Mies varasi meille matkan, vaikka sanoin ettei käy!
Olemme harkinneet lomamatkaa, mutta emme päässeet yhteisymmärrykseen kohteesta. Mies tahtoi Dubaihin, jonne en eettisistä syistä (ihmisoikeusrikkomukset) halua matkustaa. Minun ehdotukseni eivät taas kelvanneet miehelle.
Ajattelin sitten, että ei varmaankaan olla lähdössä minnekään.
Mutta sainkin tiedon, että hän oli varannut meille matkan - Dubaihin! Siis varmistamatta että asia on minulle ok (mitä se ei ole ja luulin tämän olleen selvää).
Mielestäni törkeästi tehty ja mies saa puolestani mennä sinne Dubaihin jonkun muun kanssa, olettaen että tätä matkaa ei voi perua...
Vedänkö herneen nenään turhasta?
Kommentit (89)
Mies ilmeisesti maksoi matkan? Kyllä se jonku kaverin kans voi lähteä.
Kerros, aloittaja, mikä on sellainen maa, johon voisit matkustaa ilman, että eettiset syyt huolettaisi.
Lentokoneellakaan et varmaan voi matkustaa, koska se on epäeettistä?
Miksi rajoitat miehesi matkustamista. Sen kun jätät itse menemättä ja varaat itsellesi mieluisempi matka. Hyödttääkö tosta suuttua?
Vierailija kirjoitti:
Olen matkannut monta kertaa jalista katsomaan Barcelonaan
Matkustat tommoseen julmaa eläinrääkkäystä harjoittavaan maahan kuin Espanja? Ei sullakaan järki päätä pakota.
Lähinnä koitin tuoda esille että miehelläkin on sanansa sanottavana minne mennään ja toiveita esittää mutta kyllä mulle on merkitystä enemmän ihmisarvon olemattomuudella mainitsemissani maissa ja vaikkapa Intian silvotuilla tyttölapsilla kuin hiipuvana trendinä tapahtuvalla satunnaisella härkätaistelulla.
En minä ole mikään maailmanparantaja mutta en todellakaan halua lomaani viettää todistaen vääryyksiä joka kadunkulmassa. Barcelonassa sun pitää osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan mikäli meinaat sattua härkätaistelua näkemään, sen verran harvinaista se siellä nykypäivänä on.
Vierailija kirjoitti:
Yhteinen matka, rahat siis taitaa tulla yhteisestä pussukasta.
Junttia toimintaa mieheltä.
Mistä yhteisestä pussista ja mstä ne rahat sinne yhteiseen pussiin tulee?
Kyllä menisi maku jos pitäisi väkisin mennä ulkomaille, oli kohde miten kiva tahansa.
Täällä Suomessa orjia vasta ollaankin ja verot vaan nousee... ;)
Itse olen käynyt Dubaissa ja pidin kyllä. Kanarian korvikehan se on mutta oikein mukava ja siisti sellainen.
Menemme kyllä toistekin.
Nainenvm83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustat tommoseen julmaa eläinrääkkäystä harjoittavaan maahan kuin Espanja? Ei sullakaan järki päätä pakota.
Lähinnä koitin tuoda esille että miehelläkin on sanansa sanottavana minne mennään ja toiveita esittää mutta kyllä mulle on merkitystä enemmän ihmisarvon olemattomuudella mainitsemissani maissa ja vaikkapa Intian silvotuilla tyttölapsilla kuin hiipuvana trendinä tapahtuvalla satunnaisella härkätaistelulla.
En minä ole mikään maailmanparantaja mutta en todellakaan halua lomaani viettää todistaen vääryyksiä joka kadunkulmassa. Barcelonassa sun pitää osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan mikäli meinaat sattua härkätaistelua näkemään, sen verran harvinaista se siellä nykypäivänä on.
Eli mitäs se nyt jos härkää rääkätään kunhan ei tapahdu sun silmien edessä? Ja joku trendikäs barcelonako sitten on koko espanjan maa? Ei ne Intian silvotut pimpitkään mun nenäni edessä tanssisi.
Vierailija kirjoitti:
Nainenvm83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole mikään maailmanparantaja mutta en todellakaan halua lomaani viettää todistaen vääryyksiä joka kadunkulmassa. Barcelonassa sun pitää osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan mikäli meinaat sattua härkätaistelua näkemään, sen verran harvinaista se siellä nykypäivänä on.Eli mitäs se nyt jos härkää rääkätään kunhan ei tapahdu sun silmien edessä? Ja joku trendikäs barcelonako sitten on koko espanjan maa? Ei ne Intian silvotut pimpitkään mun nenäni edessä tanssisi.
Intiassa tapahtuu paljon sellaista, mitä ei tohdi omin silmin katsella kauaa... Ei tarvi olla silvottuja sukuelimiä.
Vierailija kirjoitti:
Nainenvm83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole mikään maailmanparantaja mutta en todellakaan halua lomaani viettää todistaen vääryyksiä joka kadunkulmassa. Barcelonassa sun pitää osata olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan mikäli meinaat sattua härkätaistelua näkemään, sen verran harvinaista se siellä nykypäivänä on.Eli mitäs se nyt jos härkää rääkätään kunhan ei tapahdu sun silmien edessä? Ja joku trendikäs barcelonako sitten on koko espanjan maa? Ei ne Intian silvotut pimpitkään mun nenäni edessä tanssisi.
Pikkusen eri asia. Espanjassa ollaan jo herätty härkätaistelujen turhuuteen ja areenat yksi toisensa jälkeen sulkee oviaan kannattamattomina kun ihmiset valveutuu. Intiassa valtaosa pienistä tytöistä on silvottu hameidensa alla, happoiskut ja kunniamurhat ovat normaaleja ja pieniä tyttöjä naitetaan vanhoille ukoille. Se on siellä normaalia ja kehitys hyvään suuntaan on minimaalista.
Kuinka sivistymätön ja tietämätön sinä olet? Espanjan matkaajat ovat kautta aikain voineet valita menevätkö katsomaan härkien rääkkäystä kuten nykyään on herätty välttämään miekkavalasesityksiä ja norduratsastuksia eläinten olosuhteiden takia. Silti en voi verrata samana päivänä Espanjaa ja Intiaa lomakohteena, toisessa tehdään edityksellistä työtä vastustamaan vääryyttä ja tulokset näkyvät, toinen on aivan kehitysmaa jotain Delhin business-keskuksia ja sisämaan joogaretriittipaikkoja lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä jalista katsomaan, jotta rikkaat rikastuvat vielä lisää.
Kuulostaa aika kontrollifriikiltä mieheltä. Kun, et tykännyt kohteesta niin se päätti näyttää valtansa ja varas kuitenki. Ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Nainenvm83 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Härkätaistelut on kielletty Kataloniassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai ei ole minkään kannalta yhtään mitään väliä, minne matkustaa :D Juuri tällaisten vain omaa napaa tuijottavien takia maailmassa on paha olla.
Se että sinä jätät matkustamatta johonkin maahan, jonka ihmisoikeustilanne ei satu miellyttämään, on sama kuin kärpänen paskantaisi Atlantin valtamereen. Ketään ei kiinnosta. Ja sitä kiinnostusta et saa heräämään vaikka kuinka polkisit jalkaa ja itkupotkuraivoaisit. Sen muutoksen pitää lähteä maan asukkaista itsestään. Joidenkin helvetin turistien mielipiteet on niille pieruja Saharassa.
Sinä se jaksat jankuttaa.
Ap ei HALUA lähteä Dubaihin!
Siitä on nyt kysymys.
Se miksei on toisarvoinen asia.
Ja jos hän ei halua niin hänen ei tarvitse, koska HÄNEN mielestään Dubai rikkoo ihmisoikeuksia.
Se on hänen oma mielipiteensä eikä hän edes ehkä yritä vaikuttaa mihinkään ,vaan tehdä niin kuin hänestä oikealta tuntuu.
Minua ahdistaisi todenteolla, jos olisi joku matka edessä jonne en halua. Fiilis menisi pilalle. Miksi mennä väkisin?
No AP miten neuvottelut sujuneet? Kutsuuko Dubai?
Et vedä.
Samasta syystä en minäkään matkusta Dubaihin.
En minäkään lähtisi Dubaihin, en mistään hinnasta. Enkä mihinkään muuhunkaan mu slimimaahan. Jos puoliso varaisi matkan, niin se jäisi käyttämättä.
Mä voin mennä miehesi kanssa.. ;)
N25