhraisi asialle ajatustakaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään syytä kieltäytyä testistä, se on tottakai miehen oikeus jos hänellä epävarmuutta asiasta olisi.
Toki se epävarmuus sitten tarkoittaisi suhteen päättymistä samantien, ei sellaisessa epävarmuudessa ole mitään järkeä jatkaa. Jos mieheni olisi syyttä epäillyt minun pettäneen kerran niin aivan varmasti hän epäilisi sellaista jatkossakin. Rehellisenä ja luottavaisena ihmisenä en itse kestä ollenkaan että minua epäillään tyhjästä ilman syytä.
Ex-mieheni halusi yhtäkkiä avioehtoon maininnan että jos lähden vieraan miehen mukaan niin en saa yhteisestä omaisuudesta mitään mukaani. Hän ilmoitti tämän noin kuukausi ennen suunniteltuja häitä. Meillä ei suurta varallisuutta edes ollut, lähinnä suuri asuntolaina. Minulla ei ollut miespuolisia edes ystävinä, en harrastanut juhlimista tai vastaavaa, olen introvertti kotihiiri. Arvatkaapa tuliko häitä ja jatkuiko suhde tuon jälkeen, vaikka mies myöhemmin perui puheensa ja olisi mennyt naimisiin ilman tuota ehtoa kunhan en vain lähde?
Joten juu, isyystestiin on oikeus mutta toivottavasti kukaan ei jatka suhdetta moisen epäluottamuslauseen jälkeen...
Realistisesti ottaen pettäminen tai ihan avoimesti toisen matkaan lähteminen on kyllä varsin todennäköistä, eikä sitä ole kovin helppoa nähdä etukäteen. Osoittaa suurta lapsellisuutta, jos uskoo sataprosenttisesti edes itseensä, ettei niin voisi käydä.
Epäselväksi muuten jäi, miksi pillastuit tuosta? Tuntuiko ehto kohtuuttomalta?
Päätin suhteen koska en halunnut jatkaa suhdetta ihmisen kanssa joka oli niin epävarma siitä että minä olen suhteessa tosissani. Ex-miehen ehdotukseen sisältyi että tuo pykälä olisi voimassa 1-3 vuotta. Jos hänellä olisi ollut joku suuri varallisuus tai perintö tai muu vastaava, olisin ehkä jotenkin kyennyt ymmärtämään, mutta kuten sanoin, olimme köyhinä nuorina menneet yhteen eikä meillä ollut kuin iso asuntolaina ja pari vanhaa autoa. Vaatimus ei siis ollut mitään muuta kuin hänen epävarmuuttaan ja se vei pohjan koko suhteelta.
Vai että sellainen pykälä. En usko koko tarinaa häiden perumisineen ja määräaikaisine pykälineen, mutta mielipiteesi selvisi kuitenkin.
Niinpä, ja se ettet voi edes uskoa tätä todeksi kertoo sinulle varmasti ihan tarpeeksi siitä miltä minusta tuolla hetkellä tuntui! Ja ihan samalta tuntuu varmasti uskollisesta naisesta joka on yhdessä miehensä kanssa suunnitellusti tullut raskaaksi ja yhtäkkiä mies haluaa varmuuden vuoksi isyystestin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen tietää totuuden, mies ei. Etkö sinä tosiaan ymmärrä, minkälaisen epätasapainon tämä luo?
Mikset sitten täällä valittamisen sijaan tee jotain asian selvittämiseksi, jos asia kerran vaivaa sinua?
Hahah, haluaisinpa nähdä sen miehen, jolla on ollut ensisijaisesti lapsen etu mielessä isyystestiä vaatiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten täällä valittamisen sijaan tee jotain asian selvittämiseksi, jos asia kerran vaivaa sinua?
Miksi en saisi keskustella täällä aivan kuten sinäkin? Omia lapsia ei ole eikä tule, kun en niitä voi saada, joten mitään tekemistä ei ole.
Ja juuri tämän takia testin pitäisikin olla kaikille pakollinen. Ei tarvitsisi alkaa draamailemaan luottamuspulasta eikä toisaalta jäisi kummallekaan epäselvyyttä siitä onko lapsen biologinen vanhempi vai ei.