Aloitan maanantaina opinnot ammattikorkeassa, pelottaa!
Kohtalotovereita? Kertokaa jotain rohkaisevaa :D
Kommentit (17)
Täällä yksi kohtalontoveri. Ei pelota mutta jännittää kyllä! Toivottavasti on kiva ryhmä..:)
Ei voi ymmärtää,miksi pelottaa.Itse olisin innoissani,kun olen pyrkinyt ja päässyt kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä pelottaa?
Onko kaikki siellä huippuälykkäitä kun kyse on kuitenkin korkeakoulutasoisesta oppilaitoksesta.
Mitä alaa? Toivottavasti viihdyt ja mikset viihtyisi.
Pelottaa siis enimmäkseen se, etten saa kavereita ja jään ryhmän ulkopuolelle ujouteni takia. Myöskin esiintymispelko on kova, eli kaikenlaiset esitelmät kauhistuttaa jo valmiiksi.
-ap
Muista sitten, että amislaisena et ole mitään. Kato, ainoastaan yliopistolta saa Oikeaa Koulutusta. Muu on ihan diibadaabaa, aina ja ikuisesti. Huomioi myös, että ihmisarvosi alentuu. Melkein olisi parempi, että ettet tekisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Numerot, korkea koulu ja kaverit.
Onko kuinka korkea?
Vierailija kirjoitti:
Mitä alaa? Toivottavasti viihdyt ja mikset viihtyisi.
Sairaanhoitajaksi.
Jos sulla on KORKEAN paikan kammo kannattaa hakeutua ihan vaan ammattikouluun.
Mikä ala? Onnea opintopaikasta! :)
Vierailija kirjoitti:
Kun itse aikoinaan menin ammattikorkeaan, joka sijaitsi uudella paikkakunnalla enkö tuntenut ketään entuudestaan olin älyttömän peloissani. Kuitenkin odotin innolla kaikkea uutta ja ihmeellistä, mitä se sitten olikin :)
Näin 30 - vuotiaana jälkeenpäin ajatellen olin tuolloin hirveän naiivi ja ihan lapsi vielä. Ehkä tulin vähän muita jäljessä tuossa itsenäistymisessä ja aikuistumisessa. Noh, eipä sillä niin väliä.
Ekana yönä vieraalla paikkakunnalla itkin silmät päästäni :D
Joka tapauksessa elämä opettaa ja kaikki uusi on yleensä pelottavaa
Mun vinkit tulevaan on:
1. Ole avoinmielinen
2. Osallistu yhteisiin tapahtumiin yms.
3. älä jätä rästiin tenttejä/tehtäviä. Mieluummin huonot pisteet tentistä kuin ettei ollenkaan opintopisteitä
4. NAUTI nuoruudestasi: Kauneudestasi, asioista, joita voit tehdä ja kokea. Nauti ihmisistä, pojista, tytöistä.
5. Koita tehdä kaikkea itseäsi inspiroivaa ja mikä kiinnostaa
6. Ja kaiken opiskelun ja mahdollisen hauskanpidon lomassa, mieti millainen työpaikka olisi sinulle mieluinen.
Niin kyllähän sitä kannattaa pelätä että valmistuu johonkin ammattiin ja joutuu töihin. Itselläni kouluaika oli elämän parasta aikaa armeijan jälkeen. Jälkimmäinen ei maksanut mitään ja "palkalla" veti joka viikko kunnon kännit. Koulu-aikana piti ryypätä opintolainalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ala? Onnea opintopaikasta! :)
Kiitos! Sairaanhoitajaksi opiskelen :)
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun itse aikoinaan menin ammattikorkeaan, joka sijaitsi uudella paikkakunnalla enkö tuntenut ketään entuudestaan olin älyttömän peloissani. Kuitenkin odotin innolla kaikkea uutta ja ihmeellistä, mitä se sitten olikin :)
Näin 30 - vuotiaana jälkeenpäin ajatellen olin tuolloin hirveän naiivi ja ihan lapsi vielä. Ehkä tulin vähän muita jäljessä tuossa itsenäistymisessä ja aikuistumisessa. Noh, eipä sillä niin väliä.
Ekana yönä vieraalla paikkakunnalla itkin silmät päästäni :DJoka tapauksessa elämä opettaa ja kaikki uusi on yleensä pelottavaa
Mun vinkit tulevaan on:
1. Ole avoinmielinen
2. Osallistu yhteisiin tapahtumiin yms.
3. älä jätä rästiin tenttejä/tehtäviä. Mieluummin huonot pisteet tentistä kuin ettei ollenkaan opintopisteitä
4. NAUTI nuoruudestasi: Kauneudestasi, asioista, joita voit tehdä ja kokea. Nauti ihmisistä, pojista, tytöistä.
5. Koita tehdä kaikkea itseäsi inspiroivaa ja mikä kiinnostaa
6. Ja kaiken opiskelun ja mahdollisen hauskanpidon lomassa, mieti millainen työpaikka olisi sinulle mieluinen.
Ainiin se vielä, että minäkin olin äärettömän ujo. Mutta tuossa iässä se ujous alkaa vähän karsiutumaan. Sehän tapahtuu jo ihan biologisellatasollakin, nuoret alkavat ottamaan enemmän riskejä ja voittamaan pelkojaan.
Voita pelkojasi! Tee virheitä ja opi niistä :)
Mikä pelottaa?