Miksi naiset loukkaantuvat isyyden selvittämisestä vaikka on ENSISIJAISESTI lapsen oikeus tietää kuka isänsä on?
Eivätkö naiset ajattele ollenkaan lastaan ja tämän oikeuksia silloin kun ottavat "itseensä" jos mies vaatii, että lapsen isyys selvitetään? Naiset ottavat tämän ensisijaisesti loukkauksena vaikka koko kuviossa pitäisi ajatella miestä sekä lasta. Mikä tässä asiassa on naiselle niin vaikeaa ja kiusallista toteuttaa tämä kuvio läpi? Mistä kumpuaa naisten itsekkyys?
Tietysti naisen _täytyy_ olla sitä mieltä, että miehen ja lapsen on halutessaan saatava selville totuus. Tietenkin, miksi ei pitäisi? Pitäisikö lapsen ja miehen elää epäluulossa koska "Naisen Uskollisuus"?
Kommentit (2252)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos pariskunta on yhdessä päättänyt, että nyt saa perheenlisäystä tulla, jätetään yhdessä ehkäisy pois ja tulosta syntyy. Olisi hyvin outoa tuolla selvitysvaatimuksella saada selville, että kumppani epäilee uskollisuuttani. Ja yleensä nämä epäilijät ovat niitä, jotka itse pettävät.
Näinhän se on. Ja sitten nämä miehet, jotka kasvattavat toisen miehen lasta, eivät ymmärrä selvittää asiaa tai heitä ei kinnosta koko asia.
Jollei kumppaniin ole lainkaan luottamusta, niin suhde kaå kannattaisi päättää. Minulla oli poikaystävä joka koko ajan pohti mitä tekisi jos pettäisin häntä. Suhteemme ei ollut onnellinen.
Suhde päättyi miehen tekemään itsemurhaan, koska hänellä oli todella paljon henkisiä ongelmia, joihin hän ei ollut valmis hakemaan apua.
Itse olen sitä mieltä, että isyystestit tulisi olla pakollisia.
Mutta samaan aikaan se, että mies vaatimalla vaatii isyystestiä antaa sellaisen kuvan, että hän on epäillyt puolisoaan pettämisestä.
Minä ja lapsi tiedetään kuka isä on. Jos mies kenen kanssa lapsen tein, ei tiedä, niin se on hänen häpeänsä. Itse olen rehellinen ja luotettava ja lapsi luottavainen. Lapsi luottaa siihen mitä hänelle kerrotaan.
No jos se nainen tietää jo kuka sen lapsen isä on, eihän siinä hänelle mitään selvittämistä. Miksi nainen haluaisi "selvittää" edes lapsen edun nimissä jotain mitä varmaksi jo tietää?
Toki lapsen etu on isä joka tietää olevansa isä, ja silloin isälle tämän tiedon varmistamiseksi testi voidaan tehdä. Mutta kyllähän se luottamuksen puutteesta kertoo. Jos oma mieheni, ensimmäiseni ja ainoani, olisi 11 vuoden yhdessäolon jälkeen esikoisen syntyessä alkanut vaatia isyystestiä, niin olisi se ollut melkoinen kriisi - ihan siksi että meidän välisemme luottamus olisi ollut näköjään vain yksisuuntaista. Ensimmäinen tunne ei ehkä olisi loukkaantuminen, vaan hämmennys. Miksi ihmeessä hän epäilee että olisi harrastanut seksiä jonkun toisen kanssa?!
Tässä lähtökohtaisesti ajatus on, että äiti on huijari. Normaali suhteessa lähtökohtaisesti luotetaan toisiinsa.
Kyllähän tuo tekisi särön luottamukseen. Jos mies osaisi perustella hyvin niin suostuisin sen kummempia ihmettelyjä, jos ei niin testin jälkeen olisi ero edessä, oli mies lapsen isä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan olikin jo hyvä ajatus, isyystesti vain rutiiniksi niin kaikki olisi samalla viivalla ilman mitään murheita luottamuksesta.
Miksi valtion pitäisi mielestäsi maksaa testaaminen? Maksa itse!
Mitenkäs te, jotka vaaditte isyystestiä pakolliseksi, sen noin käytännössä toteuttaisitte? Äiti ja vauva panttina synnärillä kunnes isä on oman näytteensä antanut?
Vierailija kirjoitti:
Minä ja lapsi tiedetään kuka isä on. Jos mies kenen kanssa lapsen tein, ei tiedä, niin se on hänen häpeänsä. Itse olen rehellinen ja luotettava ja lapsi luottavainen. Lapsi luottaa siihen mitä hänelle kerrotaan.
Ei lapsesi sitä tiedä kuka isä on. Kuulee vain mitä sinä sanot.
Siinä kylvetään epäluottamuksen siemen parisuhteeseen.
Ja on epäilys, naisen mahdollisesta pettämisestä, ilman pienintäkään todustusaineistoa
Miksiköhän moni mies loukkaantuisi, jos nainen vaatisi nähdä miehensä puhelinhistorian tai pankin tiliotteet?
Pitkälti kysymys on samasta asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Siinä kylvetään epäluottamuksen siemen parisuhteeseen.
Ja on epäilys, naisen mahdollisesta pettämisestä, ilman pienintäkään todustusaineistoaMiksiköhän moni mies loukkaantuisi, jos nainen vaatisi nähdä miehensä puhelinhistorian tai pankin tiliotteet?
Pitkälti kysymys on samasta asiasta.
Liittyykö miehen puhelin ja lompakko jotenkin naisen suhteeseen liittyen lapseen?
Entä lapsen etu, jos hän tarvitsee elinluovutusta? Se voi olla aika kohtalokas yllätys, että isä ja isän puolelta oleva suku ei olekaan sitä mitä oletti.
Ok, palatkaa siihen luottamuskysymykseen, kunhan yritin mainita jotain siitä lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksiköhän moni mies loukkaantuisi, jos nainen vaatisi nähdä miehensä puhelinhistorian tai pankin tiliotteet?
Itseasiassa ketjuissa jotka koskevat tätä aihetta, niin täällä ollaan sitä mieltä, että "tottakai mies todistaisi viestihistoriansa jos ei ole salattavaa". "Vaimon pitää saada nähdä viestit", "Jos kerran epäilee (syystä) miestä niin miehen PITÄÄ näyttää viestit", "suuttumalla/loukkaantumalla mies todistaa olevansa pettäjä"
Todistaako nainen, että on pettäjä jos loukkaantuu isyysasiassa?
Vierailija kirjoitti:
Miten selität, että epäluulo ei ole perusteltua vaikka Suomessakin on kymmeniä tuhansia lapsia väärän isän kasvatuksessa? Ovatko naiset sokean luottamuksen arvoisia?
Minua ei kiinnosta pätkän vertaa onko joku mystinen, epämääräinen massa nimeltä "naiset" luottamuksen arvoisia, mutta mieheni odotan luottavan minuun. Jos mies alkaisi epäillä isyyttään lapsen synnyttyä osottaisi se niin suurta luottamuksen puutetta minua kohtaan, etten näkisi vaihtoehtona yhdessä jatkamista. Tällöin mies kyseenalaistaisi koko parisuhteemme, yhteisen historiamme eikä kaiken kukkuraksi kyllä tuntisi minua pennin vertaa yhteisestä ajasta huolimatta. Ei sellainen parisuhde ole pitämisen arvoinen jossa noin vahvaa luottamuksen puutetta esiintyy.
Ei mikään isyystesti anna 100% varmuutta isyydestä. Ja kuka ne maksaa - veronmaksajatko?
Jos mies haluaa 100% varmuuden, hän valitsee luotettavan henkilön lastensa äidiksi, muussa tapauksessa kieltäytyy seksistä epäluotettavien kanssa ja pitää siemenet pussissaan, eikä jaa niitä pitkin kyliä.
Lähes aina kyllä se on mies, joka luovuttaa siemenet vapaaehtoisesti naiselle, jonka jäljeen miehen on turha itkeä, kun päätösvalta siirtyy naiselle.
Voihan testin teetättää itse kaikessa hiljaisuudessa ottamalla lapselta sylkinäytteen niin pienenä, ettei hän voi vielä "möläyttää" asiaa äidille.
No koska mies oli sairaalloisen mustasukkainen, eikä todellakaan ollut muita isävaihtoehtoja. Ei olla enää yhdessä. Tuo ei ollut eron syy, mutta kyllä tuollainen jäljet jättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan olikin jo hyvä ajatus, isyystesti vain rutiiniksi niin kaikki olisi samalla viivalla ilman mitään murheita luottamuksesta.
Miksi valtion pitäisi mielestäsi maksaa testaaminen? Maksa itse!
Ehdottomasti testi vanhempien maksettavaksi !
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään isyystesti anna 100% varmuutta isyydestä. Ja kuka ne maksaa - veronmaksajatko?
Jos mies haluaa 100% varmuuden, hän valitsee luotettavan henkilön lastensa äidiksi, muussa tapauksessa kieltäytyy seksistä epäluotettavien kanssa ja pitää siemenet pussissaan, eikä jaa niitä pitkin kyliä.
Lähes aina kyllä se on mies, joka luovuttaa siemenet vapaaehtoisesti naiselle, jonka jäljeen miehen on turha itkeä, kun päätösvalta siirtyy naiselle.
Joopa joo, meillä oli jotain 99,9...%, että jospa se ainoa vaihtoehto ei olekaan isä, kun ei tullut täyttä 100%.
Tuskin kukaan joutuu elättämään vieraan naisen lasta. Kyllä siinä tietty tuttuus on lähtöoletuksena.